Testaaminen ei tarkoita vielä sitä, että matala keula olisi huonompi. Tallihan voi kokeilla, minkälaisia vaikutuksia keulan korkeudella on. Jokatapauksesa itsestänikin matalammat keulat on paremman näköisiä.Ilmeisesti matala keula ei kuitenkaan toimi yhtälailla hyvin kuin korkea?
Nyt en jaksa muistaa, mutta eikös Williamsin keula ollut suht samannäköinen vuoteen 94 asti? Seuraavaksi kaudeksi tuli korotettu keula. McLarenissahan keula muuttui varsin radikaalisti vuonna 1993.Misa1 sanoi:Williamsilla on viimeksi ollut tyylikäs keula vuonna -92.
Tuossa kuvassa molemmat siivet näyttävät suorastaan todella makeilta.![]()
Kaunein kuva tältä vuodelta.
Eikös kokolailla kaikilla oo ilmavirtauksia ohjattu renkaiden ulkopuolelle? Ainakin enimmäkseen. Mäkki tais olla harvoja joka ohjaa ilmoja renkaiden molemmille puolillle... En nyt ehdi tarkistaan muistiani kuvista...joten tämä oli mutua.Williams ja Ferrari käyttävät noita poikkeuksellisia etusiiven päätylevyjä, jotka ohjaavat virtausta eturenkaiden sivuitse niiden sisäpuolen sijaan. Sikäli kun ratkaisu osoittautuu menestykseksi, koska ilmanohjaimia keulan alla jne. ei enää juuri sallita, saatamme nähdä myös muissa autoissa noita päätylevyjä.
Mclarenilla on oudot melkein suorat päätylevyt. Veikkaan, ettei kisaversioita vielä olla ainakaan siinä kohtaa nähty.
Renaultin päätylevyt ohjaavat ilmaa kolmea kautta. Molemmin puolin rengasta ja yli.Eikös kokolailla kaikilla oo ilmavirtauksia ohjattu renkaiden ulkopuolelle? Ainakin enimmäkseen. Mäkki tais olla harvoja joka ohjaa ilmoja renkaiden molemmille puolillle... En nyt ehdi tarkistaan muistiani kuvista...joten tämä oli mutua.
Motorsport Aktuellin mukaan FIA on jo kertonut hyväksyvänsä kyseiset ratkaisut.Williams saattaa olla tämän kauden yllättäjä. Tähän asti kaikki vaikuttaa erittäin hyvältä. Tietysti FIA voi vielä pilata kaiken kieltämällä tuon Williamsin diffuusoriratkaisun. Paineita FIA:n suuntaan varmasti tulee, jos Toyota ja Williams alkavat häiritä huipputallien ylivaltaa.
Ok. Minä en itse lukenut muita kuin autosportin uutisen, jossa ei vielä kerrottu varmaa tietoa siitä, mitä FIA on tarkastanut.Motorsport Aktuellin mukaan FIA on jo kertonut hyväksyvänsä kyseiset ratkaisut.
No, joo. Nopeeltahan tuo näyttää. :ahem: Kyllähän Nico tuolla saattaa ainaki alkukauden kisoissa väläyttää hyvää vauhtia.Kyllä alkaa vain yhä enemmän ja enemmän vaikuttaa siltä että Williams yllättää tällä kaudella. Toivotaan että ollaan oikeassa koska onhan heidän edellisestä mestaruudesta aikaa jo 11 vuotta. Muutenkin soisi Nicolle jo vihdoin kilpailukykyisen auton niin nähdään hänen taitonsa esim. hämistä vastaan. :ahem:
Itse asiassa Williamsin ja Ferrarin siivissä on selkeä ero. Ferrarin päätylevyissä on eräänlainen mutka sisälle päin keskiosan jälkeen ja osittain siiven päätylevy ohjaa ilmaa renkaan sivusta. Pääosin Ferrarin siipiratkaisu kuitenkin ohjaa ilman renkaan yli, kuten voi päältäpäin otetuista kuvista havaita.Williams ja Ferrari käyttävät noita poikkeuksellisia etusiiven päätylevyjä, jotka ohjaavat virtausta eturenkaiden sivuitse niiden sisäpuolen sijaan. Sikäli kun ratkaisu osoittautuu menestykseksi, koska ilmanohjaimia keulan alla jne. ei enää juuri sallita, saatamme nähdä myös muissa autoissa noita päätylevyjä.
Mclarenilla on oudot melkein suorat päätylevyt. Veikkaan, ettei kisaversioita vielä olla ainakaan siinä kohtaa nähty.
Itseasiassa Renaultin päätylevyt eivät ohjaa ilmaa juurikaan renkaan sivuitse, vaikka jossain näin oli mainittu. Oikeasti päätylevyssä ei ole yhtään elementtiä ohjaamassa virtausta muualle kuin renkaan yli(joka tietenkin löytyy joka ilmanohjaimesta) ja renkaan sisäpuolelle.Renaultin päätylevyt ohjaavat ilmaa kolmea kautta. Molemmin puolin rengasta ja yli.
Ylös ohjaavan profiilin alla on ulospäin kääntyvä muoto.Itseasiassa Renaultin päätylevyt eivät ohjaa ilmaa juurikaan renkaan sivuitse, vaikka jossain näin oli mainittu. Oikeasti päätylevyssä ei ole yhtään elementtiä ohjaamassa virtausta muualle kuin renkaan yli(joka tietenkin löytyy joka ilmanohjaimesta) ja renkaan sisäpuolelle.