Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81107 Singaporen rataan taas muutoksia, tällä kertaa vissiin vähän radikaalimpia. Tavoitteena nostaa keskinopeutta ja parantaa ohitusmahdollisuuksia. Olisipa Valenciassa samanlainen asenne...

EDIT: Silmäilin tarkemmin ja uudistukset tulevatkin vasta vuonna 2011
Eli:

Mutkasta 7 jatkettaisiin vielä eteenpäin, josta tulisi vain yksi 90 asteen kulma ja jatkuisi sitten suorana mutkaan 10 asti. Ja sitten mutkasta 18 suoraan mutkaan 21, eikä käytäis ollenkaan katsomon alla. Ihan hyviä muutoksia, varsinkin kun nykyinen rata on vähän liian hidas/pitkä... Tulee muutama pidempi suora, joka varmasti helpottaa ohittamista.
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Siinä on hätänen kyhäelmä. Nyt siis Raffles Boulevard olisi n. 900 metriä. Tota alempaa nyt ei pysty laskemaan, mutta piteneehän se kivasti...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Siinä on hätänen kyhäelmä. Nyt siis Raffles Boulevard olisi n. 900 metriä. Tota alempaa nyt ei pysty laskemaan, mutta piteneehän se kivasti...
Muuten hyvä, mutta pisteiden 18 ja 21 välillä ei ole tietä. Rannassa katsomon edessä on vain terassi, joka päättyy katsomon reunaan. Muutoinkin oikaisu kannattaisi mielummin tehdä mutkien 16-19 välillä, jolloin mutkaan 20 saataisiin jarrutus/ohituspaikka. Viimeinen mutka ei sellaista tarjoaisi.

 

Zaipper1

Well-known member
Liittynyt
28.1.2010
Viestit
83
Tulee muutama pidempi suora, joka varmasti helpottaa ohittamista.
Onhan Valenciassakin pitkiä suoria, vaan ohituksia ei silti nähdä paljoa. Toivotaan silti että Singaporessa pitkät suorat toimivat Valenciaa paremmin.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Sen mitä muistan niin kyllä siinä mutkassa 18 on ainakin varatietä ollut suoraan päin. Mutta kuinka pitkälle se jatkuu, sitä en osaa sanoa.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Muuten hyvä, mutta pisteiden 18 ja 21 välillä ei ole tietä. Rannassa katsomon edessä on vain terassi, joka päättyy katsomon reunaan. Muutoinkin oikaisu kannattaisi mielummin tehdä mutkien 16-19 välillä, jolloin mutkaan 20 saataisiin jarrutus/ohituspaikka. Viimeinen mutka ei sellaista tarjoaisi.
Toihan on uutta osuutta kokonaan mutkasta 16 alkaen, sillä ainakin GMapsissa siinä on pelkkää metsää... Eli varmaankin voisi niiden välille uuden tien pykätä. Tosin olisi tuo Slaven ehdottama Raffles Avenuen pidentäminenkin ihan okei vaihtoehto, varsinkin kun se päättyisi ysikymppiseen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sen mitä muistan niin kyllä siinä mutkassa 18 on ainakin varatietä ollut suoraan päin. Mutta kuinka pitkälle se jatkuu, sitä en osaa sanoa.
Itse rata kääntyy katsomon alitse, joten kyllähän siihen pieni pätkä suoraan jatkuvaa osuutta jääkin.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Onhan Valenciassakin pitkiä suoria, vaan ohituksia ei silti nähdä paljoa. Toivotaan silti että Singaporessa pitkät suorat toimivat Valenciaa paremmin.
Joo on, mutta Valenciassa ne ryssittiin tekemällä niistä kaarevia, joka periaatteessa teki seuraamisen mahdottomaksi...:thumbfh:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Joo on, mutta Valenciassa ne ryssittiin tekemällä niistä kaarevia, joka periaatteessa teki seuraamisen mahdottomaksi...:thumbfh:
Melkein kaikki näistä suorista ovat niin lievästi kaarevia, että se ei vaikuta mitenkään seuraamiseen. Edellytykset ohituksille pitäisi olla hyvät, koska radalla on pitkiä "suoria", joiden päässä on hitaat mutkat, mutta jostain kumman syystä ohittaminen on vain lähes mahdotonta. Pisinkin suora on yli kilometrin mittainen, joten suorien pituuksista ei pitäisi ainakaan jäädä kiinni. Rata on tosin likainen, mutta ei likaisuus ole haitannut liiaksi muillakaan radoilla.
 

Suggestiivi

Kusihousunörtti
Liittynyt
4.10.2009
Viestit
1050
Sääli, että Silverstonea muovataan. Yksi radan parhaista paikoista on nyt poisjäävä Farm-suora (pieni nyppylä ja pimeä mutka sillan ali).
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Valitettavasti taitaa suurin osa uusista turva-alueista olla asfaltoituja:

Arena-kompeksi

New run-off areas at Brooklands to accommodate higher entry speeds by both cars and bikes

Muita kuvia rakennustyömaalla:

Pääsuora

Pääsuora

Arena-kompleksin ja National-suoran risteyskohta

Katsomoiden parantamista Becketsissä

National-suoran sillan poisto

Uusien kanttareiden asentamista
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ehkä siksi että FIA vaatii. Ei Tilke itse päätä niitä turva-alueiden kokoja tai pinnoitteita :thumbfh:.
Ihmetyttää, että miksei FIM sano yhtään vastaan. Maalaisjärjellä ajateltuna moottoripyörillä asfalttiturva-alueet ovat paljon vaarallisempia kuin heikka/nurmikko.
 

Suggestiivi

Kusihousunörtti
Liittynyt
4.10.2009
Viestit
1050
Ihmetyttää, että miksei FIM sano yhtään vastaan. Maalaisjärjellä ajateltuna moottoripyörillä asfalttiturva-alueet ovat paljon vaarallisempia kuin heikka/nurmikko.
Jos vain tähän uudelle areenaosuudelle tulee asfaltti ja vanhalla osuudella pysyisi kissanhiekka? Toivotaan näin.
Moottoripyörillä tätä ei ole kuitenkaan voitu ennenkään ajaa, koska asfalttia on jo Copsessa, sitä seuraavassa mutkayhdistelmässä, Stowessa ja Valessa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Moottoripyörillä tätä ei ole kuitenkaan voitu ennenkään ajaa, koska asfalttia on jo Copsessa, sitä seuraavassa mutkayhdistelmässä, Stowessa ja Valessa.
Se on kuitenkin parempi alkaa voida, kun tästä vuodesta sekä MotoGP että Superbiket ajavat osakilpailunsa Silverstonessa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös