F1 tallipaikat kaudella 2009

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En näe mitään syytä miksi Heidfeld edes pitäisi korvata Rosbergin kaltaisella mitättömyydellä.
Tuskin Nico olisi Heidfeldia parempiin suorituksiin heti pystynytkään, mutta kyse olisi enemmän tulevaisuuteen panostamisesta. Rosberg olisi otettu talliin "sisäänajettavaksi". Jos uskotaan Nicon olevan tuleva voittaja, niin kaveri kannattaa integroida talliin pian (ja ainakin ennen kuin joku muu vie miehen). Kaikki Nicoa kuumemmat nimet kun taitavat olla vähäksi aikaa varattu, eikä Heidfeldin ura kestä ikuisesti.
Bobakki sanoi:
Vähän sama juttu. En ymmärrä, miksi joku huipputalli olisi Nicosta kiinnostunut hänen tämän kauden esityksillään. Ihan liian epävarma yhä vaan.
En ole eri mieltä, mutta eipä nuo huipputallien kuskitkaan ole erityisen virheettömiä tänä vuonna olleet. Paitsi ehkä juuri BMW:llä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Fisichella ja Force India

sportti.com sanoi:
Giancarlo Fisichella ei tällä kaudella ole saavuttanut Force India-tallissa yhtään pistettä ja huhut kertovat, että hän olisi riitautunut tallin johdon kanssa. Fisichella itse kuitenkin kiistää asian Formula ykkösten virallisilla verkkosivuilla.

- Totuuden nimessä voin ilmoittaa, ettei välillämme ole kitkaa. Totta kai talli haluaa olla kilpailukykyinen ja siitä syystä tallien välillä käydään asiasta keskustelua, joka välillä voi yltyä riidaksikin. Mutta itse en ole tällaisesta kärsinyt, kertoo Fisichella.

- Tiedän vain, että pomoni Vijay Mallya on luvannut minulle ensi kaudeksi paremman auton ja luotan häneen 100 prosenttisesti, lisää Fisichella vakuuttaen jatkavansa Force Indialla myös ensi kaudella.

Fisichellan tallikaverin Adrian Sutilin jatko on epävarmaa, koska Force India neuvottelee moottorisopimuksesta Mercedes Benzin kanssa. Mercedes haluaisi tallin ajajaksi skottisuojattinsa Paul di Restan.
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=137369
Viimeinen kappale voisi hieman hillitä usein toistettua väitettä "Mersu haluaa saksalaisen kuljettajan".
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
En ole eri mieltä, mutta eipä nuo huipputallien kuskitkaan ole erityisen virheettömiä tänä vuonna olleet. Paitsi ehkä juuri BMW:llä.
Tämä on totta, mutta minusta Nico on ollut ihan omissa sfääreissään tuolla listalla. Verstappenkin hajotti vähemmän etusiipiä.

Vauhtia nyt sentään onneksi on edelleen.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Tämä on totta, mutta minusta Nico on ollut ihan omissa sfääreissään tuolla listalla. Verstappenkin hajotti vähemmän etusiipiä.
No joo mutta Jos The Boss nyt oli kuitenkin kaikkien aikojen ylivoimaisesti paras kuski, joten jos sillä nyt joskus meni etusiipi rikki niin annettakoon se anteeksi.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Vähän sama juttu. En ymmärrä, miksi joku huipputalli olisi Nicosta kiinnostunut hänen tämän kauden esityksillään. Ihan liian epävarma yhä vaan.
Minusta Nico on näyttänyt osaamisensta, siis mitä hänellä on annettavaa. Ei kuulu mielestäni sarjaan Hamilton, Räikkönen ja Alonso. Singaporen kakkossija oli enemmänkin Williamsin nerokkaan taktiikan kuin Rosbergin ansiota.

