Tämä painonjakaumakikkailu on yhteydessä myös renkaisiin. Melkein lähtisin ensin muuttamaan rengassääntöjä, ja sitten miettimään, onko painosäännön muuttamiseen tarvetta.
Jo viime vuonna Bridgestonejen ominaisuuksiin kuului, että etupään renkaat olivat suhteessa takapäätä pitävämmät. Lisäksi ominaisuuksiin kuului se, että eturenkaita täytyi kuormittaa, jotta niistä saatiin kaikki irti. Takarenkaat taas kuluivat kohtuullisen helposti. Tämä tarkoitti, että painoa piti ensinnäkin saada eteen eturenkaiden kuormittamiseksi ja pois takaa takarenkaiden kulumisen vähentämiseksi. Täksi vuodeksi ongelma korostui entisestään; urien ottaminen pois kasvatti kapeampien eturenkaiden kosketuspinta-alaa tiehen enemmän kuin takarenkaiden. Jos etu- ja takarenkaiden toimintaa muutettaisiin keskenään järkevämmäksi, poistuisi tarve saada paino autossa niin mielipuolisen eteen kuin se nyt täytyy.