Postiperkeles

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Kyllä on Itellan, ent Posti, ent Suomen Keisarrilinen postilaitos mennyt surkeaan suuntaan. Et esimerkiksi voi soittaa postikonttoriin, et mihinkään, koska luetteloissa on vain asiakaspalvelun, eli sensorien numerot. Et voi tiedustella etukäteen onko tilaamasi paketti saapunut. Tai sopia erilaisista toimitusjärjestelyistä. Ennen oli omassa kaupunginosassa oma posti jota hoiti eräs pienyrittäjä muun toimensa ohessa. Silloin pystyi soittamaan ja kysymään. Ittelle nyt, vuonna 2009, kävi näin:

Tilasin naapurikaupungista, Vaasasta, alle 80 km, tietsikkaan päivitystä varten osia. Ei tullut mieleenkään selvittää millaisia postisysteemejä on olemassa koska ent. posti jousti ja kuvittelin sen olevan maan tapa. Nyt siis eilen on Vaasasta lähetetty n. 11 kg osia kahdessa kollissa. Paketti on tullut Seinäjoen lajitteluun yöllä ja lähtee posti14:na kiertämään maakuntaa ja käy muun muassa omalla kotiovellani mutta siellä ei olla kotona joten matka jatkuu. Noin klo 14 jälkeen voi hyvällä tuurilla olla noudettavissa pääpostissa. Mutta silloin mulla ei ole mahdollisuutta hakea ja kun ehtisin, on posti suljettu joten nouto jää huomiseen. Postin itsensä mielestä (tai asiakaspalvelijoiden mielestä) palvelu on parantunut. Onneksi omassa työssä en ole postia vaivannut. Hoidan kaikki Matkahuollon tai Transpointin kautta. Voi kun postille tulisi pian kilpailijoita.

P.s. Eilen soitin postin, eiku Itellan vaihteeseen 0204511, tämä kysyi yritys- vai yksityisasiakas, vastasin yksityis, akka toisessa päässä kiljaisi kuin hukkuva:" Ei tänne ihmiset saa soittaa"!
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Minulla on pelkkää hyvää sanottavaa Suomen Postin kitarakuljetuksista...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kyllä on Itellan, ent Posti, ent Suomen Keisarrilinen postilaitos mennyt surkeaan suuntaan. Et esimerkiksi voi soittaa postikonttoriin, et mihinkään, koska luetteloissa on vain asiakaspalvelun, eli sensorien numerot. Et voi tiedustella etukäteen onko tilaamasi paketti saapunut. Tai sopia erilaisista toimitusjärjestelyistä. Ennen oli omassa kaupunginosassa oma posti jota hoiti eräs pienyrittäjä muun toimensa ohessa. Silloin pystyi soittamaan ja kysymään. Ittelle nyt, vuonna 2009, kävi näin:

Tilasin naapurikaupungista, Vaasasta, alle 80 km, tietsikkaan päivitystä varten osia. Ei tullut mieleenkään selvittää millaisia postisysteemejä on olemassa koska ent. posti jousti ja kuvittelin sen olevan maan tapa. Nyt siis eilen on Vaasasta lähetetty n. 11 kg osia kahdessa kollissa. Paketti on tullut Seinäjoen lajitteluun yöllä ja lähtee posti14:na kiertämään maakuntaa ja käy muun muassa omalla kotiovellani mutta siellä ei olla kotona joten matka jatkuu. Noin klo 14 jälkeen voi hyvällä tuurilla olla noudettavissa pääpostissa. Mutta silloin mulla ei ole mahdollisuutta hakea ja kun ehtisin, on posti suljettu joten nouto jää huomiseen. Postin itsensä mielestä (tai asiakaspalvelijoiden mielestä) palvelu on parantunut. Onneksi omassa työssä en ole postia vaivannut. Hoidan kaikki Matkahuollon tai Transpointin kautta. Voi kun postille tulisi pian kilpailijoita.

P.s. Eilen soitin postin, eiku Itellan vaihteeseen 0204511, tämä kysyi yritys- vai yksityisasiakas, vastasin yksityis, akka toisessa päässä kiljaisi kuin hukkuva:" Ei tänne ihmiset saa soittaa"!
Mulla meni täysin ohi mitä sä tossa Postilta halusit, vaihtaa saapumisosoitetta?

Kesällä oli itselle tulossa videokamera postissa Turkuun ja itse olin Kajaanissa. Seuraavana päivänä lähtis lento Tampereelta ja paketti piti saada siihen mun mukaan. Aikaa Turussa pyörähtämiseen ei ollut. (Toimittajalla oli ollut toimitusvaikeuksia ja sen takia toimitusviivästyi ja jotain muutakin sählinkiä siinä niiden aikataulujen kanssa oli).

Soitin postin vaihteeseen ja yritin tehdä toimitusosoitteen muutosta (Kajaaniin), mutten nyt muista oliko se mahdollista vai olinko vaan liian myöhässä pyyntöni kanssa. Paketti oli tuolloin muistaakseni saapunut Helsinkiin. Ainoa neuvo oli, että saan jonkun kaverin sen hakemaan. Ja kaverihan haki ja toi Tampereelle kun samalla lennolla oltiin.

Tarinan opetus:
Ööh...ööh....ööh.... kannattaa miettiä vähän etukäteen mitä tilaa, millä aikataululla ja minne.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
sooda, sä voisit kopioida ton stoorisi sinne post...eiku itellan asiakaspalautteisiin.
Ei sillä, että yksi palaute mitään vaikuttaa, mutta sä et ole yksin.
Esmes vaimo on ostanut ja myynyt (lähettänyt ja vastaanottanut) lasten vaatteita muutaman vuoden aktiivisesti ja palautetta on sinkoillut jo useampaan otteeseen tonne.

Jos niiden palautesysteemit on yhtään järkevästi laadittu, ne kyllä tajuaa ennen pitkää, ettei kaikki ole hoidettu asiakkaan kannalta just parhaallla mahdollisella tavalla.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jos niiden palautesysteemit on yhtään järkevästi laadittu, ne kyllä tajuaa ennen pitkää, ettei kaikki ole hoidettu asiakkaan kannalta just parhaallla mahdollisella tavalla.
Tajuaahan ne, mutta kuluttajilla ei keskimäärin ole paljon muita vaihtoehtoja kuin käyttää postin palveluja. Matkahuolto yms. toimii, mutta usein toimipaikat turhan kaukana tai postin vaihtoehdot huomattavasti kalliimpia.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Jos niiden palautesysteemit on yhtään järkevästi laadittu, ne kyllä tajuaa ennen pitkää, ettei kaikki ole hoidettu asiakkaan kannalta just parhaallla mahdollisella tavalla.

Täytyyhän niitten olla parhaat mahdolliset koska ingenjöörit ja ekonomit on ne suunnitellu. Ei niitä voi muuttaa. Kaikki asiakkaat on väärässä. Postikin on suitsittu suuryritysten palvelukseen. Kuten entinen edesmennyt säästöpankkijohtaja Matti Korhonen sanoi aikanaan että pienasiakkaat ovat vain rasite pankille. Nytkin kaikki normaalit onnettomat onnittelukortin raapustajat ja odottajat haittaavat ja häiritsevät postin toimintaa.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Ei,Björn Wahlroos.
Kylla se oli Matti Korhonen. Muistan vieläkin sen vittumaisen virneen mikä sillä oli aina. Ja sillä oli ruudullinen, huonoa makua osoittava puvun takki päällä(en tiedä oliko sillä edes housuja. Jalassa.)Se oli just silloin kun säästöpankeilla meni lujaa. Eli 1991 eteenpäin. Jos Björn on sen sanonut se ajoittuu tälle vuosituhannelle. Björnin mielestä tavallisia ihmisiä ei tarvita mihinkään.
 
Ylös