Markus Niemelä

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3200
Sijainti
Lahti
Näin minäkin asian ymmärsin, mutta entäs tämä: Markus Niemela earned more than 360 000 dollars in prize money during 2008 Atlantic championship. This far BAR has paid 14 000 of it to Niemela."?
 
Liittynyt
11.1.2009
Viestit
16
Täytyy nyt heti alkuun sanoa että ei tässä ole ihan niin lapsellsista asioista kysymys että kukaan tosissaan luulisi että sellanen show-shekki on lunastettavissa ym...

Mun sopimuksen palkintorahojen jaosta kertova kohta lukee tossa jonkun aikasemmassa postissa. Voitin tänä vuonna 367 000 dollaria, joista ensimmäinen 100 000 kuului tallille, seuraavat 50 000 mulle ja loppu jaetaan tasan. Eli (367 000-100 000-50 000)/2 + 50 000=158 500 on mun osuus. Siitä on mulla maksettu 14 000. Tossa sopimuksessa ei ole mitään epäselvää ja kyllä ne luetaan/luetutetaan aina sen verran monen lakimiehen kautta ennen allekirjoittamista että näistä asioista ei kyllä tule lapsuksia.

Sopimuksen ulkopuolelta kun Champ Car Bonus (2 miljoonaa) poistui niin talli lupasi että saan kauden päätörahat kokonaan koska ne on tulleet sen 2 miljoonan champ car creditin tilalle. Eli sen mukaan mulle oikeasti kuuluisi 267 000, mutta lähetin "vain" 158 500 laskun alkuperöisen sopparin mukaan, ylimääräisten sotkujen välttämiseksi. No tulihan niitä silti...

Kysymys on siitä että jotkut firmat ei vaan maksa laskujaan. Brooks Racing Associates on yksi niistä.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3200
Sijainti
Lahti
Mun sopimuksen palkintorahojen jaosta kertova kohta lukee tossa jonkun aikasemmassa postissa. Voitin tänä vuonna 367 000 dollaria, joista ensimmäinen 100 000 kuului tallille, seuraavat 50 000 mulle ja loppu jaetaan tasan. Eli (367 000-100 000-50 000)/2 + 50 000=158 500 on mun osuus. Siitä on mulla maksettu 14 000. Tossa sopimuksessa ei ole mitään epäselvää ja kyllä ne luetaan/luetutetaan aina sen verran monen lakimiehen kautta ennen allekirjoittamista että näistä asioista ei kyllä tule lapsuksia.

Sopimuksen ulkopuolelta kun Champ Car Bonus (2 miljoonaa) poistui niin talli lupasi että saan kauden päätörahat kokonaan koska ne on tulleet sen 2 miljoonan champ car creditin tilalle. Eli sen mukaan mulle oikeasti kuuluisi 267 000, mutta lähetin "vain" 158 500 laskun alkuperöisen sopparin mukaan, ylimääräisten sotkujen välttämiseksi. No tulihan niitä silti...
Näitten tangenttien takaa katsottuna asia on selvä kuin pläkki.

Näinhän se menee, toiset tekee häikäilemätöntä bisnestä, ja toiset yrittää vetää sporttia aidossa urheiluhengessä. Sinulla taisi olla joku etiäinen tulevista mahdollisista sotkuista, kun et edes yrittänyt saada niitä ilmeisesti suullisen hövelisti luvattuja Champ Car Bonus-rahoja itsellesi?

Toivottavasti oikeus voittaa, saat sinulle kuuluvat voittorahasi, ja ehdit saada hyvän kaluston allesi myös tulevalle kaudelle.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Näyttää jenkkiläinen olevan yhtä luotettava sopimuskumppani kuin ryssä/venäjän-kansalainen. Ei muuta kuin raastupaan Brooksin-poppoo....

Taitaa vain olla kovin persaukinen pulju tuo Brooks Assoiciates Racing kun omilla kotisivuillaan ovat myymässä "traileriaan"...vai olisiko niin että ovat hankkimassa uudempaa ja hulppeampaa M.Niemelältä varastamillaan rahoilla?!?

Täytyy nyt heti alkuun sanoa että ei tässä ole ihan niin lapsellsista asioista kysymys että kukaan tosissaan luulisi että sellanen show-shekki on lunastettavissa ym...

Mun sopimuksen palkintorahojen jaosta kertova kohta lukee tossa jonkun aikasemmassa postissa. Voitin tänä vuonna 367 000 dollaria, joista ensimmäinen 100 000 kuului tallille, seuraavat 50 000 mulle ja loppu jaetaan tasan. Eli (367 000-100 000-50 000)/2 + 50 000=158 500 on mun osuus. Siitä on mulla maksettu 14 000. Tossa sopimuksessa ei ole mitään epäselvää ja kyllä ne luetaan/luetutetaan aina sen verran monen lakimiehen kautta ennen allekirjoittamista että näistä asioista ei kyllä tule lapsuksia.

Sopimuksen ulkopuolelta kun Champ Car Bonus (2 miljoonaa) poistui niin talli lupasi että saan kauden päätörahat kokonaan koska ne on tulleet sen 2 miljoonan champ car creditin tilalle. Eli sen mukaan mulle oikeasti kuuluisi 267 000, mutta lähetin "vain" 158 500 laskun alkuperöisen sopparin mukaan, ylimääräisten sotkujen välttämiseksi. No tulihan niitä silti...

Kysymys on siitä että jotkut firmat ei vaan maksa laskujaan. Brooks Racing Associates on yksi niistä.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ensiksikin suuri kiitos Markus, että tulit itse selvittämään asiaa ja onneksi olkoon vielä vuoden 2008 suosikkiformulasarjani mestaruudesta.
Markus Niemelä sanoi:
Mun sopimuksen palkintorahojen jaosta kertova kohta lukee tossa jonkun aikasemmassa postissa. Voitin tänä vuonna 367 000 dollaria, joista ensimmäinen 100 000 kuului tallille, seuraavat 50 000 mulle ja loppu jaetaan tasan. Eli (367 000-100 000-50 000)/2 + 50 000=158 500 on mun osuus.[--] mulle oikeasti kuuluisi 267 000, mutta lähetin "vain" 158 500 laskun alkuperöisen sopparin mukaan,
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu ja myönnän heti alkuun, etten ole kovinkaan hyvä laskija ja etten ymmärrä numeroita, mutta nuo kauden päätösrahathan sisältyvät tuohon 367 000 dollarin summaan? Muutenkin nämä luvut ovat harmittavan epätarkkoja, sillä lehdistötiedotteessa puhutaan yli 360 000 dollarista ja viitataan Atlantickin kotisivuille, jossa summa on 364 000 dollaria. Oman arviosi on kuitenkin 367 000 dollaria, joten luotin laskutoimituksia tehdessäni siihen.

Brooksin lehdistötiedotteen mukaan talli ilmeisesti näkee tilanteen niin, ettei kauden päätteeksi jaettu 250 000 ja 2 500 dollarin bonus kuuluneet palkintorahojen piiriin. Tämän osoittaa yksinkertainen laskutoimitus 367 000 – 250 000 – 2 500 = 114 500. Kun tästä summasta otetaan tallille kuuluva 100 000 dollaria, saadaan summaksi 14 500 dollaria, joka ei ylitä 50 000 dollaria eli sitä on sopimuksessa puhuttua ”next 50 000 dollars to the driver” ei ole, eikä ylikään jää rahaa jaettavaksi kuskin ja tallin kesken.

En tiedä tarkkoja lukuja, mutta tuolla tavalla laskettuna vain 500 dollaria jää uupumaan tallin maksamasta 14 000 dollarista. Palkintorahojahan nuo 250 000 ja myös se Coast Fabricationilta tullut 2 500 dollarin bonuskin ovat, mutta toisaalta sisällöltään vanhentunut ja epätarkka sopimus ainakin antoi Brooksille mahdollisuuden keinotella tämä asia näin. Brooks on toiminut moraalisesti epäilyttävästi, mutta mikäli laskutoimitukseni ja käsitykseni tilanteesta ovat oikein, niin teillä tulee olemaan suuria vaikeuksia nähdä yhtään enemmän rahoja. Varsinkin, jos Brooks on kirjanpitoonsa merkinnyt, että nuo Atlantic-sarjalta kauden päätteeksi tulleet rahat eivät ole voittorahoja vaan "End of the Season - rahoja", joita ei sopimuksen tekohetkellä ollut olemassa ja joita sopimus ei siis kata.

Olen erittäin pahoillani tapahtuneesta, mutta en voi olla sitä mieltä, että tämän asian käsitteleminen julkisuudessa on hyväksi lajille ja sarjalle, jota Champ Carin perillisenä rakastan. Loppuen lopuksi kaikkien etu ja ilo olisikin ollut, jos Champ Carin olisi annettu elää. Sinulla olisi kaksi miljoonaa credittiä taskussa ja Champ Car - fanit olisivat saaneet nauttia upeasta kaudesta, joka heiltä verisesti riistettiin.

Suomen media näkee tämän vain yhdeltä kantilta ja yksittäisen miehen toiminta on nyt leimannut koko sarjan ja aiheuttanut suunnatonta tuhoa. Ben Johnson, Vicky O’Connor ja Atlantic-henkilökunta ei olisi ansainnut pitkän ja vaikean vuoden jälkeen tällaista. Kukaan ei tarvitse sitä, että toisilla keskustelupalstoilla kannustetaan suomalaisia moottoriurheilufaneja lähettämään Amerikan vastaista vihapostia Brooksin tallin sähköpostiosoitteisiin. Tämä on erittäin ikävä ja masentava päätös yhdelle hienoimmista Atlantic-kausista pitkään aikaan… :frown:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ensiksikin suuri kiitos Markus, että tulit itse selvittämään asiaa ja onneksi olkoon vielä vuoden 2008 suosikkiformulasarjani mestaruudesta.
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu ja myönnän heti alkuun, etten ole kovinkaan hyvä laskija ja etten ymmärrä numeroita, mutta nuo kauden päätösrahathan sisältyvät tuohon 367 000 dollarin summaan? Muutenkin nämä luvut ovat harmittavan epätarkkoja, sillä lehdistötiedotteessa puhutaan yli 360 000 dollarista ja viitataan Atlantickin kotisivuille, jossa summa on 364 000 dollaria. Oman arviosi on kuitenkin 367 000 dollaria, joten luotin laskutoimituksia tehdessäni siihen.

Brooksin lehdistötiedotteen mukaan talli ilmeisesti näkee tilanteen niin, ettei kauden päätteeksi jaettu 250 000 ja 2 500 dollarin bonus kuuluneet palkintorahojen piiriin. Tämän osoittaa yksinkertainen laskutoimitus 367 000 – 250 000 – 2 500 = 114 500. Kun tästä summasta otetaan tallille kuuluva 100 000 dollaria, saadaan summaksi 14 500 dollaria, joka ei ylitä 50 000 dollaria eli sitä on sopimuksessa puhuttua ”next 50 000 dollars to the driver” ei ole, eikä ylikään jää rahaa jaettavaksi kuskin ja tallin kesken.

En tiedä tarkkoja lukuja, mutta tuolla tavalla laskettuna vain 500 dollaria jää uupumaan tallin maksamasta 14 000 dollarista. Palkintorahojahan nuo 250 000 ja myös se Coast Fabricationilta tullut 2 500 dollarin bonuskin ovat, mutta toisaalta sisällöltään vanhentunut ja epätarkka sopimus ainakin antoi Brooksille mahdollisuuden keinotella tämä asia näin. Brooks on toiminut moraalisesti epäilyttävästi, mutta mikäli laskutoimitukseni ja käsitykseni tilanteesta ovat oikein, niin teillä tulee olemaan suuria vaikeuksia nähdä yhtään enemmän rahoja. Varsinkin, jos Brooks on kirjanpitoonsa merkinnyt, että nuo Atlantic-sarjalta kauden päätteeksi tulleet rahat eivät ole voittorahoja vaan "End of the Season - rahoja", joita ei sopimuksen tekohetkellä ollut olemassa ja joita sopimus ei siis kata.

Olen erittäin pahoillani tapahtuneesta, mutta en voi olla sitä mieltä, että tämän asian käsitteleminen julkisuudessa on hyväksi lajille ja sarjalle, jota Champ Carin perillisenä rakastan. Loppuen lopuksi kaikkien etu ja ilo olisikin ollut, jos Champ Carin olisi annettu elää. Sinulla olisi kaksi miljoonaa credittiä taskussa ja Champ Car - fanit olisivat saaneet nauttia upeasta kaudesta, joka heiltä verisesti riistettiin.

