Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Bemun testeissä käyttämä ratti.

Wing (sininen) kääntökatkaisia selvästi näkyvissä.

Etusiiven säätöön? Vaikuttaa kyllä olevan siihen liian hankala...
Bemarilla näkyy olevan vakionopeudensäädinkin. Aika optimistinen toi 300 kyllä :rolleyes:
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
Torstain ajat:




Ajetut kilometrit tänä vuonna:

1.BMW Sauber F1 Team 26.226
2.McLaren-Mercedes 25.979
3.Ferrari 25.956
4.Williams 25.838
5.Renault 25.140
6.Scuderia Toro Rosso 23.370
7.Toyota 22.759
8.Red Bull Racing 22.002
9.Honda 21.397
10.Force India 16.633
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ajaako STR vieläkin vanhalla autolla ja uusilla slickseillä kun ovat noin paljon nopeampia?
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Redbullilla on suuri etu, kun kaksi tiimiä testaa tuplamäärän samaa autoa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Bemun testeissä käyttämä ratti.

Wing (sininen) kääntökatkaisia selvästi näkyvissä.

Etusiiven säätöön? Vaikuttaa kyllä olevan siihen liian hankala...
Vois olla, että tuo määrittää etusiiven asennon silloin, kun se on "normaalissa" paikassaan. Tuota ei siis käytettäisi joka kierros, vaan auton tasapainottamiseen stintin edetessä samoin kuin vaikka jarrubalanssia nyt. Joka kierros käytettäväksi tuo olisi tosiaan epäkäytännöllinen.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Mistäköhän Iltasanomat on saannut päähänsä että Kimi uirakoi torstaina 130 kierrosta. Mielestäni Kimi on ajanut 89 kiekkaa. Rosberg ajoi 130 kiekkaa.

Iltasanomat=Totuuden Torvi??
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Vois olla, että tuo määrittää etusiiven asennon silloin, kun se on "normaalissa" paikassaan. Tuota ei siis käytettäisi joka kierros, vaan auton tasapainottamiseen stintin edetessä samoin kuin vaikka jarrubalanssia nyt. Joka kierros käytettäväksi tuo olisi tosiaan epäkäytännöllinen.
Samaa mietin.

Omasta mielestä näiden kuljettajan käytettävissä olevien mekaanisten säätöjen toteutus ensikaudella on yksi mielenkiinnon kohde. Siipi, Kers, jarrubalanssi, vääntö, ym...
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
F1 testikuskit saivat valitettavasti kylmän suihkun niskaansa viime viikolla. Ammatti häviää valitettavasti, ei kokonaan mutta...

No testit jatkuu...

Toyota tuhlasi Bahrainissa 10 -12 H.Waldshmidt ajanut mutta ainoana tietona aika 1:33.430

Mac Ja Ferkku joka peru järkevästi Bahrainin keikan testaa Algarvessa 15 -17

Muita talleja Jerezissä 15 - 17

Buemilla ajatetaan aikoja joka testissä, mitenköhän järkevää... niin nyt Markin paikalla...

1. S. Buemi Red Bull Racing RB4 1:17.704 71
2. N. Heidfeld BMW Sauber F1.08B 1:19.360 +1.656 75
3. B. Hartley Red Bull Racing RB4 1:19.586 +1.882 83
4. C. Klien BMW Sauber F1.08B 1:19.655 +1.951 94
5. N. Hülkenberg Williams FW30 1:20.704 +3.000 100

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/12/764714

Täydentäkää kun infoa tulee...
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Algarvesta vain tietoa tämän verran...


1. G. Paffett McLaren MP4-23K 1:31.788 63
2. F. Massa Ferrari F2008 1:32.926 +1.138 36
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
James Hunt Jr. :eek!:
Sama käväisi minunkin mielessäni, mutta Jamesin poika Freddie Hunt näyttää itse asiassa tältä:


Jamesin tyyliä tuossa ylemmässä kuvassa tavoittelee Brendon Hartley, joka testasi Red Bullia maanantaina.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Mäkkin etusiivessä oleva säätö. Kuljettajahan saa mekaanisesti säätää etusiiven asentoa kahdesti kierroksen aikana.

Mitä tämä mekaanisesti tarkkaan tarkoittaa on vähän epäselvää. Ilmeisesti kuitenkin tuolla siivessä on sisällä vaan joku servo tai muu viritys joka säädön tekee? Aika voimakas vielä....

 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Kuvasta näyttäisi siltä että tankin täyttöaukko on kokonaan suljettu. Ilmeisesti Kersin takia? Voihan olla että tankki on rajusti modifioitu tässä K mallissa...




Uusi härpäke? Jäähdytin, kuuman ilman poisto?


 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mäkkin etusiivessä oleva säätö. Kuljettajahan saa mekaanisesti säätää etusiiven asentoa kahdesti kierroksen aikana.

Mitä tämä mekaanisesti tarkkaan tarkoittaa on vähän epäselvää. Ilmeisesti kuitenkin tuolla siivessä on sisällä vaan joku servo tai muu viritys joka säädön tekee? Aika voimakas vielä....

Suht mielenkiintoista. Mun silmät näyttää aivoihin sellasen kuva jota ei ymmärrä. Missä kohtaa tuossa siivessä on se nivel josta siipi taipuu mikäli servo/sähkömoottori siipeä säätäilee? Näyttäisi olevan aika tukevasti kiinni tuo siipi tuolta päätylevyn toisestä päästä.

Mikäli siipi liikku vain ylimmän profiilin osalta, niin silloin se saattaisi pelittääkin. Tuosta kuvasta ei tarkkaan näe, onko ylimmän profiilin kiinnityksessä nivel. Sen kuitenkin näkee että keskikohtaprofiili ei liiku mihinkään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Uusi härpäke? Jäähdytin, kuuman ilman poisto?
McLarenilla on ollut nuo "veneenlaidat" käytössä koko kauden. Ohessa kuva auton esittelystä. Nyt sitä on vain lyhennetty, kun tuo etuhärpäke on kielletty. (Itse oletin, että tuo laitahärpäkekin olisi.)
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Sitä tässä ihmettelen. Pitää muistaa että 6 astetta ei ole paljoa ja sen tuskin näkee silmällä.

Siiven päädyn sisäpintakaan ei valota asiaa...

 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
McLarenilla on ollut nuo "veneenlaidat" käytössä koko kauden. Ohessa kuva auton esittelystä. Nyt sitä on vain lyhennetty, kun tuo etuhärpäke on kielletty. (Itse oletin, että tuo laitahärpäkekin olisi.)
Joo oli mutta en vaan muistanut oliko vasen tollanen savupiippu (auki) aikaisemmin, ilmeisesti on ollut...

 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
En usko, että tuosta ohjattavasta etusiivestä on mitään hyötyä ohitusten kannalta. Sillä luultavasti tällit käyttävät sitä vain pienentääkseen ilman vastusta pitkällä suoralla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös