Noissa isoissa turva-alueissa on se huono puoli, että niitä on ohitustilanteissa liian helppo hyödyntää. '09 Spassa Kimi ajoi aika reippaasti ykkösmutkan leveäksi, jotta sai pyöreämmän ajolinjan avulla paremmat vauhdit Eau Rougeen johtavalle suoralle. Periaatehan taitaa olla, että kolarien välttämiseksi saa niitä käyttää, mutta tuota sääntöä kyllä hyödynnetään liikaa.
Tosin on sitä ratoja pienilläkin turva-alueilla. En ymmärrä oikein näitä uusia Korean ja Abu Dhabin "katuratoja" (huomaa sitaatit). Abu Dhabissa on toki tietyin paikoin paljon tilaa, mutta toisaalta kaiteet on paikoitellen niin lähellä, että se voi olla ongelma, jos Abu Dhabi aikoo isännöidä MotoGP:tä. Joten mikä järki tehdä tälläisiä ratoja, kun tilaa on. Sama Korean kanssa. Kaupunki rakennetaan radan ympärille, joten rata voitaisiin huomioida kaupungin suunnittelussa, eikä kaupunki radan suunnittelussa. Melbourne on katurata, jossa on vähän tilaakin, joten radan varteen parkkeeraaminen ei tuo heti turva-autoa. Valencian ja Singaporen ymmärrän, koska niissä rata on suunniteltu kaupunkiin.