Räikkösen ralliura

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Räikkönen vaikuttaa huomattavasti tervepäisemmältä mahdollisuuksiensa suhteen kuin faninsa (mikä ei varsinaisesti yllätä ketään). Se on hyvä asia ja sen myötä Räikkösen jatkaminen lajin parissa on myös todennäköisempää.

Kun odotukset ovat realistiset, niihin on helpompi yltää ja homma pysyy mielekkäänä.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Räikkönen vaikuttaa huomattavasti tervepäisemmältä mahdollisuuksiensa suhteen kuin faninsa.
Itse en ainakaan ole luullut tai väittänyt, että Räikkönen voittaisi Loebiä, Hirvosta, Sordoa tai Latvalaa.

Ja jos sanon, että Räikkönen voi pärjätä yllättävän hyvin, se tarkoittaa, että Räikkönen voi olla jossain kisassa jopa viides. Ja EHKÄ (<-erittäin iso ehkä) erittäin hyvä säkällä jopa palkintopallilla (jos joku/jotkut sattuvat keskeyttämään edeltä).

Mutta tuo viides sijakin olisi kova suoritus, koska siitä taistelevat myös (ainakin) P.Solberg ja Ogier.
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3455
Sijainti
Lahti
Eipä näitä mahdollisia menestyksiä/sijoituksia tarvitse enää kauaa arvuutella. Kohtahan se Citroenin polkeminen alkaa. Itse asiassa ihan just heti kohta.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Voisiko joku,jos jaksaa,kertoa tälläiselle rallinoobille miten&mistä(googlaamalla jotain löytyi.)tulevaa rallikautta kannattaa,on parasta seurata? Netti/webbitv/töllö tms..(heh.:eek: :alppu:
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1032
Sijainti
South Park
Wrc.com sivuilta saat kuunnella (englanninkielistä) ralliradiota ja seurata pätkä- ja splittiaikoja livenä. Telkusta voi sitten katsoa koosteet päivän päätteeksi.
Maikkarin ralli sivuilla olevien uutisten taso on toisinaan mitä on mutta kyllä niiden kanssakin jotenkuten pysyy tapahtumista kärryillä.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Maikkarin viihde puolella Kankkusen kommentteja Kimin siirrosta.

Ei sinänsä mitään uutta ja mullistavaa mut huvittaa tuo Makkarin uutisointi. Otsikko sanoo: "Rallilegenda ohjeisti Kimiä: Olisit jäänyt vielä formuloihin".

Tuostahan saa sen kuvan, että Juha olisi sitä mieltä, ettei kannata tulla rallin pariin, et pärjää kuitenkaan. Kun taas Kankkunen oikeasti sanoi: – Sanoin Kimillekin, että olisit voinut jäädä vielä formuloihin. Nyt siellä ei ole enää yhtään mielenkiintoista suomalaiskuskia.

Tyly sinänsä tuo Juhan kommentti ajatellen Heikkiä mutta totta se valitettavasti on. Kyllä legendä toisen tunnistaa :ahem:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24338
Sijainti
lappeen Ranta
Maikkarin viihde puolella Kankkusen kommentteja Kimin siirrosta.

Ei sinänsä mitään uutta ja mullistavaa mut huvittaa tuo Makkarin uutisointi. Otsikko sanoo: "Rallilegenda ohjeisti Kimiä: Olisit jäänyt vielä formuloihin".

Tuostahan saa sen kuvan, että Juha olisi sitä mieltä, ettei kannata tulla rallin pariin, et pärjää kuitenkaan. Kun taas Kankkunen oikeasti sanoi: – Sanoin Kimillekin, että olisit voinut jäädä vielä formuloihin. Nyt siellä ei ole enää yhtään mielenkiintoista suomalaiskuskia.

Tyly sinänsä tuo Juhan kommentti ajatellen Heikkiä mutta totta se valitettavasti on. Kyllä legendä toisen tunnistaa :ahem:
:) Kas kun eivät ole laittaneet otsikoksi: Rallilegenda tylynä: "Heikki ei ole kiinnostava!"
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3455
Sijainti
Lahti
Nimenomaan. Minua hitusen ärsyttää nuo tarkoitushakuiset otsikot. Maksaisiko tuo vaivan pyrkiä jokseenkin asialliseen ja oikeata sisältöä esiintuovaan otsikointiin?

Täällä voi sitten kirjoitella letkein rantein. :wink:
 

Acroid

Active member
Liittynyt
14.5.2009
Viestit
28
Sijainti
Hyvinge
Luokkapohjia kyllä, muistetaanpa vielä sekin, että Kimillä oli ainakin Neste Rallissa vastassa selvästi tehokkaampia (väännökkäämpiä ennenkaikkea) autoja vastassa eli N-ryhmään pohjautuvia pelejä. Kimi itse ajoi koko kisan huonoimmalla pelillä, eli tuota kisa varten pikaisesti kootulla mainos-Puntolla.. Vastassa pitkään rakennetut, voimakkaammat N-ryhmään pohjautuvat Mitsut ja Subarut.
Taitaa nuo S2000 olla kuitenkin ns. täysverisiä kilpa-autoja, ja Ännäläiset viriteltyjä katuautoja.

Eli 2000 pitäs piestä N-ryhmäläinen aika helpostikkin, ja olihan jyskälän voittajakin S2000 luokan auto.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Taitaa nuo S2000 olla kuitenkin ns. täysverisiä kilpa-autoja, ja Ännäläiset viriteltyjä katuautoja.

