Red Bull RB5

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Tulevana maanantaina (9.2) esitellään tämän kauden kaunein F1-auto. Ainakin jos luotamme Mark Webberin sanoihin (F1-live):

"(The RB5 is) perhaps the most beautiful of the 2009 class, which under the new regulations was pretty difficult."

Odottakaamme siis mielenkiinnolla mitä Adrian Newey & co. ovat luoneet tulevalle kaudelle.
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Tuo viimevuotinen Red Bull kyl miellytti meikäläisen silmää.Toivotaan,että RB5 olisi myös (sääntöjen puitteissa) hiano.:ahem:
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Oma silmä ei ainakaan suvaitse tuota pitkää katetta kuin ekassa kuvassa on. Täytyy luottaa Webberiin, että sitä ei ole.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Noiden sanojen jälkeen odottaa kyllä innolla, että mimmoinen härpäke sieltä sitten tuleekaan. :D

Itse pidin tuosta RB4:stä mutta tuo pitkä moottorinkate ei näytä kyllä missään autossa hyvältä, se on vain kauhea.
 

Forzacupika!

apina
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
1010
Juu kyllä ne ennakkoon hehkuttaa ja kenties itse ovat tyytyväisiä, mutta pelkään pahoin että lopputulos on tämä



:thumbfh: :alppu::ahem:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jotenki tuntuu että Nevey ja kumppanit saattas oikiastikin tehdä kaikkein hienoimman auton. Eriasia on että onko se nopea, mutta olisi edes kaunis.

Ja jotenkin luotan nuihin sanoihin siitä, että se tulee olemaan hieman erilainen. Tuskinpa ne sitä sanois jos se ei sitä oikiasti olis.

Mielenkiinnolla ootan kyllä..

EDIT: Forza, elä viitti tuota samaa kuvaa lykätä joka topicii nuin isona. Alkaa olla jo mautonta..
 
Viimeksi muokattu:

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Red Bullilla on omasta mielestä ollut jo parina kautena potentiaalia nousta kärkisijoista taistelemaan. Olisiko tämä kausi sitten Red Bullille suotuisa? Sitä minä ainakin toivon sillä tiukka taistelu palkintosijoista on nannaa. :thumbup:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Erinäköisen siitä saa jo sillä, että tekee etusiivestä kapeamman, niin jo on huomattavasti sopusuhtaisempi peli.

Eihän säännöissä sanota, että etusiiven on pakko olla 180 senttiä leveä. Eikös siinä sanota, että se saa maksimissaan olla 180 senttiä leveä? Eli Williamsin etusiipi, hieman kapeampana, niin johan istuu hyvin.

Toinen millä auton saa huomattavan kauniiksi, on tehdä juuri samanlainen matalalle laskeutuva ankannokka keulaksi.

Lisäksi Ferrarin ponttoonit ja onnistunut pakoputkien suojamuotoilu siihen päälle. Ilman hain evää ja sopusuhtaisen, esim. McLaren tyyliset takasiiven päätylevyt.

Siinä olis se kaikista kaunein versio 2009 autoista. Nyt joku vois paintillä vääntää seuraavan yhdistelmän:
McLarenin takasiipi, Ferrarin ponttoonit ja moottorinkate. RB5:sen keula, hieman kavennetulla Williamsin etusiivellä :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Miks Paintilla?
No ei sinänsä väliä mut täällä on nähty muutamat niin "tyylikkäät", luultavasti Paintillä tehdy photoshoppaukset, että innolla odotan mainitsemaani yhdistelmää.

Enemmän niistä saa naurua ku sadoista Lucky Luke tyylillä piirretyistä muka hauskoista F1 sarjakuvista joita kopioidaan muilta saiteilta. Eikö niihinkin vois laittaa pelkän linkin niille sivuille mistä niitä muka hauskoja kuvia löytyy? Ne jotka niistä sitten kovasti pitävät, voivat mennä kyseisille sivuille lukemaan näitä sarjiksia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Erinäköisen siitä saa jo sillä, että tekee etusiivestä kapeamman, niin jo on huomattavasti sopusuhtaisempi peli.
Mutta tuskin kuitenkaan nopeudesta hirveästi antavat periksi, pelkän ulkonäön takia.

Sopusuhtainen tulis myös silloin, kun auto olisi musta ja etusiivessä olisi jotain väriä vanhan mitan mukaan, jolloin värillinen osa näyttäisi kapeammalta vaikka siipi olisikin leveä.. Saa nähdä mitä keksivät.

Matala nokka on tosin mahdollinen, ulkonäköön vaikuttava juttu ja kenties kohtalaisesti toimiva ratkaisu. Ainakin WebSlave taitaa toivoa RB:ltä matalaa nokkaa..?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Matala nokka on tosin mahdollinen, ulkonäköön vaikuttava juttu ja kenties kohtalaisesti toimiva ratkaisu. Ainakin WebSlave taitaa toivoa RB:ltä matalaa nokkaa..?
Juu, vaikken etukäteen juuri Red Bullilta sitä odottanutkaan. Tosin nähtyäni Williamsinkin testaavan korkealla keulalla en ole kovinkaan toiveikas, että matalia keuloja juurikaan, jos lainkaan nähdään kisoissa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Juu, vaikken etukäteen juuri Red Bullilta sitä odottanutkaan. Tosin nähtyäni Williamsinkin testaavan korkealla keulalla en ole kovinkaan toiveikas, että matalia keuloja juurikaan, jos lainkaan nähdään kisoissa.
En itsekään odottanut aiemmin RB:ltä matalaa nokkaa, mutta nuo kommentit erinäköisestä autosta luo meitille hivenen toivoa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Neweyhän on enemmän tai vähemmän juuri tunnettu tuon matalan keulan kannattajana/suunnittelijana.

Sen kerran ku McLarenissa 2001 kokeili korkeaa keulaa, niin auto ei ollut lainkaan toimiva. Edellisenä vuotena Ferrarilla oli korkea keula, ja vuodeksi 2001 säännöt jollain tapaa muuttuivat, jolloin Newey päätyi korkeaan keulaan ja ihmetteli miksi Ferrari oli juuri silloin vaihtanut matalan keulan. Samanaikaisesti Newey oli sitä mieltä, ettei matal keula sen hetken säännöillä voinut toimia. Palasipa sit saman tien takas seuraavana vuonna sille matalammalle linjalle. Tosin sai sen toimivaksi vasta 17D kehitys mallissa 2003.

Mitä tulee tuohon etusiiven leveyteen, niin voihan se olla, että Newey joukkoineen on keksinyt jotain millä sen etusiiven saa kapeampana toimimaan paremmin. Kaiken kaikkiaanhan tuo on jokaisella tallilla aikamoinen lapio, joka myös jarruna toimii.

Jos tietyn muotoisella kapeammalla versiolla saa ohjattua ilmat riittävästi renkaista ohi ja muuten riittävästi kehittämään downforcea, niin sen ei ainakaan sääntöjen vuoksi tarvitse olla lapio.
 
Ylös