Jerezin testit

Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Tänään ovat alkaneet testit Jerezissä. Ainakin BMW on testannut KERS:ä, ovatko muut? Millasia aikoja aikasemmissa testeissä on ajettu? Ketkä ajaa minäkin päivänä?
 

Fool

Well-known member
Liittynyt
3.8.2007
Viestit
76
* Tuesday, 22: Gary Paffett (McLaren), Luca Badoer (Ferrari), Christian Klien (BMW-Sauber), Alex Wurz (Honda); Sebastien Buemi (Red Bull); Romain Grosjean (Renault); Sebastian Vettel (Toro Rosso), Nico Hulkenberg (Williams), Jarno Trulli (Toyota), Vitantonio Liuzzi ( Force India ).

* Wednesday, 23: Gary Paffett (McLaren), Kimi Raikkonen (Ferrari), Christian Klien (BMW-Sauber), Alex Wurz (Honda), Mark Webber (Red Bull); Nelson Piquet (Renault); Sebastian Vettel (Toro Rosso), Nico Hulkenberg (Williams), Jarno Trulli (Toyota); Vitantonio Liuzzi (Force India).

* Thursday 24: Pedro de la Rosa (McLaren), Kimi Raikkonen (Ferrari), Nick Heidfeld (BMW-Sauber); Ruben Barrichello (Honda), Mark Webber (Red Bull); Nelson Piquet (Renault); Sebastien Bourdais (Toro Rosso) ; Kazumi Nakajima (Williams); Timo Glock (Toyota); Vitantonio Liuzzi (Force India).

* Friday 25: Pedro de la Rosa (McLaren), Felipe Massa (Ferrari), Nick Heidfeld (BMW-Sauber), Jenson Button (Honda), David Coulthard (Red Bull); Romain Grosjean (Renault); Sebastien Bourdais (Toro Rosso) ; Kazumi Nakajima (Williams); Kamui Kobayashi (Toyota), Giancarlo Fisichella (Force India).

Lounastauolla ajat olivat:
1 VET STR 1:19.844 49
2 PAF McLaren 1:20.179 41
3 HUL Williams 1:20.953 50
4 BUE Red Bull 1:20.997 69
5 BAD Ferrari 1:21.407 45
6 TRU Toyota 1:21.459 50
7 WUR Honda 1:21.596 44
8 GRO Renault 1:22.102 40
9 KLI BMW N/A 3

Ilmeisesti testaillaan sliksejä, 2009 aeroja, jne.

Kuten pistin tuohon toiseen threadiin niin BMW:n KERS testin tulos:


Muita fotoja:


















http://67.15.62.73:8080/previews/deh0822jy53.jpg

http://67.15.62.73:8080/previews/deh0822jy37.jpg

http://67.15.62.73:8080/previews/deh0822jy15.jpg

http://67.15.62.73:8080/previews/deh0822jy25.jpg

http://67.15.62.73:8080/previews/deh0822jy24.jpg

http://67.15.62.73:8080/previews/deh0822jy23.jpg
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Pos Driver Team Time Laps
1. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:19.844 94
2. Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:20.179 80
3. Badoer Ferrari (B) 1:20.697 69
4. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:20.953 58
5. Buemi Red Bull-Renault (B) 1:20.997 110
6. Grosjean Renault (B) 1:21.223 71
7. Trulli Toyota (B) 1:21.459 96
8. Wurz Honda (B) 1:21.596 84
9. Klien BMW-Sauber (B) no time 3

http://www.autosport.com/news/report.php/id/69397

Toyota testas sliksejä...
http://www.f1complete.com/content/view/9508/900/
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Trulli siis ajeli 2009 spekseillä varustetulla autolla slikseillä. Kuten ajat kertovat autot eivät hidastu ensivuodeksi vaikka downforsea rajoitetaan rajusti...

Ferrari keräsi dataa selvittääkseen mikä meni vikaan Hokkessa.
Lisäksi Badoer ajoi slikseillä...


In total, Badoer completed 69 laps, the quickest in a time of 1.20.697. "We completed our planned programme," commented Luca before leaving the circuit. "This morning it was important to go deeply into some technical elements to understand what happened last Sunday in Hockenheim. We picked up a lot of data, and that will continue over the next few days when we also test some solutions for the forthcoming races."

Kimi Raikkonen will be on track for the Scuderia tomorrow.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315

Onko BMW:n tarvinnut palata vanhoihin laatikkoponttooneihein KERSin takia, vai onko ponttooneiden muoto määrätty ensi vuoden aerosäännöissä?
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610

Onko BMW:n tarvinnut palata vanhoihin laatikkoponttooneihein KERSin takia, vai onko ponttooneiden muoto määrätty ensi vuoden aerosäännöissä?
Kun testaavat KERSiä niin käyttävät näköjään osin ensivuoden speksien mukaista hybridiä ilman 2009 kiellettyjä siipihässäköitä. Ponttoonit taitaa olla hätäratkaisu. Sliksejähän eivät testanneet. Hyvä että autot palaavat muistuttamaan enemmän perinteistä kilpa-autoa.

Ensivuoden auto ei tietenkään näytä tolta vaan ilmeisesti käytettiin jotain vanhaa runkoa johon oli ympätty järjestelmä? Ainakin tuo keula näyttää tutulta...

Säännöissä sanotaan vaan että leveys saa olla 1400mm

3.4 Width ahead of the rear wheel centre line :
3.4.1 Bodywork width between the front and the rear wheel centre lines must not exceed 1400mm.
3.4.2 In order to prevent tyre damage to other cars any bodywork ahead of the complete front wheel and more than 750mm from the car centre line visible from the side or the front must be at least 10mm thick with a radius of at least 5mm.

3.5 Width behind the rear wheel centre line :
3.5.1 The width of bodywork behind the rear wheel centre line and less than 200mm above the reference plane must not exceed 1000mm.
3.5.2 The width of bodywork behind the rear wheel centre line and more than 200mm above the reference plane must not exceed 750mm.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kun testaavat KERSiä niin käyttävät näköjään osin ensivuoden speksien mukaista hybridiä ilman 2009 kiellettyjä siipihässäköitä. Ponttoonit taitaa olla hätäratkaisu. Sliksejähän eivät testanneet. Hyvä että autot palaavat muistuttamaan enemmän perinteistä kilpa-autoa.

Ensivuoden auto ei tietenkään näytä tolta vaan ilmeisesti käytettiin jotain vanhaa runkoa johon oli ympätty järjestelmä? Ainakin tuo keula näyttää tutulta...
Tuo on tosiaan erikoinen sekasikiö. Keula, varsinkin etusiipi on selvästi modernimpi kuin ponttoonit. Pystysuorat ponttooniseinät Sauberilla oli viimeksi mallissa C22 vuonna 2003 (erilaisilla ilmanottoaukoilla kylläkin).
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Keskiviikon ajat, jotka eivät kerro mitään kun osa testasi sliksejä tai ensivuoden arodynamiikkaa....

Ferrari kait löysi vian joka on vaikeuttanut säätötyötä...

Pos Driver Team Time Laps
1. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:18.843 100
2. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:19.081 122
3. Raikkonen Ferrari (B) 1:19.446 76
4. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.861 112
5. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.021 105
6. Wurz Honda (B) 1:20.416 77
7. Trulli Toyota (B) 1:20.534 81
8. Liuzzi Force India-Ferrari (B) 1:20.577 102
9. Piquet Renault (B) 1:20.827 99
10. Klien BMW-Sauber (B) 1:20.866 89

http://www.autosport.com/news/report.php/id/69410


http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:680:1:2008-07-23;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:554544,1:0:0:0:0:0:
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1997
Helvetin hyvä että vika on (kai) paikallistettu ja korjauksia tehdään... Voinemme siis olettaa että Ferrari palannee kärkipaikalle Unkarissa.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Vettel still on top in Jerez

GPupdate.net sanoi:
Vettel still on top in Jerez

23 July 2008 / Results / Photos

Sebastian Vettel continued his strong performance with Scuderia Toro Rosso at Jerez. On Wednesday, the second day of testing, the young German was again the fastest man on track. Vettel completed his fastest lap on slick tyres.

Wednesday was the second out of the four-day test at Jerez. The F1 teams who started testing on Tuesday were joined today by Force India. At Force India Vitantonio Liuzzi completed 102 laps at the Spanish track.

Most Formula 1 teams continued evaluating Bridgestone's slick tyres in Spain. Kimi Raikkonen was one of the few drivers who did not go out on slicks today.
Ferrarilla painotetaan ymmärrettävästi vähän muita enemmän tämän kauden säätötyötä. Ehtiihän niitä ensi kauden leluja vielä testata. :rolleyes:
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Mahtoiko olla näin, että tämä uusi jousitus oli syy Ferrarin hitauteen Hockenheimissa?
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Mahtoiko olla näin, että tämä uusi jousitus oli syy Ferrarin hitauteen Hockenheimissa?
Ensimmäiset huhut oli siihen suuntaan että sitä ei enään käytettäisi. Mitään varmaa asiasta ei kuitenkaan ole annettu julkisuuteen...
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Aamupäivän ajat..

1 Webber 1:19.285 56
2 Piquet 1:19.475 44
3 Raikkonen 1:19.667 47
4 De La Rosa 1:19.879 19
5 Bourdais 1:20.029 44
6 Nakajima 1:20.097 54
7 Glock 1:20.421 59
8 Liuizzi 1:20.545 49
9 Heidfeld 1:20.896 54
10 Barichello 1:21.122 36
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Varmaan olikin mainintaa jo siitä, että Kimi testaa huomenna Ferrarin versiota "hainevästä"?..siis jos uskomme maikkaria
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Aika pornoo alkaa oleen toi mäkki! :D



 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Vielä yksi noista McLarenin dumbo-korvista. Eikös siitä ollut huhua liikkeellä että McLarenilla olisi Jerezissä taas se hainevä koeajossa. Ei ole näkynyt vielä?



Eilen Hondalla taisi olla osa tämän kauden viimeisestä isosta päivityksestä testissä. Ovat rakennelleet ihan tyylikkään takasiiven.






Tämän päivän ajat:

1 M. Webber Red Bull 01:19.176 85
2 N. Piquet jr. Renault 01:19.334 95
3 K. Räikkönen Ferrari 01:19.434 84
4 V. Liuzzi Force India F1 01:19.544 86
5 P. de la Rosa McLaren 01:19.850 39
6 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 01:20.029 77
7 K. Nakajima Williams 01:20.097 88
8 T. Glock Toyota 01:20.421 78
9 R. Barrichello Honda 01:20.614 68
10 N. Heidfeld BMW 01:20.896 97

Edit: Ei, olin väärässä, Hondalla oli ko. palikat jo ainakin Hockenheimissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös