Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Yrität vääristellä totuutta esittelemällä jotain viiden kierroksen stinttejä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisen kisavauhdin kanssa. Siinä ainoassa pitkässä vedossa ajat olivatkin sitten ihan eri luokkaa.
Itse en esitä mitään väitteitä vauhdin paranemisesta, mutta kukaan meistä ei tiedä polttoainekuormia. Ajaako McLaren esimerkiksi raskaalla autolla viiden kierroksen stintin? Itse en väitä mitään kun en tiedä.

Kannattaisi odottaa Austaraliaan ennen kuin rupeaa todella väittämään tallien voimasuhteita. Toki ennusteita voi antaa, mutta mitään vedenpitäviä faktoja ei kukaan testeistä voi sanoa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Noh.. kannattaa mielluummin verrata niitä vetoja joista tiedetään varmuudella, että on ollut paljon polttoainetta matkassa.

Nuo Luckymanin esittämät viiden kierroksen vetojen ajat ovat ihan kohtuullisia, mutta kannattaa muistaa, että radan kunto parani viimeisiä päiviä kohti ja tuolla tehtiin noita parempia kymmenen kierroksen vetoja.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Tuosta Nakajiman viimeisen päivän kärkiajasta tuli sellainen mielikuva että kärjessä saattaa olla alkukaudella yllättävän tasaista. Voisi kuvitella että uusien sääntöjen takia erilaisiin ratkaisuihin päätyneiden tallien välillä olisi enemmän eroja, mutta voi hyvin olla että tähän mennessä kovaa menneet "keskikastin tallit" Williams, Toyota ja Renault ovat paljon lähempänä kärkeä kuin viime kaudella.

BMW ja Ferrari ovat vielä piilotelleet vauhtiaan ja sieltä varmaan löytyy se yksi ylimääräinen vaihde, jolla taistellaan voitoista. Brawn GP on mustahevonen, jonka uskon sekoittavan kärkipakkaa jollain tavalla. Red Bull mielestäni alisuoritti testeissä eikä sitäkään voi jättää täysin kärkispekulaatioiden ulkopuolelle.

Berniellä saattaa käydä tuuri sen naurettavan uuden mestaruussäännön suhteen. En yllättyisi yhtään jos ensimmäisestä 6 kilpailusta saataisiin 4 eri voittajaa. Ja mikäs se parempaa. :thumbup:
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
En yllättyisi yhtään jos ensimmäisestä 6 kilpailusta saataisiin 4 eri voittajaa. Ja mikäs se parempaa. :thumbup:
Sitten laskeltaisiin kuinka tiukkaa olisi mm-pisteillä tilanne. :rolleyes:

Toki varmaankin melkoisella todennäköisyydellä joku niistä neljästä voittajasta voi keskeyttää voittonsa jälkeen vaikka pari seuraavaa kisaa ja sillä tavalla mm-pisteillä laskettuna siinä voisi olla heti yli kymmenen pojoa eroa. Mutta tämän uuden järjestelmän ansiosta voi keskeyttää vaikka 10 kisaa putkeen ja olla silti maailmanmestari. :D

Jos jotain tämän tapaista pääsee tapahtumaan niin onko sitten mestariksi kruunattu ns. ansainnut mestaruutensa? Toki säännöt ovat kaikille samat ja mestari on aina mestari.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
[Kannattaisi odottaa Austaraliaan ennen kuin rupeaa todella väittämään tallien voimasuhteita. Toki ennusteita voi antaa, mutta mitään vedenpitäviä faktoja ei kukaan testeistä voi sanoa.
[/QUOTE]

Totta. Ja sitten on vielä rengasseosasia, mikä tuppaa unohtumaan. Tällä kaudella pehmeällä ja kovalla seoksella pitäisi tulla isompi aikaero kuin viime kaudella.
 

Ned Flanders

Diddlido springfielder
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
393
Sijainti
Next door to Homer!
Itse asiassa Bs tuo kisoihin renkaat jotka ovat kovuudelta eroa 2 pykälää. Eli jos on superpehmeä niin sen kanssa on keskikova. Ja pehmeän kanssa on kova, eikä keskikova.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Itse asiassa Bs tuo kisoihin renkaat jotka ovat kovuudelta eroa 2 pykälää. Eli jos on superpehmeä niin sen kanssa on keskikova. Ja pehmeän kanssa on kova, eikä keskikova.
Jos ero on suuri renkaiden kovuudessa, aika suuri ero säädöissä on sitten?
Ja autoa ei saa säätää varikolla kesken kisan?
JA molempia on pakko käyttää kisassa. Pehmeämmillä sadaan (poikkeuksetta?) paremmat tulokset, joten aika ratkaisevaa miten auto niillä toimii. Tietty on hyvä, jos autolla voi ajaa pitkästi pehmeillä. Tai, eihän niillä toisaalta pitkästi tarvi ajaa, jos kuluvat liian nopeasti... Q3 kärkeen ja 10 kierrosta kisassa karkuun muilta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos ero on suuri renkaiden kovuudessa, aika suuri ero säädöissä on sitten?
Ja autoa ei saa säätää varikolla kesken kisan?
JA molempia on pakko käyttää kisassa. Pehmeämmillä sadaan (poikkeuksetta?) paremmat tulokset, joten aika ratkaisevaa miten auto niillä toimii. Tietty on hyvä, jos autolla voi ajaa pitkästi pehmeillä. Tai, eihän niillä toisaalta pitkästi tarvi ajaa, jos kuluvat liian nopeasti... Q3 kärkeen ja 10 kierrosta kisassa karkuun muilta.
Säätähän ne siipiä kisan aikana varikolla. Paljon muuhun ei ole aikaakaan.

Jostain luin, että superpehmeät ovat todella superpehmeät. Niillä ei kovin pitkiä stinttejä ajella, mutta pitokin on selvästi parempi niiden vielä kestäessä. Eli suorituskyvyssä pitäisi olla selkeästi nähtävä ero keskikoviin. Tätä ainakin minä olen toivonutkin. Miten se toimii käytännössä nähdään heti kahdessa ensimmäisessä kisassa, johon nimenomaan tuodaan superpehmeät ja keskikovat.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Säätähän ne siipiä kisan aikana varikolla. Paljon muuhun ei ole aikaakaan.

Jostain luin, että superpehmeät ovat todella superpehmeät. Niillä ei kovin pitkiä stinttejä ajella, mutta pitokin on selvästi parempi niiden vielä kestäessä. Eli suorituskyvyssä pitäisi olla selkeästi nähtävä ero keskikoviin. Tätä ainakin minä olen toivonutkin. Miten se toimii käytännössä nähdään heti kahdessa ensimmäisessä kisassa, johon nimenomaan tuodaan superpehmeät ja keskikovat.
Ok.
Hyvä tietää. Luulisin, että Kimi on vahvoilla rengasasian vuoksi ensi kaudella.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Itseäni lainaten sanoi:
Jostain luin, että superpehmeät ovat todella superpehmeät. Niillä ei kovin pitkiä stinttejä ajella, mutta pitokin on selvästi parempi niiden vielä kestäessä. Eli suorituskyvyssä pitäisi olla selkeästi nähtävä ero keskikoviin. Tätä ainakin minä olen toivonutkin. Miten se toimii käytännössä nähdään heti kahdessa ensimmäisessä kisassa, johon nimenomaan tuodaan superpehmeät ja keskikovat.
Ainakin tämä meni oikein (paitsi kahden ensimmäisen kisan seokset). Näköjään sain mitä toivoin, mutten odottanut tällaista whinetysryöppyä. Tuota "superstinttiä" ei ole päästy kunnolla näkemään kuin Australiassa, koska kahdessa seuraavassa kisassa satoi. Olisiko Red Bullit ja Alonso hyötyneet paljonkin lyhyen stintin taktiikastaan? Uskon, että olisi.

No, jospa Bahrainissa nähtäisiin kolmenlaisia taktiikoita: lyhyt alussa, keskellä ja lopussa. Lupaisi ohituksia radalla, jossa niitä muutoinkin nähdään paljon.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Minä taas luulen ettei hyöty olisi ollut suuri. He eivät olisi olleet riittävän nopeita päästäkseen muutaman kierroksen aikana riittävän kauas, että sijoitus olisi stopin jälkeen ollut hyvä.

Heti stopin jälkeen he olisivat olleet Trullijunassa tai muussa ruuhkassa ja muut olisivat menneet menojaan. Eli menettäneet saavutetun hyödyn.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös