USF1

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Olen odottanut jo pitkään, että joku mestarikääntäjä äkkäisi USF1:een liittyvän uutisen. Siinä kun kirjoitetaan, että Danica Patrick on "liian iso" tallille. Siitä saisi aikaiseksi hyvän sekasotkun.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Olen odottanut jo pitkään, että joku mestarikääntäjä äkkäisi USF1:een liittyvän uutisen. Siinä kun kirjoitetaan, että Danica Patrick on "liian iso" tallille. Siitä saisi aikaiseksi hyvän sekasotkun.
Voin jo kuvitella Maikkarin uutistoimituksen otsikon: Uusi F1-talli arvostelee: Playboy-pupu liian lihava ykkösiin! :rolleyes:

Oikeasti olipa hirveän shokerava uutinen, ettei Danica lähde USF1:n kuskina ykkösiin. :cool:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Voin jo kuvitella Maikkarin uutistoimituksen otsikon: Uusi F1-talli arvostelee: Playboy-pupu liian lihava ykkösiin! :rolleyes:

Oikeasti olipa hirveän shokerava uutinen, ettei Danica lähde USF1:n kuskina ykkösiin. :cool:
Carter varmaan pystyisi kertomaan, löytyykö Jenkeistä aikuisen oikeasti kuljettajaa, jolla riittää lahjat ja kärsivällisyys nousta F1 huipulle. Ongelmahan tuossa on, että USF1 tuskin tarjoaa voittaja-autoa muutamaan vuoteen. Kaveri ei myöskään voi olla Michael, joka kävi "keikkatyöläisenä" pyörimässä jaloissa vaan Mario, jolle F1 mestaruus oli uran kruunu ja intohimo. Nopeuden lisäksi pitäisi tehdä vähän töitäkin menestyksen eteen, oppivuosi GP2 sarjassa vähintään?
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Kyllähän tässä jo iät ja ajat on tiedetty, ettei Windsorin & Andersonin kaipaama "kokenut (f1-)kuljettaja ja auton kehittäjä" oikein voi olla amerikkalainen - heitä nimittäin ei ole tarjolla liiemmaksi. Siksi en oikein ymmärrä herrojen viimeaikaisia selittelyjä.

De la Rosa ja Wurz... mieluummin ottaisin Bourdaisin hetkeäkään miettimättä. Rookie voidaan sitten valita kotimaisista vaihtoehdoista.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
De la Rosa ja Wurz... mieluummin ottaisin Bourdaisin hetkeäkään miettimättä. Rookie voidaan sitten valita kotimaisista vaihtoehdoista.
Bourdaisilla olis sitä ameriikan mainetta ja tuoretta kisakokemusta, mutta kyllähän Ruusulla ja Wurstilla on rutkasti enemmän kokemusta F1-auton kehittelystä.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Näyttää siltä että kupru tulee jo ennen kauden puoltaväliä jos nyt yleensä pääsevät kilpailemaankaan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
De la Rosa ja Wurz... mieluummin ottaisin Bourdaisin hetkeäkään miettimättä. Rookie voidaan sitten valita kotimaisista vaihtoehdoista.
Eikös se ollut de la Rosa TAI Wurz vaan toiselle paikalle?
Ja kyllähän miesten meriitit testaajina on omaa luokkaansa, eli vaikkei kisanopeutta löydykään, niin auton kehittäjänä miesten maine on
aika kohtuullinen kuitenkin, kultaakin arvokkaampi asia testikieltojen yms. aikana uudelle tallille...
Bourdaisin kokemus taas noin aika mitätön noihin verrattuna, eihän STR ole testannut muutenkaan pahemmin viim. kahden vuoden aikana
(de la Rosa taas on tahkonnut paljonkin McLarenilla)

