McLaren on tämän vuoden drag queen. Hidastelee suorilla. (Ja mutkissa.) Kysy vaikka Rusinalta.Aero on siis dragin takia suoranopeuksia hidastavaa.
No parin kierroksen vedolla tullutEihän mclaren ainakaa vauhdillisesti ole nyt enään kuin pari kymppiä ferrarin takana. Elleivät sitten vedä nyt aika-ajo vetojaan
Aletaan olla lähellä Jensonin eilistä aikaa :thumbup:Rubens nopein tällä hetkellä 1'19''266 :alppu:
Toyotan runkopäällikkö tms. Pascal Vasselon:Vähemmän ilmanvastusta?
Suoranopeudet ei ole hitaampia pelkästään kierrosrajoittimen takia. Olen kyllä käsittänyt aika vahvasti (ja jotkut kuljettajat sanoi sen myös), että nämä härpäkkeiden poistot (säännöt) hidastavat auton nopeutta.
Ajatellaan vaikka takarenkaita, ennen sen edessä oli vaikka minkälaista siipeä ohjaamassa ilmaa sen yli, nyt ei ole mitään. Eli dragia esiintyy näissä -09 autoissa huomattavasti enempi.
Itsekään en muistanut kierrosrajoitinta, mutta sen mukaan tuleminen tekee asiasta päivänselvän. Aero on siis dragin takia suoranopeuksia hidastavaa.
Siis nykyään autoon kohdistuva ilma törmää autoon, ennen se ohjautui sen ohi erinäisten härpäkkeiten takia, jotka ei siis olleet välttämättä downforcen takia, vaan myös suoranopeuden takia.. (jos asiaa liioitellaan, eli tottahan se ilma ennenkin on törmännyt)
Tästä olen siis erimieltä.
EDIT: KERS:n vaikutusta suoranopeuteen en ole ottanut huomioon. KERS:iä käytetään pääasiassa kiihdytyksissä, eikä se huippunopeutta lisää kummemmin. Vaikka lisäisi, uskon että nuo aiemmat syyt tekee -09 autoista silti -08 autoja hitaampia.
perustelee, että huippunopeus ei laske.... huomaa "even slightly higher top speed"En ole varma ymmärsinkö tuon oikein, mutta jos ymmärsin niin Pascal Vasselon perustelee, miksi huippunopeus ei kummemmin kasva. Itse kyllä uskon edelleen sen olevan viime vuotista hitaampaa.. (ku ei tuo enkkukaan ole kummonen vahvuus mulla niin ei oikein niiden perustelujen takia pysty ajatusta vaihtaan, jos ymmärtäs ni ois iisimpää..)
Edit: onkohan tuossa huomioitu muu kuin runko..
Kyse ei ollut pelkästä rungosta vaan kaudesta 2009 yleensä ja uusien sääntöjen haasteista ja vaikutuksista.En ole varma ymmärsinkö tuon oikein, mutta jos ymmärsin niin Pascal Vasselon perustelee, miksi huippunopeus ei kummemmin kasva. Itse kyllä uskon edelleen sen olevan viime vuotista hitaampaa.. (ku ei tuo enkkukaan ole kummonen vahvuus mulla niin ei oikein niiden perustelujen takia pysty ajatusta vaihtaan, jos ymmärtäs ni ois iisimpää..)
Edit: onkohan tuossa huomioitu muu kuin runko..
Varmaan se oli tavoitteenakinRubens päräytti alle 1.19 jo :ahem:
Pyh. Peeärrää.Rubens päräytti alle 1.19 jo :ahem: