Jellinek
Banned
Tämä sarjan koneista vastaava Mountune onkin minulle aivan uusi tuttavuus. Näköjään Dave montainen perustama vuonna 1980.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mountune_Racing
http://en.wikipedia.org/wiki/Mountune_Racing
14-15.04, Silverstone Circuit
28-29.04, Autodromo Internacional do Algarve
26-27.05, Nürburgring
23-24.06, Circuit de Spa-Francorchamps
14-15.07, Brands Hatch
21-22.07, Circuit Paul Ricard
8-9.09, Hungaroring
29-30.09, Autodromo Nazionale Monza
Top4 pisteet 2/8 kisaviikonlopuista
1. Luciano Bacheta, 100
2. Mathéo Tuscher, 54
3. Christopher Zanella, 42
4. Alex Fontana, 37
Luulen ettei F2 koskaan nouse sellaiseksi kovanluokan nousu portaaksi kuljettajille, että tästä sarjasta pääsisivät suoraan ykkösiin.Tuskin ainakaa lähivuosina, paha sanoo tuleeko ikinä.
On toki totta, että MSV ajattaa Bachetan autoa, mutta sen korostaminen on aika erikoista, sillä kaikkia muitakin autoja ajattaa sama porukka. Mitään varsinaisia talleja ei tässä sarjassa tunneta.Sarjaa on suvereenisti hallinnut MotorSport Vision-tiimin Luciano Bacheta joka on voittanut tähän mennessä sarjan kaikki kilpailulähdöt, eli neljä kappaletta.
F2 ei ole nähnyt hyvää päivää, vaikka sarja oli ihan ok muutamia vuosia sitten ja eihän tuossa ole mitään järkeä että MSV ajattaa yksin kaikkia autoja ja FIA nimenkin voisi tuosta tiputtaa pois, mielummin vaikka 3.5 rellu sarja ansaitsisi FIA:n taakseensa.On toki totta, että MSV ajattaa Bachetan autoa, mutta sen korostaminen on aika erikoista, sillä kaikkia muitakin autoja ajattaa sama porukka. Mitään varsinaisia talleja ei tässä sarjassa tunneta.
On siinä se järki (ja tavoite), että kyse on puhtaasti kuskien sarjasta. Tallien voimasuhteet eivät pääse vaikuttamaan kuskien menestysmahdollisuuksiin. Tai kuskien lompakon paksuus, sarja luotiin selvästi halvemmaksi kuin GP2 tai Renault 3.5, joissa ajaa ne kuskit joilla siihen on varaa.eihän tuossa ole mitään järkeä että MSV ajattaa yksin kaikkia autoja
FIA siinä nimessä ei ole mikään meriitti, vaan kertoo sarjan järjestäjän. Rellu 3.5 on Renaultin promootiosarja eikä siten FIA:n pyörittämä.FIA nimenkin voisi tuosta tiputtaa pois, mielummin vaikka 3.5 rellu sarja ansaitsisi FIA:n taakseensa.
Vaikka kaikilla samanlaiset menopelit ovatkin samaisesta MSV puljusta saatu alle, niin tasaväkiseltä sarja ei ainakaan siinä mielessä tänä vuonna näytä kun tämä Bacheta on voittanut tähän mennessä jokaisen kisan.On siinä se järki (ja tavoite), että kyse on puhtaasti kuskien sarjasta. Tallien voimasuhteet eivät pääse vaikuttamaan kuskien menestysmahdollisuuksiin.
En ole meriittinä pitänytkään ja muistaakseen noihin 3.5 kisoihin oli ainakin aikoinaan ilmaispääsy varikolle.FIA siinä nimessä ei ole mikään meriitti, vaan kertoo sarjan järjestäjän. Rellu 3.5 on Renaultin promootiosarja eikä siten FIA:n pyörittämä.
Tasapuolinen ei välttämättä ole tasaväkinen.Vaikka kaikilla samanlaiset menopelit ovatkin samaisesta MSV puljusta saatu alle, niin tasaväkiseltä sarja ei ainakaan siinä mielessä tänä vuonna näytä kun tämä Bacheta on voittanut tähän mennessä jokaisen kisan.
Puhuit kuitenkin ansaitsemisesta. Meriitti on ansio. Jos ja kun kyseessä ei ole meriitti, niin miksi sillä olisi väliä onko Renault 3.5:llä FIA nimessä?En ole meriittinä pitänytkään ja muistaakseen noihin 3.5 kisoihin oli ainakin aikoinaan ilmaispääsy varikolle.
Totta, niin puhuin tai pikemminkin kirjoitin. Eipä sillä sinänsä väliä ole, mutta ehkä asian näen silleen että sarja ei ole tasoltaan niin hyvä että se ansaitsisi tuon nimen eteensä. Mutta eipä noista enempää, viikonloppuna F2 kisat Nurburgringillä ja MotorsTV näyttää ne suorana tai jälkilähetyksenä.Puhuit kuitenkin ansaitsemisesta. Meriitti on ansio. Jos ja kun kyseessä ei ole meriitti, niin miksi sillä olisi väliä onko Renault 3.5:llä FIA nimessä?
Mitä se, että osa kuljettajista ajaa omalla rahalla, kertoo sarjasta?Ei sarja varmaan ihan parhaassa hapessa ole, seitsemästä autosta ainakin puuttuu sponsorit.
Tiimin vaikutuksen minimoimiseen on sarjassa panostettu aivan erityisesti. Kisainsinööreillä on kiertävä vaihto, eli jos insinööripuolella on heittoja taidoissa, ei kenenkään pitäisi saada siitä hyötyä.On siinä se järki (ja tavoite), että kyse on puhtaasti kuskien sarjasta. Tallien voimasuhteet eivät pääse vaikuttamaan kuskien menestysmahdollisuuksiin
Tätä vähän arvelin että kuskien tuomia sponsreita ovat ja eihän se toki millään lailla sarjasta kerro mitään. Hyvä välietappi F2 on kenties WSR ja GP2 sarjoihin nousulle, jos sinnekkään asti. Toki F2 on vaihtoehtona halvempi kuin kaksi edellistä vaihtoehtoa kuljettajille.Mitä se, että osa kuljettajista ajaa omalla rahalla, kertoo sarjasta?