Eli 2000 pitäs piestä N-ryhmäläinen aika helpostikkin, ja olihan jyskälän voittajakin S2000 luokan auto.
Riippuu varmaan myös alustasta ja radasta kummalla kulkee kovempaa. Ei tuo ännäläinenkään mikään itse viritelty kotilelu ole, vaan täysiverinen ralliväline sekin on. Lisäksi N-ryhmän kärryissä on tuplasti enemmän vääntöä turbon ansiosta, mitä S2000 kärryissä. S2000 sitä vastoin on taas hieman kevyempi, jolla ero hieman tasoittuu.

Toki S2000 pienempi kokoisena on ketterämpi ja juuri siitä syystä se on joillakin tietyillä rataosuuksilla nopeampi. Missä taas vääntöä tarvitaan enemmän ja on pitkiä suoria, niin N-ryhmäläinen menee luultavasti kovempaa, kun ei häviä käännöksissä ja väännöllä luulisi saavan hieman kovemman kiihdytyksen. Lisäksi N-ryhmäläisen huiput ovat hieman korkeammat.

Mut harvassa taitaa olle ne pätkät missä puotellaan paria sataa :D

Joka tapauksessa varsin vertailukelpoisia nämä kaksi ovat. Huomattavasti enemmän vertailukelpoisempia kuin yksikään eri tallin F1-auto.

Toki pitää ottaa huomioon se, että jossain vaiheessa S2000 menee selkeämmin ohi ännäläisistä, kun kyseistä peliä kuitenkin kehitellään. Tämä näkyi esim. viime vuonna selkeänä erona Fiat S2000 ja Skodan vastaavan välillä. Skoda taisi olla kaiken kaikkiaan huomattavasti paremmin hallittavissa oleva peli? Enkä nyt tarkoita verrata tässä Kimin Fiat ajoja ja Hännisen Skoda kurvailuja. Vaan yleensä Skodan menestystä maailmalla verrattuna Fiatin vastaavaan. Ja saapa nähdä miten tasapainoinen peli tuo Fordin vastaava on. Näyttää ainakin hyvälle ja Mikko saa varmasti säädettyä kyseisestä menopelistä Montessa varsin ajettavan vehkeen.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1032
Sijainti
South Park
Omien havaintojen mukaan N ryhmän tuhisijat on olleet suht selkeästi altavastaajia kun on S2000 vastassa. Kova vetomies laittaa äNnäläisellä hanttiin kyllä mutta jos S2000 ratissakin on vetomies nii N kuljettaja jää katselemaan takavaloja.
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Mut harvassa taitaa olle ne pätkät missä puotellaan paria sataa :D
Niin, eihän Tunskassakaan mennä kun about joka pätkällä rajottimelle :wink:

Eikä S2000 voi verrata oikestaan miltään osin N-ryhmän autoon. S2000 kuitenkin on ihan täysin tehtaan tekemä kilpakampe, kovilla nivelillä, sequaskilla ynnä muilla roippeilla.

Johan sen näkee hinnastakin kummassa on enemmän kilpaosaa :thumbup:
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
:) Kas kun eivät ole laittaneet otsikoksi: Rallilegenda tylynä: "Heikki ei ole kiinnostava!"
Aina yhtä laadukas Urheiluviikko laittoi juurikin noin: Juha Kankkunen: Heikki Kovalainen ei ole mielenkiintoinen :thumbfh:

Kimi testasi tänään Citikkaa ensi kertaa:

Ranskan Versailles'n lähellä soralla ajettu testi totuttaa Räikköstä autoon, jota hän käyttää Citroenin junioritallin riveissä MM-sarjassa.

- Oli kiva kokeilla eri juttuja. Minua kiinnosti, miten auto reagoi, kun eri säätöjä vaihdettiin. Nyt odotan innolla pääsemistä takaisin C4:n rattiin, Räikkönen hehkutti ajettuaan noin 50 kilometriä.

- Nautin myös kovasti tavatessani tallin jäsenet ensimmäistä kertaa kunnolla.





 
Viimeksi muokattu:

eepy

Well-known member
Liittynyt
10.6.2008
Viestit
384
Kimi leikannu letinki pois:D

Mistähän nuita redpullin/sitikan lakkeja saa hommattua?
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3455
Sijainti
Lahti
Kimi alkaa olemaan ihan rallimiehen näköinen; pussit silmien alla ja kylymällä hyttyyttää. Niin, ja pipo silmillä. Hyvä siitä tulee!
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Niin, eihän Tunskassakaan mennä kun about joka pätkällä rajottimelle :wink:

Eikä S2000 voi verrata oikestaan miltään osin N-ryhmän autoon. S2000 kuitenkin on ihan täysin tehtaan tekemä kilpakampe, kovilla nivelillä, sequaskilla ynnä muilla roippeilla.

Johan sen näkee hinnastakin kummassa on enemmän kilpaosaa :thumbup:
Oot varmasti enemmän oikeassa kuin minä. Perustan tietoni jonkun aikaisemmin tänne linkittämään http://www.kosunenracing.com/s2000.html sivustoon. Jossa esim. halvin S2000 on 170 tonnia ja kallein N-kärry 160 tonnia.

Mitsulla ja Subarulla on kuitenkin suhteellisen vahvat ja menestyksekkäät ralliperinteet, etten ihan purematta nieli sitä, että S2000 on vaan huomattavasti parempi.

Jos vauhdit tosiaan ovat sitä luokkaa, että rajoittimelle hakkaa, niin sittenhän ännäläisillä mennään suorilla kovempaa :eek: Ainakin tuon sivuston mukaan N huiput ovat parhaimmillaan 220km/h, S2000:sen 190km/h vastaan.
 
Ylös