Menee off-topiciksi, mutta mitkäs asiat Macaon radasta tekee muita katuratoja vaarallisemman? Olisi kyllä kiva tutustua noihin katuratojen turvallisuusluokituksiin ympäri maailmaa, että kuinka ne rakentuu. Katuratojahan taitaa tulla kaiken aikaa lisää kun moottoriratojen kulut on nousseet ja tapahtumat halutaan sinne missä ihmiset jo muutoinkin on.Tuossa Macaon F3 skabassa on vauhtia ja vaarallisia tilanteita liki samalla mitalla kuin legendaarisessa Manx TT:ssa. Ihme kun eivät ole bannanneet koko rataa vielä.
Ainakin siellä on muihin katuratoihin nähden kovat nopeudet. Hitaat pätkät ovat paikoin poikkeuksellisen kapeita, mutta en osaa sanoa, onko se suurikaan turvallisuusriski. Ei Macao mielestäni ole juurikaan esim. Bakua vaarallisempi.Menee off-topiciksi, mutta mitkäs asiat Macaon radasta tekee muita katuratoja vaarallisemman? Olisi kyllä kiva tutustua noihin katuratojen turvallisuusluokituksiin ympäri maailmaa, että kuinka ne rakentuu. Katuratojahan taitaa tulla kaiken aikaa lisää kun moottoriratojen kulut on nousseet ja tapahtumat halutaan sinne missä ihmiset jo muutoinkin on.
Melkoinen takinkääntö Kimiläiseltä aiempiin kommentteihinsa kyseistä sarjaa koskien peilaten. Paljonkohan on luvattu pätäkkää että lähtee mukaan sarjaan ja edustusleikkeihin?Naisten oma formulasarja, W series, on julkaissut alustavan 55 nimen listan kuskeista jotka taistelevat paikasta gridillä. Mukana Suomesta Emma Kimiläinen ja Milla Mäkelä. Kimiläinen on myös edustamassa sarjaa Autosport awards-gaalassa Lontoossa joulukuussa.
https://wseries.com/w-series-names-long-list-of-drivers/
Hyshys, pelkkä väärinkäsitys oli vainMelkoinen takinkääntö Kimiläiseltä aiempiin kommentteihinsa kyseistä sarjaa koskien peilaten. Paljonkohan on luvattu pätäkkää että lähtee mukaan sarjaan ja edustusleikkeihin?
Hän myöntää MTV Sportille vetäneensä tuolloin liian nopeita johtopäätöksiä valmisteilla olevasta sarjasta. Kimiläinen piti sitä aluksi tarpeettomana erotteluna nais- ja mieskuskien välillä.
– En ollut silloin vielä ihan kartalla asiasta, ja olin vähän sekoittanut asioita keskenään, Kimiläinen sanoo.
Entisten F1-kuskien, kuten Alexander Wurzin ja David Coulthardin vauhdittama sarja on kuitenkin onnistunut vakuuttamaan Kimiläisen mukaan taisteluun kisapaikoista.
– Olemme käyneet keskusteluita, joilla on saatu puolin ja toisin yhteisymmärrys aikaiseksi.
Kimiläisen, 29, mukaan sarjan tarjoamasta mahdollisuudesta pois jättäytyminen olisi saattanut jälkikäteen harmittaa. Eikä vähiten palkintorahojen takia, sillä kauden kuudessa kisassa tarjolla on 1,5 miljoonan dollarin eli noin 1,3 miljoonan euron palkintopotti, josta sarjan voittaja nappaa kolmas osan.
Lisäksi järjestäjä maksaa kuljettajien matkakustannukset sekä ylläpidon kisamatkoilla.
No ilmankos siinä takki kääntyy, kun artisti ei maksa ihan kaikkea.Lisäksi järjestäjä maksaa kuljettajien matkakustannukset sekä ylläpidon kisamatkoilla.
Miltäs Formula Fordin tulevaisuus Suomessa näyttää? Viime kausihan oli aivan katastrofaalisen surkea osanottajien puutteen vuoksi. Onko tulevalle kaudelle luvassa parempaa?Formula Ford Finland ry. haluaa olla omalta osaltaan helpottamassa suomalaisten nuorten autourheilulahjakkuuksien tietä kartingista kohti kansainvälistä rata-autoilua...
Tulevalle kaudelle muutamia sopimuksia tehtynä Durateceista, eli hienoista kasvua odotettavissa siltä osin. Autoja kuitenkin edelleen muutama myytävänä / muutama tallipaikka vapaana, eli kiinnostuneet ottamaan yhteyksiä FFF Ry:n hallituksen jäseniin tai puheenjohtaja Heikki Hirsimäkeen. Puh.n 0500-267148. Uutena osana mestaruussarjan ohessa ajettava Senior-mestaruus herättää kovasti kiinnostusta (Zetec-moottoriset autot ilman siipiä, alaikäraja 30 v). Nyt siis Zetecillä voivat ajaa nuoret ja varttuneemmat kuljettajat keskenään sekä Zetec-Cupin voitosta, että mestaruus- ja Ford-maljapisteistä, ja vielä Senior-mestaruudesta.Miltäs Formula Fordin tulevaisuus Suomessa näyttää? Viime kausihan oli aivan katastrofaalisen surkea osanottajien puutteen vuoksi. Onko tulevalle kaudelle luvassa parempaa?