Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
Lainausmerkeissä, koska ymmärtääkseni (voin olla väärässäkin) KERS ei ole sinänsä virallinen termi, mutta toki suoraan johdettu "Kinetic Energy Recovery System" sanahirviöstä. Hybridihän tämä kansankielellä olisi.
Tapoja toteuttaa tämä on useampia, sähköisesti, hydrauliikan avulla ja tämä Flybrid/flywheel:
"The KERS system is basically a CVT connected to a flywheel that engages on deceleration, recuperating some of the energy that would otherwise be converted to heat in the brakes. This spins the flywheel up, which continues spinning until called upon to boost acceleration."
http://www.motorauthority.com/news/motorsport/xtrac-formula-1-kinetic-energy-recovery-system
Ei ole tätä tekniikkaa mitään vastaan, mutta koko homman tuhlaaminen tällaiseen käyttötapaan ei kuulosta hyvältä:
"...the driver can only use the boost provided by the KERS system for a predetermined amount of time and at an established rate, much like the ‘Push to Pass’ technology in Champ Car World Series."
Xtrac/Torotrak ilmeisesti toimittaisi "muuntimet" F1-tiimeille, mutta tiimit itse tekisivät pyörän mikäli tähän flywheel-tapaan päätyvät. Tekniset säännöt sallii 60 kW maksimitehon. Parempi etten yritä referoida enempää kun aika epäselvää...
Mosley on asialla jo ehtinyt hehkuttaa... kun taas Toyotan moottorivastaava Luca Marmorini on sanonut valitun systeemin olevan alkukantainen ja kritisoinut koko moottorien jäädytystä muutenkin. Lisäksi autojen pitäminen minimipainossa puhuttaa jo. Tämä tuskin tuli FIA:lle yllätyksenä, kun sitä on tässä pitkähkössä artikkelissa vuodelta 2006 jo ehditty miettiä.
Eli worst-case-scenario: tavallista hi-techimpi "push to pass", joka ei tuo mitään lisää jo henkilöautoissa käytettyyn tekniikkaan.
Lisää:
Flybrid Systems
Torotrak Xtrac (PDF)
Zytek Group
Racecar-engineering.com: Flybrid
Wikipedia: Regenerative brake ja Flywheel energy storage
-
Tapoja toteuttaa tämä on useampia, sähköisesti, hydrauliikan avulla ja tämä Flybrid/flywheel:
"The KERS system is basically a CVT connected to a flywheel that engages on deceleration, recuperating some of the energy that would otherwise be converted to heat in the brakes. This spins the flywheel up, which continues spinning until called upon to boost acceleration."
http://www.motorauthority.com/news/motorsport/xtrac-formula-1-kinetic-energy-recovery-system
Ei ole tätä tekniikkaa mitään vastaan, mutta koko homman tuhlaaminen tällaiseen käyttötapaan ei kuulosta hyvältä:
"...the driver can only use the boost provided by the KERS system for a predetermined amount of time and at an established rate, much like the ‘Push to Pass’ technology in Champ Car World Series."
Xtrac/Torotrak ilmeisesti toimittaisi "muuntimet" F1-tiimeille, mutta tiimit itse tekisivät pyörän mikäli tähän flywheel-tapaan päätyvät. Tekniset säännöt sallii 60 kW maksimitehon. Parempi etten yritä referoida enempää kun aika epäselvää...
Mosley on asialla jo ehtinyt hehkuttaa... kun taas Toyotan moottorivastaava Luca Marmorini on sanonut valitun systeemin olevan alkukantainen ja kritisoinut koko moottorien jäädytystä muutenkin. Lisäksi autojen pitäminen minimipainossa puhuttaa jo. Tämä tuskin tuli FIA:lle yllätyksenä, kun sitä on tässä pitkähkössä artikkelissa vuodelta 2006 jo ehditty miettiä.
Eli worst-case-scenario: tavallista hi-techimpi "push to pass", joka ei tuo mitään lisää jo henkilöautoissa käytettyyn tekniikkaan.
Lisää:
Flybrid Systems
Torotrak Xtrac (PDF)
Zytek Group
Racecar-engineering.com: Flybrid
Wikipedia: Regenerative brake ja Flywheel energy storage
-
Viimeksi muokattu: