Asia ei aina ole näin. Täyttä autoetua nauttivilla polttoaineen hinnan aleneminen voi pienentää käteen jäävää rahasummaa. Näin käy, jos polttoaineen ostaa omalla rahalla ja työnantaja korvaa ostokset jälkikäteen. Bensaostoista kertyvät bonukset tällöin vastaavasti hintojen laskiessa tippuvat. Mahtaa harmittaa asianosaisia!Nyt kun bensan hinta on ollut tiukasti laskussa niin ne, jotka ajavat autollaan eniten, saavat tästä alennuksesta myös parsaiten euromääräistä hyötyä.
Tuumaatko, että Micra on sen verran mukavaa luokkaa oleva ajopeli, että kilometrit tuntuu sadoilta metreiltä?Lasketaanko Micralla ajetut kilometrit kokonaisiksi?
Ajattelin sitä vähän toisin päin, eli Micralla pitäis ajaa enemmän kokeakseen vastaavan ajonautinnon. Tosin sitä tuskaisemmaksihan se ajaminen käy mitä enemmän sillä ajaa.Tuumaatko, että Micra on sen verran mukavaa luokkaa oleva ajopeli, että kilometrit tuntuu sadoilta metreiltä?
Itse annan kertoa micran kilsat kahdella, koska uskon, että vastaanotettu ajokärsimys on vähintään tupla normikaaraan verrattuna.
Aiheutuu siitä jotain kulujakin siitä ajelusta. :frank:Moe ajaa vähemmän mitä luulin. No kilometrikorvauksilla ostaisi seuraavalle vuodelle uuden DSG-Skodan jo. No ei ihan.. No parin vuoden välein, vaikka vähentäisi bensat, vakuutukset ym
Niin no miten ottaa ajamiseen käytetyn ajan. 150000km 70km keskinopeudella veisi 2143 tuntia.. Tuntipalkka 31,50e:frank: ...No mutta ei ne hengitysilmalla kuljeAiheutuu siitä jotain kulujakin siitä ajelusta. :frank:
Aisviddu, se oli maalattu valkoisella.
Mut joo. On toi 0,45e/km ihan hyvä korvaus oman auton kuluttamisesta työkäyttöön.
Jos kaahaa esmes 3:ssa vuodessa sen 150000 kilsaa, niin km-korvausta ropisee tylyt 67500 euroa.
Sillä ostaa jonkun tonkan Mobilin ykköstä ja tuulilasin pesunestettä. Ainiin ja uuden auton.
150000 kilsan ajot maksaa nykytiisselillä noin 8 000.No mutta ei ne hengitysilmalla kulje
No tuntipalkka olis enää 27,75e. Eihän sitä nyt semmosilla töitä tekisi..vaikkei veroja tartteis maksaa.150000 kilsan ajot maksaa nykytiisselillä noin 8 000.
Höpö höpö, just Finnairilla joku sano ettei vajaita koneita kannata enää lennättää.Juuri näin. Lentojen määrä on aina vakio, oli matkustajia tai ei. Mylliksen verran kevyempi kone tosin olisi voinut kuluttaa hieman vähemmän polttoainetta.
Kylä näin o. :wink:No tuntipalkka olis enää 27,75e. Eihän sitä nyt semmosilla töitä tekisi..vaikkei veroja tartteis maksaa.
Väitätkö tosissaan, että lentojen määrä ei aina olekaan vakio?Höpö höpö, just Finnairilla joku sano ettei vajaita koneita kannata enää lennättää.
Mylliksen reiteillä kannattanee joskus. Finskin Aasian-ratekiaan kuitenkin kuuluu, että yhteydet Helsinkiin olis muualta Euroopasta kattavat.Höpö höpö, just Finnairilla joku sano ettei vajaita koneita kannata enää lennättää.