postataan omia mietteitä ennenkuin luetaan muiden tilityksiä. Tulee liikaa vaikutteita niistä.
Alkaa suuresti tuntumaan siltä, että jossain on pahasti mätää joko Kimissä tai Ferrarissa. Ihmetyttää suuresti se, että kun Ferrari saapuu radalle, kuten Unkariin niin auto on ihan persesäädöissä perjantaina, kun taas McLaren on suoraan unelmasäädöissä (kovalainen näin sanoi). Näyttää siltä, että Ferrarien perjantain ajelu on ihan turhaa, kun se pässi vikuroi vain. Eli mielestäni perjantai on ihan turhaa ajelua Ferrarilla. Miksi säädöt ovat niin pielessä perjantaina? Se onkin todella hyvä kysymys, koska eihän ole kyse ensimmäisestä kerrasta kun kaverit tulee radalle. Tietysti kun haluaa pistää Kimin epäonnistumisia muiden piikkiin, niin melkein tekisi mieli alkaa sormella osoittamaan a) Chris Dryerin suuntaan. B) Tallin suuntaan.
Se, että ollaan perjantaina noin pahasti säätöjen kanssa hukassa ja yritetään hakea edes suurinpiirtein säätöjä on kyllä surkeaa, kun muut keskittyvät täysin pienten asioiden viilaamiseen. Eikä sekään riitä, näytti tänäkin viikonloppuna siltä, että vielä lauantaina aamullakin ollaan ihan hukassa.
Ok, ehkäpä nyt saatiin sitten aika-ajoon jonkinmoiset säädöt rustattua, mutta oliko se jo liian myöhäistä? Kun on koko viikonlopun ajan ajanut vikuralla pirssillä ja pistetään sitten kunnon auto alle, niin ehkä auto toimii kuten pitäisi, mutta eihän Kimillä voi olla tuntumaa hommaan.
Kimistä. Nyt Kimin pitäisi tarttua härkää sarvista. Jos ei muuta, niin ajais niitä shakedown lappeja joka päivä Mugellossa ja kertoisi mitä pitää muuttaa. Mugello sopisi erittäin hyvin reenaamiseen, koska sekin on kai jonkin sortin syherö ja nimenomaan siellä ne ongelmat ovat tällä hetkellä. Hitailla osioilla. Muutenhan homma on vaikeaa, kun on tietyt testipäivät ja nekin on vain näillä aerodynamiikkaan keskittyvillä radoilla yleensä.
Pitäisikö Kimin myös lisätä treeniä? Tehdä uhrauksia tyyliin Kubica ja tiputtaa 10 kiloa pois, notta saadaan painojakaumaa paremmaksi? Minusta kaikki tälläiset konstit pitäisi käyttää hyväkseen, jos ne on mahdollisia. Jos Kimi ei niitä itse tajua, niin pitäisi oman fysion tai tallin sanoa se hänelle. Jos vetää herneen nenään äijä, niin vetäkööt. Kyllä niitä muitakin kuskeja maailmasta löytyy. Jos ei löydy dedikaatiota hommaan, niin etsitään joku jolta löytyy.
Sanottakoon vielä se, että on ihan normaalia, että Ferrari ei ole aina nopein joka radalla, mutta on täysin ei-hyväksyttävää, että Kimi on Massaa koko viikonlopun 0,3 . 0,6 sekuntia hitaampi. Eihän siinä onhan Massakin hyvä kuski, mutta vaikka ois kuinka hyvä kuski ei noin paljoa saisi tulla päihin millään. Ei koskaan.
Noh, siinäpä oli ajatuksen virtaa Ferrarista ja Kimistä.
- Koo
Ps. ei ole tarkoitus lytätä äijää, mutta jotain tarttis tehrä. Ollut huono jakso nyt menossa ja ois kiva nähdä taas se maailman paras kuski, jollainen hän pystyy olemaan.