Örfil
Guest
Viimeksi muokattu:
Totta turiset, ei toimis täälläpäin moiset. :dunno:Kuin sattuikin osumaan
Mahtaakohan ne keksinnöt ikinä toimia täällä pohjoisessa. Vr on mielestäni hyvällä säkällä saanut Pendolinoille ja Sr2-vetureille tuon nopeusrajoituksen 200km/h ilman ihmishenkien menetystä toistaiseksi. Magneettihärpäkkeet kun jäätyy, niin HKI-TKU juna saa lyödä jarrut kiinni jo Salossa, jotta pysähtyy ennen satamaa
Ei mennyt ihan putkeen!Joku hullu hakkaa eteisen paskaksi! Tämmöisiä suositellaan!
http://www.youtube.com/watch?v=VV-MC4O97as
Vähän tunkkainen soundi. Ikäänkuin olis joku paksu matto mikin edessä.Nyt ne sitten vetää jo Van Halen covereita!
http://www.youtube.com/watch?v=xEDxO0gzPyg
http://www.youtube.com/user/Jussi1400#p/a/u/0/6MbV-b_lGcU
Tuohon TGV-junaan sanoisin myös että ei liikenteessä toimisi täällä sekään. Normaali pikajuna 140:n vauhdista hätäjarrutusmatka on kilometrin luokkaa. Laskin huvikseni 140*2=280, 280*2=560, ja jarrutusmatka nelinkertaistuu, kun nopeus kaksinkertaistuu..Totta turiset, ei toimis täälläpäin moiset. :dunno:
Eikö juniin voisi helposti rakentaa tehokkaammat jarrut? Vai olisko silloin ongelmana luistaminen tai peräti raiteiden ylirasittuminen? Kaarteessa kun jarruttais täysillä, menis lepikköönTuohon TGV-junaan sanoisin myös että ei liikenteessä toimisi täällä sekään. Normaali pikajuna 140:n vauhdista hätäjarrutusmatka on kilometrin luokkaa. Laskin huvikseni 140*2=280, 280*2=560, ja jarrutusmatka nelinkertaistuu, kun nopeus kaksinkertaistuu..
Joten 1km*4*4=16km:eek!: nopeudesta 560km/h. Onnettomuustilanteissa joku voisi tulkita kolaripaikalta pakenemiseksi. Ei täällä tupajumilassa ole edes asemavälit tarpeeksi pitkiä normaaliajoon....
Kyse on puhtaasti kitkasta.Jarruteho on varmasti riittävä, mutta metalli metalli vasten....mahtaisiko pyöräkään olla 16km jälkeen enää pyörä, jos koko matkan lukossa olisi kallista touhua. En luotijuna asiantuntija ole mutta maalaisjärjellä vain käsittelen asiaa, joten saatan olla väärässäkin.Eikö juniin voisi helposti rakentaa tehokkaammat jarrut? Vai olisko silloin ongelmana luistaminen tai peräti raiteiden ylirasittuminen? Kaarteessa kun jarruttais täysillä, menis lepikköön
Eikun kitaristin päässä. Toi oli vedetty 15w matolaatikolla. Oottaa lopullista versiota hän....Vähän tunkkainen soundi. Ikäänkuin olis joku paksu matto mikin edessä.
Itseironiaa :ahem: