Joo aikalailla näin, mutta miksi viimeisellä kierroksella pitäs käyä varikolla, samahan se on ajaa sit maaliin asti. Nii vai tarkotitko että rengas sääntö tulee täytetyksi näin? Aivan.Mikähän olis paras taktiikka, kun renkaanlämmittimet kielletään? Ajaa niin kauan kuin saa renkaat kestämään? Periaatteessa olisi varmaan paras vaihtoehto käydä viimeisellä (vai onko se nyt toiseksi viimeinen kierros jolloin viiminen mahdollisuus käydä varikolla) kierroksella vaihtamassa jolloin tarvitsisi ajaa vain yksi kierros kylmillä nakeilla, kun varmaan menee enemmän kuin yksi kierros saada renkaat lämpimäksi. Entäpä jos kärkiautot ajavat lähekkäin ja ensimmäisenä oleva auto menee varikolle niin eikös hän silloin putoa näiden muiden lähellä ajaneiden taakse vaikka nämä muut olisivat menneet heti seuraavalla kierroksella varikolle? Tosin silloin tällä ensimmäisenä varikolla käyneellä on lämpimämmät renkaat jolloin hänen pitäisi periaatteessa saada nämä muut kiinni ja päästä yrittämään ohitusta paremmilla renkailla.
Jos turva-auto säilyy, niin on se edelleen epäoikeudenmukainen* kärjessä karkuun ajaneille. Sikäli kokeiltu nopeusrajoitus ilman jonoksi keräämistä olisi edelleen harkitsemisen arvoinen uudistus.Joo aikalailla näin, mutta miksi viimeisellä kierroksella pitäs käyä varikolla, samahan se on ajaa sit maaliin asti. Nii vai tarkotitko että rengas sääntö tulee täytetyksi näin? Aivan.
Hyvää tässä muutoksessa on vielä se, että ei tartte sen turva-auto hässäkän kanssa arpoa ja pelleillä. Pitäs olla lottonumerot tasan sen suhteen.
Kyllähän siinä vähän on tuuria vielä mukana että kuka on kerennyt vaihtamaan freshit kumit. Mutta vaikutus ei ole ollenkaan niin dramaattinen kuin nyt, kun on aivan pakko sitä bensaa mennä hakemaan vaikka tallikaverin perässä jonottaen.Pitäs olla lottonumerot tasan sen suhteen.
Kannatetaan. Oppis kuskitkin ajamaan omien rajojensa mukaan. :thumbup:Autoistakin voisi poistaa vaikka turvavyöt :thumbup:
Olipas suoranainen älynväläys tuo Kimi-Alonso-kommentointi. Et ole tainnut nähdä kisoja muilla kuin nykysäännöillä, kun tollasta saissea suollat. Kyseisessä skenaariossahan Alonso voittaisi aivan oikeutetusti, toinen on valinnut toisenlaisen taktiikan, mut so what? Turha keksiä tollasta väkisinväännettyä paskapolitikointia.Voin jo kuvitella miten porukka valittaa, kun Kimi ajaa kahdella stopilla kaksi stinttiä kärjessä, mutta lopuksi Alonso ohittaa kimin yhden stopin jurnutuksellaan ja ottaa voiton Siinä sitten taas valitetaan miten nopeinta kuskia taas syrjitään
Ei vaan mielestäni todella positiivinen muutos! Tulee varmasti mielenkiintoa huomattavasti lisää tämänkin johdosta
Sen kummemmin KERSin suurimpia osia kuin bensatankkiakaan ei tungeta auton perään, vaan painonjakauman ja sääntöjen (bensiinitankki) takia ne sijaitsevat kuljettajan takana.Hmm, siis uutinenhan on hyvä mutta miltähän autot näyttää siinä vaiheessa ku perään täytyy tunkea hillitön tankki, kersin lisäks? Sen lisäks, että koneiden täytyy kestää 4 kisaa, joten jäähdytyksenkin täytynee olla nykyistä parempi.
Todellakin palataan tietyllä tavalla ajassa taaksepäin ja hoikat perät ovat historiaa.
Tuon nykyisen takasiiven kaveriks vielä isompi perä, niin johan on tyylikkäitä menopelejä :yuck: