ai ?Markus Niemelä testaa torstaina Indy Lights autoa Kentuckyssä.
Markus Niemelä telling like it is.Markus Niemelä testaa torstaina Indy Lights autoa Kentuckyssä.
Olisiko tästä lisää infoa?Ben Johnsonilla on pari kymmentä Champ Caria, joihin tarvittaisiin kuljettajia. Kisoja ei ole montaa, mutta uudella Atlantic-sarjan omistajalla voisi hyvinkin olla käyttöä sarjan tämän vuoden mestarille, kun Champ Carit jälleen näkevät vihreän valon syttyvän ensi vuoden maaliskuussa.
Tällä hetkellä vain neljä sanaa: GreenPrix USA, Savannah, Georgia.Olisiko tästä lisää infoa?
Olen käytettävissä!Quklis sanoi:Sehän voisi alkaa pyörittämään Suomen Champ Car -sarjaa!
Kiitos
Kurjaksi asian se, että Niemelällä olisi ollut omien sanojensa mukaan mahdollisuus päästä ajamaan Raging Engineeringillä GP2 sarjassa 2008, mutta ei ottanut tarjousta vastaan sopimususkollisuutensa vuoksi. Toivottavasti paikka GP2:ssa järjestyy täksi kaudeksi.Markus Niemelän todellinen näyttö osaamisestaan on on vaarassa, koska amerikkalaiseen tapaan ajaa formulasarjoja, ei kuulu pitää mistään sopimuksesta kiinni. Asiasta uutisoi Urheiluviikko juuri tänään.
Kävinpä tuon lukaisemassa ja ensireaktio oli, että mitä helvettiä!
Ja samana pysyy. CARTer tai joku, nyt vähän puolustamaan Amerikan mahtavaa formulakulttuuria? Ei vaan, yksittäistapaus silti, turha yleistää - silti paska juttu Niemelälle. Lojaalisuus ei koskaan ole pikkuformuloissa kannattanut (tai heittäkää esimerkillä niin vaikenen) joten nytkin olisi kannattanut sanoa Brooksille, että ottakaa tuo Pizzonia tuosta.
Sekoitat minut varmasti johonkin toiseen. Minä en ole puolustusasianajaja, ja vaikka olisinkin, niin en tiedä Niemelän tai Brooksin välisistä sopimuksista yhtään mitään.Ja samana pysyy. CARTer tai joku, nyt vähän puolustamaan Amerikan mahtavaa formulakulttuuria? Ei vaan, yksittäistapaus silti, turha yleistää - silti paska juttu Niemelälle.
Jos lopulta osoittautuu, että tämä olikin Niemelän ja hänen taustajoukkojensa lapsus, niin ainahan he voivat ottaa yhteyttä Ben Johnsoniin ja pyytää hyvässä hengessä, että Markus pääsisi ajamaan Green Prix - kisoissa ilmaiseksi. Tai vaikka Mazdaan ja LMP2:lla pari pitempää kilpailua Dysonin toisen autokunnan kolmantena kuljettajana :idea:berra67 sanoi:Jos tuossa on kyseessä selvä..toistan SELVÄ sopimusrike niin eikun käräjöimään asian tiimoitla niin varmasti saa Markus rahansa, korkoineen. Jos taas sopimus ollut tuon rahan suhteen epämääräinen niin...voi voi Markus Niemelä....ei pidä allekirjoittaa mitä papereita tahansa.
Sen verran voisi autourheilujärjestöt vaatia jäseniltään, että palkintorahat luovutetaan pelkkinä seteleinä ja vielä tarkistettuna väärennöksen varalta.Jos tuossa on kyseessä selvä..toistan SELVÄ sopimusrike niin eikun käräjöimään asian tiimoitla niin varmasti saa Markus rahansa, korkoineen. Jos taas sopimus ollut tuon rahan suhteen epämääräinen niin...voi voi Markus Niemelä....ei pidä allekirjoittaa mitä papereita tahansa.
Asiaa on eilen illalla esitelty Markuksen kotisivuillaAika Darwinistiselta tapaukselta kuulostaa. Kauaksi on menty niistä ajoista ja pohojanmaalta kun pelkkä kädenpuristus riitti sopimuksen ja herrasmieshengen vahvistamiseksi.
Sääliksi käy Niemelää, oli vika syyssä tai sepissä. Välittömästi tuli mieleeni taannoinen JJ:n ja Hogan Racingin välirikko. En muista riittävän tarkasti yksityiskohtia niistä tähän kirjoittaakseni, mutta yhtämoisesta eloonjäämiskamppailusta siinäkin oli kyse. Eipä silti, kohta JJ kurvailikin jo ALMS-sarjassa, ja hyvin ajoikin. Toivottavasti Markukselle käy yhtä hyvä munkki.
As a result of Brooks Accosiates Racing (BAR) false announcement about prize money situation of 2008, Markus Niemelä and his backers want to announce it’s own statement.
Controversy to the announcement of BAR, Markus Niemela is not trying to force changes to an existing contract but only wants Brooks to fulfil their part of it too. As an answer to BAR’s statement that Markus had agreed all end-of-the-season monies to be paid to the Team and since BAR already brought this issue on their website we want to quote a paragraph of the agreement between BAR and Markus Niemelä that defines the prize money split between the team and the driver:
“Prize money/Trophies. Prize money will be divided 100% to team for first $ 100 000, which is in addition to the arrangements noted above. After $ 100 000, the next $ 50 000 to Driver. Remaining amount to be divided 50% to team, 50% to driver. All Trophies remain the property of the Driver. In the event Driver wins the Championship, the ChampCar bonus of $ 2 million towards a future ride will be fully vested to driver.”
Markus Niemelä: “Naturally I’m not happy of the way things have gone and more than anything I’m disappointed of the way Brooks announces clear lies in public like it was not enough to keep most of my prize money that I have won and legally agreed to get. I brought in big part of BAR’s budget last season and my sponsors always respected our agreement although there were less race weekends than we had originally agreed and there was no more Champ Car Bonus of 2 million and therefore actual value of the agreement was less. Still my sponsors paid the amount of the original agreement. Of course I’m not blaming Brooks of those changes but what I mean is that both me and my sponsors kept loyal to Brooks no matter what and we won the championship together. Anyway, here is the result -a huge mess that is no good to anyone. I have absolutely nothing to hide in this case and everyone that knows details of it knows who is right and who is wrong.
It’s waste of time and resources having to deal with all this and it’s just stupid especially in public. Anyway I understand we need to answer to false accusations made by BAR so that this does not cause any more damage to me and to bring out the facts.
Also I want to make it clear that none of the emploees in BAR during 2008 season is involved in this and I’m still greatly thankful to all of my mechanics and engineers who made it possible to win the title.”
Markus Niemela earned more than 360 000 dollars in prize money during 2008 Atlantic championship. This far BAR has paid 14 000 of it to Niemela. Atlantic Series announcement (dated for October 9th) of the prize money and awards can be found in the News section on www.atlanticchampionship.com.
As a result of negative comments in the European press from our Championship driver, Markus Niemela, the team is providing its own statement.
"On behalf of Brooks Associates Racing - our team was proud to give an underbudgeted young driver the opportunity to combine assets to win the 2008 Atlantic Championship. As the longest running Atlantic team in the series, we have always devoted ourselves to our drivers' success. We have a legal and binding contract with Markus Niemela, both he and his sponsor signed, which addresses the question of money owed to Markus. During negotiations, it was specifically communicated and agreed that any end-of-season monies were to be paid to the team as an integral part of the Team's budget. Markus is now trying to force changes to that existing signed agreement. Brooks Associates Racing has met its contractual obligations to Markus and his sponsors.
Unfortunately for Markus, when ChampCar went bankrupt, the Championship Driver Award of a credit for a 2009 ChampCar ride was no longer available. As the bankruptcy took place prior to the season's first race, Markus was certainly aware that this award to the Season's Champion would not be available. While we can understand his evident disappointment, it certainly does not justify his current attempt to make changes to a signed agreement.
We wish Markus every success, but are disappointed that he is making these false and slanderous accusations."
Tuskin on, sillä kyseessä on mediashekki, josta esimerkiksi puuttuu kaikki tilinumerot yms. oikeaan shekkiin tarvittavat varmennukset. Epäilen suuresti, jos joku tulkitsee sen missään oikeusistuimessa oikean shekin väärennokseksi, sillä epäilen, ettei kukaan ole koskaan esittänytkään, että kyseessä olisi oikea shekki. Se on vain rekvisiittaa. Hinch kokeili sitä kaksi vuotta sitten Las Vegasin kilpailun jälkeen kotikunnassaan. Hän ei saanut ostettua sillä edes pitsaa tai olutta.kn9230 sanoi:Niemelän tapauksessa on kysymys väärennetystä shekistä. Näin tulkitsisin jos lakimies olisin.