Jep. Ei auta paljoa alkukauden pistesijat tässä pelissä. Nyt voisi käyttää ilmaisua..me on hävitty tää peli.Joo-o, ei tietäne McLarenille hyvää tämä uusi upea pistesuunnitelma. Ei auta itkut enää, vaikka auto saataisiinkin "normaalille tasolle" Eurooppaan tullessa.
Kyllä perjantain kolmessa tunnissa muutaman siiven halutessaan ehtii testata. Tai oikeastaan kuudessa, koska testeistä poiketen perjantaina saa ajattaa molempia autoja. Ei perjantai ajallisesti juurikaan poikkea yhdestä kaudenalustestipäivästä. Vähän on hektisempää ja tietysti testataan myös kisaa varten eikä niinkään yleiskehitystä.Testeissä osien kokeilua keretään vaan tehdä huomattavasti enemmän kuin jonkun perjantaipäivän jakson aikana. Ennen kautta olisivat pystyneet ajamaan vaikka viittä eri siipeä testissä ja valitsemaan niistä sen parhaan. Perjantaina kerkeät ehkä ajaa sen yhden siiven ja tehdä päätöksen käytetäänkö sitä kisassa vai ei.
Tottakai se on vaikeampaa, muttei mahdotonta. Osat on kuitenkin suunniteltu valmiiksi, joten vain niiden toimivuus tarvitsee testata. Säkällä on aika vähän tekemistä asian kanssa.Eli kauden alun jälkeen kehitys on huomattavasti vaikeampaa, hyvällä säkällä saat jotain uutta vielä toimimaan tai sitten et.
Kyllä perjantain kolmessa tunnissa muutaman siiven halutessaan ehtii testata. Tai oikeastaan kuudessa, koska testeistä poiketen perjantaina saa ajattaa molempia autoja. Ei perjantai ajallisesti juurikaan poikkea yhdestä kaudenalustestipäivästä. Vähän on hektisempää ja tietysti testataan myös kisaa varten eikä niinkään yleiskehitystä.
Tottakai se on vaikeampaa, muttei mahdotonta. Osat on kuitenkin suunniteltu valmiiksi, joten vain niiden toimivuus tarvitsee testata. Säkällä on aika vähän tekemistä asian kanssa.
Aivan, 8 moottorilla pitää selvitä 17 kisaviikonloppua mukaanlukien perjantain harjoitukset.Eikös kuitenkin perjantaimoottorit vielä lasketa kisamoottoreiks?
Eli saattaa kattilakontti loppukaudesta ammottaa tyhjyyttään jos perjantaitesteissä vedetään aina koko kolme tuntia giljotiinit seljällään.
Ei nyt kisamoottoreiksi, mutta 8 koneen sääntö pätee. Käytännössä varmaankin käytetään jo kisassa olleita koneita. Tai ehkä yksi koneista valjastetaan perjantaikäyttöön, ainakin alkukaudesta.Eikös kuitenkin perjantaimoottorit vielä lasketa kisamoottoreiks?
Eli saattaa kattilakontti loppukaudesta ammottaa tyhjyyttään jos perjantaitesteissä vedetään aina koko kolme tuntia giljotiinit seljällään.
Itse näkisin asian niinpäin, että McLarenille voi olla uudesta systeemistä jopa hyötyä. Alkukauden rämpiminen ei haittaa, jos loppukaudesta on voittaja-auto. Tämä siis sillä oletuksella että saavat autonsa kuntoon kauden edetessä.Joo-o, ei tietäne McLarenille hyvää tämä uusi upea pistesuunnitelma. Ei auta itkut enää, vaikka auto saataisiinkin "normaalille tasolle" Eurooppaan tullessa.
Ensimmäiseen 10 kisaan voidaan vaan "osallistua" yhdellä moottorilla, loput seitsemän hoidetaan kotiin kone/voitto systeemillä kun auto on kunnossa. Lewis vie mestaruuden kun Ferrarimiehet ovat alkukaudesta jakaneet voitot keskenään. Huikea tämä uusi pistelasku.Itse näkisin asian niinpäin, että McLarenille voi olla uudesta systeemistä jopa hyötyä. Alkukauden rämpiminen ei haittaa, jos loppukaudesta on voittaja-auto. Tämä siis sillä oletuksella että saavat autonsa kuntoon kauden edetessä.
Joo, monet Mäkki-fanit ovat juuri tuota mieltä, että Hamiltonin mestaruus on nyt realistisemmin saavutettavissa kuin vanhalla systeemillä.Itse näkisin asian niinpäin, että McLarenille voi olla uudesta systeemistä jopa hyötyä. Alkukauden rämpiminen ei haittaa, jos loppukaudesta on voittaja-auto. Tämä siis sillä oletuksella että saavat autonsa kuntoon kauden edetessä.
Niin tästähän vain etua kuskimestaruudessa, mutta ehkä ne ei sitten välitä valmistajien mestaruudesta pätkääkään.... se nimittäin vaatisi jo alkukaudesta alkaen sitä ajamista.Nimenomaan tämä helpottaa Mäkin tilannetta jos alkukaudesta puuttuu vauhtia. Yksittäisellä kisalla ei ole enää niin paljon väliä jos voitosta ei ajeta. Keski- ja loppukaudesta voittavat muutamat kisat niin sillä voi jo mestaruus tulla.
Muistanko väärin vai sanoiko Dennis viime kaudella "tallimestaruus ei kiinnosta"?Niin tästähän vain etua kuskimestaruudessa, mutta ehkä ne ei sitten välitä valmistajien mestaruudesta pätkääkään.... se nimittäin vaatisi jo alkukaudesta alkaen sitä ajamista.
Nyt Macci testaa sinistä maalia josko sillä saisi tuulitunneli dataa tukevaa informaatioita virtauksista? :idea: :jaska::jaska:
nähden
Tais se jotain sen suuntastakin jossain vaiheessa heittää Hamiltonpäissään, mutta jos Whitmarshia kiinnostaa.Muistanko väärin vai sanoiko Dennis viime kaudella "tallimestaruus ei kiinnosta"?
Sanoisin, että johtuu kuvakulmasta.Edit: Pakoputkien ympäristöt katteessa epäsymmetriset toisiinsa nähden
Kyllä nuo täysin erilaisilta vaikuttaa. Toinen on auki, toinen umpi, toisessa on reunassa kulma, toisessa ei, toisessa on yläpuoli loiva kaari, toisessa ei.Sanoisin, että johtuu kuvakulmasta.
Kyllä ne ovat sittenkin symmetriset. Kuvakulma ja valo tekevät vain silmille helposti tepposet.Kyllä nuo täysin erilaisilta vaikuttaa. Toinen on auki, toinen umpi, toisessa on reunassa kulma, toisessa ei, toisessa on yläpuoli loiva kaari, toisessa ei.