Suomen media näkee tämän vain yhdeltä kantilta ja yksittäisen miehen toiminta on nyt leimannut koko sarjan ja aiheuttanut suunnatonta tuhoa. Ben Johnson, Vicky O’Connor ja Atlantic-henkilökunta ei olisi ansainnut pitkän ja vaikean vuoden jälkeen tällaista. Kukaan ei tarvitse sitä, että toisilla keskustelupalstoilla kannustetaan suomalaisia moottoriurheilufaneja lähettämään Amerikan vastaista vihapostia Brooksin tallin sähköpostiosoitteisiin. Tämä on erittäin ikävä ja masentava päätös yhdelle hienoimmista Atlantic-kausista pitkään aikaan… :frown:
Koska sopimus on ilmeisesti olemassa sitä pitää luultavasti noudattaa vai? Eiköhän asia selviä...
 
Liittynyt
11.1.2009
Viestit
16
CARTer. Prize money = raha joka voitetaan palkintona. End Of The Season -tallirahaa ei ole olemassakaan, ja vaikka olisikin, niin se on silti palkintorahaa, kuten käy ilmi monista Brooksin sähköposteista. Se sopimus on todella yksiselitteinen ja sitä myös tukee kaikki sopimuskauden aikana John Brooksin kanssa käydyt keskustelut suullisesti ja sähköpostilla. Tämä asia on ihan 100% selvä moraalisesti ja juridisesti enkä oikeastaan tiedä miksi mä sitä täällä nyt edes yritän sulle perustella. Varmaan siksi kun oikeesti vituttaa että ensin joku huijari vie mun rahat ja sellaisen asian takia vaarantaa sen minkä eteen oon tehnyt 18 vuotta töitä ja mihin olen 100% sitoutunut henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti. Ja vielä sen jälkeen joku asian ulkopuolinen yrittää väkisin perustella ko. huijarin synnit vielä sen lisäksi mua vastaan. Ei mua yleensä ikinä kiinnosta oikaista mitään väärinkäsityksiä, joita julkisuudessa aika usein tulee, mutta kyllä siinäkin joku raja on. Jos asia kiinnostaa ja vielä epäilyttää niin tervetuloa tarkastamaan sopimukset ja sähköpostit.

Olen erittäin pahoillani tapahtuneesta, mutta en voi olla sitä mieltä, että tämän asian käsitteleminen julkisuudessa on hyväksi lajille ja sarjalle, jota Champ Carin perillisenä rakastan. Loppuen lopuksi kaikkien etu ja ilo olisikin ollut, jos Champ Carin olisi annettu elää. Sinulla olisi kaksi miljoonaa credittiä taskussa ja Champ Car - fanit olisivat saaneet nauttia upeasta kaudesta, joka heiltä verisesti riistettiin.

Suomen media näkee tämän vain yhdeltä kantilta ja yksittäisen miehen toiminta on nyt leimannut koko sarjan ja aiheuttanut suunnatonta tuhoa. Ben Johnson, Vicky O’Connor ja Atlantic-henkilökunta ei olisi ansainnut pitkän ja vaikean vuoden jälkeen tällaista. Kukaan ei tarvitse sitä, että toisilla keskustelupalstoilla kannustetaan suomalaisia moottoriurheilufaneja lähettämään Amerikan vastaista vihapostia Brooksin tallin sähköpostiosoitteisiin. Tämä on erittäin ikävä ja masentava päätös yhdelle hienoimmista Atlantic-kausista pitkään aikaan… :frown:
Suomen, eikä minkään muunkaan, median tarvitse tätä kovin monelta kantilta edes nähdä, koska tämä ei ole mielipidekysymys vaan on kyse ihan selkeistä asioista. Vai miltä kantilta pankkiryöstö sun mielestä pitäisi nähdä? Pitiskö tasapuolisuuden nimissä jonkun välillä kirjottaa että "Pankin ryöstäneiltä miehiltä riistetiin rahat takaisin ja helppo elämä Thaimaassa jäi haaveeksi. Nyt pankkiryöstäjä on surullinen."

Sori nyt siitä jos media tai minä itse on mielestäsi tuhonnut Atlanticin mainetta Suomessa tai muualla. Asia ei tietenkään kuulu julkisuuteen eikä sitä sinne varmaan kukaan ole edes halunnut. Muuten, myös asian käsitteleminen keskustelupalstalla on julkista... Yhteystietoja löytyy myös mun kotisivuilta ja niin halukkaat (CARTer?) olisivat taas saanut pidettyä tallin negatiivista julkisuutta pois ihmisten simistä.

Eihän varmaan kukaan negatiivista julkisuutta ole Atlantic-sarjasta ansainnut. Mutta kerro nyt rehellisesti että olenko minä tai mun tukijat ansainneet sitä että kaudesta, joka on jo itsessään maksanut reilusti yli 500 000 käteistä rahaa (+ tallille sovitut palkintorahat + varastetut palkintorahat), kaadetaan paskaa niskaan sen jälkeen kun voitan tallin ainoan mestaruuden 14 vuoteen ja multa menee ohi monia hyviä juttuja ensi kaudelle PELKÄSTÄÄN sen takia että tallipäällikölle iski ahneus ja epärehellisyys? Jos tää on sun oikeuskäsitys niin ei mulla sitten varmaan muuta...

Tän vastauksen ei ollut tarkoitus olla mitenkään agressiivinen tai muuten ilkeä, mutta koita nyt ymmärtää että tämä mun ja Brooksin välinen asia on ihan selvä. Tietenkin sulla voi olla oma käsitys, koska et voi tietenkään olla tietoinen kaikista faktoista eikä minnekään palstalle tai muuallekaan voi kaikkea kirjottaa, koska on kuitenkin olemassa salassapitosopimuksia ym tietyistä asioista. En nyt varmaan enää viitsi tänne tästä asiasta kirjoittaa, mutta kyllä sinunkin välillä kannatta uskoa ihmistä.

Kiitos kuitenkin kiinnostuksestasi Atlantic-sarjaa ja minun uraani kohtaan!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
:thumbup:

Iso kiitos Markukselle, kun vaivauduit tänne kommentoimaan ja vastaamaan arveluihin. Toivottavasti "urasi" F1-Forumilla ei jää näihin kahteen viestiin, vaan jaksaisit ehkä joskus kertoa muitakin kuulumisiasi, toivottavasti vähän parempia sellaisia.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
:thumbup:

Iso kiitos Markukselle, kun vaivauduit tänne kommentoimaan ja vastaamaan arveluihin. Toivottavasti "urasi" F1-Forumilla ei jää näihin kahteen viestiin, vaan jaksaisit ehkä joskus kertoa muitakin kuulumisiasi, toivottavasti vähän parempia sellaisia.
Komppaan WebSlavea! Kiinnostaisi kuulla näkemyksesi taannoisesta DTM-testistä. MSa uutisoi sen oudosti, kaikki testikuskit olivat huonoja tms.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Näkisin asian julkisuuteen tuomisen nykyisessä laajuudessaan olevan kyllä sikäli oikein, että julkinen paine voi edesauttaa oikeudenmukaisen lopputuloksen synnyssä, minkä lisäksi muilla Brooksin kanssa yhteistyötä harkitsevilla on minusta oikeus asiasta tietää. Atlanticinkaan kohdalla on vaikea tuntea erityistä myötätuntoa negatiivisesta julkisuudesta - sarjan olisi kai kuitenkin tarkoitus toimia jonkunlaisena portaana ylöspäin, joten luulisi senkin intresseissä olevan tällaisten asioiden selvittäminen.

Markukselle täytyy vielä toivottaa onnea jatkoon. GP2-suorituksesi varsin haastavilta vaikuttaneista lähtökohdista tekivät ainakin minuun vaikutuksen, enkä voi kuin toivoa asioiden järjestyvän. Juplan ja WebSlaven tavoin toivoisin sinun kertovan kuulumisiasi täällä myös jatkossa.
 
