Atlantic Championship - 2009

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Atlantic Grand Prix of Mosport - Mosport, Kanada - kilpailu


Atlantic Championship – sarjan Kanadan kierroksen toisen ja samalla viimeisen osakilpailun voittoon ajoi siis Newman Wachs – tallin Jonathan Summerton, joka tässä kuvassa juhlii palkintokorokkeella Atlantic-sarjan viikonlopun maskotin Marty the Moosen kanssa kauden ensimmäistä voittoa NWR:n väreissä. Paalupaikalta lähtenyt jenkkikuljettaja piti paikkansa koko kilpailun ajan, eikä edes turva-auton takaa lähdettäessä tallitoveri John Edwards pystynyt haastamaan häntä. Sarjassa kolmantena olevalle Summertonille voitto tuli tärkeään saumaan, sillä se pitää hänet mukana mestaruustaistelussa. Taistelu miljoonasta dollarista tiukentui Mosportissa entisestään, kun sarjaa keväästä asti johtanut Simona de Silvestron tilille merkittiin kauden ensimmäinen keskeytys.

De Silvestro starttasi kisaan toisesta lähtöruudusta, mutta vain kuusi kierrosta ennen maalia hän ajoi ulos yhdessä radan nopeimmissa mutkissa. Paikanpäällä olleet tarkkaavaiset Atlantic-fanit kiinnittivät jo perjantaina huomiota sveitsittären aggressiiviseen ajolinjaan Mosportin radan toisessa mutkassa, jossa on näkyvä pomppu, mutta jonka päältä de Silvestro mustakeltaisella autollaan ajoi kierros toisensa perään. Erilainen ajolinja kuitenkin kostautui sunnuntaina, kun de Silvestro menetti autonsa hallinnan ja ajautui sateen jälkeen liukkaalle nurmikolle ja liukui rajusti rengasmuuriin. Auton oikea puoli repeytyi irti ja Stargate Worldsin kilpuri melkein kaatui, mutta de Silvestro nousi kaikkien suureksi helpotukseksi melko nopeasti ominvoimin ulos pahoin romuttuneesta autosta.

Mosportin Grand Prix'n kolmas oli myös kolmatta kertaa Atlantic-palkintokorokkeelle kivunnut Atlantic-rookie Frederic Vervisch. Vervischin tallitoverina tässä kisassa ajanut kotiyleisön ehdoton ykkössuosikki Robert Wickens oli neljäs ja hallitseva mestari Markus Niemelä viides.

De Silvestron keskeytys, Summertonin ja Edwardsin tuoma NWR:n toinen kaksoisvoitto tällä kaudella tiivistivät kärkikolmikon sarjapisteissä nyt enää vähän yli kymmenen pisteen sisälle toisistaan. Tänä vuonna kuljettajien huonoin sijoitus jätetään huomioitta, joten tämän korjauksen jälkeen tilanne on kärjessä seuraavanlainen: de Silvestro: 156, Edwards: 147 ja tasaisimmin ajanut Summerton: 145. Varsinainen tilanne kaikkien kisojen ajaneiden joukossa top 5:n kohdalla on:

Atlantic Championship 2009
Pistetilanne 10/12

1. Simona De Silvestro – Team Stargate Worlds - 160 pistettä
2. John Edwards - Newman Wachs Racing - 152 pistettä
3. Jonathan Summerton - Genoa Racing / Newman Wachs Racing – 148 pistettä
4. Frederic Vervisch (R) - Genoa Racing – 113 pistettä
5. Tonis Kasemets - Polestar Motor Sport – 90 pistettä

Sarja jatkuu syyskuun lopussa toisella vauhdikkaalla pohjoisamerikkalaisella moottoriradalla kun Atlantic-sarja saapuu Road Atlantaan Georgiaan. Sitten onkin enää jäljellä Mazda Grand Priz Mazda Racewayllä Laguna Secassa ja kausi 2009 Cooper Tires presents The Atlantic Championship powered by Mazda on paketissa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Atlantic-uutisia ja huhuja

Kuten aikaisemmin raportoitiin, Kanadan Daniel Morad todellakin keskusteli Team Stargate Worldsin kanssa Frankie Munizin korvaamisesta, mutta talli ilmeisesti halusi Moradin maksavan paikasta, mutta tätä rahaa mieheltä ei löytynyt ja auto jäi varikolle. Kätensä Mid-Ohiossa loukannut Muniz oli Mosportissa paikanpäälä, mutta hän ei enää tänä vuonna kilpaa tule ajamaan.
F2-ässän Robert Wickensin yllätyspaluun taustalla lieni Atlantic-sarjan John Brunner, joka toimi kaudella 2006 Forsythe Racingin Atlantic-tallin tiimimanagerina.

Atlantic-piireissä on jo jonkin aikaa huhuiltu mahdollisuudesta nopeuttaa Atlantic-autoja ensi vuodeksi. Nykyisellään Atlantic-kalusto on noin kolme-neljä sekuntia hitaampia kuin IRL-sarjan autot, mutta tekemällä aerodynaamisia muutoksia ja mm. pienentämällä sivuponttooneita tai edes vähän tehokkaammalla moottorilla tuon eron uskotaan olevan kurottavissa kiinni. Nopeilla radoilla kuten Edmontonissahan ero kilpailussa oli vain kaksi sekuntia.

Ennen Mosportin kilpailua Atlantic-sarjan omistaja Ben Johnston sekä American Le Mans –sarjan presidentti ja toimitusjohtaja Scott Atherton julkistivat Amerikan vanhimman formulaluokan jatkavan ensi vuonnakin ALMS-sarjan kanssa ja IMSA:n suojissa. Tällä siis haluttiin suoraan ottaa kantaa lähinnä IRL:n pikkuformulapuolelta tulleisiin vihjailuihin sarjan tulevaisuudesta.

Atlantic-tallit ja –kuljettajat saavat Road Atlantan harjoituksissa ensimmäisen kerran kokeilla Cosworthin Power-2-Pass-toimintoa, jota testataan ensi kautta silmällä pitäen. Ensimmäistä kertaa suuressa formulaluokassa eli Champ Car – sarjassa kokeillun järjestelmän toivotaan toimiessaan tarjoavan Atlantic-faneille vieläkin paremman show’n ja runsaasti ohituksia. Lisäksi sillä tehdään jälleen Atlantic-sarja paljon mielekkäämmäksi harjoittelualustaksi Pohjois-Amerikan mantereella, sillä nyt myös IRL:ssä on käytössä ohituksia mahdollistava lisähevosvoimatoiminto. IRL:n omassa juniorsarjassa tätä toimintoa ei ole mahdollista harjoitella. P2P:n testien voidaan myös ennakoivan sitä, että sarjaorganisaatio haluaa jatkossa panostaa entistä mielenkiintoisimpiin kilpailuihin, jotka nostaisivat sarjan huomioarvoa entisestään.

Huomioarvosta puhuttaessa tietenkin se kaikkein tärkein uutinen kuitenkin on, että Atlantic Championship neuvottelee ensi vuoden TV-paketista muutamien televisiokanavien kanssa. Tänä vuonna kaksi sarjan kisaviikonloppua lähetettiin ensimmäistä kertaa hyvin pitkän suorana lähetyksenä HDNetin HD-kanavalla.
 

koirankoppi

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
200
Atlantic-piireissä on jo jonkin aikaa huhuiltu mahdollisuudesta nopeuttaa Atlantic-autoja ensi vuodeksi. Nykyisellään Atlantic-kalusto on noin kolme-neljä sekuntia hitaampia kuin IRL-sarjan autot, mutta tekemällä aerodynaamisia muutoksia ja mm. pienentämällä sivuponttooneita tai edes vähän tehokkaammalla moottorilla tuon eron uskotaan olevan kurottavissa kiinni. Nopeilla radoilla kuten Edmontonissahan ero kilpailussa oli vain kaksi sekuntia.
Aika jännä homma IRL-sarjan kannalta, kun Atlantic auto ei ole kuin tuon 3-4 sek hitaampi :rolleyes:. IRL:ssä käytössä Hondan V8 ja Atlanticissa Cosworthin Rivi-4, se kertoo että kuinka hyvin tuo IRL-auto soveltuu tavallisille monimutkaradoille.

Huomioarvosta puhuttaessa tietenkin se kaikkein tärkein uutinen kuitenkin on, että Atlantic Championship neuvottelee ensi vuoden TV-paketista muutamien televisiokanavien kanssa. Tänä vuonna kaksi sarjan kisaviikonloppua lähetettiin ensimmäistä kertaa hyvin pitkän suorana lähetyksenä HDNetin HD-kanavalla.
Toivottavasti TV-sopimus jonkun kanssa saataisiin tehtyä, niin tulisi näkyvyyttä sarjalle lisää ja ehkä jos vielä sitäkautta netti-striimi saataisiin, niin täällä kotisuomessa tämä pieni vähemmistö joka tätä sarjaa seuraa näkisi tämän sarjan kisoja. :ahem:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Jonathan Bomarito tekee kauan odotetun ja varsin ansaitun paluun Atlantic Championship - sarjaan tulevana viikonloppuna Road Atlantan moottoriradalla, kun hän korvaa loukkaantuneen Frankie Munizin Team Stargate Worldsin huipputiimissä. Bomariton kausi loppui todella lyhyeen, kun hänen tiiminsä Mathiasen Motorsport joutui vetäytymään sarjasta Markus Niemelän kolaroitua Bomariton kanssa kauden avauskilpailun ensimmäisellä kierroksella maaliskuussa Sebringin moottoriradalla.

Viime vuonna Bomarito taisteli kauden loppuun asti Atlantic-sarjan voitosta, vain hävitäkseen varmalta näyttäneen mestaruutensa kauden lopun teknisiin vikoihin. Bomariton sydän särkyi lopullisesti juuri Road Atlantan nopealla ja haastavalla moottoriradalla, kun hänen viimeinen taistelunsa Markus Niemelää vastaan päättyi moottoririkkoon. Tämän kauden sarjaa hallinnut Simona de Silvestro saa siis erittäin vahvaa tulitukea, kun hän pyrkii voittamaan ensimmäisenä naisena Yhdysvaltojen vanhimman yhä aktiivisen formulasarjan mestaruuden.

Frankie Muniz oli sarjan edellisenä kisaviikonloppuna Mosportissa paikanpäällä tukemassa tiimiään, mutta näytti happamalta kuin hapankaali, koska ei rannevammansa vuoksi päässyt ajamaan. Trois-Rivieresin kilpailun jälkeen suoritetun leikkauksen jälkeen Munizin kauden uskottiin olevan varmasti ohi, mutta nyt hän toivoo pääsevänsä vielä kilpailemaan tämän kauden aikana. Mikäli Muniz on ajokunnossa kauden päätösosakilpailussa Laguna Secassa, Team Stargate Worldsin uskotaan voivan tuoda paikalle kolme autoa, jotta tallin uusin vahvistus pääsee ajamaan myös kotikisassaan. Bomarito on kotoisin Montereystä Californiasta.

Kolmella autolla Road Atlantan viikonloppuun lähtee Genoa Racing, joka tuo Vuoden tulokas - tittelistä Borja Garcian kanssa taistelevan Frederic Vervisch'n ja James Winslowin rinnalle sarjaan palaavan Greg Mansellin. Mosportissa Genoa Racingilla ajoi toinen Atlantic-historiaa omaava kuljettaja eli nykyinen F2-tähti Robert Wickens.

Nuori Mansell on tänä vuonna ajanut World Series by Renault'ssa heikoin tuloksin, mutta toisen sukupolven kuljettaja esiintyi edukseen kaksi viikkoa sitten Silverstonen LMS-kilpailussa, jossa hän jakoi auton isänsä Nigel Mansellin kanssa. Viime vuonna Atlantic-sarjassa Walker Racingilla koko kauden ajaneen Gregin paras sijoitus tuli juuri Road Atlantasta, joka oli kauden 2008 päätösosakilpailu. Tuolloin 20-vuotias Mansell oli maalissa viides. Hän testasi Genoa Racingin autoa viime viikolla.
 

koirankoppi

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
200
Eikös Bomarito alkukaudesta käynyt myös Indy Lightseissa, ja muistaakseni Summertonkin siellä on tällä kaudella ollut :doubtful:.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Eikös Bomarito alkukaudesta käynyt myös Indy Lightseissa, ja muistaakseni Summertonkin siellä on tällä kaudella ollut :doubtful:.
Summertoninhan piti alunperin yrittää ajaa molemmissa sarjoissa tänä vuonna ja hän aloitti pikku-IRL:ssä Bobby Rahalin tukemana Andersenin tiimissä. Rahal tietää kuinka lahjakas Summerton on, mutta valitettavasti hänellä ei ollut valuuttaa tukea Summertonia ja kun Summertoniltakaan sitä ei löytynyt, niin seinä nousi nopeasti vastaan ja Andersen otti maksukuljettajan kolmanteen autoonsa.
Summerton oli kuitenkin aloittanut Atlantic-kauden erittäin hyvin ja oli kolmantena pisteissä ja siirtyminen NWR:lle oikeastaan takasi sen, että hän pääsee tänäkin vuonna taistelemaan sarjan mestaruudesta.

Bomarito ajoi Long Beachissä Genoan kalustolla, mutta Mathiasenin tukemana, koska he molemmat ovat Kalifornian kasvatteja. Eräillä keskustelupalstoilla julistettiin tuohon aikaan Atlantic-sarjan loppua, koska kaksi kovaa jenkkiä olivat "siirtyneet" IndyLightseihin, mutta myöhemmin koko Genoa Racing on tainnut vetäyttyä FIL:stä keskittyäkseen Atlantic-ohjelmaan, ainakin Richard Philippe on siirtynyt toiseen tiimiin ja Summerton ja nyt Bomarito palanneet Atlantic-sarjaan.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Petit Le Mans Powered by Mazda 6 - Road Atlanta - Braselton, Georgia - aika-ajot


F1-pestiä ensi kaudeksi havitteleva Jonathan Summerton otti jo kauden viidennen paalupaikan ja taistelee tosissaan kauden 2009 Cooper Tires Presents The Atlantic Championship Powered by Mazda - mestaruudesta. Paalupaikan lisäksi Summerton kuittasi tililleen 1 000 dollarin paalubonuksen sekä yhden arvokkaan sarjapisteen, joka auttaa häntä kaventamaan piste-eroa tallitoveriinsa ja sarjaa johtavaan Simona de Silvestroon.

Newman Wachs Racingin päivää ja mahdollisuuksia paransi entisestään sarjassa toisena olevan John Edwardsin toinen sija ja sitä kautta molemmille oranssivalkoisille autoille varmistunut eturivin lähtöpaikka.

Sveitsitär Simona de Silvestro starttaa jenkkikuljettajien perästä, mutta on saanut rinnalleen kovan kirittäjän sarjan kolmannesta nopeasta yhdysvaltalaisesta. Jonathan Bomariton ei kauaa tarvinnut totutella vauhtiin pääsemistä, sillä mies oli kauden toisista Atlantic-harjoituksissaan asti välittömästi maanmiestensä ja tallitoverinsa vauhdissa. Aika-ajoissa viime vuoden sarja kakkonen joutui kuitenkin antautumaan de Silvestrolle ja itse kilpailussa Bomarito tietää paikkansa Team Stargate Worldsin mestaruusaikomuksissa.

Viime vuonna Atlantic-mestaruuden Road Atlantassa osakilpailuvoitolla itselleen sinetöinyt Markus Niemelä lähtee tänään ajettavaan kilpailuun Jensen Motorsportin autolla sijalta viisi. Niemelä pyrkii uusimaan viime vuotisen voittonsa ja tuomaan Eric Jensenille tallin parhaan tuloksen Atlantic-sarjassa. Mahdollisuudet siihen tällä nopealla moottoriradalla ainakin on.

Niemelän edeltä starttaa Genoa Racingin belgialainen Frederic Vervisch, joka käytännössä varmisti jo eilen Vuoden tulokas-tittelin, kun espanjalainen Borja Garcia vetäytyi sarjasta. Garcia lähti kauteen ainoana tavoitteenaan voittaa sarjan pääpalkinnon eli kaksi miljoonaa dollaria, mutta F1-testejäkin ajanut Garcia ei osannut arvioida Atlantic-sarjan tasoa, sillä hän on vain kolmesti onnistunut nousemaan edes palkintokorokkeelle Condor Motorsportin kalustolla.

Vervischin brittitallitoverit Greg Mansell ja James Windslow löytyvät ruudukosta sijoilta kahdeksan ja yhdeksän. Heidän edelleen ehti Eestin Tonis Kasemets ja taakse jäi nyt yksin Condorin siipiä lennettänyt ranskalainen Max Lefevre.