Rosberg on äärettömän epävarma. Jotenkin alkaa tuntumaan, että onko McLaren tai BMW tarjonnut Rosbergistä jättisummia? Luulisi, että olisivat luopuneet siitä ja ottaneet tilalle jonkun nuoren lupauksen sekä Rosbergista saaduilla rahoilla olisi kevyesti saatu joku Fisichella tai Heidfield talliin. Jos pitää paikkaansa nuo summat, mitä joskus huhuttiin....
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Rosberg on äärettömän epävarma. Jotenkin alkaa tuntumaan, että onko McLaren tai BMW tarjonnut Rosbergistä jättisummia? Luulisi, että olisivat luopuneet siitä ja ottaneet tilalle jonkun nuoren lupauksen sekä Rosbergista saaduilla rahoilla olisi kevyesti saatu joku Fisichella tai Heidfield talliin. Jos pitää paikkaansa nuo summat, mitä joskus huhuttiin....
Mahtaako suurin osa noista peräänajoista mennä yliyrittämisen piikkiin odotuksia huonommalla kalustolla? Eihän Nicolle ole osunut varsinaisia ajovirheitä kisan aikana juuri lainkaan, vaan aina ne etusiivet on menneet siellä ensimmäisillä kierroksilla tai tiukoissa ohitustilanteissa, kun on kärkytty parempia sijoituksia vähän liikaa. Toki syyllinen on vain ja ainoastaan ratin takana, mutta mikä mahtaisi olla tilanne paremmalla kalustolla paremmista lähtöruuduista. :confused:

BMW teki joka tapauksessa oikean päätöksen. Uskon että Heidfeldillä ja Kubicalla on kuljettajakaksikkona annettavanaan vielä pari tuloksellisesti hyvää vuotta. BMW:lle sopii kuin nokka päähän se, että he ovat kuljettajina erilaisia ja heitä voidaan ajattaa eri tavalla. McLarenin ja Ferrarin niskaan hengittävällä tallilla tulee olla "leveyttä" suorituskykynsä jaossa tallin autojen välille, jotta kaikki eteen tulevat mahdollisuudet voidaan käyttää hyväksi. Siitä hyvänä esimerkkinä Kanadan GP.
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Nyt pitäis vain saada Quick-Nickille yx voitto jostain kisasta.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
En nyt menisi Nicoa vielä tuomitsemaan noiden alkukierrosten kolarointien perusteella lopullisesti. Tärkein on kuitenkin kunnossa eli nopeus. Muistellaan vaan vaikkapa Häkkisen Mikan uran alkua niin kyllä sielläkin pelti rytisi mutta niin vain kypsyi miehestä kaksinkertainen maailmanmestari lopulta...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
En nyt menisi Nicoa vielä tuomitsemaan noiden alkukierrosten kolarointien perusteella lopullisesti. Tärkein on kuitenkin kunnossa eli nopeus. Muistellaan vaan vaikkapa Häkkisen Mikan uran alkua niin kyllä sielläkin pelti rytisi mutta niin vain kypsyi miehestä kaksinkertainen maailmanmestari lopulta...
En minäkään niin tekisi. En vaan ymmärrä, mitä sellaista Rosberg tarjoaa, että vaihto olisi kärkitiimeille niiden nykyisessä kuskitilanteessa kannattava. Erityisesti Heidfeldiin verrattaessa Nico kärsii epävarmuudestaan - Nick on kuitenkin aika ihanteellinen kakkoskuski, jonka voi odottaa tuovan varmasti pisteitä. Toisaalta nopeuskaan ei ole ollut niin hämmästyttävää, että sillä vielä räikkösiä, kubicoja ja hamiltoneita syrjäytettäisiin.

Viime vuoden McLaren-paikka oli hieman eri juttu ja siihen Nicoa olisi toki voinut istuttaa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Heidfeld ei ole muuten keskeyttänyt kertaakaan tällä kaudella, joten luotettavuuden suhteen hän on ollut ihan parhaimmistoa. Fujissa viime vuonna tuli keskeytys ihan lopussa, mutta hän on saanut sijoituksen 25 peräkkäisessä kisassa. Schumikin ylsi parhaimmillaan "vain" 24:ään.
 

Forzacupika!

apina
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
1010
Siis hommahan on näin yksinkertainen

McLaren
Lewis Hämäläinen
Heikko Kovalainen

Ferrari
Felipe Massa
Kimi Räikkönen

BMW Sauber
Robert Kubica
Nick Heidfeld

Renault
Fernando Alonso (*)
Di Grassi/Bourdais (Grojean tms.) ((Piquet jr.))

Toyota
Jarno Trulli
Timo Glock

Toro Rosso
Takuma Sato
Sebastien Buemi (Senna) ((Piquet jr.))

Red Bull
Mark Webber
Sebastien Vettel

Williams
Nico Rosberg
Kazuki Nakajima

Honda
Jenson Button
Rubens Barrichello ((Senna))

Force India
Fisichella
Sutil/Di joku mikälie olikaan Mclaren joku jätkä


Kiiressä saatto unohtua joku spekulaatiivinen vaihtoehto

*Case Alonso: Honda ja Toyota venaa kaveria. Homman avainasia onkin se että minkäslainen optio Fernandolla olikaan?? Oliko 1+2 vuotta? Silloin Alonso ei jää Renulle ellei ne jotenkin sovittele sopparia yhdeksi vuodeksi.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
*Case Alonso: Honda ja Toyota venaa kaveria. Homman avainasia onkin se että minkäslainen optio Fernandolla olikaan?? Oliko 1+2 vuotta? Silloin Alonso ei jää Renulle ellei ne jotenkin sovittele sopparia yhdeksi vuodeksi.
Ei 1+2 tarkoita sitä, että jatkon täytyisi olla 2 vuotta. Se tarkoittaa sitä, että yksi saletti ajovuosi ja sitten kaksi optiovuotta, joiden ehdot on määritelty erikseen. Edes se ei ole selvää kummalla se optio on, Rellulla vai Alonsolla. Jos Rellulla, niin eihän Alonso noin vain voi kävellä ulos, vaan vähintäänkin Hondan pitää maksaa siitä lystistä (siis jos Renault haluaisi käyttää optionsa).
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Täähän on pelkkää veikkausta, mutta musta tuntuu että optio on Alonsolla ja liittyy tallien väliseen MM-sarjaan ja siinä menestymiseen. Mutua siis.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Täähän on pelkkää veikkausta, mutta musta tuntuu että optio on Alonsolla ja liittyy tallien väliseen MM-sarjaan ja siinä menestymiseen. Mutua siis.
No totta hemmetissä se optio on Alonsolla. Kyllä siinä vaiheessa kun tuota sopimusta hinkattiin, oli Alonso se, joka saneli ehdot... Alonsohan olisi päässyt mihin tahansa talliin paitsi Ferrarille (kun lähti McLarenilta).
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Autosport sanoi:
Honda Racing are likely to wait until after the end of the season to decide on their 2009 driver line-up, with the Japanese manufacturer still holding out for the chance of luring Fernando Alonso from Renault.

Although it is understood that terms have been agreed with Jenson Button to remain on board next year, no decision has yet been taken about the second seat.

Alonso has been offered a drive alongside Button and the team will hold out for as long as it takes for the Spaniard to decide on what he wants to do before they make their mind up about the second seat.

With Alonso stating that he will wait until after the Brazilian GP to finalise what he wants to do in 2009, it means Honda Racing are unlikely to announce either of their drivers until after the season has finished.

"We haven't set a time frame to decide (ourselves)," said team principal Ross Brawn. "It will be after the season finishes, but there is no desperate rush."

The situation also means that Rubens Barrichello may head into his home race in Brazil not sure if it will be his final F1 race.

The Brazilian is believed to still have a chance to stay on board if Alonso decides to remain at Renault, and Honda opt to not take a young driver like Bruno Senna.

The decision on a young driver could well be influenced by how strong the team believe they have a chance of securing a top-line driver like Alonso or Robert Kubica to partner Button in 2010.

Should the team feel the possibility is good, then they may choose to sign Barrichello for one final season, rather than bring on a youngster for just a single campaign.
ITV:n tämänpäiväinen Nick Fryn haastattelu jatkoi sitä tuttua linjaa, että ei voi sanoa kumpi nykyisistä kuljettajista Hondalle jäisi, jos Alonso liittyisi talliin. Mutta joo... :dunno: eiköhän Jensonin paikka ainakin ole turvattu. Kyllä hän hyvä kuski on, ja mieluusti Hondalla hänetkin pitäisin. Ideaali itselleni olisi jos talli pitäisi samat kuskit kuin tänäkin vuonna.

Omalla kohdallani Brasilian kisassa ja sen jälkipuinneissa jännittääkin kisaa enemmän miten suosikilleni Barrichellolle käy ensi vuoden suhteen, ja mihin Alonso päätyy.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Saisi se maailmanlaajuinen pankkikriisi iskeä jo Espanjaan, sillä täkäläisen Banco Santanderin toimet ovat vähintäänkin arveluttavia: Pankki olisi valmis maksamaan Räikkösen kahden seuraavan kauden palkat arviolta 100milj. ja Alonson ensi kauden paikan Ferrarilta. Onneksi Ferrari on talli joka pitää edelleen kiinni edes joistain normeista, ja tuohon instituutioon ei sovi maailmanmestarin ulostaminen jonkun nousukaspankin takia.

Itse uskoisin että Alonso jatkaa Renaultilla vielä kaudet 2009 ja 2010, sillä Räikkönen ei lähde mihinkään ennen kautta 2011 Ferrarilta. Felipe Massan tilanne ei ole niinkään varma, mutta Ferrari tarvitsee hänenlaistaan lojaalia tiimityöntekijää eikä riidankylväjä-Alonsoa joka ei tule kenenkään häntä paremman kuskin kanssa toimeen.

Barrichello taisi pari pv sitten vihjata Bruno Sennalla että tämä välttäisi Honda Racingin palveluksia. Rivien välistä saattoi lukea että ihan kaikki ei ole Rubensilla mennyt tallissa nappiin, ja hyvänä ystävänä halusi hienovaraisesti varoittaa nuorukaista ettei vain astuisi miinaan heti uran avausvuotena. Koska Barrichello ei Hondalla jatka, todennäköinen tallitoveri on Bruno Sennan lisäksi Takuma Sato.
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
431
Sijainti
Lievestuore
Saisi se maailmanlaajuinen pankkikriisi iskeä jo Espanjaan, sillä täkäläisen Banco Santanderin toimet ovat vähintäänkin arveluttavia: Pankki olisi valmis maksamaan Räikkösen kahden seuraavan kauden palkat arviolta 100milj. ja Alonson ensi kauden paikan Ferrarilta. Onneksi Ferrari on talli joka pitää edelleen kiinni edes joistain normeista, ja tuohon instituutioon ei sovi maailmanmestarin ulostaminen jonkun nousukaspankin takia.

Itse uskoisin että Alonso jatkaa Renaultilla vielä kaudet 2009 ja 2010, sillä Räikkönen ei lähde mihinkään ennen kautta 2011 Ferrarilta. Felipe Massan tilanne ei ole niinkään varma, mutta Ferrari tarvitsee hänenlaistaan lojaalia tiimityöntekijää eikä riidankylväjä-Alonsoa joka ei tule kenenkään häntä paremman kuskin kanssa toimeen.

Barrichello taisi pari pv sitten vihjata Bruno Sennalla että tämä välttäisi Honda Racingin palveluksia. Rivien välistä saattoi lukea että ihan kaikki ei ole Rubensilla mennyt tallissa nappiin, ja hyvänä ystävänä halusi hienovaraisesti varoittaa nuorukaista ettei vain astuisi miinaan heti uran avausvuotena. Koska Barrichello ei Hondalla jatka, todennäköinen tallitoveri on Bruno Sennan lisäksi Takuma Sato.
Pitänee odotella vielä Toro Rosson päätöksiä,saattaahan Takuma ajaa sielläkin,enkä oikein jaksa uskoa Sennan vielä tässä vaiheessa saavan kisakuskin pestiä,kyllä se ehkä Hondalta olisi fiksuinta pitää kokenut Barrichello rivissä,jollei Alonso tee ylläriliikettä,ja liity talliin.:confused:
 
Ylös