Keski-Suomen metsistä on jälleen kotiuduttu ja 20 euroa rikkaampana. Löin nimittäin ennen viikonloppua vetoa siitä, että Super 2000-auto on jonkun IRC-tähtemme ajamana Jyväskylän MM-rallin lopputuloksissa kymmenen parhaimman joukossa. Tiukallehan se veti, mutta ei Hänninen pettänyt, vaan Skodansa kanssa osoitti kuinka kuoleman kielissä ja suunnaton WRC sen viimeisillä pikataipalilla onkaan. Suurajoissa vain yhdeksän autoa ehti edelle, muut keskeyttivät, Villagra hävisi nopeudella, joten jälleen herää kysymys, että miksi näillä autoilla on pitänyt kituuttaa näin kauan? Oltaisiin jo IRC-sarjan perustamisen aikaan hylätty WRC ja annettu Loebille ja Hirvoselle S2000-kalusto, niin ainakin silloin heidän voittonsa merkitsisi jotain.
Matthew Wilson on toinen huomioitava kuljettaja, joka kuvaa hyvin WRC:n lamaa. Vielä pari vuotta sitten britti ajoi rallissa numerolla 15 tai jotain ja nyt kilpailunumero oli englantilaisille perinteinen racing numero eli 5. Kehitystä ja nopeutta ei löytynyt, mutta parempien tippuessa edestä Wilson on hilautunut eteenpäin yli kymmenen sijaa. Ei hyvää päivää.
Näyttäväähän tuo meno jälleen oli, mutta jäin kaipaamaan enemmän IRC-kuljettajia haastamaan Hännistä ja Alenia. Harmi, että Madeiran ralli osui juuri tälle viikonlopulle, sillä muuten olisimme voineet nähdä Kronoksen ja Kopeckyn panoksen sekä Grifonen FIATit taistelemassa sekunnin kymmenyksistä. Paviljongissa esitettiin lauantaina sellaista melko itsestäänselvää ajatusta, että ensi vuonna Jyväskylässä voitaisiin ajaa IRC-osakilpailu WRC-rallin sisällä, mutta kuten lopuksi todettiin, niin AKK ja FIA eivät tulisi ikinä sitä hyväksymään. Sääli, sillä olisi hienoa, että Jyväskylä kuuluisi jälleen samaan kalenteriin legendaarisen Monte Carlo Rallin kanssa
Länsikorpi ajoi kolmannenkymmenennen Jyväskylänsä maaliin ja samoin teki de Sanctis, jolle vierailu Suomessa oli 24.s. Onnittelut heille ja tietenkin itse rallin yleiskilpailun voittajalle Mikko Hirvoselle :thumbup: