JJ Lehto & McLaren F1 GTR

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jep, tuo Davidoff on yks hienoimmista, itse tosin tykkään Gulfin versiosta vielä enemmän, mutta makuasioita :)

Noh, toi kaupat vs. Minichamps on vähän kyseenalainen, jos kauppa ilmottaa että tuote on varastossa euroopassa, pistetty tilaukseen ja tulee seuraavassa kuormassa niin on aika kohtuutonta että toim. aika on silloin 6kk...
Eli jotain vikaa on joko suhteissa ko. firmojen välillä, tai sitten Suomipoikaa on taas kusetettu...
Loppupeleissä mulle ihan sama, mutta kovin hyvää kuvaa ei anna ko. toiminta siitä Suomen firmasta kuitenkaan...

Tomsin kanssa toiminut tähän asti itsellä kaikki ok, siksi sitä on tullutkin käytettyä enempi koko ajan :)
Sääli kyllä tuon Ueno Clinicin myöhästyminen....
Jep näinhän tuo on, totuus on varmaan aika mielenkiintoinen jos sitä lähtee tonkimaan. Muistan ennenkin kokeneeni vähän samaa historian siimeksessä, että tilattu on, mutta tuote saapuu valmistajalta sitten joskus mahdollisesti.
En usko tuohon Suomipojan kusettamiseen, tai en halua uskoa. Eiköhän se ole sama vähän joka paikassa, tuskin nyt Suomea boikotoivat. Tai ainakin menee mielenkiintoiseksi, jos noin toimivat.

Luulisi vaan tänäpäivänä kun kilpailu on kovaa, että tollaseen "tehdään ehkä kun mahdollisesti jaksetaan ja toimitetaan kun muistetaan" ei olisi enää varaa. Mutta näemmä on. :frown:

Joo GULF:n väritys on kyllä se "legendaarisin". McLren F1 GTR ensimmäinen mielikuva itsellekin tulee GULF värit! Harrodsin kelta-vihreä on kyllä eräänlainen legenda myöskin. Mutta nuo harvinaisemmat ovat myös hienoja, ehkä johtuu siitä kun niitä ei sitten nää kuin ani harvoin. Mene ja tiedä. Mutta jokatapauksessa esimerkiksi valkoinen GULF #08R on myös upea, siitä ei tosin liikaa kuvia ole missään tyrkyllä. Sen verran vähän ajoivat sillä värityksellä 1996.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jep näinhän tuo on, totuus on varmaan aika mielenkiintoinen jos sitä lähtee tonkimaan. Muistan ennenkin kokeneeni vähän samaa historian siimeksessä, että tilattu on, mutta tuote saapuu valmistajalta sitten joskus mahdollisesti.
En usko tuohon Suomipojan kusettamiseen, tai en halua uskoa. Eiköhän se ole sama vähän joka paikassa, tuskin nyt Suomea boikotoivat. Tai ainakin menee mielenkiintoiseksi, jos noin toimivat.

Luulisi vaan tänäpäivänä kun kilpailu on kovaa, että tollaseen "tehdään ehkä kun mahdollisesti jaksetaan ja toimitetaan kun muistetaan" ei olisi enää varaa. Mutta näemmä on. :frown:

Joo GULF:n väritys on kyllä se "legendaarisin". McLren F1 GTR ensimmäinen mielikuva itsellekin tulee GULF värit! Harrodsin kelta-vihreä on kyllä eräänlainen legenda myöskin. Mutta nuo harvinaisemmat ovat myös hienoja, ehkä johtuu siitä kun niitä ei sitten nää kuin ani harvoin. Mene ja tiedä. Mutta jokatapauksessa esimerkiksi valkoinen GULF #08R on myös upea, siitä ei tosin liikaa kuvia ole missään tyrkyllä. Sen verran vähän ajoivat sillä värityksellä 1996.
Ihan totta, tosin harva yrittäjä kertoo taustoja jotenka jäänee mysteeriksi...
Tota samaa luulin itsekin että nykypäivänä ei olis varaa "sahata asiakasta linssiin" noin pahasti, mutta ilmeisesti niin vain käy...

Jees, samaa mieltä noista värityksistä kyllä, harmi että 1:18 koossa noita F1-malleja on niin vähän...
En oikein perusta noista 1:43 kokosista, 1 multakin siinä koossa löytyy mutta jäänee viimeseksi kyllä...
(siksi tuo Ueno Clinic kiinnostaisikin :) )
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jees, samaa mieltä noista värityksistä kyllä, harmi että 1:18 koossa noita F1-malleja on niin vähän...
En oikein perusta noista 1:43 kokosista, 1 multakin siinä koossa löytyy mutta jäänee viimeseksi kyllä...
(siksi tuo Ueno Clinic kiinnostaisikin :) )
Jep, UT Models on melkeen ainoa valmistaja historiassa, joka on tehnyt useampia laadukkaita yksityiskohtaisia GTR:iä 1/18 koossa markkinoille. Jopa Longtail-versioita heiltä löytyy.

On Frank Muller-väritystä, Gulffeja, Finaa, Ueno Clinic juuri tämä Lehdon Voittaja Le Mans, sekä myös JJ Lehdon Suzuka 1000km voittaja GULF, on Harrodsia ja Westiä. Ja Longtaileista jopa Lehdon Helsinkin voittaja #8 numeroinen GTR löytyy, joka puuttuu mm. IXO:lta. IXO:lla taas on 1/43:sena JJ:n 42 numeroinen Le Mans longtail. :ahem:
Joten pakko on tyytyä siihen mitä markkinoilla on.

HInnat ovat sitten se toinen juttu, 100-500e, kaikkea siitä välistä tarjoaa EBAY tänään. Kohtuu sopiva hinta 95-96 GTR:ille on jotain sielä 90-130e luokkaa maksimissaan. Ja Longtail samaan kastiin. Järjettömiä 400e hintojakin näkee yhtälailla 200e on liikaa.

Mm. tuo FINA väritykseinen dealer editioin (#16R) on ollut yli puolivuotta myynnissä EBAY:ssä hinnalla 400e. Aivan järjetön hinta, sillä Dealer Editionin sai WEST värityksessä 130euroon taannoin, joten hullu ei kannata olla. :)

Itsellä on noita 1/18 ja 1/43:sina, kuhan vaan mittakaavat säilyvät yhteinäisenä, eikä väliin ängetä 1/64:sia tai mitään.

EDIT :
Korjataas nyt sen verran, että väitin UT Modelssilla olevan JJ Lehdon Suzuka 1000km kilpailu voittaja GTR:n GULFin väreissä.
Tottakai GULF #33 on tuo 1996 Le Mans numeroinen, (Lehto, Weaver, Bellm), ja IXO:n malli on kyseessä tässä Suzuka 1000km voittaja mallissa, samalla kuljettaja kokoonpanolla ja numerolla #2.
Pahoitteluni väärästä tiedosta.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Viimeinkin Youtubeen on ilmestynyt 1995 Le Manssista hyvä laatusta tavaraa!
Aivan mieletöntä nähdä- ja kuulla näitä GTR McLareneita radalla, että näitä aikoja kaipaa!

Le Mans 1995 part 1
http://www.youtube.com/watch?v=R4cPmmaWjjQ&feature=related

Le Mans 1995 Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=mWFNgwnI1co&feature=related

Le Mans 1995 Part 3:
http://www.youtube.com/watch?v=e_U-7ADHefg&feature=related

Le Mans 1995 Part 4:
http://www.youtube.com/watch?v=XJwqPYuz1J0&feature=related

Le Mans 1995 Part 5:
http://www.youtube.com/watch?v=PWbyEDScSTY&feature=related

Le Mans 1995 Part 6:
http://www.youtube.com/watch?v=pI80qno3pmM&feature=related
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Jahas, uusi 1/18 F1 GTR malli tulossa? Jospa nuo älyttömät ebay pyynnit (ja toteutuneet hinnatkin) noista UT:n malleista vähän laskisi... Ueno Clinic ja Longtailit on olleet ostoslistalla vuosia mutta ei anna luonto periksi niin isoja rahoja laittaa auton pienoismalleihin :)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jahas, uusi 1/18 F1 GTR malli tulossa? Jospa nuo älyttömät ebay pyynnit (ja toteutuneet hinnatkin) noista UT:n malleista vähän laskisi... Ueno Clinic ja Longtailit on olleet ostoslistalla vuosia mutta ei anna luonto periksi niin isoja rahoja laittaa auton pienoismalleihin :)
Joo näemmä vasta maaliskuulle menee, tai vielä pidemmälle. :doubtful:
Ja tuo Ueno Clinic ei ole ainoa mitä julkaisevat. Muistaakseni oli 1997 FIA GT sarjan Longtail GTR:iä ainakin 2 jotka suunnilleen samaan aikaan tuon Ueno Clinic #59:sin kanssa aikovat julkaista.

Ikäväkyllä nuo UT:n mallien hinnat tuntuvat vaan nousevan. Todella härskejä pyyntejä on EBAY:ssa, joista ei todellakaan kannata 400$ maksella. Sikäli sääli, kun ovat harvinaisia ja detail-tasoltaan lähes kiitettäviä.

Mutta kallistahan tuo on joo, Minichamps:n 1/43:sistä pyytävät yli 200$ hintoja, ihan järkyttäviä. TOsin ovat varmasti myös laadultaan erinomaisia, mutta.....
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jahas, uusi 1/18 F1 GTR malli tulossa? Jospa nuo älyttömät ebay pyynnit (ja toteutuneet hinnatkin) noista UT:n malleista vähän laskisi... Ueno Clinic ja Longtailit on olleet ostoslistalla vuosia mutta ei anna luonto periksi niin isoja rahoja laittaa auton pienoismalleihin :)
Jep, tosin näyttää venyvän nuo Minichampsin aikataulut taas :dunno:
Tilaan ainakin itselle moisen jahka on saatavilla, hihkase jos haluat kimppatilaukseen mukaa :)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jep, tosin näyttää venyvän nuo Minichampsin aikataulut taas :dunno:
Tilaan ainakin itselle moisen jahka on saatavilla, hihkase jos haluat kimppatilaukseen mukaa :)
Se on miehen puhetta! Tällänen historiallinen Le Mans malli kuuluu jokaisen Suomalaisen autourheilufanin lasivitriiniin! :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Se on miehen puhetta! Tällänen historiallinen Le Mans malli kuuluu jokaisen Suomalaisen autourheilufanin lasivitriiniin! :thumbup:
jep totta :)
Tosin tilaan sen enempikin sen auton takia kuin Le Mans-taustan takia, hyvä saada vierekkäin katuversio + LM-versio ;)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
jep totta :)
Tosin tilaan sen enempikin sen auton takia kuin Le Mans-taustan takia, hyvä saada vierekkäin katuversio + LM-versio ;)
Aivan, totta tuhiset. Vielä vierelle sitten tuo oranssi LM katuversio, jota tehtiin aikoinaan se 5 kappaletta maailmalle.
Ja se prototyyppi näille viidelle, XP1 LM löytyy McLarenin teknolgia keskuksesta Wokingista, joka on luvattu Hamilttonille.....:ahem:

Ja yllätys yllätys, UT Model on tehnyt XP1 LM:n 1/18 koossa markkinoille, hinnat ovat kyllä tänään aikalailla tapissa näemmä näille malleille. :thumbfh:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Aivan, totta tuhiset. Vielä vierelle sitten tuo oranssi LM katuversio, jota tehtiin aikoinaan se 5 kappaletta maailmalle.
Ja se prototyyppi näille viidelle, XP1 LM löytyy McLarenin teknolgia keskuksesta Wokingista, joka on luvattu Hamilttonille.....:ahem:

Ja yllätys yllätys, UT Model on tehnyt XP1 LM:n 1/18 koossa markkinoille, hinnat ovat kyllä tänään aikalailla tapissa näemmä näille malleille. :thumbfh:
Siis eikös XP-sarjat olleet koeautoja? (ainakin silloin 90-luvulla tehdyssä dokussa XP:t oli mainittu koeautoiksi)
Ja LM:t puolestaan le Mans kilpureiksi muutettuja tavallisia tuotantokärryjä?
Ainakin tuon Le Mans dokkarin mukaan Murray sanoo että asiakkaat ilmoitti ostettuaan autonsa (tuskin demo-versioita) että haluavat ajaa niillä kilpaa...
Ja se oranssi LM taas mikä on hamiltonille varattu (jos hoitaa useemman MM:n) niin pitäs olla yks Le Mansissa käytetty joka on kovertoitu katukäyttöön takaisin?

Vai olenko nyt ymmärtänyt väärin jotain? :confused:

Mutta asiaan, vilkasin noita UT:n malleja, perhana että näyttää hyvältä :tongue:
Tahtoo!!!!
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Et ole väärin mitään ymmärtänyt, itsekin olin yli vuosi takasperin ihan pihalla näistä LM:stä ja GTR:stä. :ahem:

Sen mitä itse tiedän, lataan sen nyt tähän sitten yhteen putkeen, toivottavasti ei mene pätemisen puolelle. :thumbfh:

Käsittääkseni XP1-sarjan autot on koeautoja. Useimmat koeajot noihin lehtiin aikoinaan tehtiin esimerkiksi XP5:sella sun muilla,oliko jopa niin että se Youtubessakin oleva 391kmh video on ajettu XP5:sella, joka löytyy täältä:
http://www.youtube.com/watch?v=8uoK_COxvvs
Mutta tosiaan ei ne sinäänsä "koeautoja" olleet kuitenkaan, siis tyyliin "esisarjan" koeautoja, joista puuttuisi detaileja tai jotain muutakaan, ainakaan en usko näin. Täysverisiä F1:siä olivat, mutta ehkä sitten tehtaan koeautoja
tai sinne päin. :)

XP1 LM on tuon LM version prototyyppi, joka on ainakin minun tietojeni mukaan rakennettu ihan puhtaasta F1 katuversiosta, joka on kuitenkin ihan ajokelpoinen kaikin puolin. Sillä ei ole ajettu kilpaa missään vaiheessa, eikä se ole entinen GTR kilpa-versio. Tätä tukee GTR:n runko historiikki 100%:sesti. :)

XP1 LM:llä tehtiin tuo maailman ennätyskin, Andy Wallacen toimesta 0-100mph-0 11,5 sekunnissa, josta oli mm. CAR lehden numerossa iso juttu hienoineen detail kuvineen joulukuun 1999 numerossa.

Myös muut LM:ät, joita tehtiin siis 5, täysversistä LM:ää; ovat tehty näistä katuautoista, perus F1:sestä. Eli tosiaan LM:iä onkin 6 kappaletta, mutta yksi kantaa nimeä XP1 LM, joka on se ihan ensimmäinen protyyppi.
Lähes kaikissa nettistä löytyivissä kuvissa esiintyvä McLaren F1 LM on tuo XP1:nen. Sen tunnistaa alasivuhelmassa takalokarin juuressa olevasta mustalla tekstillä kirjoitetetusta XP1 LM tekstistä.
Ralph Laurenin (toivottavasti kirjoitin nimen oikein) LM numero 3 katsoessa tuo tekstin pätkä alahelmasta puuttuu. Myös muita muutoksia voi olla.

Muita olennaisia eroja LM vs GTR on monia. LM:ssä on erilainen kojelauta sekä kunnolliset penkit matkustajille kuljettajan molemmin puolin. LM:ssä on myös "tavallinen" mittaristo analogisineen mittareineen sekä erilainen kojelauta kytkimineen.
GTR:ssä taas ei ole tilaa kuin mahdollisesti yhdelle penkille, sekin on enemmän ja vähemmän "kova" penkki. Myös kilpailu-instrumentit hallitsevat ohjaamoa paneelin muodossa vaihdekepin puolella, mittaristo on myös digitaalinen.
Ainakin nämä ovat isoimmat erot LM ja GTR:n välillä. Molemmissa on kuitenkin suorahampainen vaihdelaatikko.

Tässä olisi ihan McLarenin sivuilta otettua fatkaa, joissa uskomatonta kyllä on havaittu joissain kohti virheitä....:dunno:
XP1 LM Prototype : Historic Orange McLaren promotional car
LM1 Black
LM2 Historic Orange
LM3 Historic Orange
LM4 Black
LM5 Historic Orange

Ja tosiaan, itsekin aluksi luulin, että nuo LM versiot olisi tehty GTR versioista tuon voitokkaan Le Mans 1995 jälkeen, mutta näin ei luojan kiitos ole. Mm. tuo runko numero #01R (Le Mans voittaja 1995) on edelleenkin niissä Ueno Clinicin väreissä J.J Lehdon, Sekiyan ja Dalmasin nimi ovessa. :thumbup:

Ja totta puhut; kun F1 julkistettiin ei mennyt kovin kauaa kun muutama asiakas ilmoitti haluavansa tuon auton radalle. Alunperin Gordon ei ollut ajatellut ollenkaan, että tuo radalle rakennettaisiin. Hän jopa pelkäsi että tulisi nöyryyttävää seurattavaa kun muilla on kilpa-autot, ja heillä katuautosta konvertoitu kilpa-auto, mutta toisin kävi. Muutama asiakas tosiaan halusi tuon radalle.

Ja tästä päästäänkni siihen seikkaan; 9 kappaletta 95-96 GTR:ää on konvertoitu katukilpiin Euroopassa, mutta myös Bahrainista löytyy yksi. Ja kun suurin osa näistä on oransseja, LM-versioksi luuleminen on hyvin helppoa.
Nämä kilpiin pistetyt kilpurit ovat:

#06R : edelleen Harrodsin väreissä UK:ssa (1995/1996 PBR ja Le Mans väritys)
#07R : LM Look, oranssi
#08R : LM Look ja sijainti tänään Bahrain. (http://www.youtube.com/watch?v=6R_JadM6hOM)
#10R : Nick Masonin omistuksessa UK:ssa (96 GTR'n testiauto, prototyyppi, jota mm. J.J Lehtokin testasi aikoinaan kaudelle 1996)
#11R : LM Look, oranssi
#12R : Edelleen GULF värityksessä UK, JJ Lehdon nimi edelleen ovessa... :thumbup:
#13R : Edelleen LARK väritys, myynnissä Saksassa
#15R : LM Look oranssi
#16R : LM Look oranssi, äskettäin löysi uuden omistajan UK:ssa.

Ja noi pienoismalilt on kyllä sellanen upottava suo, että kerran erehdyt, niin olet ikuisesti mennyttä. :D
Mutta jokainen määrittelee itse, mistä tykkää. Itse oeln rakastanut tätä McLaren F1 GTR/LM osastoa siitä lähtien kun ensimmäisen kerran kuvia näistä näin ja 95-97 Eurosportilta näitä katselin kuola valuen. Jotain hyvin mystisen ainutlaatuista näissä on, vaikea sanoiksi kuvailla. :)

Mutta tosiaan, toivottavasti ei nyt pätemisen puolelle mennyt, ajattelin ladata faktaa pöytään kunnolla kerrankin kun on aikaa kirjoittaa pidempi teksti, samalla useampi asia kissana pöydälle. :)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hyvää settiä, ei mennyt pätemisen puolelle, kiva kuulla tarkemmin, tuo XP1:n kohtalo olikin täysin vieras mulle...
Mutta tähän vähän tarkennusta:
Muita olennaisia eroja LM vs GTR on monia. LM:ssä on erilainen kojelauta sekä kunnolliset penkit matkustajille kuljettajan molemmin puolin. LM:ssä on myös "tavallinen" mittaristo analogisineen mittareineen sekä erilainen kojelauta kytkimineen.
GTR:ssä taas ei ole tilaa kuin mahdollisesti yhdelle penkille, sekin on enemmän ja vähemmän "kova" penkki. Myös kilpailu-instrumentit hallitsevat ohjaamoa paneelin muodossa vaihdekepin puolella, mittaristo on myös digitaalinen.
Ainakin nämä ovat isoimmat erot LM ja GTR:n välillä. Molemmissa on kuitenkin suorahampainen vaihdelaatikko.
5th Gearissa Tiff Needell testasi taannoin Enzoa ja McLaren F1:tä, tämä kyseinen versio oli käsittääkseni Le Mans kilpurista takaisin liikenteeseen tehty versio.
(ei muista sen brittiomistajan nimeä enää)
Värinä LM orange, ja hyvinoli vielä kaikki kisajäänteet paikallaan, eli ohjaus oli edelleen mallia race (Tiff sitä kiroaakin) ja esim sivuikkunat oli kiinteät, kuten kisavehkeissä.
Huomionarvoista kuitenkin että ko. autossa oli paikat kolmelle, Tiff jopa esitteli headsettejä joilla matkustajien kanssa sai pidettyä yhteyttä :D

Eli ilm. noita on vähän joka lähtöön sitten kuitenkin :confused:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ja noi pienoismalilt on kyllä sellanen upottava suo, että kerran erehdyt, niin olet ikuisesti mennyttä. :D
Ei hätää, suo vei mennessään jo aikaa sitten :D
Itseä ei nuo longtail-versiot kiinnosta ollenkaan, jotenkin pilattu se "tasapainoinen" ulkonäkö mitä F1:ssä oli alkujaan...
Mutta perus F1 ja sitten nuo LM ja GTR versiot onkin eri juttu, aivan mahtavia :ahem:
Noi UT:n mallit alkoi kiinnostamaan kyllä, täytyykin vähän tutkia tota ebay:ta hieman lisää :D
(vinkkejä linkkien muodossa saa heittää privaan jos osuu silmään jotain myynnissä)

edit. Onkos nuo UT:n mallit jotenkin sukua Minichampsille? Kun paketointi näyttää niin samalta...
Ja mikä ihme noissa UT:n malleissa maksaa?
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jees hyvä että ei mennyt pätemisen puolelle ja tosiaan olet oikeassa tosta Fift Gearin jaksosta, Enzo vs McLaren F1.

Kyseessä oli tosiaan GTR versio. Autolla ajettiin 1996 vuoden BPR / Le Mans kilpailuissa ja rungoltaan tämä on #16R. Kilpailuhistoriaa sen verran, että BPR kaudella ainakin ydessä kilpailuissa #16R nähtiin Soper/Piquet kaksikon toimesta Silverstonessa numerolla #25, jos tietoni ovat oikeita. AIkanaan varmasti saan tähänkin faktaa paremmin. 1996 Le Manssissa autoa ajoivat Soper/Laffite/Duez kolmikko ja sijoittuivat sijalle 11.

Tässä auto Helsinki Motor Show:ssa vuonna 1996.
Huomaa, JJ Lehdon nimi on lisätty takasivu ikkunaan, vaikkei JJ:llä ole tämän version kanssa mitään tekemistä. Muistaakseni, asia liittyi 1995 Le Manssiin, miksi se tohon laitettiin. JJ oli messuosastolla haastattelussa ja istui jopa tässä #16R:ssä sisällä. Muistan sen, mutta ottamiani kuvia en ole löytänyt enempää kuin nuo mitä kuvablogissani on. Muuan Tomi Tuominen toimi haastattelijana tässä tilaisuudessa, sen kertovat ottamani kuvat filmikameralla vaikkei päivämääriä ole, mutta 99%:sesti tilaisuus on sama. :)


Tänä päivänä tosiaan tämä #16R on muutettu katukilpiin soveltuvaksi UK:ssa. Väri oranssi melkolähellä LM:n väriä ellei sama.
Eli juuri tässä Fifth Gearissa nähty GTR oli tämä #16R nykymuodossaan. Auto oli myynnissä aika kauan UK:ssa parissakin eri putiikissa, mutta ihan hiljattain auto vaihtoi omistajaa. Hinta pyyntihän oli jotain 1,6 miljoonan Punnan paikkeilla ainakin kesän tienoilla.

Joo näitä on moneksi näköjään näitä GTR konvertioita, uskoisin. Omistajan tahdon mukaan varmaan aikalailla noita muokataan.
Alkoi niin vaivaamaan tuo sepostukseni näistä penkeistä, että tarkistin asian ja tosiaan; #16R:ään on saatu ängettyä molemmille matkustajille jakkarat kuljettajan lisäksi. Tosin, kuvissa ne näyttävät kyllä melkoisen......mukavilta. :D Hiilikuitu-kangas yhdistelmiltä, joten kovin mukavaa matkantekoa tuo ei varmaankaan ole. :D
Muutenhan tuo oli aikalailla kisapainotteinen edelleenkin, onneksi. Ohjaus, ikkunat, vaihdelaatikko, ym. perusasiat kohdallaan. :)

Niin ja unohdinkin ton Head set-korvakuuloke jutun!
LM:ssä oli vakiona nuo kaikille kolmille kun tuo suorahampainen vaihdelaatikko ei ole niitä hiljaisempia ja muutenkin äänieristys on mitä on kun kyse on äärimmäisestä urheiluautosta. NÄemmä ovat katsoneet järkeväksi lisätä tuon systeemin myös näihin katulaillisiin GTR:iinkin. :)

Ja mitä pienoismalleihin tulee, samoilla linjoilla olen sun kanssa kyllä täysin. 95-96 GTR:sissä on kaikki kohdallaan. Ihan kaikki. Kylmiä väreitä menee aina kun katsoo esim.juuri noita Le Mans 1995 pätkiä.

Hmm joo UT Models ei ole käsittääkseni Minichampsin kanssa millään tavalla tekemisissä. Pulju oli aikaisemmin olemassa mutta se lopetettiin. Tänään UT Models on Autoart Models, jolla on ihan omat nettisivutkin. GTR:iä sielä ei vielä toistaiseksi ole valikoimissa, mutta tiedustelin kesällä aikani kuluksi asiaa ja vastaus oli, että aikovat asialle jotain tehdä. :)

Ja hinta joo, kun kyse on lopetetusta firmasta niin harvinaisia alkavat olemaan, mitä erikoisempi väritys, sen kalliimmaksi menee. Pyöreesti ovat näemmä sellasta 100-200 välissä nuo hinnat. Mutta kohtuus kaikessa tosiaan, 100-130 on ihan maksimi mitä kannattaa alkaa maksamaan. MItä halvemmalla saa, sen parempi.

Esim. XP1 LM:iä on kuulemma 3 eri versiota ja se harvinaisin niistä on se kallein. Eroja on kuulemma siivissä, kaksiosasta takasiipeä ja sen sellasta pientä eroa, josta voi sitten hintaa nostella. Eri asia vaan, että kuka maksaa 300 euroa tai Puntaa jos lähes samanlaisen saa 100:sella.
Muissakin GTR:ssä on kuulemma jotain detail eroja, ilmeisesti tehty sitten toinen painos tai jotain vastaavaa, joihin on lisätty yksityiskohtia.

Ja onhan nuo tarkkoja, mallit ovat ainakin mun mielestä tarkempia kuin 6000 puntaa maksavat 1/12 koossa olevat viimisimmät mallit eräältä tunnetulta Collectors Model Studio tai joku vastaava; se oli. :eek!: Sielä on uskomattomia virheitä, jotka UT Modelssin tuotteissa ovat tipotiessään. :cool:

Mutta siinä ainakin nyt mun tiedot näistä UT Models:in malleista. Hyvä laatusia ovat ja haluttuja maailmalla. Tarkkoja sisustan ja yksityiskohtien suhteen, ainoa ongelma on vaan se, kun niitä ei ole noin 10v tehty ollenkaan. :(

Pistän sulle iltapäivällä privaa, kun kerkiän!
 
Viimeksi muokattu:

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Kuvasin tämän yksilön 2004 Kööpenhaminan autonäyttelyssä:







Muistelen että auto olisi ollut jonkun ruotsalaisen kaverin omistuksessa jolla olisi ollut "ihan tavallinen" McLaren F1 myös. Harmi ettei tullut samalla otettua kuvaa mistään infoplakaatista :(
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
HEI! :eek: HEI mitäs tämä on?! :thumbup:

Aivan loistavaa kerta kaikkisen loistavaa. Ei sinulla satu olemaan enempää kuvia kenties?! :)

Kyseessä on mitä todennäköisimmin #11R. Ilmeisesti pohjois Italiassa sijaitsee tänään tämä kadulle rekisteröity GTR, mutta aivan sata varma en ole tuosta runko numerosta.

Olisi vallan upeaa, jos voisit nuo kuvat laittaa tuonne Automotiven F1 keskusteluun? Saataisiin fatkaa, minkä harvinaisen GTR:n olet saanut ikuistettua!?
Tai jos et tuon takia jaksa kirjautua tuolle foorumille, niin voinko laittaa linkkiä tuonne foorumille kenties? Kun sinulla on nuo kuvien oikeudet kuitenkin, siksi kyselen näin päin tätä hommaa. :)

http://www.automotiveforums.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=332

Kiitoksia kuvista ehdottomasti! :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Kuvia on joku 20-30 mutta ne on aika yleisshotteja noista aidoista johtuen, kamerassa ei ollut pahemmin zoomia tarjolla. Voit kyllä postata ne toisillekin foorumeille jos vaan haluat.

Oikein muistin, näkyy olevan ruotsin kilvissä. Tuosta varmasti selviävää mikä yksilö on kyseessä :cool:









Oli siellä paljon muitakin autoja kyllä :eek:

 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Noniin kiitoksia lisä kuvista!! :) :eek:
:thumbup:

Pistä ihmeessä näytille nuo tuonne automotiven foorumille, sielä on takuulla kiinnostusta näihin kuviin. Eikä sitten tarvitse mun selitellä mitään enempää. Tosiaan, hyvä laatuisia tarkkoja kuvia! :thumbup:
Onneksi napsit kunnon läjän noita, itseä harmittaa kun en tajunnu ottaa kuin ne 7 kuvaa tuosta #16R:stä taannoin filmille. :jaska:

Toivottavasti nuo ihmettelijät tietävät, mitä näkivät kun tuota autoa tuijottelivat aidan takaa. On tuo kyllä aina tyrmäävän kaunis, etenkin nuo takaviisto kuvat ovat todella nannaa. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös