Maksapa se vaikka kahdellekymmenelle kuskille ja aina viiden vuoden välein. Näytti olevan tuo vtn ADR-lupakin liian hintava uusittavaksi meikäläisen osalta. No eipä rajan ylittäviä kuljetuksia omalle kohdalle osunut kuin pari kertaa vuodessa. Lupa kun meni umpeen, niin enpähän paljoa ilotulitteitakaan ajellut. Saivat laittaa toisen auton samalle linjalle pelkästään niitä varten....kai se sit halvemmaks tuli :dunno: En koskaan onnettomuuksia kuitenkaan aiheuttanutTäytyy olla kyllä rekkapenan ammatti sellaista mihin kelpaa kuka tahansa rantarepe jos ammattitaitoisen kuljettajan lisäkoulutukseen ei kannata 500-700€ panostaa.
Keskimäärin 100-140e/vuosi * 20 = 2000-2800e / vuosi?Maksapa se vaikka kahdellekymmenelle kuskille ja aina viiden vuoden välein.
Jos menee niin se kannattaa lakkauttaa koko ala.Keskimäärin 100-140e/vuosi * 20 = 2000-2800e / vuosi?
Meneekö kuljetusalalla NIIN huonosti? :frown:
Eipähän pienemmät kuljetusliikkeet ennenkään mitään kultakaivoksia ole koskaan olleet. Ison firman alihankkijoina usein toimivat ja heille pelleinä ovat.Keskimäärin 100-140e/vuosi * 20 = 2000-2800e / vuosi?
Meneekö kuljetusalalla NIIN huonosti? :frown:
Luvat on jo valmiina taskussa, niin mikäs siinä. 5vuotta halpaa työvoimaa. Ei yllätä, jos määräaikainen työsopimusTaas tuli tällä viikolla meijän kylänkin liikennöitsijälle uusi kuski suoraan koulusta
Jos ala on noin superperseestä en ymmärrä miksi kukaan toimii sillä yrittäjänä.Eipähän pienemmät kuljetusliikkeet ennenkään mitään kultakaivoksia ole koskaan olleet. Ison firman alihankkijoina usein toimivat ja heille pelleinä ovat.
Trukkikortit, työturvaluvat, ADR:t, dieselin "halpa" hinta nousevat. Emoyhtiön maksut alihankkijalle, no pidetään ne ny sentään samoina, ettei kaikkia tarvi sentään nostella.
Nyt on ajankohtainen tämä "lisää paskaa tuulettimeen tempaus" ammattipätevyyskoulutusvaatimukset. Kaikki se on miinusta katteille....eikä todellisuudessa paskaakaan turvallisuusasioissa hyödytä.
Kohta nuo autot ovat kaikki Puolan/Venäjän kilvissä, älä huoli. :thumbup:Jos ala on noin superperseestä en ymmärrä miksi kukaan toimii sillä yrittäjänä.
Kyllä sillä touhulla muutamat on rahaakin tahkonneet. Aika monet kalliimpia kilpureita omistavista suomalaisista moottoriurheilijoista on kuljetus- tai maanrakennusalan yrittäjiä.Jos ala on noin superperseestä en ymmärrä miksi kukaan toimii sillä yrittäjänä.
Meikäläisen hotelliyöpymiset taitaa olla jotain 5000e vuodessa. Siis yhdestä myyntimiehestä.Keskimäärin 100-140e/vuosi * 20 = 2000-2800e / vuosi?
Meneekö kuljetusalalla NIIN huonosti? :frown:
Harvinaisen totta! Työkseen enemmän henkilöautoileva on kusessa noin puolikkaan raskaan kaluston ammattikunnan kanssa. Varsinkin nuoremmilla kuskeilla nortti kädessä, toisessa kännkkä ja hollannikas kojelaudalla ei ole lainkaan outo näky. Asennevammaa on verrattuna vaikkapa Ahtisaaren kauden kuljettajiin ihan saatanasti. SKAL:n yksi pomoista sen lounastellessamme suoraan myönsi ja sanoi, että kaikki lisäkoulutus on alalla tarpeen.10.9.2013 ja 10.9.2014
Kyl niin päin helvettiä tässä hommassa on menty, et hohhoijaa.
Voi morjesEn kyllä lusmuile koska toiset lusmuilee mua vielä paljon enemmän,
Eikös tuo nyt vaikuta juuri siltä, että lisäkoulutus tehnyt ammattikuljettajista tuollaisia?Harvinaisen totta! Työkseen enemmän henkilöautoileva on kusessa noin puolikkaan raskaan kaluston ammattikunnan kanssa. Varsinkin nuoremmilla kuskeilla nortti kädessä, toisessa kännkkä ja hollannikas kojelaudalla ei ole lainkaan outo näky. Asennevammaa on verrattuna vaikkapa Ahtisaaren kauden kuljettajiin ihan saatanasti. SKAL:n yksi pomoista sen lounastellessamme suoraan myönsi ja sanoi, että kaikki lisäkoulutus on alalla tarpeen.
EiEikös tuo nyt vaikuta juuri siltä, että lisäkoulutus tehnyt ammattikuljettajista tuollaisia?
Tarjoan kyllä syyksi asennetta. En ala asiasta jarnaamaan mutta pysyn kannassani.Kokemuksen puute on se, mikä niistä on tuollaiisia tehnyt.