Madonna-konsertin lipunmyynnistä valitettu Kuluttajavirastoon
julkaistu tänään klo 16:40, päivitetty tänään klo 17:05
Maanantaina pahoin takkuillut Madonnan konserttilippujen myynti on poikinut yhteydenottoja Kuluttajavirastoon.
Suivaantuneet asiakkaat ovat valittaneet muun muassa puhelimessa jonottamisesta sekä väärästä tiedottamisesta koskien R-kioskien lipunmyyntiä. Lipunmyyntiä hoitanut Lippupiste on puolestaan joutunut suuren palauteryöpyn kohteeksi.
Maanantainen lippukaaos syntyi kun lippujen varaaminen alkoi takkuilla lähes heti sen alkamisen jälkeen. Ongelmia ilmeentyi niin Lippupisteen netti- ja puhelinpalveluissa kuin R-kioskeillakin. Esimerkiksi Lippupisteen puhelinpalvelun puhelut ohjautuivat aamun aikana asiakkaalta toiselle.
Ilman lippua jääneet ovat purkaneet sydäntään netin keskustelupalstoilla. Myös Kuluttajavirastoon on saanut asiasta joitain yhteydenottoja.
- Eniten on harmittanut se, että ihmiset eivät tienneet, ettei R-kioskilta saanut ostettua muita kuin kaikkein halvimpia lippuja. Tiedotus oli hoidettu siis ilmeisesti aika huonosti. Toinen asia on se, että ihmisillä on huoli, kuinka tämä näkyy myöhemmin puhelinlaskussa, tiedottaja Laura Salmi kommentoi yhteydenottoja Kuluttajavirastoon.
Lippuja mieliviä oli ennätyspaljon: soittoja puhelinpalveluun tuli lähes puoli miljoonaa ja verkkopalveluun oltiin yhteydessä 600 000 kertaa. Lippupiste joutuikin suuren palauteryöpyn kohteeksi. Lippupisteen Ari Paltamo ei kuitenkaan osannut vielä sanoa yhteydenottojen tarkkaa määrää
- Tietysti on paljon pettymystä siitä, ettei lippuja saatu jonottamisesta huolimatta, mutta toki siellä on 80 000 onnelista Madonna-lipun haltijaa, kommentoi Lippupisteen toimitusjohtaja Ari Palhamo tilannetta.
YLE Uutiset