Ei ole, eikä se tuota mantraa toistamalla muutu todeksi. Tuolla tarkoitetaan ehkä median (ja miksei fanienkin) kirjoittelua, jossa ollaan noin lyhytnäköisiä. Todellisuudessahan kuskien taso ei vaihtele kuin erityisistä syistä (loukkaantumiset tm.).Paitsi formuloissa kuski on juurikin niin hyvä kuin viimeinen kisa?
McLaren insist that their man would have emerged victorious had he been given the opportunity to have a go at Massa in open air before his second pit-stop.
http://www.forumula1.net/2008/f1/f1-news/would-massa-have-won/“Lewis’s race was compromised by his losing the lead at the start,” reflected Ron Dennis, “but we fuelled him long for the second stint and therefore believed he was well placed to leapfrog Felipe in his final pitstop.”
Vettelhän se torpedoi suomalaisten kaksoisvoittomahdollisuudet, kiilaamalla Kimin korokkeen päälle ennen takasuoran shikaania.Kuka oli se munatoope joka toikkaroi Alonson ja Kimin välissä (kierroksella ohitettava puukäsi siis) juuri ennen ensimmäistä stoppia (sisääntulokierroksella itseasiassa) ja torpedoi Kimin mahdollisuuden ohittaa Alonso stopilla? Muutenhan Kimi olisi näemmä Alonson varvannut jo siinä.
F.kohdan suurin skandaali oli aika hyvin veikattu tallia lukuunottamatta. :doubtful:Nyt kun Heikkikin voitti, niin alkaa nuo ennen kautta esitetyt ennustukset olla pikku hiljaa kaikki käsitelty. Se asiantuntemuksesta.
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?p=951548#post951548
Paitsi ettei kyseessä ole mikään skandaali, vaan ferrari/kimifanien keuliminen. Mitään virallisempaa protestia tai tutkintaa ei ole tehty. (Paitsi se sama moottorien jäädytyssäännön kontrolli, johon joutuvat kaikki moottorivalmistajat. Se ei liity mihinkään epäilyihin.)F.kohdan suurin skandaali oli aika hyvin veikattu tallia lukuunottamatta. :doubtful:
Katsotaan sitten uudestaan kun tulee ensimmäinen semmoinen seikka vastaan (jos ei tiettyjen Ferrari-fanien katkeruutta lasketa), mikä tukisi väitettä laittoman luistoneston käytöstä.F.kohdan suurin skandaali oli aika hyvin veikattu tallia lukuunottamatta. :doubtful:
Vettelin viilupää. Jumalauta mä kirosin sitä. Ilman sitä olis päässyt Alonson ohi ja Glockin kantaan jo ekan stopin jälkeen.:mad_old:Kuka oli se munatoope joka toikkaroi Alonson ja Kimin välissä (kierroksella ohitettava puukäsi siis) juuri ennen ensimmäistä stoppia (sisääntulokierroksella itseasiassa) ja torpedoi Kimin mahdollisuuden ohittaa Alonso stopilla? Muutenhan Kimi olisi näemmä Alonson varvannut jo siinä.
Vai oli Kimillä jousituksessa ropleemia... Kyllä on Italiassa pahasti palikat hukassa. Autot hajoilee käsiin ja taktiikat on terveisiä perseestä. Hoh hoijaa. :nope::nope::nope:
Luuis oli sekuntitolkulla Massaa perässä. Ei se olis saanut sitä eroa millään kiinni enää.:nope:Mutta Dennisin mukaan Lewis olisi voittanut... jos, jos , jos... :alppu:
http://www.forumula1.net/2008/f1/f1-news/would-massa-have-won/
Oletko Matsi kiltti ja etitoit ton Veellä alkavan sanan Viiluksi?
Oikeesti?:thumbup:Ei ole, eikä se tuota mantraa toistamalla muutu todeksi. Tuolla tarkoitetaan ehkä median (ja miksei fanienkin) kirjoittelua, jossa ollaan noin lyhytnäköisiä. Todellisuudessahan kuskien taso ei vaihtele kuin erityisistä syistä (loukkaantumiset tm.).
Vettel. Tais olla jotain teknisiä onkelmia.Kuka oli se munatoope joka toikkaroi Alonson ja Kimin välissä (kierroksella ohitettava puukäsi siis) juuri ennen ensimmäistä stoppia (sisääntulokierroksella itseasiassa) ja torpedoi Kimin mahdollisuuden ohittaa Alonso stopilla? Muutenhan Kimi olisi näemmä Alonson varvannut jo siinä.
Q. (Erkki Mustakari – STT) Heikki, the next race will be in three weeks. That gives you two and a half weeks to celebrate. How are you going to celebrate your first Formula One win?
HK: Any ideas, Kimi?
KR: I will take him out.
Nopeaa Kimi ajoi, mutta tuo in-lap vertailu toisten stinttien kohdalta on vähän hankalaa sillä Massa ei välttämättä joutunut puristamaan toisen stintin lopussa koska Hamiltonilta puhkesi rengas (Massa tuli sisään 3 kierrosta sen jälkeen kun Hamiltonilta vaihdettiin rengas+tankattiin). Eli ei Massan tarvinnut painaa täysillä välttämättä enää tuon toisen stintin lopussa. Ja toisen stintin lopussahan ei ole voitu verrata Hamiltonin in-lap aikaa koska sehän oli se rengas-hajalla-kierros.Kimi kellotti tosiaan kisan nopeimman kierroksen, mutta tähän on vastattu, että eihän sillä ole väliä koska oli kisan lopussa ja mm. Massa vain kruisaili. Toisaalta samaan aikaan myös Hamiltonilla oli täysi syy ajaa täysillä mutta Kimi oli nopeampi. Lisäksi näin Atlaksella vertailun toisten stinttien viimeisestä kierroksesta (ns. in-lap ennen pit-stoppia), jolloin siis sekä Kimi, Massa, että Lewis ajoivat täysillä, samanlaisissa rataolosuhteissa ja samoilla (kovilla) renkailla. Kimi oli n. 0,8sek nopeampi kuin seuraavaksi nopein, joka muistaakseni oli Massa. Että semmoista hitautta. Yllähän joku mainitsi että Kimin nopein kierros tuli raskaammalla kuormalla kuin Massan nopein kierros kisassa, joka on täysin linjassa tämän in-lap havainnon kanssa joka on suoraan vertailukelpoinen.
Sori Aksu. Taidan kuolla häpeään. Mutta et voi kiistää etten ollut oikeassa.2008 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIAN GRAND PRIX
Pos No Driver
1 1 Kimi Räikkönen Ferrari
2 4 Robert Kubica BMW Sauber
3 23 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes
mistä näitä sikiää??
Mitä sää oikein lässytät?Oikeesti?:thumbup:
Jengin kannattais hieman alkaa vetää happea tällä foorumilla.
Kyse ei ollutkaan Kimin nopeimmasta kierroksesta, vaan (kokonaisesta) kierroksesta ennen toisia stoppeja, joka siis oli Kimillä 0,8s nopeampi kuin muilla. Formulakisassa tuskin kukaan hirveästi vielä ennen toisia stoppeja himmailee, kun ei ole varmuutta muiden taktiikoista. Muuten ihan hyvä Kimin dissausyritys.Nopeaa Kimi ajoi, mutta tuo in-lap vertailu toisten stinttien kohdalta on vähän hankalaa sillä Massa ei välttämättä joutunut puristamaan toisen stintin lopussa koska Hamiltonilta puhkesi rengas (Massa tuli sisään 3 kierrosta sen jälkeen kun Hamiltonilta vaihdettiin rengas+tankattiin). Eli ei Massan tarvinnut painaa täysillä välttämättä enää tuon toisen stintin lopussa. Ja toisen stintin lopussahan ei ole voitu verrata Hamiltonin in-lap aikaa koska sehän oli se rengas-hajalla-kierros.
Ja Kimin nopein tuli viimeisessä stintissä, jossa oli pehmeämmät renkaat, ja samat bensat kuin Massalla.
Ote fia.com:n sivulta:
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressinformation/f1pressinfo/hungary/Pages/race_facts.aspx
Lap 41: Hamilton runs wide at Turn Five, slows down and pits. He has a punctured front left tyre. He rejoins 10th. Heidfeld makes his first stop.
Lap 44: Massa, leading by 23.6s, pits. He rejoins second, between Kovalainen and Glock.
Lap 61: Räikkönen laps in 1m21.195s. He trails Glock by 4.2s.
--> nopein kierros Kimilta.