Ihmettelen kyllä, että pidetäänkö Speedia niin sukkana ja/tai v-mäisenä, että häntä ei ole edes ehdotettu USF1:n kuskiksi.
Turha ihmetellä. Windsor ei pitänyt Speedistä ennen tämän F1-stinttiä ja vielä vähemmän kun hänen piti miehen kanssa työskennellä. He eivät vain tulleet toimeen. Lisäksi miksi ihmeessä Speedin kannattaisi palata Eurooppaan, kun hän tekee paljon suurempaa tiliä Red Bullilla NASCARissa? Ei hänellä ole motivaatiota enää tulla takaisin ja varsinkin, jos ensi vuonna Red Bull hankkii Hendricksiltä kaluston, niin Speed saa alleen käytännössä voittaja-auton. Kaikesta kiukuttelustaan huolimatta hän ei onnistunut saamaan potkuja Red Bullilta toisin kuin Christian Klien, jonka purkautumisen jälkeen Mateschitz ei olisi voinut nopeammin potkia kaveria kadunkulmaan.
Felix sanoi:
Carter varmaan pystyisi kertomaan, löytyykö Jenkeistä aikuisen oikeasti kuljettajaa, jolla riittää lahjat ja kärsivällisyys nousta F1 huipulle.
Kuten olen sanonut, niin Yhdysvalloissa on juuri nyt kasvamassa todellinen formulakuljettajien sukupolvi, joiden ainoa tavoite on F1. Rahal oli tästä ensimmäinen merkki jo pari vuotta sitten ja hän olisikin ainoa "valmis" kuljettaja, joka voisi Eurooppaan siirtymistä koittaa. Hän on nuoresta iästään huolimatta äärimmäisen kypsä ja analyyttinen kuljettaja ja hänen sopimuksensa Newman/Haas/Laniganin kanssa päättyy tähän vuoteen. Toisaalta vaikka hänen haaveensa on ykkösissä, niin en tiedä viitsiikö hän lähteä tällaiseen kokeiluun mukaan.
Jonathan Summerton on toiseksi todennäköisin vaihtoehto, sillä hänellä ainakin olisi kokemusta edustaa maataan kilpa-autoilijana. Hänellä on suhteellisen paljon kokemusta Euroopasta ja A1GP-voittajana hän on todistanut osaavansa ajaa. Amerikkaan hän päätyi takaisin, koska rahat vanhalla mantereella loppuivat. Summertonin tallitoveri John Edwards on vielä ehkä liian nuori, mutta toisaalta hän on 18-vuotiaaksi erittäin kovan koulun käynyt kuljettaja. Hän ajoi Euroopassa Formula Renault 2.0-litraisia Red Bullin tuella sekä teki Atlantic-debyytin 15-vuotiaana. Sitten Red Bull hylkäsi miehen, hän voitti mestaruuden Star Mazdassa, kypsyi paljon ja taistelee nyt Mazdan tukemana Atlantic-mestaruudesta. Toisin kuin Summertonin ja Rahalin, näkisin kuitenkin Edwardsin kannalta hyvänä ajaa vuosi GP2:ssa, sillä hän tarvitsisi kokemusta eurooppalaisista radoista ennen F1-pestiä.
Alexander Rossi on mielenkiintoinen kaveri. Monet pitävät häntä hieman ylimielisenä, mutta toisaalta minulle on hänestä muotoutunut samanlainen kuva kuin Ari Vatasesta. Rossi on uskonnollinen kaveri ja Jumala on auttanut häntä mm. voittamaan Formula BMW:n maailmanmestaruuden viime vuonna Meksiko Cityssä altavastaajatallissa. Hän on aikapäiviä sitten ilmoittanut olevansa USF1-tallin testi- ja kolmoskuljettaja, mutta mitään vahvistusta tästä en tallilta ole nähnyt- Rossi saapui sopivasti Eurooppaan tänä vuonna ja on ajanut voitokkaasti Formula Mastersia. Hän on jokseenkin tekninen mieli, sillä hän opettelee auton säätämistä uusille tuntemattomille radoille insinöörinsä kanssa rFactorin avulla.
Sitten on tietenkin Derekin poika Conor Daly ja Briteissä Formula Fordia ajava Josef Newgarden, joista molemmista ainakin itse odotan tulevaisuudessa kuulevani paljon. Dalyn takaa löytyy mm. muuten moottoriurheilusta vetäytynyt Gerald Forsythe ja Newgarden kuuluu Jeremy Shaw'n aikanaan perustamaan Team America - koulutusohjelmaan.
Pidän Wurzia melko varmana kuljettajana USF1-talliin, sillä hän luultavasti toisi mukanaan myös osittaisen Superfundin tuen. Hänen rinnalleen puolestaan itse valitsisin näin aluksi Summertonin ja ottaisin Edwardsin kasvamaan korkoa GP2-sarjaan. Viiden vuoden kuluttua puolestaan nähtäisiin kuinka Daly ja Newgarden ovat kehittyneet ja kasvaneet.