carl
Well-known member
- Liittynyt
- 28.1.2009
- Viestit
- 1387
kimi
Jos Kimi alkaa tosissaan rallia ajamaan, oma veikkaukseni on seuraava:
Alussa tulee jo heti nopea nousu MM-tason kisoihin. Ajotaitojaan Kimi on jo väläyttänyt ja lisäksi kilpa-autoilukokemusta on paljon, vaikkakin radalta. Kuitenkin ajotuntuma, reaktionopeus, rohkeus, hermojen hallinta ym. ominaisuudet on jo olemassa, joten tyhjästä ei tarvitse enää aloittaa. Kimin rahatilanne, taustajoukot, media-arvo ym. takaa myös sen että hän kyllä varmasti saa nopeasti alleen hyvän auton ja tukun MM-osakilpailuja. MM-sarjaa aletaan v.2011 ajamaan täysipainoisesti S2000-luokan autoilla, joten tästäkin on Kimille etua. Ei tarvitse mitään WRC:n metkuja alkaa opettelemaan, eikä muillakaan kuljettajilla mitään suurta kokemusta vielä ole S2000-autoista. Näillä eväillä hän saattaa jo parin ensimmäisen ajovuotensa aikana hätyytellä joissakin MM-ralleissa sijoja 7-14. Väläyttelee jopa kärkiaikoja esim. yleisö-erikoiskokeilla. Parin vuoden jälkeen taso saattaa nousta vielä vähän, ehkä sijoille 4-8 muutamissa MM-osakilpailuissa, mutta kärkikamppailuihin en jaksa uskoa. MM-sarjan kärkipaikoista ajamiseen vaaditaan jo enemmän pitkäjänteisyyttä, kokemusta, malttia enkä jaksa uskoa että Kimi jaksaa niin tosissaan ja täysillä keskittyä ralliuraansa että taistelisi voitoista. Eli siis samaa tasoa voisi olla kuin Ekström ja Sarrazin. Kumpikin ajoi hetkittäin todella nopeita aikoja ja taisi joissakin kisoissa taistella suunnilleen sijoista 4-10, mutta ei muistaakseni podium-paikkoihin yltänyt kumpikaan.
Jos Kimi alkaa tosissaan rallia ajamaan, oma veikkaukseni on seuraava:
Alussa tulee jo heti nopea nousu MM-tason kisoihin. Ajotaitojaan Kimi on jo väläyttänyt ja lisäksi kilpa-autoilukokemusta on paljon, vaikkakin radalta. Kuitenkin ajotuntuma, reaktionopeus, rohkeus, hermojen hallinta ym. ominaisuudet on jo olemassa, joten tyhjästä ei tarvitse enää aloittaa. Kimin rahatilanne, taustajoukot, media-arvo ym. takaa myös sen että hän kyllä varmasti saa nopeasti alleen hyvän auton ja tukun MM-osakilpailuja. MM-sarjaa aletaan v.2011 ajamaan täysipainoisesti S2000-luokan autoilla, joten tästäkin on Kimille etua. Ei tarvitse mitään WRC:n metkuja alkaa opettelemaan, eikä muillakaan kuljettajilla mitään suurta kokemusta vielä ole S2000-autoista. Näillä eväillä hän saattaa jo parin ensimmäisen ajovuotensa aikana hätyytellä joissakin MM-ralleissa sijoja 7-14. Väläyttelee jopa kärkiaikoja esim. yleisö-erikoiskokeilla. Parin vuoden jälkeen taso saattaa nousta vielä vähän, ehkä sijoille 4-8 muutamissa MM-osakilpailuissa, mutta kärkikamppailuihin en jaksa uskoa. MM-sarjan kärkipaikoista ajamiseen vaaditaan jo enemmän pitkäjänteisyyttä, kokemusta, malttia enkä jaksa uskoa että Kimi jaksaa niin tosissaan ja täysillä keskittyä ralliuraansa että taistelisi voitoista. Eli siis samaa tasoa voisi olla kuin Ekström ja Sarrazin. Kumpikin ajoi hetkittäin todella nopeita aikoja ja taisi joissakin kisoissa taistella suunnilleen sijoista 4-10, mutta ei muistaakseni podium-paikkoihin yltänyt kumpikaan.