Petit Le Mans Powered by Mazda 6 - Road Atlanta - Braselton, Georgia
Aika-ajot - Lähtöjärjestys

1. Jonathan Summerton - Newman Wachs Racing 1:15.166
2. John Edwards - Newman Wachs Racing 1:15.345
3. Simona De Silvestro - Team Stargate Worlds 1:15.357
4. Jonathan Bomarito - Team Stargate Worlds 1:15.614
5. Frederic Vervisch - Genoa Racing 1:15.645
6. Markus Niemelä - Jensen MotorSport 1:15.664
7. Tonis Kasemets - Polestar Motor Racing 1:16.083
8. Greg Mansell - Genoa Racing 1:16.083
9. James Winslow - Genoa Racing 1:16.439
10. Max Lefevre - Condor Motorsports 1:16.891
 

kn9230

Active member
Liittynyt
7.12.2008
Viestit
43
Markus oli itse kisassa viides. Nousi näin yhden sijoituksen aika-ajosta.
 

koirankoppi

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
200
Miltäs näyttänee pistetilanne? de Silvestro lienee vielä johdossa. Ja kausihan loppuu ensi viikolla Laguna Secassa.

Mihinkähän vie mm. Niemelän, Summertonin ja de Silvestron tie? Summerton ilmeisesti yhdistetty US F1 -talliin ja joku muistaakseni mainisti että de Silvestro kärkkyy GP2 -paikkaa ensi vuodelle. Ja sitten vielä viikon verran sarjan hallitsevan mestarina oleva Rauman Markus Niemelä... :confused:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Monterey Atlantic Championships - Laguna Seca - ennakko

Atlantic Championshio 2009 huipentuu tänä viikonloppuna mahtavaan trilleriin Mazdan kotiradalla Laguna Secassa Kaliforniassa. Sarjan mestaruus on kolmen nuoren kuljettajan kauppa ja jo nyt on selvää, että tulevana sunnuntaina joku heistä tulee tekemään historiaa.


Team Stargate Worldsin Simona de Silvestro on johtanut pistetaistelua lähes koko kauden ajan. Sveitsiläinen on yhden kauden aikana rikkonut häntä edeltäneiden naiskuljettajien Atlantic-tulokset lähtemällä neljä kertaa paalupaikalta ja tultuaan ruutulipulle ensimmäisenä yhtä monta kertaa. Hän on jo tässä vaiheessa menestyksekkäin jenkkiformulakuljettaja, sillä Katherine Leggen ja Danica Patrickin yhteissaavutuksetkin kalpenevat 21-vuotiaan sveitsittären rinnalla. Tänä viikonloppuna hänellä on mahdollisuus kaivertaa nimensä vielä suuremmin kirjaimin historian kirjaa ja voittaa ensimmäisenä naiskuljettajana Amerikan vanhimman yhä aktiivisen formulasarjan mestaruus.


Amerikkalaisilla on kisassa mukana vielä kaksi nuorta miestä, jotka ovat molemmat olleet de Silvestron kintereillä koko kauden ajan. Genoalla kauden aloittanut, mutta myöhemmin takaisin Newman Wachs Racingille palannut Jonathan Summerton on ollut tutussa tiimissään loppukauden aikana aivan hurjassa vauhdissa. De Silvestron tapaan jenkillä on neljä voittoa ja kolme niistä on tullut neljästä viimeisestä kilpailusta. Hän on myös startannut voittamansa kilpailut paalupaikalta, joten muut ovat jääneet hämmästelemään miehen vauhtia läpi viikonlopun. Loppukirinsä ansiosta Summerton on vain seitsemän pistettä Atlantic-sarjan mestaruudesta eli hän tarvitsee edellisten kisojen kaltaista hattutemppua Laguna Secasta noustakseen mestariksi. Paalulta voittaessaan Summerton tarvitsee de Silvestron sijoittumaan parhaimmillaan neljänneksi. Parhaiten de Silvestro varmistaa mestaruuden itselleen olemalla palkintokorokkeella toisella sijalla.


Newman Wachs Racingin kuopus John Edwards tulee varmasti sekoittamaan pakkaa jälleen kerran ja hän elättelee tietenkin kolmantena kuljettajana vielä toiveita Atlantic –mestaruudesta. Edwards aloitti kauden vahvasti, mutta on uuden tallitoverin tultua ollut viime aikoina tämän kanssa hieman vaikeuksissa. Toisella Atlantic-kaudellaan Edwards on ottanut kolme voittoa ja vieraillut kahdeksan kertaa palkintokorokkeella, mutta muutama epäonninen kilpailu on tiputtanut miehen nyt ennen viimeistä osakilpailua kolmanneksi. Hallitseva Star Mazda – mestarin piste-ero Simona de Silvestroon on tasan kymmenen pistettä eli saman verran kuin Markus Niemelällä viime vuonna viimeiseen kilpailuun lähdettäessä. Edwards toivoo pystyvänsä uusimaan alkukauden tallitoverinsa viime vuotisen tempun ja nousemaan ylivoimaisesti historian nuorimmaksi Atlantic-mestariksi.

