McLaren MP4-24

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Joo-o, ei tietäne McLarenille hyvää tämä uusi upea pistesuunnitelma. Ei auta itkut enää, vaikka auto saataisiinkin "normaalille tasolle" Eurooppaan tullessa.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Joo-o, ei tietäne McLarenille hyvää tämä uusi upea pistesuunnitelma. Ei auta itkut enää, vaikka auto saataisiinkin "normaalille tasolle" Eurooppaan tullessa.
Jep. Ei auta paljoa alkukauden pistesijat tässä pelissä. Nyt voisi käyttää ilmaisua..me on hävitty tää peli.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Testeissä osien kokeilua keretään vaan tehdä huomattavasti enemmän kuin jonkun perjantaipäivän jakson aikana. Ennen kautta olisivat pystyneet ajamaan vaikka viittä eri siipeä testissä ja valitsemaan niistä sen parhaan. Perjantaina kerkeät ehkä ajaa sen yhden siiven ja tehdä päätöksen käytetäänkö sitä kisassa vai ei.
Kyllä perjantain kolmessa tunnissa muutaman siiven halutessaan ehtii testata. Tai oikeastaan kuudessa, koska testeistä poiketen perjantaina saa ajattaa molempia autoja. Ei perjantai ajallisesti juurikaan poikkea yhdestä kaudenalustestipäivästä. Vähän on hektisempää ja tietysti testataan myös kisaa varten eikä niinkään yleiskehitystä.
Eli kauden alun jälkeen kehitys on huomattavasti vaikeampaa, hyvällä säkällä saat jotain uutta vielä toimimaan tai sitten et.
Tottakai se on vaikeampaa, muttei mahdotonta. Osat on kuitenkin suunniteltu valmiiksi, joten vain niiden toimivuus tarvitsee testata. Säkällä on aika vähän tekemistä asian kanssa.
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Kyllä perjantain kolmessa tunnissa muutaman siiven halutessaan ehtii testata. Tai oikeastaan kuudessa, koska testeistä poiketen perjantaina saa ajattaa molempia autoja. Ei perjantai ajallisesti juurikaan poikkea yhdestä kaudenalustestipäivästä. Vähän on hektisempää ja tietysti testataan myös kisaa varten eikä niinkään yleiskehitystä.

Tottakai se on vaikeampaa, muttei mahdotonta. Osat on kuitenkin suunniteltu valmiiksi, joten vain niiden toimivuus tarvitsee testata. Säkällä on aika vähän tekemistä asian kanssa.

Eikös kuitenkin perjantaimoottorit vielä lasketa kisamoottoreiks?

Eli saattaa kattilakontti loppukaudesta ammottaa tyhjyyttään jos perjantaitesteissä vedetään aina koko kolme tuntia giljotiinit seljällään.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Eikös kuitenkin perjantaimoottorit vielä lasketa kisamoottoreiks?

Eli saattaa kattilakontti loppukaudesta ammottaa tyhjyyttään jos perjantaitesteissä vedetään aina koko kolme tuntia giljotiinit seljällään.
Aivan, 8 moottorilla pitää selvitä 17 kisaviikonloppua mukaanlukien perjantain harjoitukset.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikös kuitenkin perjantaimoottorit vielä lasketa kisamoottoreiks?

Eli saattaa kattilakontti loppukaudesta ammottaa tyhjyyttään jos perjantaitesteissä vedetään aina koko kolme tuntia giljotiinit seljällään.
Ei nyt kisamoottoreiksi, mutta 8 koneen sääntö pätee. Käytännössä varmaankin käytetään jo kisassa olleita koneita. Tai ehkä yksi koneista valjastetaan perjantaikäyttöön, ainakin alkukaudesta.

Perjantaina ei tarvitse ottaa koneista viimeisiä irti pyrittäessä selvittämään aero-osien toimivuutta, se selviää vähemmälläkin.

Koneiden kestävyys toki on mielenkiintoinen lisätekijä kaudelle, varsinkin uuden pisteytyksen valossa, jossa varmistelu ei enää ole niin mielekäs taktiikka kuin ennen. En silti usko, että yhdeksännen moottorin penalteja tullaan kovin paljon näkemään. Ainakaan se ei uusilla säännöillä ole yhtä järkevää, koska lähtöruuturangaistusta ei oikein ole varaa ottaa.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Sanoivat et uusien osien myötä auto on puolisekkaa nopeampi. No liekö näin, voi olla mut ei siltikään riitä
 

TheStig

Tame Racing Driver
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
200
Sijainti
Pimennossa
Joo-o, ei tietäne McLarenille hyvää tämä uusi upea pistesuunnitelma. Ei auta itkut enää, vaikka auto saataisiinkin "normaalille tasolle" Eurooppaan tullessa.
Itse näkisin asian niinpäin, että McLarenille voi olla uudesta systeemistä jopa hyötyä. Alkukauden rämpiminen ei haittaa, jos loppukaudesta on voittaja-auto. Tämä siis sillä oletuksella että saavat autonsa kuntoon kauden edetessä.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Itse näkisin asian niinpäin, että McLarenille voi olla uudesta systeemistä jopa hyötyä. Alkukauden rämpiminen ei haittaa, jos loppukaudesta on voittaja-auto. Tämä siis sillä oletuksella että saavat autonsa kuntoon kauden edetessä.
Ensimmäiseen 10 kisaan voidaan vaan "osallistua" yhdellä moottorilla, loput seitsemän hoidetaan kotiin kone/voitto systeemillä kun auto on kunnossa. Lewis vie mestaruuden kun Ferrarimiehet ovat alkukaudesta jakaneet voitot keskenään. Huikea tämä uusi pistelasku.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Itse näkisin asian niinpäin, että McLarenille voi olla uudesta systeemistä jopa hyötyä. Alkukauden rämpiminen ei haittaa, jos loppukaudesta on voittaja-auto. Tämä siis sillä oletuksella että saavat autonsa kuntoon kauden edetessä.
Joo, monet Mäkki-fanit ovat juuri tuota mieltä, että Hamiltonin mestaruus on nyt realistisemmin saavutettavissa kuin vanhalla systeemillä.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Nimenomaan tämä helpottaa Mäkin tilannetta jos alkukaudesta puuttuu vauhtia. Yksittäisellä kisalla ei ole enää niin paljon väliä jos voitosta ei ajeta. Keski- ja loppukaudesta voittavat muutamat kisat niin sillä voi jo mestaruus tulla.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta


Diffuusorissakin muutoksia ja onko tuota takasiipeä käytetty ennen? Näyttää kuin siiven profiili "kelluisi"...

Edit: Pakoputkien ympäristöt katteessa epäsymmetriset toisiinsa nähden
 
Viimeksi muokattu:

retypeNick

Iltalehti kunniaan
Liittynyt
27.7.2007
Viestit
2009
Sijainti
Helsinki, Finland
Nimenomaan tämä helpottaa Mäkin tilannetta jos alkukaudesta puuttuu vauhtia. Yksittäisellä kisalla ei ole enää niin paljon väliä jos voitosta ei ajeta. Keski- ja loppukaudesta voittavat muutamat kisat niin sillä voi jo mestaruus tulla.
Niin tästähän vain etua kuskimestaruudessa, mutta ehkä ne ei sitten välitä valmistajien mestaruudesta pätkääkään.... se nimittäin vaatisi jo alkukaudesta alkaen sitä ajamista.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Niin tästähän vain etua kuskimestaruudessa, mutta ehkä ne ei sitten välitä valmistajien mestaruudesta pätkääkään.... se nimittäin vaatisi jo alkukaudesta alkaen sitä ajamista.
Muistanko väärin vai sanoiko Dennis viime kaudella "tallimestaruus ei kiinnosta"? :D
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kyllä nuo täysin erilaisilta vaikuttaa. Toinen on auki, toinen umpi, toisessa on reunassa kulma, toisessa ei, toisessa on yläpuoli loiva kaari, toisessa ei.
Kyllä ne ovat sittenkin symmetriset. Kuvakulma ja valo tekevät vain silmille helposti tepposet.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675

Päätylevyjäkin Whitmars sahaillu hätäpäissään käsisahalla, mitähän Hilton tykkäis tästä? :)

Niin ja pakoputket on epäsymmetriset:
 
Ylös