Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

klonkku

Banned
Liittynyt
18.11.2008
Viestit
418
Ferrarilla pitäisi tulla Valenciaan päivitystä etu- ja takasiipiin kuin myös diffuusoriin.

http://www.ferrari.com/English/News/Pages/090818_F1_A_busy_summer.aspx
Jep.

"- Vaikka kaikenlainen tekninen työ oli kiellettyä tauon aikana, ei insinöörien ja teknikkojen ole kiellettyä käyttää joutilaita hetkiään lomansa aikana ajattelemalla, kuinka autoa parannetaan. Ja koska kilpa-autoilu on heillä DNA:ssa, on heitä vaikea kuvitella tekemässä mitään muuta, Ferrari kertoi tiedotteessaan."

Juu juu lomalla ollu liikaa joutilasta aikaa... :D:D
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Jep.

"- Vaikka kaikenlainen tekninen työ oli kiellettyä tauon aikana, ei insinöörien ja teknikkojen ole kiellettyä käyttää joutilaita hetkiään lomansa aikana ajattelemalla, kuinka autoa parannetaan. Ja koska kilpa-autoilu on heillä DNA:ssa, on heitä vaikea kuvitella tekemässä mitään muuta, Ferrari kertoi tiedotteessaan."

Juu juu lomalla ollu liikaa joutilasta aikaa... :D:D
Ovat oikeita kettuja!
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
MTV3 27.6.2009 sanoi:
Ferrari keskittyy ensi kauteen

Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo vahvistaa tallin keskittyvän ensi kauden autonsa rakentamiseen seuraavan osakilpailun Saksan GP:n jälkeen.
MTV3 29.7.2009 sanoi:
Ferrari vahvisti: Schumi tuuraa Massaa!

Ferrarin F1-talli vahvisti keskiviikkona, että formula ykkösten seitsenkertaisen maailmanmestarin Michael Schumacherin on tarkoitus ajaa Felipe Massan paikalla Ferrarin F1-auton ratissa MM-sarjan seuraavasta osakilpailusta Euroopan GP:stä alkaen.
MTV3 10.8.2009 sanoi:
Montoya:

- Olen varma, että talli kehittää uusia osia hänen paluunsa takia pystyäkseen takaamaan, että hän näyttäisi hyvältä
MTV3 19.8.2009 sanoi:
Ferrari ja McLaren kehittyivät yllättäen

Kehitystyö on onnistunut, vaikka F1-tallien on keskinäisen sopimuksensa nojalla täytynyt pitää tehtaidensa työntekijät lomilla kisatauon ajan. Työntekijät palasivat kesälomaltaan tämän viikon maanantaina.
:ahem:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Vaikka olisivatkin ajatustyötä tehneet, mitä ei pysty mitenkään rajoittamaan, niin kuinkas ne hiilikuituosat on valmistettu? Eikös hiilikuituosien valmistusprosessi ole melko hidas, joten vähän haiskahtaa tämä McLarenin ja Ferrari "lomailu". Sen ymmärtäisi, jos lomalla on tullut ajatuksia jotka voidaan nyt vähitellen sitten muuttaa uusiksi osiksi autoon.

Hyvä huomio Torresilta. Ihan selvästi Michael Schumacher on tehnyt Alonsot ja käynyt vähän tehtaalla omalla ajallaan. Äkkiäkös siinä Schumi vähän CADia käyttelee ja laittaa hiilikuitua tulemaan.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Schumi leikkas kotona Kerpenin pajalla sen uuden diffun. On se sellainen autonkehittäjä että. :D
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Kummallista Ferrarissa on se että nyt kun kehitysosia ei tuoda enää autoon niin vauhti paranee kisa kisalta. :eek!:

Olisiko syy siinä että makaronit oppivat ymmärtämään nyt autoa ja säätöjen merkitystä ajettavuuteen kun uudet osat eivät ole viemässä pohjaa enää pois?

Kimillä muuten sama ilmiö viimevuonna, loppukauden kisoihin laitettiin Barcelonassa olleet osat ja vauhti heti ihan eri tasolla...
 
Viimeksi muokattu:

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Olisiko syy siinä että makaronit oppivat ymmärtämään nyt autoa ja säätöjen merkitystä ajettavuuteen kun uudet osat eivät ole viemässä pohjaa enää pois?

Kimillä muuten sama ilmiö viimevuonna, loppukauden kisoihin laitettiin Barcelonassa olleet osat ja vauhti heti ihan eri tasolla...
Hieman samansuuntaisia miettinyt viimeisten kisojen jälkeen. Usein tulee uutta osaa ja kunnollista vertailua edellisiin ei välttämättä ehditä tekemään nykyisten testirajoitusten takia. Varsinkin Ferrarin testaushistorian pohjalta voisi ajatella, että siellä on totuttu runsaiden kilometrien kautta hakemaan säätöjä. Joillekin vain kehitysosa = huomattava parannus. Palikkaa autoon ja sadasosia pois. Tai sitten ei.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
No kyllä se meno nyt hyytyy taas. Hungaroring sopi autolle hyvin, Valenciakin taisi sopia melko hyvin ja Spa taas on Kimi valtakunta ja KERS oli joka kisassa avuksi. Lisäksi Kimiltä huippusuorituksia kolme putkeen niin lopulta F60:stä tuli voittaja. Enpä olisi uskonut. :thumbup:

EDIT: Miten tuon ''thumbs down'' saa poistettua tuolta ylhäältä? Ei ollut tarkoitus tuollaista laittaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Vähän niiku hölmöläisten hommaa, "julkistetaan soppari torstaina, sitä ennen tieto on visusti salassa" sanoo esim. Montezemolo.. Onpa enää mitään julkistamista..
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Eilisten harjoitusten jälkeen Ferrarilla ei olla kovin positiivisissa tunnelmissa. Tavoitteena on Dyerin mukaan vain päästä Q3:seen.

Giancarlo Fisichella: “It was a rather difficult day. The car is very nervous and I have yet to find the ideal set-up. Now, I must sit down with the team to try and prepare as well as possible for qualifying and the race. My aim is to improve on my result from Monza, but I know that won’t be easy. The track was very slippery and sometimes I had a bit of graining on the tyres. Unfortunately, I never managed to do a long run with the soft tyres, because of the red flags following Webber’s accident: this compound is definitely quicker by three to four tenths, but there is a question mark over the consistency of its performance.”

Kimi Raikkonen: “It was a Friday like any other. We had a number of little problems with the car, but overall, we were able to get through the programme we had set ourselves. As for the times, there is always a question mark over the various fuel loads: we will see tomorrow what we can do in qualifying. Today is too soon to say if we can be in a position to fight for a podium finish as we have done in recent races. The softer tyres degrade more quickly, at least from what we could see today. It’s hardly surprising and usually, bit by bit, as the track rubbers in, the situation improves.”

Chris Dyer: “Today’s performance was definitely nothing to get excited about. The interruption to the session complicated the running of our planned programme, but overall we have gathered sufficient data to be as well prepared as possible for qualifying and the race. Tomorrow, our aim is to get both cars through to Q3: it won’t be easy, but we will do our best. Both types of tyre showed some signs of degradation today, which makes the choice for the race even harder. From what we have seen, I also expect to see different tyre strategies employed in qualifying.”
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Onko joillain muilla pelko siitä, että jos ensi kaudeksi:

1) Räikkönen olisi jäänyt Ferrarille, niin auto olisi ollut edelleenkin Räikköselle sellainen, että ei täydellisesti sovi ja tallin johtaminenkin olisi tuntunut tökkivän ja kisoissa ei taktiikat nappiin olisi sopineet jne.

2) Räikkönen siirtyy pois Ferrarilta, niin Ferrarilla alkaa hommat sujumaan. Auto istuu kuskeille kuin hanska ja tallipäällikkökin alkaa loistamaan päätöksenteossa jne.





Varmaankin vain sellaista peruskannattajan tyypillistä pelkoa tuo. En tarkoita, että ongelmien ydin olisi välttämättä (ainakaan vain ja ainoastaan) Räikkönen, mutta syystä tai toisesta kuitenkin vain ne miljoona palikat loksahtaisivat paremmin ilman Räikköstä kohdilleen. Ehkä jo pelkästään vain sen takia että välillä ne loksahtaa ja välillä ei ja Räikkösen aikana sattui ensimmäistä kautta lukuunottamatta olemaan loksahtamatta.

Kai kaiken järjen mukaan pitäisi tuleva kausi olla Ferrarille parempi auton osalta, olivat kuskit ketkä tahansa; onhan siihen nyt ilmoitettu panostuksen alkaneen jo hyvissä ajoin tämän kauden puolella
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Onko joillain muilla pelko siitä, että jos ensi kaudeksi:

1) Räikkönen olisi jäänyt Ferrarille, niin auto olisi ollut edelleenkin Räikköselle sellainen, että ei täydellisesti sovi ja tallin johtaminenkin olisi tuntunut tökkivän ja kisoissa ei taktiikat nappiin olisi sopineet jne.

2) Räikkönen siirtyy pois Ferrarilta, niin Ferrarilla alkaa hommat sujumaan. Auto istuu kuskeille kuin hanska ja tallipäällikkökin alkaa loistamaan päätöksenteossa jne.





Varmaankin vain sellaista peruskannattajan tyypillistä pelkoa tuo. En tarkoita, että ongelmien ydin olisi välttämättä (ainakaan vain ja ainoastaan) Räikkönen, mutta syystä tai toisesta kuitenkin vain ne miljoona palikat loksahtaisivat paremmin ilman Räikköstä kohdilleen. Ehkä jo pelkästään vain sen takia että välillä ne loksahtaa ja välillä ei ja Räikkösen aikana sattui ensimmäistä kautta lukuunottamatta olemaan loksahtamatta.

Kai kaiken järjen mukaan pitäisi tuleva kausi olla Ferrarille parempi auton osalta, olivat kuskit ketkä tahansa; onhan siihen nyt ilmoitettu panostuksen alkaneen jo hyvissä ajoin tämän kauden puolella
Onhan se luonnollista "pelätä" myös ikävintä skenaariota. Varmasti käynyt itse kullakin mielessä. Mutta kyllähän se on niinkin, että 2006 lähtien on joka vuosi Ferrarin paketti mennyt yhä sekavammaksi ja kokonaisuutena heikommaksi. Oma veikkaukseni on, että vaikka suunnitteluosasto tekisikin loistavaa työtä ensi kaudeksi (ei mitenkään varmaa), on tallin kilpaosaston johto sen verran heikko tällä hetkellä, että tulosta ei välttämättä tule. Sorrutaan kaikenlaisiin virheisiin, vähän niin kuin Red Bull tänä vuonna on tehnyt melkein jatkuvalla syötöllä vaikka auto on ollut melkeinpä loistava.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös