Näitten tangenttien takaa katsottuna asia on selvä kuin pläkki.Mun sopimuksen palkintorahojen jaosta kertova kohta lukee tossa jonkun aikasemmassa postissa. Voitin tänä vuonna 367 000 dollaria, joista ensimmäinen 100 000 kuului tallille, seuraavat 50 000 mulle ja loppu jaetaan tasan. Eli (367 000-100 000-50 000)/2 + 50 000=158 500 on mun osuus. Siitä on mulla maksettu 14 000. Tossa sopimuksessa ei ole mitään epäselvää ja kyllä ne luetaan/luetutetaan aina sen verran monen lakimiehen kautta ennen allekirjoittamista että näistä asioista ei kyllä tule lapsuksia.
Sopimuksen ulkopuolelta kun Champ Car Bonus (2 miljoonaa) poistui niin talli lupasi että saan kauden päätörahat kokonaan koska ne on tulleet sen 2 miljoonan champ car creditin tilalle. Eli sen mukaan mulle oikeasti kuuluisi 267 000, mutta lähetin "vain" 158 500 laskun alkuperöisen sopparin mukaan, ylimääräisten sotkujen välttämiseksi. No tulihan niitä silti...
Täytyy nyt heti alkuun sanoa että ei tässä ole ihan niin lapsellsista asioista kysymys että kukaan tosissaan luulisi että sellanen show-shekki on lunastettavissa ym...
Mun sopimuksen palkintorahojen jaosta kertova kohta lukee tossa jonkun aikasemmassa postissa. Voitin tänä vuonna 367 000 dollaria, joista ensimmäinen 100 000 kuului tallille, seuraavat 50 000 mulle ja loppu jaetaan tasan. Eli (367 000-100 000-50 000)/2 + 50 000=158 500 on mun osuus. Siitä on mulla maksettu 14 000. Tossa sopimuksessa ei ole mitään epäselvää ja kyllä ne luetaan/luetutetaan aina sen verran monen lakimiehen kautta ennen allekirjoittamista että näistä asioista ei kyllä tule lapsuksia.
Sopimuksen ulkopuolelta kun Champ Car Bonus (2 miljoonaa) poistui niin talli lupasi että saan kauden päätörahat kokonaan koska ne on tulleet sen 2 miljoonan champ car creditin tilalle. Eli sen mukaan mulle oikeasti kuuluisi 267 000, mutta lähetin "vain" 158 500 laskun alkuperöisen sopparin mukaan, ylimääräisten sotkujen välttämiseksi. No tulihan niitä silti...
Kysymys on siitä että jotkut firmat ei vaan maksa laskujaan. Brooks Racing Associates on yksi niistä.
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu ja myönnän heti alkuun, etten ole kovinkaan hyvä laskija ja etten ymmärrä numeroita, mutta nuo kauden päätösrahathan sisältyvät tuohon 367 000 dollarin summaan? Muutenkin nämä luvut ovat harmittavan epätarkkoja, sillä lehdistötiedotteessa puhutaan yli 360 000 dollarista ja viitataan Atlantickin kotisivuille, jossa summa on 364 000 dollaria. Oman arviosi on kuitenkin 367 000 dollaria, joten luotin laskutoimituksia tehdessäni siihen.Markus Niemelä sanoi:Mun sopimuksen palkintorahojen jaosta kertova kohta lukee tossa jonkun aikasemmassa postissa. Voitin tänä vuonna 367 000 dollaria, joista ensimmäinen 100 000 kuului tallille, seuraavat 50 000 mulle ja loppu jaetaan tasan. Eli (367 000-100 000-50 000)/2 + 50 000=158 500 on mun osuus.[--] mulle oikeasti kuuluisi 267 000, mutta lähetin "vain" 158 500 laskun alkuperöisen sopparin mukaan,
Koska sopimus on ilmeisesti olemassa sitä pitää luultavasti noudattaa vai? Eiköhän asia selviä...Ensiksikin suuri kiitos Markus, että tulit itse selvittämään asiaa ja onneksi olkoon vielä vuoden 2008 suosikkiformulasarjani mestaruudesta.
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu ja myönnän heti alkuun, etten ole kovinkaan hyvä laskija ja etten ymmärrä numeroita, mutta nuo kauden päätösrahathan sisältyvät tuohon 367 000 dollarin summaan? Muutenkin nämä luvut ovat harmittavan epätarkkoja, sillä lehdistötiedotteessa puhutaan yli 360 000 dollarista ja viitataan Atlantickin kotisivuille, jossa summa on 364 000 dollaria. Oman arviosi on kuitenkin 367 000 dollaria, joten luotin laskutoimituksia tehdessäni siihen.
Brooksin lehdistötiedotteen mukaan talli ilmeisesti näkee tilanteen niin, ettei kauden päätteeksi jaettu 250 000 ja 2 500 dollarin bonus kuuluneet palkintorahojen piiriin. Tämän osoittaa yksinkertainen laskutoimitus 367 000 – 250 000 – 2 500 = 114 500. Kun tästä summasta otetaan tallille kuuluva 100 000 dollaria, saadaan summaksi 14 500 dollaria, joka ei ylitä 50 000 dollaria eli sitä on sopimuksessa puhuttua ”next 50 000 dollars to the driver” ei ole, eikä ylikään jää rahaa jaettavaksi kuskin ja tallin kesken.
En tiedä tarkkoja lukuja, mutta tuolla tavalla laskettuna vain 500 dollaria jää uupumaan tallin maksamasta 14 000 dollarista. Palkintorahojahan nuo 250 000 ja myös se Coast Fabricationilta tullut 2 500 dollarin bonuskin ovat, mutta toisaalta sisällöltään vanhentunut ja epätarkka sopimus ainakin antoi Brooksille mahdollisuuden keinotella tämä asia näin. Brooks on toiminut moraalisesti epäilyttävästi, mutta mikäli laskutoimitukseni ja käsitykseni tilanteesta ovat oikein, niin teillä tulee olemaan suuria vaikeuksia nähdä yhtään enemmän rahoja. Varsinkin, jos Brooks on kirjanpitoonsa merkinnyt, että nuo Atlantic-sarjalta kauden päätteeksi tulleet rahat eivät ole voittorahoja vaan "End of the Season - rahoja", joita ei sopimuksen tekohetkellä ollut olemassa ja joita sopimus ei siis kata.
Olen erittäin pahoillani tapahtuneesta, mutta en voi olla sitä mieltä, että tämän asian käsitteleminen julkisuudessa on hyväksi lajille ja sarjalle, jota Champ Carin perillisenä rakastan. Loppuen lopuksi kaikkien etu ja ilo olisikin ollut, jos Champ Carin olisi annettu elää. Sinulla olisi kaksi miljoonaa credittiä taskussa ja Champ Car - fanit olisivat saaneet nauttia upeasta kaudesta, joka heiltä verisesti riistettiin.
Suomen media näkee tämän vain yhdeltä kantilta ja yksittäisen miehen toiminta on nyt leimannut koko sarjan ja aiheuttanut suunnatonta tuhoa. Ben Johnson, Vicky O’Connor ja Atlantic-henkilökunta ei olisi ansainnut pitkän ja vaikean vuoden jälkeen tällaista. Kukaan ei tarvitse sitä, että toisilla keskustelupalstoilla kannustetaan suomalaisia moottoriurheilufaneja lähettämään Amerikan vastaista vihapostia Brooksin tallin sähköpostiosoitteisiin. Tämä on erittäin ikävä ja masentava päätös yhdelle hienoimmista Atlantic-kausista pitkään aikaan… :frown:
Suomen, eikä minkään muunkaan, median tarvitse tätä kovin monelta kantilta edes nähdä, koska tämä ei ole mielipidekysymys vaan on kyse ihan selkeistä asioista. Vai miltä kantilta pankkiryöstö sun mielestä pitäisi nähdä? Pitiskö tasapuolisuuden nimissä jonkun välillä kirjottaa että "Pankin ryöstäneiltä miehiltä riistetiin rahat takaisin ja helppo elämä Thaimaassa jäi haaveeksi. Nyt pankkiryöstäjä on surullinen."Olen erittäin pahoillani tapahtuneesta, mutta en voi olla sitä mieltä, että tämän asian käsitteleminen julkisuudessa on hyväksi lajille ja sarjalle, jota Champ Carin perillisenä rakastan. Loppuen lopuksi kaikkien etu ja ilo olisikin ollut, jos Champ Carin olisi annettu elää. Sinulla olisi kaksi miljoonaa credittiä taskussa ja Champ Car - fanit olisivat saaneet nauttia upeasta kaudesta, joka heiltä verisesti riistettiin.
Suomen media näkee tämän vain yhdeltä kantilta ja yksittäisen miehen toiminta on nyt leimannut koko sarjan ja aiheuttanut suunnatonta tuhoa. Ben Johnson, Vicky O’Connor ja Atlantic-henkilökunta ei olisi ansainnut pitkän ja vaikean vuoden jälkeen tällaista. Kukaan ei tarvitse sitä, että toisilla keskustelupalstoilla kannustetaan suomalaisia moottoriurheilufaneja lähettämään Amerikan vastaista vihapostia Brooksin tallin sähköpostiosoitteisiin. Tämä on erittäin ikävä ja masentava päätös yhdelle hienoimmista Atlantic-kausista pitkään aikaan… :frown:
Komppaan WebSlavea! Kiinnostaisi kuulla näkemyksesi taannoisesta DTM-testistä. MSa uutisoi sen oudosti, kaikki testikuskit olivat huonoja tms.:thumbup:
Iso kiitos Markukselle, kun vaivauduit tänne kommentoimaan ja vastaamaan arveluihin. Toivottavasti "urasi" F1-Forumilla ei jää näihin kahteen viestiin, vaan jaksaisit ehkä joskus kertoa muitakin kuulumisiasi, toivottavasti vähän parempia sellaisia.
Markuksen ehdotus Garter:ille on oikeastaan aika hyvä, ja siinäkin mielessä haastava, että hänenkin näkemys ja tietämys sekä aito tieto kehittyisi suuntaan joka meille kaikille suomalaisille ja myös oikeutetusti Markukselle johtaisi tulokseen,mitä aidosti Markusta kannattavat taustajoukot haluavat.Näkisin asian julkisuuteen tuomisen nykyisessä laajuudessaan olevan kyllä sikäli oikein, että julkinen paine voi edesauttaa oikeudenmukaisen lopputuloksen synnyssä, minkä lisäksi muilla Brooksin kanssa yhteistyötä harkitsevilla on minusta oikeus asiasta tietää. Atlanticinkaan kohdalla on vaikea tuntea erityistä myötätuntoa negatiivisesta julkisuudesta - sarjan olisi kai kuitenkin tarkoitus toimia jonkunlaisena portaana ylöspäin, joten luulisi senkin intresseissä olevan tällaisten asioiden selvittäminen.
Markukselle täytyy vielä toivottaa onnea jatkoon. GP2-suorituksesi varsin haastavilta vaikuttaneista lähtökohdista tekivät ainakin minuun vaikutuksen, enkä voi kuin toivoa asioiden järjestyvän. Juplan ja WebSlaven tavoin toivoisin sinun kertovan kuulumisiasi täällä myös jatkossa.
Brooks on luultavasti merkinnyt kirjanpitoon 250 000 dollarin mestaruudesta tulleen rahan kaudenpäätösrahaksi, joten heillä ei ole mitään sopimusvelvoitteita Niemelää kohtaan.
Pitäisiköhän perustaa konsultointifirma ja tarjota apua niille, joiden tehtävä on auttaa kuljettajia sopimuksissa? Kun ainakaan Annalan ja Niemelän taustajoukot eivät ole tienneet asioita, joita heidän olisi tarvinnut tietää ja jotka ainakin täällä tiedettiin.
Periaatteessa voisi jos työntekijöiden ja työnantajan välinen sopimus niin sanoisi. Noin sopimusteknisesti siis, eihän tuollainen sopimus nyt käytännössä olisi millään tavalla järkevä. Tässä tapauksessa kyse on puhtaasti siitä millä nimellä ko. rahatukkua käsitellään ja mitä sopimus tästä nimikkeestä sanoo.Ööö tota kohtaa en kyl ymmärtänyt, että mitä merkitystä tolla nyt on mitä yritys kirjanpitoonsa merkkaa??? Jos rahat kuuluu kuskille, niin talliko voi pestä kätensä jutusta merkkaamalla rahansa vuoden tulokseensa ja asia sillä selvä...
Eihän työpaikkakaan voi merkata työntekijöille kuuluvia tuotantopalkkioita yrityksen tilinpäätökseen yritykselle kuuluviksi rahoiksi.
Mun osalta se Mugellon testi meni hyvin kierrosaikojen ja siltä osalta että pysyin myös ladulla. Siellä oli 4 rookie kuskia, joista 1 oli hidas. Toisena testipäivänä kaksi niistä, jotka ei ollut hitaita, ajoi auton aika kovaa seinään. Mä en oikeen tiedä mistä toi MSA:n uutinen oli alunperin peräisin. Ei me kai ihan niin huonoja oltu kun rookie kuskeista kuitenkin minut ja Earl Bamber kutsuttiin Mugellon perusteella myös Estoriliin ajamaan jossa oli nyt viikonloppuna 3 päivän testit Mersulla...Komppaan WebSlavea! Kiinnostaisi kuulla näkemyksesi taannoisesta DTM-testistä. MSa uutisoi sen oudosti, kaikki testikuskit olivat huonoja tms.
Eipä kestä. Kehuminen ei maksa kuin vaivan.Mun osalta se Mugellon testi meni hyvin kierrosaikojen ja siltä osalta että pysyin myös ladulla. Siellä oli 4 rookie kuskia, joista 1 oli hidas. Toisena testipäivänä kaksi niistä, jotka ei ollut hitaita, ajoi auton aika kovaa seinään. Mä en oikeen tiedä mistä toi MSA:n uutinen oli alunperin peräisin. Ei me kai ihan niin huonoja oltu kun rookie kuskeista kuitenkin minut ja Earl Bamber kutsuttiin Mugellon perusteella myös Estoriliin ajamaan jossa oli nyt viikonloppuna 3 päivän testit Mersulla...
Niin ja kiitos kaikille positiivisesta palautteesta!
Mitä se tällainen herkkujen tiputteleminen on? Kerro nyt etes hiukan kuinka se Mersu hyökkäsi? Koppiautot taitavat olla sinulle uusi aluevalloitus?myös Estoriliin ajamaan jossa oli nyt viikonloppuna 3 päivän testit Mersulla...
Joo sit ne sano että voi jo lopettaa... Mut muuten ei kyllä mennyt ihan niin hyvin kun olois voinut se kuntotesti. 6 viikkoa ilman yhtään aerobista treeniä , kun oli flunssa ja sitä ennen vähän polvi hajalla. siitä suoraan juoksumatolle maksimitreeniin niin voin kertoa ettei oo varmaan koskaan tuntunut juokseminen niin raskaalta!Ja kuulemma olit vetänyt Vierumäellä (?) 150 vatsaa? :ahem:
Juu ekaa kertaa ajoin kilpa-autolla katto pään päällä sillon Mugellossa. Onhan se erilaista mut hyvinhän se kulki. Nyt meni Estorillissä ihan jees myös. Ainut ongelma oli se että mokasin ite ekan päivän kolmannen rengassetin muuten olin ihan riittävän nopee kyllä...Eipä kestä. Kehuminen ei maksa kuin vaivan.
Mitä se tällainen herkkujen tiputteleminen on? Kerro nyt etes hiukan kuinka se Mersu hyökkäsi? Koppiautot taitavat olla sinulle uusi aluevalloitus?