T1 - T3 peilikuva Turkista aina nousevaa ylämäkeä myöten
Takasuora - kopio Kiinasta
T5-6 - Kopio Sepangista, peilikuva
T10 - kopio Turkista ilman neljää apeksia, peilikuva
Tuo takasuora on täysin poikkeuksellinen muihin suoriin nähden. Tuossa suorassa hoilotetaan puolisuoraa alamäkeen ja sen jälkeen toinen mokoma ylämäkeen, loiviin sellaisiin toki.. Missä muualla olisi näin? Ei ainakaan Kiinassa..
Ensimmäinen mutka (ja toinen) on profiililtaan suht peilikuva Turkista, mutta todennäköisesti ajetaan niin erillä tavalla kuin olla voi. Turkissa on ensimmäisen mutkan sisällä notko ja rata laskee paljon ensimmäisen mutkan aikana. Tuossa ei niin ole. Ylämäkeä kyllä löytyy tuostakin..
Tämä ensimmäinen mutka on todennäköisesti lähempänä Sepangin kolmatta mutkaa kuin turkin ensimmäistä mutkaa, mutta eroaa kyllä Sepangin mutkastakin paljon.. Eli ei kopio.
T5-6. Siis järetön vertaus. Profiililtaan ollaan sielläpäin, mutta taas tämä yhistelmä ajetaan niin erillä tavalla kuin Sepangissa ettei siinä ole mitään samaa, ei edes mutkien suunta.. Sepangissa hoilotetaan ja nostetaan ja taas hoilotetaan hana pohjassa, tässä koko yhdistelmä aikana (luultavasti kahdessa osassa) joudutaan hidastamaan vauhtia 7 mutkaa silmällä pitäen.
T10. Ei mitään samaa kuin Turkissa. Mutka ajetaan eriin suuntaan, ei apexeja, erit korkeuserot. Miten tuosta voi sanoa kopioksi jostain. Ainoa yhtäläisyys on, että mutka kääntyy hivenen yli 180 astetta, mutta ei Turkin kasimutka ainoa sellainen ole. Ja puoliympyrät olisi lähempänä tuota T10 mutkaa, mutta silti pitää Turkki ottaa kopioitavaksi..
Jos tuo T10 olisi vielä ovaalityyppisesti kallistettu, niin minusta kyseessä olisi täysin poikkeuksellinen mutka ykkösissä. Ja täällä kopioista puhutaan...
Myös kanttareilla pystytään paljon vaikuttamaan siihen miten mutkat voidaan ajaa läpi.