Ei paha ratkaisu USF1:n toimesta mielestäni.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Pistetään kokeneet kuskit säätämään auto voittajavauhtiin ja sitten potkitaan ulos ja amerikkalaiset tilalle. ;):D Nojoo mutta tykkään oikeasti kummastakin kuskista ja olishan se kiva nähhä ne takas kisakuskin puikoissa! :)
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Mikäs vika niissä amerikkalaisissa autonkehittäjissä on? Ei kait F1:n nopeuttaminen sen kummempaa touhua kuskin kannalta ole kuin minkään muunkanlaisen rotiskon virittäminen? :idea:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mikäs vika niissä amerikkalaisissa autonkehittäjissä on? Ei kait F1:n nopeuttaminen sen kummempaa touhua kuskin kannalta ole kuin minkään muunkanlaisen rotiskon virittäminen? :idea:
Onhan F1 oma maailmansa vrt IRL/Nascar yms. sarjaan.
Hiilikuitujarrut, erilainen aerodynamiikka yms. ei se niin helppoa ole löytää/tietää sitä oikeaa kehityssuuntaa...
Eihän Wurz tai Pedrokaan ihan hetkessä varmaan oppineet tota hommaa ;)

edit. siis tuskin se muuten on sen ihmeempää touhua kuskin kannalta, mutta USF1 varmaan hakee tuossa sitä
että kuski osaa kertoa mihin suuntaan insinöörien pitää lähteä, eikä niin että opettelua uuden auton
kanssa on sekä kuskilla JA insinööreillä...
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
No yhdelläkään amerikkalaisella kuskilla ei ole kokemusta F1-auton säätämisestä...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
No yhdelläkään amerikkalaisella kuskilla ei ole kokemusta F1-auton säätämisestä...
Onhan siellä Scott Speed ja Michael Andretti. Ja tietysti Danny Sullivan. Ihmettelen kyllä, että pidetäänkö Speedia niin sukkana ja/tai v-mäisenä, että häntä ei ole edes ehdotettu USF1:n kuskiksi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Onhan siellä Scott Speed ja Michael Andretti. Ja tietysti Danny Sullivan. Ihmettelen kyllä, että pidetäänkö Speedia niin sukkana ja/tai v-mäisenä, että häntä ei ole edes ehdotettu USF1:n kuskiksi.
toisaalta, mahtoiko Speed kerinnyt kuitenkaan STR:llä paljoa oppimaan?
ja jos mies on nyt tyytyväinen oloonsa, niin voihan se olla että häntä on kysytty projektiin, mutta vastannut kieltävästi kuten Montoya Frankille ;)
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12618
Sijainti
Sivulla viisi
Saattaahan siellä olla ensi kaudeksi Barrichellokin vapailla markkinoilla. Hänhän on eteläamerikkalainen ja kohtalaisen kokenutkin. :alppu:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ihmettelen kyllä, että pidetäänkö Speedia niin sukkana ja/tai v-mäisenä, että häntä ei ole edes ehdotettu USF1:n kuskiksi.
Turha ihmetellä. Windsor ei pitänyt Speedistä ennen tämän F1-stinttiä ja vielä vähemmän kun hänen piti miehen kanssa työskennellä. He eivät vain tulleet toimeen. Lisäksi miksi ihmeessä Speedin kannattaisi palata Eurooppaan, kun hän tekee paljon suurempaa tiliä Red Bullilla NASCARissa? Ei hänellä ole motivaatiota enää tulla takaisin ja varsinkin, jos ensi vuonna Red Bull hankkii Hendricksiltä kaluston, niin Speed saa alleen käytännössä voittaja-auton. Kaikesta kiukuttelustaan huolimatta hän ei onnistunut saamaan potkuja Red Bullilta toisin kuin Christian Klien, jonka purkautumisen jälkeen Mateschitz ei olisi voinut nopeammin potkia kaveria kadunkulmaan.
Felix sanoi:
Carter varmaan pystyisi kertomaan, löytyykö Jenkeistä aikuisen oikeasti kuljettajaa, jolla riittää lahjat ja kärsivällisyys nousta F1 huipulle.
Kuten olen sanonut, niin Yhdysvalloissa on juuri nyt kasvamassa todellinen formulakuljettajien sukupolvi, joiden ainoa tavoite on F1. Rahal oli tästä ensimmäinen merkki jo pari vuotta sitten ja hän olisikin ainoa "valmis" kuljettaja, joka voisi Eurooppaan siirtymistä koittaa. Hän on nuoresta iästään huolimatta äärimmäisen kypsä ja analyyttinen kuljettaja ja hänen sopimuksensa Newman/Haas/Laniganin kanssa päättyy tähän vuoteen. Toisaalta vaikka hänen haaveensa on ykkösissä, niin en tiedä viitsiikö hän lähteä tällaiseen kokeiluun mukaan.

Jonathan Summerton on toiseksi todennäköisin vaihtoehto, sillä hänellä ainakin olisi kokemusta edustaa maataan kilpa-autoilijana. Hänellä on suhteellisen paljon kokemusta Euroopasta ja A1GP-voittajana hän on todistanut osaavansa ajaa. Amerikkaan hän päätyi takaisin, koska rahat vanhalla mantereella loppuivat. Summertonin tallitoveri John Edwards on vielä ehkä liian nuori, mutta toisaalta hän on 18-vuotiaaksi erittäin kovan koulun käynyt kuljettaja. Hän ajoi Euroopassa Formula Renault 2.0-litraisia Red Bullin tuella sekä teki Atlantic-debyytin 15-vuotiaana. Sitten Red Bull hylkäsi miehen, hän voitti mestaruuden Star Mazdassa, kypsyi paljon ja taistelee nyt Mazdan tukemana Atlantic-mestaruudesta. Toisin kuin Summertonin ja Rahalin, näkisin kuitenkin Edwardsin kannalta hyvänä ajaa vuosi GP2:ssa, sillä hän tarvitsisi kokemusta eurooppalaisista radoista ennen F1-pestiä.

Alexander Rossi on mielenkiintoinen kaveri. Monet pitävät häntä hieman ylimielisenä, mutta toisaalta minulle on hänestä muotoutunut samanlainen kuva kuin Ari Vatasesta. Rossi on uskonnollinen kaveri ja Jumala on auttanut häntä mm. voittamaan Formula BMW:n maailmanmestaruuden viime vuonna Meksiko Cityssä altavastaajatallissa. Hän on aikapäiviä sitten ilmoittanut olevansa USF1-tallin testi- ja kolmoskuljettaja, mutta mitään vahvistusta tästä en tallilta ole nähnyt- Rossi saapui sopivasti Eurooppaan tänä vuonna ja on ajanut voitokkaasti Formula Mastersia. Hän on jokseenkin tekninen mieli, sillä hän opettelee auton säätämistä uusille tuntemattomille radoille insinöörinsä kanssa rFactorin avulla.

Sitten on tietenkin Derekin poika Conor Daly ja Briteissä Formula Fordia ajava Josef Newgarden, joista molemmista ainakin itse odotan tulevaisuudessa kuulevani paljon. Dalyn takaa löytyy mm. muuten moottoriurheilusta vetäytynyt Gerald Forsythe ja Newgarden kuuluu Jeremy Shaw'n aikanaan perustamaan Team America - koulutusohjelmaan.

Pidän Wurzia melko varmana kuljettajana USF1-talliin, sillä hän luultavasti toisi mukanaan myös osittaisen Superfundin tuen. Hänen rinnalleen puolestaan itse valitsisin näin aluksi Summertonin ja ottaisin Edwardsin kasvamaan korkoa GP2-sarjaan. Viiden vuoden kuluttua puolestaan nähtäisiin kuinka Daly ja Newgarden ovat kehittyneet ja kasvaneet.
 
Ylös