F-1 Forumin elokisan lehdistötilaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Ja kisa ajettu! Hurjaa vääntöä oli, hitaat autot ja tarkka rata tekivät tehtävänsä ja pakka sekoittui melkoisesti.

Paikalla oli kymmenen kuskia, joista kaksi oli forumin ulkopuolisia. Alkuasetelmien mukaan näytti siltä että extrat korjaavat potin, mutta toisin kävi ;)

Kisan voitti yllätysnimi Cabrera Jyväskylästä. Ensikertalainen kisoissa ja porukan nuorin (17v) hoiti homman kotiin ja konkarit tuli rökitettyä oikein kunnolla.

Tässä tilastoa, valitettavasti radalta sai lappuja vähän heikosti, joten jos löydätte korjattavaa ilmoittakaa mulle.

Treenit:
ei lappuja, osassa autoja näyttö ei toiminut mutta tässä vaiheessa jo näytti siltä että tiukkaa tekee ja kevyet kuskit ovat vahvoilla. Treenit ajettiin kahdessa erässä.

Aika-ajo:

Ajettiin kahdessa erässä ja tässä sijoitukset. Neljä parasta nousi suoraan A-finaaliin ja loput karsivat kahdesta jatkopaikasta.

1. PeePee 47.77
2. Eija (extra) 47.82
3. Andy (ex Darren) 47.89
4. Markku (extra) 47.93
(ylläolevat suoraan A-finaaliin)

5. Jussi 48.04
6. Cabrera 48.05
7. öö ruz 48.38
8. Jacques 48.81
9. Albert Oil 48.87
10. FO110K 49.10

B-finaali, lopputulos:

1. Jussi
2. Cabrera
3. Jacques
4. öö ruz
5. Albert Oil
6. FO110K

... Jussi ja Cabrera A-finaaliin.

A-finaali:
Kisaan lähdettiin järjestyksessä:

1. PeePee
2. Eija
3. Andy
4. Markku
5. Jussi
6. Cabrera

... ja lopputulos oli:

1. Cabrera
2. Eija
3. PeePee
4. Jussi
5. Markku
6. Andy


ja kun tähän lisätään B-finalistit niin saadaan näin:

7. Jacques
8. öö ruz
9. Albert Oil
10. FO110K


Pistetilanne muokataan siten että extrat jätetään pois ja pisteet sen mukaan.

Että näin tällä kertaa! Ensi vuonna ajetaan varmasti tämäkin kisa sillä pakka meni todella mukavasti sekaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Kuvia kisasta (sori, todella hintsusti kuvia....)

Voittajat eli Cabrera - Eija - PeePee:



Jälkipyykkiä:



.. vasemmalta oikealle: öö ruz, Jacques, FO110K, Andy

Palkintojen jakoa odottamassa Albert Oil, Eija, Markku ja Cabrera:

 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
dodiin, omalta osaltani alottanen purkamisen:

harjotukset
meni vähän alakanttiin, aika 48,2 ei ollut ihan sitä mitä hain, yritin alle 48 kuitenkin pusertaa jo alussa mutta kun ei niin ei.
muuten ei mitään valittamista, auto (1) toimi ok ja ajolinjatkin oli suht tuttuja entuudestaan...

aika-ajo
autolla nr. 4 aika-ajoissa, ja virhe, ISO virhe...
autosta ei saanut oikein mitään irti, ja tämän lisäksi penkin kiinnitys temppuili sen verran että ajo-asentokaan ei ollut kovin kummoinen (penkki valui aina suorilla taaksepäin)
jälkikäteen samanmoisia uutisia tuli nelosesta muiltakin, eli ei ihmetyttänyt ollenkaan...
pettymykseksi aika-ajoissa jäi viimeinen sija ajalla 49,10...

B-finaali
kisaan arvottiin autot, ja sainkin alle nr. 1:n taas... kisa alkoi hyvin, ekan kierroksen lopulla Jacques spinnasi ja heti perään ohitin alpun...
tämän jälkeen metsästin öö ruzin päänahan ja nousin sijalle 3 jussin ja cabreran perään...
n. 10 kierrosta ajettu ja yhtäkkiä perässä istuu auto tiiviisti joka sitten meni ohitsekin, hmmästyin hieman kun tajusin sen olevan Jacques joka oli tehnyt hienon nousun viimeseltä sijalta spinnin jälkeen :thumbup:
keikuin pari kierrosta jacquesin imussa hakien ohituspaikkaa, kunnes sitten moottori sanoi sopimuksen irti pääsuoralla
(suoran lopussa koneen käynti muuttui kovemmaksi ääneltään ja tehot hävisivät, auton sai ajettu kiltisti takaisin varikolle mutta huippuvauhti oli kateissa)
ennakoivat varikolla että männän renkaista olisi toinen hajonnut, mutta vamruutta tähän ei saatu...
loppufinaali menikin tuijotellessa Jussin & Cabreran taistelua & ööruzin ja alpun karmivaa taistelua viimeisestä sijasta, loistavaa vääntöä! :thumbup:

A-finaali katsojan silmin
startti meni suht ok, forumin ulkopuolinen nainen Eija paahtoi kärjessä ja takana Jussi teki hienoa nousua kohti kärkeä...
Hetken kulttua kävi ilmi että 1. sija menee ihan omilla luvuillaan, seuraavan 4:n henkilön (PeePee, Jussi, Cabrera ja Markku) seuratessa tiukassa nipussa perässä...
Sisäistä vääntöä nähtiinkin hetki, mutta pian kävi ilmi että Cabreralla oli vauhti päällä ja hän sieltä nousikin ryppään kärkeen jahtaamaan kärkipaikkaa...
PeePee oli saanut hieman hajurakoa Markkuun ja Jussiin, Darrenin (anteeksi Ändyn) seuratessa kauempana perässä...
Hienoa kisaa nähtiin taas, Markku ja Jussi väänsivät vuoron perään ohituksia toisistaan, Jussin viedessä lopulta kisan neljännen sijan nimiinsä...
Cabrera teki uskomattoman työn ja nousi kisan lopulla kärkeen, mies ajoi siis B-finaalin kakkossijalta hienosti voittoon, loistava kisa nuorelta mieheltä, toivottavasti nähdään kisoissa useamminkin! :)

Pettymyksenä voinen todeta oman sijani, aika-ajossa olisi pitänyt pystyä parempaan, ja kisassa taas koneelle kävi jotain...
tää on tietty motosporttia, mutta vituttaahan tämä säkä... :nope:

Positiivinen yllätys oli Jacquesin vauhti, mies oli todella lennossa B-finaalissa ja aika-ajossakin kunnioitettava sija antaa toivoa loppukauden kisoille! :thumbup:

Kiitokset myöskin kahdelle ulkopuoliselle kirittäjälle, toivottavasti eksytte foorumille ja tuleviinkin kisoihin jatkossa :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
B-finaali, lopputulos:

1. Jussi
2. Cabrera
3. öö ruz
4. Jacques
5. Albert Oil
6. FO110K
Tähän täytyy tehdä korjaus, koska minä olin kolmas. ;)

Saiko kilpailuista ollenkaan kierrosaikoja. Mua kiinnostaisi kovasti millaisia aikoja naputin B-finaalissa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Oma raporttini:

Harjoitukset
Hain tuntumaa rataan ja autoon. Auto tuntui mopolta, mutta rata ihan ajettavalta. Silti oli vielä samanlaista varovaisuutta jarrutusten kanssa kuin ennenkin. Harjoitusaikaani en tiedä, veikkaisin parhaan ajan liikkuneen jossain 49-50 sekunnin tuntumassa.

Aika-ajo
Olin seurannut toisen ryhmän harjoituksia silmä tarkkana ja pistin siinä merkille että radan ensimmäisen ns. lusikkamutkan voi ajaa kyllä lähes talla pohjassa. Vähän muutenkin yritin hakea vinkkejä, koska katsomosta näki radalle tosi hyvin.
Itse aika-ajoissa ajoin sitten tasaisia kierroksia ja pikkuhiljaa paransin aikaani. 49.3 tasoa oli ekat kierrokset, mutta loppua kohti meni jo alle 49 ja paras aika oli 48.81, johon olin tyytyväinen. Aika-ajojen alussa spinnasin radan takamutkassa (varikolta ulostulon jälkeinen neulansilmä). Spinnaus johtui siitä että käänsin liian tiukasti ja vauhtia oli ehkä liikaa. Tästä mun olisi pitänyt ottaa opiksi..
Noh, jokatapauksessa olin yllättynyt siitä että aikani oli silti parempi kuin alpulla ja FO110K:lla. Lisäksi myöhemmin kävi ilmi, että aika-ajossa ajamani auto oli hidas. Itse en moista ajatellut tietenkään vaan ajoin vain niin hyvin kuin kykenin ja olin tyytyväinen siitä että luvassa olisi vihdoin kilpailua myös minulle.

B-Finaali
Starttijärjestely oli varsin erikoinen. Kolme ensimmäistä lähti rinnakkain ja minä pääsin sitten starttaamaan ykkösen ja kakkosen välistä takaa. Optimaalinen lähtöpaikka! Sain hyvän startin ja öö ruz jäi taakseni. Menin ekassa mutkassa jopa Jussin rinnalle mutta hän kuittasi eteeni. Cabrera johti tässä vaiheessa. Toisessa mutkassa ajattelin ekaksi vetäistä sisältä rinnalle, mutta päätin viime hetkellä jarruttaa, koska olisin kilkannut Jussin muuten mäkeen. Pieni pusu saattoi nytkin tulla ehkä..

Noh, mutta tajusin, että mulla on nyt hyvä vauhti päällä. Täytyisi vaan pysyä Jussin ja Cabreran perässä ja yrittää jossain vaiheessa nousta korkeammalle.
Mutta mutta mutta.. SE SAMA MUTKA jossa aika-ajoissa jo spinnasin, spinnasin siinä taas! Ei mies opi ja kirosin kirosin kirosin.. Koko letka meni ohi ja pääsi kauas. Ero Albert oiliin oli parhaimmillaan vähintään puolet pääsuoran mitasta. Sitten huomasin, että edessä käytiin kisailua, joka hidasti heidän menoaan. Sain heitä kierros kierroksella kiinni ja lopulta olin Alpun perässä aika nopeasti. Pääsin pääsuoralle helposti imuun ja ilmeisesti kevyemmän painoni ja hyvän auton ansiosta kuittasin helposti pääsuoralla. Fiilis oli mieletön!
Vittu mä ohitin jonkun! :D

Sitten meni kierros pari ja tein saman tempun öö ruzille. Ihan sama juttu, formuloita seuraamalla opittu tekniikka. Ennen pääsuoraa olevan mutkan ajoin siten että sain suoralle hyvän vauhdin, sitten ajoin ihan perseeseen kiinni ja huikkasin oikealle. Ja ekaan mutkaan sisäpuolelle ja meno jatkui.
Sitten vielä yksi uhri FO110K. Hän oli vaikein ohitettava ja hänen kiinnisaamiseksi mulla menikin ehkä 3-4 kierrosta. Ohitin samaan tyyliin, mutta hänpä ei luovuttanutkaan vaan jäi perään roikkumaan. Yritti sitten kuitata ja pääsuoralle tullessa tein nyt pienen virheen ja FO taisi päästä rinnalle. Otin kuitenkin sisäpuolen ja sain pidettyä hänet takanani. Sitten FO jäi. Pelkäsin että olisin laittanut oven kiinni, mutta myöhemmin selvisi, että hänellä oli teknisiä murheita. Harmi, koska siitä olisi varmaan tullut kovaa vääntöä. :)

Sitten lähdin yrittämään kärkikaksikon kiinni ajamista. Aluksi ero oli sellainen, että kun tulin pääsuoralle, oli Cabrera jo hävinnyt ekan mutkan taakse. Ajoin muutaman kierroksen, ja hups! Mulla oli näköyhteys! Sain siis heitä kiinni mutta totesin lopulta ettei vauhtini riitä millään. Loppujen lopuksi ajoin aikalailla samanlaisia kierrosaikoja kuin Jussi kärjessä, joten ei ollut mitään mahiksia. Ruutulippu heilui, ja tuloshan oli mahtava. Kolmas sija, taakse jäi kolme kovaa kuskia! Mutta ensimmäinen fiilis oli vitutus! Hakkasin rattia, koska vitutti se alun virhe. Mulla sattui hyvä tuuri auton kanssa, ja olisi ollut mahdollisuus päästä jopa A-finaaliin. Vitutus ei kuitenkaan kestänyt kauaa kun varikolla oli porukkaa onnittelemassa. Tyytyväisyyden tunne valtasi mieleni. Tämä kisa oli juuri sellainen kuin olin toivonutkin. Pääsin ajamaan kilpaa! Ja kerrankin pääsin myös ohittamaan. Aivan huikea fiilis on se. Kivaa! :)

A-finaali katsojan silmin
A-finaali oli kyllä varsin mielenkiintoista seurattavaa. Naisvahvistuksemme Eija tuntui aluksi menevän menojaan, mutta muiden kesken nähtiin varsin mielenkiintoista vääntöä (paitsi toki Andyn osalta, koska hän joutui ajamaan jollain mopolla, EDIT: Tai polkuautolla, koska me muut ajettiin mopoilla). Cabreran nousu oli ihan mieletön. Sieltä hän hänniltä tuli ja napsi yksi toisensa jälkeen. Meni lopulta PeePeenkin ohitse ja sitten katseltiin kun nuori mies alkoi ottamaan kärjessä ajanutta naisohjustakin kiinni. Jännitimme Jussin ja Markun vääntöä, mutta lopulta katseemme siirtyi myös kärkitaisteluun. Cabrera oli noussut ihan perään ja yritystä ei puuttunut! Ekan mutkan jälkeen hän ajoi kerran reilusti nurmikon puolelle, mutta onneksi sai auton radalle tosi nopeasti eikä menettänyt paljoa aikaa. Lopulta hän ohitti Eijan ja voitti koko kilpailun! Kilpailun voitto jäi siis F1-Forumille ja siitä olimme tietenkin kaikki todella iloisia. Aivan mieletön suoritus Cabreralta. Ablodit vielä kerran..

Palkintokorokkeen homohyppy-kehoituksia Cabrera ei vaan ilmeisesti ymmärtänyt. Onhan se tietysti hänelle vieras juttu, jos on uusi f1-forumilla. Koska tämä ei toivottavasti jäänyt Cabreran viimeiseksi kisaksi meidän porukassa, niin selvennän tämän sisäpiiriläpän hänelle vastaisuuden varalta. Eli Michael Schumacher teki aikoinaan palkintokorokkeella leveässä haara-asennossa korkean hypyn. Se oli tietenkin niin homomainen, että sai lempinimekseen homohyppy. Tämä on sittemmin otettu käytäntöön kaikissa F1-Forumin kilpailuluonteisissa tapahtumissa siten, että voittaja tekee about samanlaisen homohypyn. Eli seuraavan voittosi jälkeen odotamme kunnon homohyppyä! ;) :ahem: :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Tähän täytyy tehdä korjaus, koska minä olin kolmas. ;)

Saiko kilpailuista ollenkaan kierrosaikoja. Mua kiinnostaisi kovasti millaisia aikoja naputin B-finaalissa.

Korjattu - sori!

Kisasta ei saatu kierrosaikoja :( Olin todella harmissani siitä koska olin varma että ne saadaan satavarmasti.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Harmi, koska siitä olisi varmaan tullut kovaa vääntöä. :)
jep, veikkaan kanssa että tämä olisi ollut hyvä vääntö, pysyin sun perässä ongelmitta aina konemurheisiin asti...
noh, ensi kerralla uusiksi, sulta kun ei tuota vauhtia ainakaan puutu enää :)
 

Cabrera

Member
Liittynyt
1.8.2008
Viestit
16
Tosiaan, tuli vähän ajeltuu ja sen huomaa, selkä ja jalat mustelmia täynnä.
En ollut ennen ajoa ajanut kartinkia yli vuoteen, ja sitäkin ennen vain muutamia kertoja.

Harjotukset:
Kaikki lähti aika hyvin heti alusta pitäen käyntiin, perustuntuma löytyi heti ensimmäisillä kierroksilla. Autona oli siis paljon parjattu numero 4, mutta se tuntui omasta mielestä ihan kelpo vehkeeltä.

Aika-ajot:
Ei paljoa muutosta harjoituksiin. Joka kierroksella ajoin hieman kovempaa. Olin kuudes ja se tuntui mielestäni jo hyvältä sijalta. Ajattelin että on hyvät mahkut taistella A-finaali paikasta.

B-Finaali:
Sain loistavan startin ja pääsin letkan kärkeen. Olin kuitenkin huolimaton lusikkamutkassa ja Jussi pääsi kuittaamaan. Ajelin Jussin perässä ja hänen perässään löysin aivan uudet linjat radalle. En ollut ennen uskaltanut juuri kanttareihin koskettaa, mutta kun näin Jussin ajavan lähes joka kohdassa niiden yli, aloin itsekin näin ajamaan. Ja kas kummaa, kierrosajat sen kuin parani. Pysyin hyvin Jussin kyydissä ja hain pientä paikkaa jopa ohitukseen, mutta mitään kunnollista ohituspaikkaa ei lopulta tullut. Kakkospaikka näin plakkariin ja paikka A-Finaaliin.

A-Finaali:
Starttasin A-Finaaliin letkan hänniltä. Kuitenkin kevyen painoni johdosta sain vauhdikkaan lähdön ja pääsin heti pykälän korkeammalle. Edessäni ajaneet Jussi ja Markku kävivät kovaa taistelua edessäni ja molemmat ajautuivat hieman leveäksi, joten pääsin kuittaamaan molemmat samaan aikaan. Autoni oli tässä loistava, suoranopeus tuntui olevan eri luokkaa kuin B-Finaalissa ajamassani autossa. Niinpä pääsin nousemaan myös Peepeen ja Eijan ohitse, kiitos hyvien suoranopeuksieni. Eija antoi vielä lopussa kovan haasteen ja jouduin todella tekemään töitä pitääkseni hänet takanani. Olin viimeisillä kierroksilla ihan puhki, olinhan ajanut myös B-Finaalin. Palkintokorokkeella pyydeltiin Schumilta tuttua homohyppyä, mutta se jäi nyt ensi kertaan ;)

Kiitokset kaikille ajajille, oli tosi mukavat kisat, :alppu:
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Tänään ei oma vauhti riittänyt mihinkään. Jo vapaissa tuli selväksi se mitä vähän etukäteen mietinkin, painosta ei ole ainakaan etua. Rata oli helppo oppia, kun autoissa ei ollut potkua ja jarruttaa ei tarvinnut niin radan oppi parissa kierroksessa. Aika-ajot sija 7.oli parasta mihin tänään pystyin. Paras aika ja parhaat ajat yleensä tuli Jussin peesissä.
No B-finaaliin ja ihan ansaitusti Kisassa yllätys oli että lähdettiin kolme rinnakkain joten ei sillä aika-ajolla ollut niin suurta merkitystä. Lähdössä taisin pudota sijan ja aika äkkiä huomasin että auto nro 4 ei mene mihinkään. En ole varma mutta aika-ajoihin verrattuna taisin ajaa 0,7 hitaampia kierroksia.
Kisasta meinasi tulla tylsää köröttelyä ilman taistelua kunne Albert ajoi minut kiinni. Sen jälkeen ohittelimme toisiamme seuraavan 10-kierroksen ajan kerran pari kierroksella. Oli aivan helvetin hienoa, ei mitään sikailua vaan hienoa kisailua ilman kontakteja ja ihan "tappituntumalla". Oliko se Jussi joka sanoi että tällä radalla tulee ohittaminen olemaan vaikeaa? No ei ollut ainakin 3 loistavaa ohituspaikkaa ja periaatteessa about kolmea mutkaa lukuunottamatta aina voi yrittää. Nyt kävi näin sanoisi Olli Mikkelistä.

Kiitokset Darrenille kyydistä.
 

Örfil

Guest
Kisaraportti Mansesta:

Treenit

Meni miten meni, viime kertaan ja omaan parhaimpaan tällä radalla rakoa tuli liki pari sekkaa. Oli varmaan kelistä kiinni :rolleyes:

Aika-ajo

Jossain vaiheessa auton kello näytti ihan ufoaikaa (47.5) , jolla olis napannut paalun ihan kirkkaasti ja hetken mietin että elvisteliskö ja ajais varikolle kaffeelle ja sanois että eiköhän se ollut siinä - siis kolmen ajetun kiekan jälkeen :D

Onneksi en tehnyt niin, sillä sen jälkeen auton kello alkoi näyttämään oikeita aikoja ja alle 48:n en päässyt millään ilveellä. Se haamukierroskin oli sitten oikeesti karvan päälle 48.

Kisa, B-finaali

Mulla toi kisaaminen on niin hektistä hommaa ettei siitä paljoa jää päähän kun ajatus on vain seuraavassa mutkassa. Muistan kisasta kuin kisasta vain pätkiä sieltä täältä. ADHD:ta koko heppu.

No, lähtöpaikalle järjestäydyttäessä (mulla oli paalu anaalifinaaliin) ihmettelin kun radan pitäjä alkoi lappaamaan kuskia mun rinnalle kasapäin. Ruudut ei siis menneet kuin ähväykkösissä vaan kuin jossain moto gp:ssä :alppu:

Lähtölippu heilahtaa ja auto etenee kuin etana: Hyvinkää toistaa itseään :nope:

Cabrera viilettää ohi, mutta päätin samantien että nyt vanha luu näyttää kisakokemuksensa ja päätin kuitata saman tien kun eka rako tulee. Taisi olla se eka lusikkamutka tokalla kiekalla kun kuittasin sisäpuolelle ja väänsin väkisin sisälle ja seuraavaan mutkaan olin paremmalla ajolinjalla ja sitten alkoi varsinainen vääntö.

Vilkuilin taakse ja huomasin että minä ja Cabrera oltiin jo siinä vaiheessa hyvässä hajuraossa muihin ja B-finaaliin putoamisesta vittuuntuneena ajattelin että tää tarttee voittaa ainakin, jotta Team Tampereen kunnia säilyisi.

Rako Cabreraan pysyi tasaisena vaikka väänsin aika-ajokierroksia toinen toisensa jälkeen. Potentiaalisissa ohituspaikoissa vilkuilin koko ajan taakse valmiina peittämään jos Cabrera on liian lähellä. Pääsuoralla otin oikeaoppisen muna-asennon (jota kuulemma plagiotiin!) jotta saisin maksimoitua suoranopeuden.

Rakoa ei syntynyt ja lopussa auto alkoi tuntumaan jo melkoisen liukkaalta ja ne varikkosuoran ässämutkat meni sladaillessa ja J.kylän kuski sen kuin alkoi hengittämään niskaan. Sitten iski ajopaniikki: noi samaiset mutkat vedin turhan varman päälle ja vikat kiekat ajeltiin jo liki puskurissa. Onneksi paniikki meni ohi ja parilla hyvällä takasuoralle tulolla sain raon taas inhimilliseksi.

Oli tuuletuksen paikka :ahem:

A-finaali

Taas sama ihmeellinen ruutuihin järjestäytyminen. Olin hetkeä aiemmin testannut kuinka auto lähtee paikaltaan ja päädyin siihen tulokseen että antaa sen olla ihan tyhjäkäynnillä niin se herää henkiin parhaiten.

Startti ja heti hyvä lähtö vaikka Cabrera rynni taas ohi, mutta pääsin hyvällä vaudilla ekaan mutkaan ulkolinjalle ja sieltä niihin kanttareihin josta se mutka kisavauhdissa pitää ajaakin. Olin kolmas eli poimin kaksi sijaa heti lähdössä.

