Nykyään talleilla on kyllä enemmän tilaa käytössään kuin ennen. Ja ilmeisesti siitä edusta tallit eivät halua luopua.
Suurin kisaan ilmoittautuneiden määrä on 39, mikä tapahtui suurimmassa osassa kisoja vuonna 1989. Silloin ajettiin esikarsintoja. 19 tallilla oli kaksi autoa ja yhdellä (EuroBrun) yksi auto.
Esimerkiksi Monzassa esikarsinnassa putosivat seuraavat kuskit:
31. 36 Stefan Johansson SWE Onyx-Ford G 1.28,588 + 4,868
32. 40 Gabriele Tarquini ITA AGS-Ford G 1.28,813 + 5,093
33. 31 Roberto Moreno BRA Coloni-Ford P 1.28,864 + 5,144
34. 18 Piercarlo Ghinzani ITA Osella-Ford P 1.28,884 + 5,164
35. 34 Bernd Schneider GER Zakspeed-Yamaha P 1.29,472 + 5,752
36. 35 Aguri Suzuki JPN Zakspeed-Yamaha P 1.30,085 + 6,365
37. 33 Oscar Larrauri ARG Eurobrun-Judd P 1.30,089 + 6,369
38. 41 Yannick Dalmas FRA AGS-Ford G 1.30,382 + 6,662
39. 32 Enrico Bertaggia ITA Coloni-Ford P 1.31,606 + 7,886
AGS, Coloni, Zakspeed ja Eurobrun jäivät siis kokonaan ulos. Näille ei sitten ilmeisestikään tarvittu enää paikkoja loppuviikonlopuksi. Onyx ja Osella jatkoivat yhden auton voimin ja loput 14 tallia kahdella autolla. Esikarsinnasta muuten ainoana molemmat autot kisaan sai Lola (Larrousse)