Viimeksi muokattu:

kn9230

Active member
Liittynyt
7.12.2008
Viestit
43
Näkisin asian julkisuuteen tuomisen nykyisessä laajuudessaan olevan kyllä sikäli oikein, että julkinen paine voi edesauttaa oikeudenmukaisen lopputuloksen synnyssä, minkä lisäksi muilla Brooksin kanssa yhteistyötä harkitsevilla on minusta oikeus asiasta tietää. Atlanticinkaan kohdalla on vaikea tuntea erityistä myötätuntoa negatiivisesta julkisuudesta - sarjan olisi kai kuitenkin tarkoitus toimia jonkunlaisena portaana ylöspäin, joten luulisi senkin intresseissä olevan tällaisten asioiden selvittäminen.

Markukselle täytyy vielä toivottaa onnea jatkoon. GP2-suorituksesi varsin haastavilta vaikuttaneista lähtökohdista tekivät ainakin minuun vaikutuksen, enkä voi kuin toivoa asioiden järjestyvän. Juplan ja WebSlaven tavoin toivoisin sinun kertovan kuulumisiasi täällä myös jatkossa.
Markuksen ehdotus Garter:ille on oikeastaan aika hyvä, ja siinäkin mielessä haastava, että hänenkin näkemys ja tietämys sekä aito tieto kehittyisi suuntaan joka meille kaikille suomalaisille ja myös oikeutetusti Markukselle johtaisi tulokseen,mitä aidosti Markusta kannattavat taustajoukot haluavat.
Minustakin, tuollainen laskelmien tekeminen, ja uusien termien tuominen asiaan on aika outoa. Toisaalta kun selitystä haetaan vastapuolen toiminnalle on asialle eduksi tarkastella sitä niin, kuin vastapuolen arvelee sitä tarkastelevan, tiedostaen kuitenkin sen ,että näkemys on arvailuja. Mutta on syytä huomata, että toinen vastapuoli on meren takana ja varmaan pysyykin siellä. Atlantic mestareita eikä muitakaan mestareita synny jos ryhdymme kikkailemaan rahoitusasioissa kuten Brooks teki.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Brooks on luultavasti merkinnyt kirjanpitoon 250 000 dollarin mestaruudesta tulleen rahan kaudenpäätösrahaksi, joten heillä ei ole mitään sopimusvelvoitteita Niemelää kohtaan.

Pitäisiköhän perustaa konsultointifirma ja tarjota apua niille, joiden tehtävä on auttaa kuljettajia sopimuksissa? Kun ainakaan Annalan ja Niemelän taustajoukot eivät ole tienneet asioita, joita heidän olisi tarvinnut tietää ja jotka ainakin täällä tiedettiin.

Toivon mukaan et olis Niemelän taustajoukoissa :tongue: Jäis Nimelältäkin rahat pian saamatta, jos olisit apua tarjoamassa :D:D:D


Ööö tota kohtaa en kyl ymmärtänyt, että mitä merkitystä tolla nyt on mitä yritys kirjanpitoonsa merkkaa??? Jos rahat kuuluu kuskille, niin talliko voi pestä kätensä jutusta merkkaamalla rahansa vuoden tulokseensa ja asia sillä selvä...

Eihän työpaikkakaan voi merkata työntekijöille kuuluvia tuotantopalkkioita yrityksen tilinpäätökseen yritykselle kuuluviksi rahoiksi.



Tosi kova veto oli muuten Niemelältä tulla itse tänne henkilökohtaisesti kertomaan kyseisestä tilanteesta.

Ja onnentoivotus myös täältä suunnalta kauden 2008 mesaruudesta :thumbup:
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Ööö tota kohtaa en kyl ymmärtänyt, että mitä merkitystä tolla nyt on mitä yritys kirjanpitoonsa merkkaa??? Jos rahat kuuluu kuskille, niin talliko voi pestä kätensä jutusta merkkaamalla rahansa vuoden tulokseensa ja asia sillä selvä...

Eihän työpaikkakaan voi merkata työntekijöille kuuluvia tuotantopalkkioita yrityksen tilinpäätökseen yritykselle kuuluviksi rahoiksi.
Periaatteessa voisi jos työntekijöiden ja työnantajan välinen sopimus niin sanoisi. Noin sopimusteknisesti siis, eihän tuollainen sopimus nyt käytännössä olisi millään tavalla järkevä. Tässä tapauksessa kyse on puhtaasti siitä millä nimellä ko. rahatukkua käsitellään ja mitä sopimus tästä nimikkeestä sanoo.


Markukselle vielä onnea mestaruudesta ja lykkyä matkaan sekä tämän sopan setvimiseen että uran jatkoon muutenkin :thumbup:
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1294
Aluksi Markukselle: onnea mestaruutesi johdosta. On ihan eri asia tulla jossakin sarjassa vaikka viidenneksi tms, voittaja on aina voittaja. Se on aina ihan eri asia.

Siksipä: älä ole huolissasi tulevaisuudestasi: vaikka kuinka mitä kirjoitettaisiin, aina löytyy ykkösluokan kuskeille töitä!
 
Liittynyt
11.1.2009
Viestit
16
Komppaan WebSlavea! Kiinnostaisi kuulla näkemyksesi taannoisesta DTM-testistä. MSa uutisoi sen oudosti, kaikki testikuskit olivat huonoja tms.
Mun osalta se Mugellon testi meni hyvin kierrosaikojen ja siltä osalta että pysyin myös ladulla. Siellä oli 4 rookie kuskia, joista 1 oli hidas. Toisena testipäivänä kaksi niistä, jotka ei ollut hitaita, ajoi auton aika kovaa seinään. Mä en oikeen tiedä mistä toi MSA:n uutinen oli alunperin peräisin. Ei me kai ihan niin huonoja oltu kun rookie kuskeista kuitenkin minut ja Earl Bamber kutsuttiin Mugellon perusteella myös Estoriliin ajamaan jossa oli nyt viikonloppuna 3 päivän testit Mersulla...

Niin ja kiitos kaikille positiivisesta palautteesta!:)
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3200
Sijainti
Lahti
Mun osalta se Mugellon testi meni hyvin kierrosaikojen ja siltä osalta että pysyin myös ladulla. Siellä oli 4 rookie kuskia, joista 1 oli hidas. Toisena testipäivänä kaksi niistä, jotka ei ollut hitaita, ajoi auton aika kovaa seinään. Mä en oikeen tiedä mistä toi MSA:n uutinen oli alunperin peräisin. Ei me kai ihan niin huonoja oltu kun rookie kuskeista kuitenkin minut ja Earl Bamber kutsuttiin Mugellon perusteella myös Estoriliin ajamaan jossa oli nyt viikonloppuna 3 päivän testit Mersulla...

Niin ja kiitos kaikille positiivisesta palautteesta!:)
Eipä kestä. Kehuminen ei maksa kuin vaivan.
myös Estoriliin ajamaan jossa oli nyt viikonloppuna 3 päivän testit Mersulla...
Mitä se tällainen herkkujen tiputteleminen on? Kerro nyt etes hiukan kuinka se Mersu hyökkäsi? Koppiautot taitavat olla sinulle uusi aluevalloitus?
 
Liittynyt
11.1.2009
Viestit
16
Ja kuulemma olit vetänyt Vierumäellä (?) 150 vatsaa? :ahem:
Joo sit ne sano että voi jo lopettaa... :) Mut muuten ei kyllä mennyt ihan niin hyvin kun olois voinut se kuntotesti. 6 viikkoa ilman yhtään aerobista treeniä , kun oli flunssa ja sitä ennen vähän polvi hajalla. siitä suoraan juoksumatolle maksimitreeniin niin voin kertoa ettei oo varmaan koskaan tuntunut juokseminen niin raskaalta!
 
Liittynyt
11.1.2009
Viestit
16
Eipä kestä. Kehuminen ei maksa kuin vaivan.
Mitä se tällainen herkkujen tiputteleminen on? Kerro nyt etes hiukan kuinka se Mersu hyökkäsi? Koppiautot taitavat olla sinulle uusi aluevalloitus?
Juu ekaa kertaa ajoin kilpa-autolla katto pään päällä sillon Mugellossa. Onhan se erilaista mut hyvinhän se kulki. Nyt meni Estorillissä ihan jees myös. Ainut ongelma oli se että mokasin ite ekan päivän kolmannen rengassetin muuten olin ihan riittävän nopee kyllä...
 
Ylös