SPEEDin tekninen asiantuntija Steve Matchett muistaakseni kertoi näin, kun tuota liikennevalojärjestelmää ensimmäisiä kertoja kokeiltiin. Piti silloin itsekin järjestelmää hieman epävarmana. En yhtään muista mikä kilpailu se on vai oliko peräti RPM-osiossa eli en nyt ainakaan ihan heti pysty lähdettä heittämään.Onko tosiaan noin (eli: mistä luit)? Minä olen ollut siinä käsityksessä, että valojakin hoitaa ihminen.
Jos asia todellakin on noin, sen voisi katsoa lieventäväksi asiaksi. Todellisuudessahan Kimi lähti kun letku vedettiin irti, siis jos se olisi irronnut. Letkun irrottamisen epäonnistumisesta tuo adrenaliinia pursuava tapahtumaketju sai alkunsa. Kaikesta huolimatta silti "varaslähtö", niitä sattuu huipullakin.Mitä tuosta Räikkösen varikkokäynnistä, niin Ferrarillahan ei ole ketään miestä kontrolloimassa noita liikennevaloja, joten inhimmillinen tekijä puuttuu. Siellä on anturi, joka heittää valon keltaiseksi, kun tankkaus loppuu ja vihreäksi, kun letku nousee irti autosta.
Tämä on hyvä huomio:thumbup: Pitkään en ole vaikuttanut vielä, mutta Kimiinhän tuo ulina ja provoaminen lähinnä kohdistunut sinä aikana.Ja tasapuolisuuden nimissä moderaattorit voisivat kiinnittää myös huomiota muun maalaisia kuljettajia tai talleja koskeviin provosoiviin viesteihin. Keskeytysten, onnettomuuksien ja massakolarien toivominen on näin vaarallisessa lajissa kovin epäurheilijamaista käytöstä.
Ennen Lewiksen pysähdystä Massan ei olisi ollut mitään järkeä antaa tietä. Aikaa siinä olisi mennyt jonkin verran, ja pahimmassa tapauksessa Lewis olisi voinut tulla sitten Ferrareiden väliin eli päässyt Massan edelle. Kimihän sitten pysähtyi kierros Lewiksen jälkeen.Ellei valitaan ole jo tehty Vai miksei Massa ekan varikkokäynnin jälkeen tehnyt tilaa siinä vaiheessa kevyemmällä ajaneelle Räikköselle?
Jep, ITV:n Ferrari-haastattelussa sanottiin että valoja hoitaa ihminen.Onko tosiaan noin (eli: mistä luit)? Minä olen ollut siinä käsityksessä, että valojakin hoitaa ihminen.
OK, jos se tuli Ferrarihenkilökunnan suusta, niin lähde on uskottavampi kuin jenkkilähetys. Eli käsitykseni oli sittenkin oikea.Jep, ITV:n Ferrari-haastattelussa sanottiin että valoja hoitaa ihminen.
Aiemmin allejäänyt oli silloin tällöin tikkarimies. Vaikka nykyisin ne kyllä taitavat seisoa kokonaan auton sivussa.Toisaalta siitä herää kysymys miksi käyttää moista monimutkaista järjestelmää?
Sakkoja tuli.Milloinkas tieto massan mahdollisesta rangaistuksesta tulee?
kai ne sen vielä tänään päättää
Autosport:Sakkoja tuli.
On käyty tässäkin topicissa jo. Kun auto ei toimi kunnolla, Kimi itse haluaa raskaamman auton, koska ei taistelisi kärkisijoista kevyelläkään. Eikä ajaisi karkuun.Ymmärtääkö kukaan miksi Kimi ajaa joka kerta raskaammalla autolla? Katsokaa vaikka Massaa, joka ajoi kuten Schumi mestarin ottein - Lyhyt eka stintti ja karkuun muilta, siinä voi sitten tehdä ylimääräisen varikkopysähdyksen.
Räkähän jostain syystä ajoi kovillla renkailla viimisen vedon Q3:ssaYlivoimaisesti kauden tylsin/turhin kilpailu. Radassahan ei muuten ole mitään muuta vikaa kuin se ettei se sovellu kilpailemiseen millään tavalla. Monacossakin on enemmän säpinää ja ohituspaikkoja. Ei muuta kuin pois kalenterista tällaiset radat.
Massa sai taas jälleen kerran Kimin näyttämään amatööriltä. Jos ei Kimi itse kuse kisaansa niin ainakin paska taktiikka. Kaikki muut saa Q3:sta parhaan irti erikoispehmeillä, mutta Kimi ei WTF!!!!:jaska:
Kovalaisenkin kisa ja aika-ajot pilataan jatkuvasti McLarenilla, jotta Hamilton saisi parhaat edellytykset kisaan.
Voisin melkein lyödä vetoa, että ensi kisa noudattelee aivan samoja uria kuin kaksi edeltävää. Kuinka tylsäksi formuloiden pitää muuttua, että siellä tapahtuu jotain!!