Vaikka 18-vuotias Edwards ei mestaruutta voittaisikaan, niin tänä vuonna Atlantic Championship tulee silti saamaan kaikkien aikojen nuorimman mestarinsa. Sekä de Silvestro että Summerton ovat 21-vuotiaina paljon nuorempia kuin American Le Mans – sarjassa viimeistä kertaa Gil de Ferranin ajoparina ajava ranskalainen Simon Pagenaud, joka 22-vuotiaana voitti vuonna 2006 seuraavaksi kaudeksi itselleen Champ Car – pestin Derrick Walkerin Team Australia – tallissa. Näille kolmelle mestaruuskandidaatille ei ole luvassa suoraan ajopaikkaa missään, mutta sarjan voittaja tulee kuittaamaan muhkean miljoonan dollarin palkintoshekin, joten panokset ovat kovat, kun kauden viimeiset lähtövalot sammuvat sunnuntaina Mazda Racewayllä Laguna Secassa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Laguna Secan ensimmäissä harkoissa oli mukana vain kahdeksan autoa ja ilmeisesti Nimelä on jo lyönyt hanskat tiskiin, sillä raumalaista ei listalla näy.

Condorilla oli ilmeisesti jotain ongelmia, sillä Vervisch ajoi kahdeksan kierrosta ja Lefevre vain kaksi, kun muut painelivat 20..26 rundia.

1. John Edwards 1.16,747
2. Simona de Silvestro +0,126
3. Jonathan Summerton +0,202
4. Tõnis Kasemets +0,425
5. Jonathan Bomarito +0,994
6. Barrett Mertins +2,052
7. Frederic Vervisch +2,888
8. Max Lefevre +28,348
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Jo helpotti! 9 autoa. Täytyy kait ajatella, että siinä on Atlantic-sarjan huippujen huiput baanalla. Heikommat ovat jo sortuneet elontiellä.
 

kn9230

Active member
Liittynyt
7.12.2008
Viestit
43
aikaajon tulokset

Top 5 in Qualifying at Mazda Raceway Laguna Seca: 1) John Edwards @ 1:15.444, 2) Jonathan Summerton @ 1:15.495, 3) Jonathan Bomarito @ 1:15.907, 4) Markus Niemela @ 1:15.969, 5) Simona De Silverstro. Congratulations to John Edwards for sitting a new track record in qualifying.
 

koirankoppi

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
200
aikaajon tulokset

Top 5 in Qualifying at Mazda Raceway Laguna Seca: 1) John Edwards @ 1:15.444, 2) Jonathan Summerton @ 1:15.495, 3) Jonathan Bomarito @ 1:15.907, 4) Markus Niemela @ 1:15.969, 5) Simona De Silverstro. Congratulations to John Edwards for sitting a new track record in qualifying.
Nyt kun Silve jäi vitosruutuun, niin Edwardsilla ja Summertonilla on nyt täydellinen iskunpaikka jota ei missään tapauksessa saa hukata. Ja pidetään vielä peukkuja Niemelälle jotta raumalainen yltäisi vielä tällä kaudella palkintopallille, nyt on se viimeinen tilaisuus siihen. Ja näinköhän Laguna Secan kisa jäänee Niemelälle Atlantic-sarjassa viimeiseksi.
 

kn9230

Active member
Liittynyt
7.12.2008
Viestit
43
Jo helpotti! 9 autoa. Täytyy kait ajatella, että siinä on Atlantic-sarjan huippujen huiput baanalla. Heikommat ovat jo sortuneet elontiellä.
On myös niin että pitää osata lukea tuloksia, tai tarkoittanen tulkita. On selvää että taloudellisesti vaikeina aikoina osanottajien määrä vähenee, ja aivan yleisesti tunnetuista syistä. Autourheilussa on useita vaikuttavia tekijöitä kuten kaikki olemme huomanneet f1 kohdalla tapahtuneen. Sinänsä mielenkiintoista mutta ei kaikissa tilanteissa oman suosikin (fanin) eduksi.
 
Ylös