USF1

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Hyvä! Ei tarvitse enää kuunnella Windsorin perseen nuolentaa pressitilaisuuksissa.Peter "second phase turn" Windsor can go FHS.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Aika ihme olisi, jos tällaisen taloustilanteen aikana uusia talleja tulisi, mutta tottakai se olisi hyvä, kun ei sinne lähtöruudukkoon tunkua ole.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Hieno juttu, mutta nimeen olisi saanut panostaa enemmän :thumbfh:
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Tuskin toteutuu. Vuodessa ei järkevää tallia saada aikaan, ja näitä AAR-kopioita on tainnut olla heti alkuperäisen tallin lopetettua ykköstouhut.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Joku sherlockasi nettiosoitteen jo epäillen juttua tuubaksi, mutta originaali lähde lienee Autosport:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/73121

Amerikkalaisten sponsorien perässä täkäläinen kuski olisi aika pakko. Varteenotettavimmat taitaisi löytyä IndyCarista.

Moottorien hankinta lienee pienin ongelma, muistakaas se Mosleyn 5 milj. tarjous.
 
Viimeksi muokattu:

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Vielä 2008 kukaan tuskin saattoi ajatella pystyvänsä rakentamaan menestyvää tallia alle 100 miljoonalla eurolla. Toro Rosso osoitti kuitenkin, että pienemmälläkin budjetilla saattaa pärjätä kohtuullisesti. Mikäli FIA:n kustannuskattoidea toteutuisi (mikä on epätodennäköistä) voisi tuollainen talliprojekti onnistuakin. 50 miljoonaa (sisältäen 5 miljoonan moottorin) on kuitenkin helpompi kerätä, kuin 100 miljoonaa.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Mistä sitä tietää vaikka näiden leikkausten sun muiden juttujen jälkeen nähtäisiin taas ryntäys yksityistalleja mukaan peliin. Ois kyl aika asiallista.

Mikähän ois nykyään maksimi tallien määrä?
 

TheStig

Tame Racing Driver
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
200
Sijainti
Pimennossa
Tämähän olisi toteutuessaan mahtava juttu, jenkit kiinnostuisivat formuloista ja saataisiin Danicalle se f1-paikka:thumbup:
 

M1gu

Well-known member
Liittynyt
24.1.2009
Viestit
161
Mitenhän ne ennen mahtu 26 auton kanssa monien ratojen vanhoihin varikkotiloihin, joita valiteltiin hyvin ahtaiksi myöhemmin vähemmälläkin auto-/tallimäärällä? Yhtään yksittäistä rataa en nyt muista, mutta onhan noita pilttuita rakenneltu uusiksi viimesen 10 vuoden aikana varmasti useammallekin radalle.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Monilla Euroopan radoilla ainakin ajavat niitä GT-autoja joissa on mukana varmasti yli 24 osallistujaa. :doubtful:

Mites muuten tykkäisivätköhän Ameriikan sponsorit Bourdaisista? Sillä kun on jo F1-kokemustakin niin voisi olla hyvä kuskivaihtoehto :)
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Monilla Euroopan radoilla ainakin ajavat niitä GT-autoja joissa on mukana varmasti yli 24 osallistujaa. :doubtful:
Pilttuut saa pienempiin osiin. Esim. Force Indialla ei taida olla samankokoinen kuin Ferrarilla. Eikö tästä toissa vuonna ollut jotain juttua Mäkin jäätyä viimeiseksi valmistajissa, mutta sille kuitenkin annettiin erityislupa saada isompi "boksi"?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mitenhän ne ennen mahtu 26 auton kanssa monien ratojen vanhoihin varikkotiloihin, joita valiteltiin hyvin ahtaiksi myöhemmin vähemmälläkin auto-/tallimäärällä?
Ahtaammin. ;) Olihan noita autoja parhaimmillaan lähemmäs neljäkymmentä.
Bobakki sanoi:
Tämä on kyllä vaikuttanut typerältä perustelulta alun alkaen, mutta luulisi varikkojen ruuhkankin helpottavan kululeikkausten johdosta.
Siitä en tiedä onko tuo 12 tallin säännön perustelu, mutta käytännön seuraus se ainakin on.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9337
Nykyään talleilla on kyllä enemmän tilaa käytössään kuin ennen. Ja ilmeisesti siitä edusta tallit eivät halua luopua.

Suurin kisaan ilmoittautuneiden määrä on 39, mikä tapahtui suurimmassa osassa kisoja vuonna 1989. Silloin ajettiin esikarsintoja. 19 tallilla oli kaksi autoa ja yhdellä (EuroBrun) yksi auto.

Esimerkiksi Monzassa esikarsinnassa putosivat seuraavat kuskit:
31. 36 Stefan Johansson SWE Onyx-Ford G 1.28,588 + 4,868
32. 40 Gabriele Tarquini ITA AGS-Ford G 1.28,813 + 5,093
33. 31 Roberto Moreno BRA Coloni-Ford P 1.28,864 + 5,144
34. 18 Piercarlo Ghinzani ITA Osella-Ford P 1.28,884 + 5,164
35. 34 Bernd Schneider GER Zakspeed-Yamaha P 1.29,472 + 5,752
36. 35 Aguri Suzuki JPN Zakspeed-Yamaha P 1.30,085 + 6,365
37. 33 Oscar Larrauri ARG Eurobrun-Judd P 1.30,089 + 6,369
38. 41 Yannick Dalmas FRA AGS-Ford G 1.30,382 + 6,662
39. 32 Enrico Bertaggia ITA Coloni-Ford P 1.31,606 + 7,886

AGS, Coloni, Zakspeed ja Eurobrun jäivät siis kokonaan ulos. Näille ei sitten ilmeisestikään tarvittu enää paikkoja loppuviikonlopuksi. Onyx ja Osella jatkoivat yhden auton voimin ja loput 14 tallia kahdella autolla. Esikarsinnasta muuten ainoana molemmat autot kisaan sai Lola (Larrousse)
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Jos niitä talleja tulee hirveästi niin voihan sitä esikarsintoja järjestää? Vaikka torstaina niin ettei muut ole paikalla tms.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos niitä talleja tulee hirveästi niin voihan sitä esikarsintoja järjestää? Vaikka torstaina niin ettei muut ole paikalla tms.
Toivottavasti ei, ja aika suureksi pitää autojen määrän kasvaa, että siihen täytyisi mennä. Karsintaahan voi järjestää aika-ajonkin yhteydessä, kuten myös esikarsinta-aikaan oli tapana (aika-ajoissa 30 autoa, joista 26 kisaan).
 
Ylös