No ei Monza, Barce, eikä oikeastaan Hockekaan kuulu suosikki ratoihin.
Silverstone on kyllä yksi suosikeista, samoin Montreal. Niissä on erilaisia haasteita. Samoin suosikkeihin kuuluu Suzuka ja itseoikeutetusti Spa. Jossa taitaa olla eniten näistä nykyisistä korkeuseroja?
Mun pointti ei ollut oikeastaan se, että rata on hyvä jos siellä on korkeuseroja. Mutta se on yksi ominaisuus mikä voi tehdä radasta hyvän. Erilaiset radat ovat hyviä.
Nämä Tilken radat ovat kaikki jossain määrin toistensa peilikuvia. Väkisin rakennettu pitkä suora, jonka päässä muka pitäisi pystyä ohittamaan(tiedän, ei se ole pelkästään radasta kiinni). Siihen päälle perussyheröä.
Ajatellaan nyt esim. Montrealia tai Suzukaa. Niissä on jotain mikä poikkeaa muista. Samoin Silverstonessa ja Spassa. Jos vertaa Turkkia ja Bahrainia, niin miten ne eroavat toisistaan? Mitä erityishaasteita ne tarjoavat kuljettajille?
Ja Brasilia, siinä myös hyvä esimerkki erilaisesta ja hyvästä radasta. Eikä kyse ole pelkästään siitä, että se ajetaan "väärään" suuntaan.