Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

  • Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Täytyy olla kyllä rekkapenan ammatti sellaista mihin kelpaa kuka tahansa rantarepe jos ammattitaitoisen kuljettajan lisäkoulutukseen ei kannata 500-700€ panostaa.
Maksapa se vaikka kahdellekymmenelle kuskille ja aina viiden vuoden välein. Näytti olevan tuo vtn ADR-lupakin liian hintava uusittavaksi meikäläisen osalta. No eipä rajan ylittäviä kuljetuksia omalle kohdalle osunut kuin pari kertaa vuodessa. Lupa kun meni umpeen, niin enpähän paljoa ilotulitteitakaan ajellut. Saivat laittaa toisen auton samalle linjalle pelkästään niitä varten....kai se sit halvemmaks tuli :dunno: En koskaan onnettomuuksia kuitenkaan aiheuttanut
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Maksapa se vaikka kahdellekymmenelle kuskille ja aina viiden vuoden välein.
Keskimäärin 100-140e/vuosi * 20 = 2000-2800e / vuosi?

Meneekö kuljetusalalla NIIN huonosti? :frown:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Mulla on ollut sellainen käsitys, että bussikuskeista olis sen verran pulaa ainakin joillain seuduilla, että tyyppi jolla on vuosien kokemus kuorma-autolla ajosta ja äidinkielenä suomi olis hyvinkin haluttu bussifirmoissa, vaikka vähän oliskin kurssitettavaa. Taas tuli tällä viikolla meijän kylänkin liikennöitsijälle uusi kuski suoraan koulusta ja silti vielä yhdellekin eläkeläiselle tuntuu keikkahommia riittävän sen verran kuin viittii ajaa. Ja firma on vuosia keikkunut Kauppalehden maakunnan menestyneimpien yritysten listoilla (tais olla parhaimmillaan kympin sakissa). Tietysti tarjouskilpailun hävinneitä firmoja menee nurin, mutta jollekin nekin ajot menee ja yhteiskunnan tukemat vuorot taitaa pitää bussifirmojen talouden aika vakaana(?)

Aika pieni tuo koulutukseen menevä summa vaikka uuden bussin hintaan verrattuna.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Keskimäärin 100-140e/vuosi * 20 = 2000-2800e / vuosi?

Meneekö kuljetusalalla NIIN huonosti? :frown:
Eipähän pienemmät kuljetusliikkeet ennenkään mitään kultakaivoksia ole koskaan olleet. Ison firman alihankkijoina usein toimivat ja heille pelleinä ovat.

Trukkikortit, työturvaluvat, ADR:t, dieselin "halpa" hinta nousevat. Emoyhtiön maksut alihankkijalle, no pidetään ne ny sentään samoina, ettei kaikkia tarvi sentään nostella.

Nyt on ajankohtainen tämä "lisää paskaa tuulettimeen tempaus" ammattipätevyyskoulutusvaatimukset. Kaikki se on miinusta katteille....eikä todellisuudessa paskaakaan turvallisuusasioissa hyödytä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Taas tuli tällä viikolla meijän kylänkin liikennöitsijälle uusi kuski suoraan koulusta
Luvat on jo valmiina taskussa, niin mikäs siinä. 5vuotta halpaa työvoimaa. Ei yllätä, jos määräaikainen työsopimus :D
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Eipähän pienemmät kuljetusliikkeet ennenkään mitään kultakaivoksia ole koskaan olleet. Ison firman alihankkijoina usein toimivat ja heille pelleinä ovat.

Trukkikortit, työturvaluvat, ADR:t, dieselin "halpa" hinta nousevat. Emoyhtiön maksut alihankkijalle, no pidetään ne ny sentään samoina, ettei kaikkia tarvi sentään nostella.

Nyt on ajankohtainen tämä "lisää paskaa tuulettimeen tempaus" ammattipätevyyskoulutusvaatimukset. Kaikki se on miinusta katteille....eikä todellisuudessa paskaakaan turvallisuusasioissa hyödytä.
Jos ala on noin superperseestä en ymmärrä miksi kukaan toimii sillä yrittäjänä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Jos ala on noin superperseestä en ymmärrä miksi kukaan toimii sillä yrittäjänä.
Kohta nuo autot ovat kaikki Puolan/Venäjän kilvissä, älä huoli. :thumbup:

Edit. Sori, mä oon ny vähän kännissä. Haittaaks se?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Jos ala on noin superperseestä en ymmärrä miksi kukaan toimii sillä yrittäjänä.
Kyllä sillä touhulla muutamat on rahaakin tahkonneet. Aika monet kalliimpia kilpureita omistavista suomalaisista moottoriurheilijoista on kuljetus- tai maanrakennusalan yrittäjiä.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
^yksi kollega sai just hieman huomiota yhdessä hotellissa. Tuli 1000 yötä täyteen. Siis noin 3 vuotta.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
10.9.2013 ja 10.9.2014

Kyl niin päin helvettiä tässä hommassa on menty, et hohhoijaa.
Harvinaisen totta! Työkseen enemmän henkilöautoileva on kusessa noin puolikkaan raskaan kaluston ammattikunnan kanssa. Varsinkin nuoremmilla kuskeilla nortti kädessä, toisessa kännkkä ja hollannikas kojelaudalla ei ole lainkaan outo näky. Asennevammaa on verrattuna vaikkapa Ahtisaaren kauden kuljettajiin ihan saatanasti. SKAL:n yksi pomoista sen lounastellessamme suoraan myönsi ja sanoi, että kaikki lisäkoulutus on alalla tarpeen.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Harvinaisen totta! Työkseen enemmän henkilöautoileva on kusessa noin puolikkaan raskaan kaluston ammattikunnan kanssa. Varsinkin nuoremmilla kuskeilla nortti kädessä, toisessa kännkkä ja hollannikas kojelaudalla ei ole lainkaan outo näky. Asennevammaa on verrattuna vaikkapa Ahtisaaren kauden kuljettajiin ihan saatanasti. SKAL:n yksi pomoista sen lounastellessamme suoraan myönsi ja sanoi, että kaikki lisäkoulutus on alalla tarpeen.
Eikös tuo nyt vaikuta juuri siltä, että lisäkoulutus tehnyt ammattikuljettajista tuollaisia?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kokemuksen puute on se, mikä niistä on tuollaiisia tehnyt. Linja-autopuolella se varmaan näkyy vielä paremmin ensi talvena, kun liukkaat kelit isojen miesten vehkeillä edessä ekan kerran. Ei se kuski tahallaan pysäkille jätä, vaikka ohi ajaakin. Tuota mietin, mikä tarjonta mahtaa olla tulevaisuudessa tukkikuskeilla. Se on valitettavasti sitä osaa alasta, mikä jää suurelta yleisöltä helpommin näkemättä. :D

Tää nykyinen koulutustarjonta helpottaa isoihin luokkiin pääsyä, mut samalla pelkkä C pomppaa 3000:n hintaan uusine ikärajoineen(21). Jää tämä "mopoiluvaihe" kokematta uusilta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös