Tämä mikä siis saattaa näyttää sabotoinnilta täällä palstalla on vaan sitä, että Mäcin "laadunvarmistus" kattaa vain yhden auton ja Heikille sitten tehdään mitä keritään. Näköjään on tehty jo vähän aikaa sitten päätös, että tallimestaruutta ei edes tavoitella. Ilmeisesti siihen ei uskota pystyvän Heikin kisasuorituksilla.
Ongelma on siis Heikillä ollut nimenomaan kisat ja niiden alut. Oliskohan kuitenkin niin, että tämä ilmeinen kakkoskuskin rooli on vähän syönyt motivaatiota? Jos aika-ajobensatkin on jo sellaiset, että niillä varmistetaan tallin sisäinen järjestys, pitää olla aika sinisilmäinen jos tosissaan uskoo ajavansa kisan voitosta tallikaveria vastaan. Kun oma talli tällä tavoin kusee Heikin vihtaan niin ei siinä voi kauhean hyvät fiilikset olla kun pahin vastustaja on oma talli. Heikin kandeis mennä Alonson kanssa terapiabisselle.
Nyt kun Hamilton napannee MMn, ei Heikin tilanteeseen ole odotettavissa muutoksia. En oikein ymmärrä sitä, että joku vielä tämän kauden meiningin nähneenä pitää Mäcciä Heikille tai kellekkään hyvänä vaihtoehtona niin kauan kun Hamilton siellä ajelee. Kuvaavaa oli mielestäni tämä, että Heikki otettiin pois radalta kun pelättiin että sen öljyt tulee Hamiltonin silmille. Hyvää syntymäpäivää vaan Heikille toivoo Ron ja goodbye ura.
Nythän olis mielenkiintoista alkaa spekulaatiot sillä, miten hyvin Heikin asiat olisi jos olisi ollut mahdollista jäädä Renaultille. Näyttäisi kuitenkin kohtelu olevan tasavertaisempaa siellä ja Alonsohan on voittanut kisoja enemmän kuin Heikki joten ei se auto viimeaikoina ihan paska ole ollut.
Kimin osalta voidaan todeta se, että vauhtia alkaa löytyä kun matemaattinenkin mahis MMn on hävinnyt, samalla tavoin kun kisavauhtia löytyy usein silloin kun sijat on jo jaettu ja täräytetään se nopein kiekka siihen loppuun vaikka ollaan viidentenä. Tästä näppärä keittiöpsykologi voi löytää kiintoisia johtopäätöksiä siihen miksi ne säädöt ei löydy, tai sitten ei, mutta vähän tältähän se touhu on tällä kaudella näyttänyt. Johtui sitten mistä johtui.
Anyway: ensikaudella uudestaan, kummatkin suomalaiset lähtee kauteen kakkoskuskin roolista ja kovasti on hommaa kummallakin: Räikkösellä auton ymmärtämisen kanssa ja Kovalaisella tallin toimintapolitiikan kanssa. Suomalaisten kannalta toivoisi, että kausi olisi jo ohi ja säästyttäisiin lisänöyryytyksiltä, tässä Kiinan kisassa oli mielestäni sitä jo enemmän kuin tarpeeksi.