Ferrarille takaisin vanha kunnon tikkarimies

Sini Massa

Felipe Massa
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
169
Sijainti
Salo
Nyt alkaa kyllä ottaa päähän tämä Ferrarin varikkotoiminta. Nyt on tullut jo ihan liikaa kämmäyksiä tämän liikennevalosysteemin kanssa. Tänään Massalla paloi vihreä valo ja tottakai Massa painoi kaasua, mutta letku oli vielä kiinni ja se lähti mukavasti mukaan.:jaska: Viimeksi Valenciassa Massa päästettiin kiilaamaan Sutilin edelle ja lieneekö ollut ongelma myös silloin Kiminkin kanssa vaikka näyttikin omalta virheeltä. Ferrari sais tunkee ne liikennevalot jonnekkin syvälle minne ei valo paista ja ottaa käyttöön vanha kunnon tikkarimies! Ferrarilla meni ennen niin täydellisesti nää pysähdykset ja tämän uuden hienon keksinnön myötä pilataan kuskien mestaruushaaveet! Toki Massalla on todellakin vielä mahdollisuus, mutta tallin puolelta ei missään nimessä saa tällaista enää käydä.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Tikkarimies teki paluun jo tänään Singaporessa toisilla stopeilla, toivottavasti jää pysyväksi järjestelyksi..
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kumma juttu, että liikutaan huipputekniikan terävimmässä kärjessä ja niin yksinkertaista asiaa, kuin oikea-aikaista varikolta liikkeelle laskemista ei osata toteuttaa. :D
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Uskomatonta kyllä miksi riskeerataan kisojen menestys liikennevaloilla kun niillä ei kai merkittävää hyötyä voida saavuttaa ja vanha keino on todettu ihan toimivaksi. Tuli taas vähän kallis nollanpisteen viikonloppu maranellolaisille. Kuskit oli ihan hyvässä vauhdissa, mutta se ei vielä pisteitä tuo. Miinusta kyllä molemmille kuskeillekin ajovirheistä. :thumbdown
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Äkkiäpä sitä on unohtunut Schumin irtoavat takarenkaat tai Barrichellon hukassa olleet sadekelin renkaat ja Schumi odottelee Rubenin perässä :D
Kyllä Ferrarin varikkotoiminta tarjosi Häkän aikaan lukuisia huumoripläjäyksiä.

Taktiikkapuolella selkeimmin se osaaminen oli.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Äkkiäpä sitä on unohtunut Schumin irtoavat takarenkaat tai Barrichellon hukassa olleet sadekelin renkaat ja Schumi odottelee Rubenin perässä :D
Kyllä Ferrarin varikkotoiminta tarjosi Häkän aikaan lukuisia huumoripläjäyksiä.

Taktiikkapuolella selkeimmin se osaaminen oli.
Koska Schumilta irtosi takarengas?
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Uskomatonta kyllä miksi riskeerataan kisojen menestys liikennevaloilla kun niillä ei kai merkittävää hyötyä voida saavuttaa ja vanha keino on todettu ihan toimivaksi. Tuli taas vähän kallis nollanpisteen viikonloppu maranellolaisille. Kuskit oli ihan hyvässä vauhdissa, mutta se ei vielä pisteitä tuo. Miinusta kyllä molemmille kuskeillekin ajovirheistä. :thumbdown
Mutta kyllähän siellä monista paikoista viilataan sekunnin kymmenyksiä pois ja tiettyjä riskejä otetaan menestyksen saavuttamiseksi. Tuo liikennevalo on yksi niistä. Ferrarin varikkokäynnit ovat olleet koko tätä kautta tarkasteltaessa kuitenkin varsin kilpailukykyisiä muihin verrattuna. Nyt tuo järjestely vaan kusi omille nilkoille aika pahasti. :thumbfh:
 

deye

Well-known member
Liittynyt
2.8.2008
Viestit
73
Uskomatonta kyllä miksi riskeerataan kisojen menestys liikennevaloilla kun niillä ei kai merkittävää hyötyä voida saavuttaa ja vanha keino on todettu ihan toimivaksi. Tuli taas vähän kallis nollanpisteen viikonloppu maranellolaisille. Kuskit oli ihan hyvässä vauhdissa, mutta se ei vielä pisteitä tuo. Miinusta kyllä molemmille kuskeillekin ajovirheistä. :thumbdown
Tuolla systeemillä kuitenkin silloin, kun se toimii, voittaa noin 0,5 sekuntia ja ylöspäin. Se on kuitenkin aika paljon, jos sattuu tiukka paikka.
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Täällä heti haukutaan systeemin maanrakoon, Valenciassa Kimi itse mokasi, joten tämä valo-ongelma taisi olla ensimmäinen tällä kaudella. Yleensä tikkarimieskin mokaa sen kerran kaudessa. Minusta tämän systeemin hyödyt ovat haittoja suuremmat ja toivottavasti Ferrari jatkaa kyseisen systeemin kanssa. Vaikka mitä haluaisi väittää, niin vähemmän se tietokone tekee virheitä kuin ihminen.

Edit: Se on helppoa syyttää tekniikkaa aina, vaikka ne on ihmisiä jotka tällä kaudella varikkokäynneillä mokailleet.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Voisivat tehdä Schumista tikkarimiehen, niin tulisi sillekin jotain duunia.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Varmaan se tikkarimies oli itse sabotoinut ne liikennevalot saadakseen vanhan duuninsa takaisin. :ahem:
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Varmaan se tikkarimies oli itse sabotoinut ne liikennevalot saadakseen vanhan duuninsa takaisin. :ahem:
Eikös se ole yleensä päämekaanikko, että eiköhän sille vielä töitä riitä ilman tuota velvollisuutta. :wink:
 

Forzacupika!

apina
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
1010
Voisivat tehdä Schumista tikkarimiehen, niin tulisi sillekin jotain duunia.
Niin, mutta on asioita miksi ehkä ei:

1) Schumi on tikkarinsa kanssa niin nopea että kuski ei pysy perässä
2) Jos päästät Schumin liian lähelle autoa, auto meni jo
3) Tiukassa paikassa Schumi saattaisi tikkarillaan kiilata mclareneita
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Omasta mielestäni valot tulisi säilyttää. Tämä siis tietenkin mutu-tuntumalla tekniikkaan enempää perehtymättä, koska tällä kertaa virhe tuli napin painajalle ja viimeksi Kimi mokasi. Mitä itse olen tarkkaillut niin onhan tuo karvan verran nopeampi kuin tikkarilla, sen 0.5-1s.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18218
Pitäkööt Ferrari vaan valonsa. Toi Singaporen tapaus olisi aivan yhtä hyvin voinut tapahtua tikkarimiehen kanssa.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Pitäkööt Ferrari vaan valonsa. Toi Singaporen tapaus olisi aivan yhtä hyvin voinut tapahtua tikkarimiehen kanssa.
Totta. Nopea tikkarimies kun yleensä ennakoi vaikkei tankkausletku irtoaisikaan ensimmäisellä nykäisyllä. Tikkarin hyvä puoli on taas se että tikkarimies voi tipauttaa sen lätkän kuskin eteen ja pysäyttää jo lähteneen kuljettajan.

Valohommassa on mahdollista se että jokin elekroninen katkaisija antaisi signaalin kun letku on irti. Miksei sellaista tuossa Ferrarilla ollut toiminnassa, ei ole tiedossa. Speedin kavereiden mukaan kun ko. systeemi kuintenkin löytyy.
 
Ylös