Sen jälkeen homma on aika pimennossa, mutta olin jo hätyyttelemässä peepeetä (kakkossijaa), kun Cabrera tuikkas mun ja Markun ohi ja myös Markku ja yhtäkkiä olinkin viides :nope:

Sitten alkoi ohitusrumba: minä ja Markku ohitimme toisemme jotakuinkin kymmenisen kertaa kisan aikana, useamman kertaa ihan samoissa paikoissa.

Huomasin nimittäin että Markku ei olekaan mua yhtään suorilla nopeampi joten päätin että nyt väännetään loppuun saakka.

Markku oli useasti ihan kontissa kiinni kun tultiin pääsuoralle ja veti siinä ohi, mutta seuraavassa vasurissa kuittasin taas tilanteen. Sitten "alasuoralle" tultaessa veti taas ohi mutta seuraavassa vasurissa kuittasin sisään.

Tätä kissa-hiiri leikkiä kesti kierros toisensa perään. Heilautin kättäni ratavalvojalle ja se näytti että viisi kierrosta jäljellä. Tokavika kiekalla väänsin itteni väkisin Markun edelle (en muista enää paikkaa) ja melkoisella varmistelulla saavuimme pääsuoralle n. auton mitan erolla.

Oli hiki pusakassa ja taas tuuletuksen paikka :)

Extrat vähentäen kolmas sija eli pelastin mitä pelastettavissa oli. Muu osa team Tamperetta rypi missä rypi :wink:

Ajattelin alkuun että tästä tulee kökkö kisa ja kukaan ei halua enää ajaa siellä, mutta ainakin omasta mielestäni tää oli liki kauden paras kisa sillä hajontaa saatiin mukavasti eikä kukaan ollut toista sekuntikaupalla nopeampi.

Tähän "syyllisinä" autojen heikot tehot, autojen keskinäiset tehoerot ja se että radalla pitää ajaa todella tarkasti.

Päivän + yllärit oli ensikertalaisen (Cabrera) kisavauhti ja Jacquesin suoritukset B-finaalissa. ?-merkkejä aiheutti öö ruzin vauhdin katoaminen ja samoin Andyn vaisu suoritus A-finaalissa. Kävikö se tupakalla välissä? ;)
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kävikö se tupakalla välissä? ;)
Ihan kävi kyllä mielessä, että sytyttäisi tupakan, koska siinä vauhdissa mitä arvonnassa saamani vara-auto kulki, olisi voinut ihan hyvin röökiä vedellä. Toisella kädellä karistaa stögöstä tuhkaa ja toisella ohjata. Ja lähtösuoralla olisi ehtinyt vetäistä munkkikaffet. Olisi vaan pitänyt ottaa ne eväät mukaan. Matkalla kisapaikallekin oli enemmän jännitystä, Mitsu sentään jotenkin edes kulkee, vaikka nuhapumppu peruskaksilitraisella koneella onkin. Mielummin olisi auto prrkl hajonnut kokonaan, kuin tänlainen pelleily
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
öö ruzin vauhdin katoaminen
Kisassa oli kaksi tärkeää muuttujaa. Ensimmäinen oli auton veto. Taisi olla pari autoa joilla pääsi enempiä tuskailematta alle 48s aikoja. Sitten muutama auto, jolla pääsi n. 48 ja päälle, yksi auto, joka puolsi oikealle, ja vielä yksi joka oli muita huonompi. Sitten vielä vara-auto nro. 7 oli pohjanoteeraus. Sillä tosiaan selvitti kierroksen kaasu pohjassa koko ajan. Nopein sillä oli kuitenkin vähän nostaa parissa mutkassa, mutta ihan sama siis. Toinen tärkeä muuttuja oli kuljettajan paino. Joku foorumin insinööreistä (tai muuten vain tilastollisesti lahjakkaista) voisikin laskea, ovatko nämä tilastollisesti merkitsevämpiä muuttujia, kuin kuljettajan ajotaito. Otos on kyllä pieni, pitikö siinä tilanteessa käyttää z-jakaumaa?

Eli pointti: Mielummin ei ensi kaudella tänne enää. Forssassa on luotettavammat, tasaväkisemmät autot, ja on halvempi mesta. Eikö siellä mielummin yksi kisa enemmän?
 

Örfil

Guest
Olen eri mieltä: ja perustellusta syystä - on kiva saada kauteen yksi kisa jossa kaikki menee päälaelleen.

Jos katselee tuloksia niin mummiälestä sieltä voi edelleen kaivella tiettyä analogiaa kauden menestykseen. Joku sai nyt paskan auton ja joku ei, mutta joskus käy näin ja sillä huonollakin autolla on sitten vaan revittävä ne pisteet mitä on saatavissa.

Loppujen lopuksi hauskanpitoahan tää on ja toivomme hartaasti että ens kaudella sama porukka osallistuu kisoihin läpi kauden, jolloin se "huono autotuuri" tasoittuu pitkässä juoksussa paremmin :ahem:

Toisaalta kun julkaisemme virallisen kisakalenterin kaudelle 2009, ja jos enemmistö on jotain kisaa tai sen ajankohtaa vastaan, niin tilalle hommataan joku toinen.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Oho Eija! :alppu::ahem::ahem: :thumbup:
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Autoissa oli tosiaan aika isoja eroja. Oma vauhti ei silti tänään olisi riittänyt kärkeen millään vaikka olisi ollut parempikin auto alla. Kokonaispaino on yksi syy. Kaikesta huolimatta kannatan sitä että ajetaan mitä monipuolisimmissa olosuhteissa, vaikka sitten vaikka mäkiautoilla.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Olen eri mieltä: ja perustellusta syystä - on kiva saada kauteen yksi kisa jossa kaikki menee päälaelleen.

Jos katselee tuloksia niin mummiälestä sieltä voi edelleen kaivella tiettyä analogiaa kauden menestykseen. Joku sai nyt paskan auton ja joku ei, mutta joskus käy näin ja sillä huonollakin autolla on sitten vaan revittävä ne pisteet mitä on saatavissa.

Loppujen lopuksi hauskanpitoahan tää on ja toivomme hartaasti että ens kaudella sama porukka osallistuu kisoihin läpi kauden, jolloin se "huono autotuuri" tasoittuu pitkässä juoksussa paremmin :ahem:

Toisaalta kun julkaisemme virallisen kisakalenterin kaudelle 2009, ja jos enemmistö on jotain kisaa tai sen ajankohtaa vastaan, niin tilalle hommataan joku toinen.
Kiva kyllä, että Jakkues sai kunnollisen auton B-finaaliin. Eli tuli huomattua että hän pärjää siinä missä me muutkin kun kaikki natsaa. Ja kivahan se kai on, että kaikki menee päälaelleen. Mutta saamarin turhauttavaa saada sellainen auto, jolla ei ole mahiksia ketään vastaan. Suoralla häviää puoli suoranmittaa ja alle 49 kierroksia ei pääse millään. Revi nyt siitä sitten hauskanpitoa.
 

Örfil

Guest
Toi öö ruzin mainitsema mäkiautokisa olis kyllä kova sana: oon tosiaan kerran ajanut Serenassa niillä mäkiautoilla ja se oli tosi hauskaa puuhaa.

Serenan kisat ja laskutus on nykyään "pääkonttori" tason luokkaa (vain varauksesta) mutta olisko joku halukas joka ottais selvää esim. Salon (Meri-Teijo) tai jonkun muun vastaavan paikan hinnoista & kisan järkkäyksestä?

Olis aika mahtava juttu sisällyttää KKWCS sarjaan yks alamäkikisa! :thumbup:
 

Örfil

Guest
Ps. itseasiassa katsoin jo tiedot valmiksi eli soittelen radalle maanantaina ja kyselen hinnat/tiedot.

Postausta seuraa ja ihan ILMAISEKSI!
 
Ylös