Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tiistaina tulee 'kers-päätös'.

Jos se on hyväksyvä, niin tuoko Ferrari jonkun hätäratkaisun jo Kiinan? Näin olin ymmärtänyt McLarenin tekevän. Toki heillä on ollut paniikkinappi jo pohjassa heti ensitesteistä lähtien. Ferrarillehan läsähti märkä rätti naamalle vasta Albert Parkissa.
Eikös se päätös tuu keskiviikkona, miitinki on tiistaina mutta päätös venynee ainai joittenki lähteitten mukaan keskiviikolle..

Itse toivon, että päätös on (protesti) hylätty. Vai miten se pitää sanoa? Kuitenkin niin, että toivon näiden "ideadiffuusorien" olevan laillisia..
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tiistaina tulee 'kers-päätös'.

Jos se on hyväksyvä, niin tuoko Ferrari jonkun hätäratkaisun jo Kiinan? Näin olin ymmärtänyt McLarenin tekevän. Toki heillä on ollut paniikkinappi jo pohjassa heti ensitesteistä lähtien. Ferrarillehan läsähti märkä rätti naamalle vasta Albert Parkissa.
McLarenilla on väitetty olleen tuollainen ratkaisu käyttövalmiina jo Melbournessa, mutta protestien jälkeen osaa ei käytetty. Jollain muotoa huomionarvoista lienee sekin, että McLaren oli diffuusorikolmikon ullkopuolelta ainoa tehdastalli, joka ei ole tehnyt protestia osan laillisuudesta.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jollain muotoa huomionarvoista lienee sekin, että McLaren oli diffuusorikolmikon ullkopuolelta ainoa tehdastalli, joka ei ole tehnyt protestia osan laillisuudesta.
Taitaa enimmäkseen johtua siitä että brawn on mersun asiakas.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Louissin (TS) mukaan myös Voima Intialla on uusi diffuratkaisu Chiinaan.
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Toivottavasti Kimi hyötyy siitä että entinen kisainssi on päästrategikkona.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tuntuisi kyllä täysin käsittämättömältä jos Ferrari ei saa tuotua tupladiffuusoria viimeistään eurooppaan siirryttäessä. Muut tallithan niitä ovat tosiaan jo ilmeisesti kiinaan tuomassa ja varsinkin kun Gene on hikoillut suoratesteissä, olisi helppo kuvitella että niiden testausten + tuulitunnelin avulla olisi jo tähän mennessä saatu moinen kötöstys kasaan.
Kyllähän jokaisella ei-tupladiffuusoritallilla on ollut _pakosti_ sellainen rakenteilla jo viimeistään melbournen gp:stä asti. Siis jokaisella, jonka johtoportaassa on kykeneviä henkilöitä.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Tuntuisi kyllä täysin käsittämättömältä jos Ferrari ei saa tuotua tupladiffuusoria viimeistään eurooppaan siirryttäessä. Muut tallithan niitä ovat tosiaan jo ilmeisesti kiinaan tuomassa ja varsinkin kun Gene on hikoillut suoratesteissä, olisi helppo kuvitella että niiden testausten + tuulitunnelin avulla olisi jo tähän mennessä saatu moinen kötöstys kasaan.
Kyllähän jokaisella ei-tupladiffuusoritallilla on ollut _pakosti_ sellainen rakenteilla jo viimeistään melbournen gp:stä asti. Siis jokaisella, jonka johtoportaassa on kykeneviä henkilöitä.
Ferrari on jo aiemmin ilmoittanut että heidän auto pitää muuttaa melkein kokonaan että uusi duffuusori antaisi kunnon hyödyn. Ei se mitään auta jos sen läpi ei saa halutulla lailla ilmaa virtaamaan... eli koko auto vaikuttaa asiaan.

Tämä diffuusori on noussut isompaan rooliin kuin se oikeasti onkaan. Etu tulee myös siitä että näillä muutamalla tallilla ei ole KERS käytössä ja saavat paremman painojakauman kautta enemmän irti renkaistaan...

Lisäksi on tullut bonarina luotettavuus...

Kortit on jaettu uudestaan. Suuret tallit luultavasti onnistuvat lopulta uusilla kehittelyillään paremmin? Kehitys voidaan varmaan viedä vieläkin pidemmälle mutta se tietää mahdollisia muutoksia runkoihin ja jopa jousituksiin... Saavatko muiden etumatkan enään kiinni?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
- Se olisi tuonut edun suorituskyvyn suhteen, mutta jos emme pysty takaamaan, että järjestelmä toimii turvallisesti ja on luotettava, emme voi ottaa riskiä ja käyttää sitä, Domenicali sanoi.
Ferrari jättää kersin pois. Itse kyllä uumoilen että vauhti jopa paranee ilman sitä.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Ferrari jättää kersin pois. Itse kyllä uumoilen että vauhti jopa paranee ilman sitä.
Itse taas pohdin että tuo on väärä päätös varsinkin kiinaan. Malesiassakin huomattiin jo miten paljon siitä oli hyötyä pitkillä suorilla. Ettei vaan Ferrari TAAS tekis nyt vääriä päätöksiä. Se tietty on positiivista että jos sitä ei ole niin se ei voi hajota. Ihmetyttää vain kun vastahan Ferrari tiedotti että KERS-ongelmat ratkaistiin :nope:

Ja miten ne makaronit voi olla noin helkkarin hitaita tekemään uutta perää autoon. Jos McLadakin saa omansa jo ens kisaan. Tuskin se rellullakaan menee pulttaamalla pelkästään kiinni.

Tällä menolla Ferrari varmistaa sen että ekasta neljästä kisasta ei oo odotettavissa yhtään pinnaa vaikka päästäisiin maaliinkin. Nyt nimittäin McLada ja Rellu nousee taatusti Ferrarin edelle seuraavissa kahdessa kisassa. EI NÄIN!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Itse taas pohdin että tuo on väärä päätös varsinkin kiinaan. Malesiassakin huomattiin jo miten paljon siitä oli hyötyä pitkillä suorilla.
Ehkä ne haluaa parantaa auton balanssia, ei oo Kerssistä mitään hyötyä jos balanssi on päin persettä ja renkaat kuluu liian nopeasti, etenkin kun Kiinassa käytetään super softeja.:rolleyes:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Ja miten ne makaronit voi olla noin helkkarin hitaita tekemään uutta perää autoon. Jos McLadakin saa omansa jo ens kisaan. Tuskin se rellullakaan menee pulttaamalla pelkästään kiinni.

Tällä menolla Ferrari varmistaa sen että ekasta neljästä kisasta ei oo odotettavissa yhtään pinnaa vaikka päästäisiin maaliinkin. Nyt nimittäin McLada ja Rellu nousee taatusti Ferrarin edelle seuraavissa kahdessa kisassa. EI NÄIN!
[/

Lueskelin eri lähteistä juttuja diffuasiasta ja esim. Whitmarsh sanoo, että ei heillä Kiinaan ole vielä tupladiffua tulossa, vaan kehitysversio vanhasta. Haug sanoo, että tupladiffutallit käyttivät kehittämiseen 9 kk. Eivät he saa muutamassa viikossa samaa tehtyä. Ilmeisesti Bahrainiin kuitenkin tulisi tupladiffun ensimmäinen versio.

Renaultiltakin on tulossa prototyyppi Kiinaan, mutta sekä Alonso, että Symonds sanovat, että autoa pitää vielä muuttaa todella paljon etusiivestä peräpäähän, ennen kuin toimii kunnolla ja ensimmäisestä versiosta ei muutenkaan ole takeita toimiiko se. Symonds sanoi, että vasta Barcelonaan on odotettavissa toimiva systeemi.

Ja siitähän on puhuttu jo aikaisemmin, että Ferrari ja Red Bull joutuvat muutamaan autoaan eniten tupladiffua varten, joten hitaampaa varmaan on.
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Ja miten ne makaronit voi olla noin helkkarin hitaita tekemään uutta perää autoon.
No sehän siinä just onkin, että se ei ole pelkkä perä osasto joka sen edun tuo, vaan kokonaisuus. Eikös se ole sieltä keulasta lähtien suunniteltu perään asti että diffusööri toimii optimaalisesti? Ei taida tuoda tarvittavaa nopeutta pelkästään uusi diffusööri perässä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ferrari antaakin tasoitusta muille talleille jättämällä KERS:n pois

Hieno uutisointia iltapökäleeltä :thumbup:

Ferrari _varmasti_ jättääkin sen pois vain antaakseen tasoitusta muille. Tähän saakkahan Ferkku on ollutkin todella ylivoimainen joten on tervetullut tuommoinen pieni tasoitus tilanteeseen.
Emmä ymmärrä, mikä tässä nimenomaisessa muotoilussa on vikana. Sitä voi kukin tykönään miettiä, olisiko Ferrari oikeasti käyttänyt järjestelmää tähän asti, jos se ei toisi mitään etua. Painonjakaumasta meuhkataan, mutta voi sen saada toimivaksi KERSin kanssakin.

Eiköhän syy poisjättämiseen ole luotettavuusongelmissa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös