Onko tälle väitteelle tarjota kättä pitempää?BMW:n Kers on surkea
Niin siis Williamsilla myös. Ovat ainoa talli jolla on tupla diffuusori ja kers käytössä. Vauhtikin näyttäisi olevan kohdallaan.Mites tähän viikonloppuun on KERSsejä kehissä? McLaren, Ferrari, Renault ainaskin..muillakin, tai edes noilla?
Williams?? ei kai... Nico on kyllä puhunut että haluaisi sen käyttöön, mutta eihän niillä vielä sitä ole. Menee varmaan Barcelonaan asti ennen kun saavat. Niinhän se alkuperäinen aikataulu taisi olla.Niin siis Williamsilla myös. Ovat ainoa talli jolla on tupla diffuusori ja kers käytössä. Vauhtikin näyttäisi olevan kohdallaan.
Jep, viidet harjoitukset, aka-ajo, yksi kisa ja kisan kierrosajat joissa 14 kg kevyempi Kers kuski melkeen aina hitaampi kuin tallitoverinsa.Onko tälle väitteelle tarjota kättä pitempää?
Tuo on ihan totta että KERSitön auto on ollut nopeampi, mutta ei se välttämättä ole järjestelmän itsensä vika. Voi olla että esimerkiksi auton painojakauma on sellainen että KERS:n kanssa päädytään kompromissiin joka on selvästi huonompi kuin ilman KERSiä. Epäedullinen painojakauma saattaa taas aiheuttaa rengasongelmia tai ajotyylin mukauttamista kuljettajalta tai jotain muuta. Se ei mielestäni tee itse järjestelmästä huonoa, vaan auto on kokonaisuutena huonompi KERS:n kanssa kuin ilman sitä.Jep, viidet harjoitukset, aka-ajo, yksi kisa ja kisan kierrosajat joissa 14 kg kevyempi Kers kuski melkeen aina hitaampi kuin tallitoverinsa.
Kuten sanottua talli ei ole vakuuttunut hyödystä vaan päättää kisakohtaisesti
käytetäänkö laitetta...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/74175
Muistin lukeneeni jostain, että näin on. Mutta en sitten löytänytkään vahvistusta asialle. Ehkä vähäinen uni saa lukemaan asijoita väärin. :dunno:Niin siis Williamsilla myös. Ovat ainoa talli jolla on tupla diffuusori ja kers käytössä. Vauhtikin näyttäisi olevan kohdallaan.
Näin varmaan on mutta kun talli ensinnäkin lähtökohtaisesti ajattaa vain toista autoa sillä ja 12-14 kg kevyemmän Heidin (ei sen suurempia painojakauma ongelmia kuin muillakaan KERS talleilla) tulokset eivät ole tuon parempia jotain on pielessä. Pitäisihän sen olla edes jossain nopeampi kuin Kubi?Tuo on ihan totta että KERSitön auto on ollut nopeampi, mutta ei se välttämättä ole järjestelmän itsensä vika. Voi olla että esimerkiksi auton painojakauma on sellainen että KERS:n kanssa päädytään kompromissiin joka on selvästi huonompi kuin ilman KERSiä. Epäedullinen painojakauma saattaa taas aiheuttaa rengasongelmia tai ajotyylin mukauttamista kuljettajalta tai jotain muuta. Se ei mielestäni tee itse järjestelmästä huonoa, vaan auto on kokonaisuutena huonompi KERS:n kanssa kuin ilman sitä.
Varmaan mukavan myskyllisiä savuja... Jos siis tulee esim akuistaKuva kertoo aika paljon. Ei näin!![]()
Hajutkin varmaan ihan mehevät. Meinaan palanut elektroniikka haisee aivan helvetin pahalle. :yuck:Varmaan mukavan myskyllisiä savuja... Jos siis tulee esim akuista
Tuskin se Kerssin vika on jos Heidi on hitaampi. Heidi oli viime kaudellakin selvästi hitaampi.BMW:n Kers on surkea ja ovat vielä hitaita...
Eikä Heidfeld Kerssiä käyttäisi, jos siitä olisi haittaa. Ovathan tallit testanneet Kerssiäänkin paljon, joten eiköhän siellä tiedetä, milloin kannattaa käyttää Kerssiä. Kubicassa on myös aivan hyvin saattanut tapahtua kehitystä viime kauteen nähden, olihan se vasta hänen toinen täysi kautensaTuskin se Kerssin vika on jos Heidi on hitaampi. Heidi oli viime kaudellakin selvästi hitaampi.
Jos Heidin auto on nopeampi kuin Kubin niin on sitten viimeinen kausi ykkösissä...Eikä Heidfeld Kerssiä käyttäisi, jos siitä olisi haittaa. Ovathan tallit testanneet Kerssiäänkin paljon, joten eiköhän siellä tiedetä, milloin kannattaa käyttää Kerssiä. Kubicassa on myös aivan hyvin saattanut tapahtua kehitystä viime kauteen nähden, olihan se vasta hänen toinen täysi kautensa![]()
"In the first session I was running with the KERS and in the second I didn't use the device."Bemarithan on aina viikonlopun alussa tuloslistan häntäpäässä, eipä hätiä mitiä... ja Heidihän sanoi ettei tänään edes käyttänyt kerssiä, koska halusivat kokeilla onko siitä niin hyötyä.
Eli Brawnille ei ole odotettavissa KERS:iä lähiaikoina, vaikka alustavia keskusteluja Mersun (ja McLarenin?) kanssa asiasta onkin käyty. Ja vaikka mersun koneet muuten ovat saaneetkin paljon kiitosta, niin vieraan koneen tuonti ja sovittelu alunperin Hondalle suunnitellulle paikalle on aikaansaanut sen, että kokonaisuus on painavampi mitä halutaan, joten tuo(kin) tekee KERS:in mukaantulosta Brawnin tapauksessa huomattavan vaikeaa.Brawn in no hurry to run KERS
Team would need to buy in technology
So far the lack of KERS has not hindered Brawn GP
Brawn GP will have to pay more to McLaren Mercedes if it wants to use the team's Kinetic Energy Recovery System later in the season.
The former Honda team is currently not running the new energy-reuse technology, having focused over the winter on surviving and accommodating the 2009 car for a Mercedes engine.
A side-effect of the dash to accommodate a different engine is that the BGP 001 package is currently running heavier than Brawn would like.
"That makes it quite difficult to install KERS," team boss Ross Brawn told reporters at Sepang on Friday.
The Briton admitted that his current commercial arrangement with McLaren and Mercedes is for engines only.
"We have had some tentative discussions about KERS but it is a little bit early for us to engage properly on that," Brawn added.
Source: GMM
© CAPSIS International