Rubens Barrichello

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Barrichellon cv sateella taitaa sisältää vähän enemmänkin kuin Britannian gp:n viime vuodelta... Hockenheimissa silloin joskus ajeli puoliksi märällä radalla kuivan kelin renkailla (ja voitti Häkkisen, mikä silloin v*tutti kovasti...)

Olisi varmaan Buttonkin Ferrarilla ajanut MM-kakkoseksi, mutta harva kuljettaja olisi kestänyt vertailua Schumiin yhtä hyvin. Älkää vähätelkö Rubensin saavutuksia italialaistallissa!

Ja vielä: jos on Rubens itkenyt kohteluaan Ferrarilla, ei Buttonkaan kyyneleitään ole säästellyt esim. Kimin urakehityksestä. Mikä tietysti on vähän outoa, kun Jenson nostettiin Williams-BMW:lle suoraan brittien F3:sta.:rolleyes:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Barrichello on hyvä kuljettaja sitä ei voi kiistää. Mutta vaikka Rubensille olisi tarjottu Ferrarilta Schumin tallikaverina palvelu esim. suhteessa 60-40 brasilialaisen hyväksi, niin Schumi olisi vienyt tuon taiston. Kuljettajissa nyt vain on tiettyjä eroja.

Barrichellosta tulee vahvasti mieleen eräs D.Coulthard - niin puheissa kuin radallakin.

Olematta sen enempää negatiivinen täytyy todeta myös se, että paljon paljon vähemmän kuljettajana arvostettu Eddie Irvine vei toisella F1-kaudellaan (Jordan - 1995) aika-ajovertailun tallikaveriaan Barrichelloa vastaan suht selvin numeroin 11-5. Siis aikana, jolloin aika-ajovertailu oikeasti kertoi jotakin olennaista.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Barrichello on hyvä kuljettaja sitä ei voi kiistää. Mutta vaikka Rubensille olisi tarjottu Ferrarilta Schumin tallikaverina palvelu esim. suhteessa 60-40 brasilialaisen hyväksi, niin Schumi olisi vienyt tuon taiston. Kuljettajissa nyt vain on tiettyjä eroja.

Barrichellosta tulee vahvasti mieleen eräs D.Coulthard - niin puheissa kuin radallakin.

Olematta sen enempää negatiivinen täytyy todeta myös se, että paljon paljon vähemmän kuljettajana arvostettu Eddie Irvine vei toisella F1-kaudellaan (Jordan - 1995) aika-ajovertailun tallikaveriaan Barrichelloa vastaan suht selvin numeroin 11-5. Siis aikana, jolloin aika-ajovertailu oikeasti kertoi jotakin olennaista.
Irvinellä ja Coulthardilla nyt on samanlainen historia, koska ovat ajaneet maailmanmestareiden tallitovereina. Siinä ehken leimaantuu hyväkin kuljettaja. Itseäni kiinnostaisi, että minkälaisen arvostuksen Irvine olisi saanut, jos olisi voittanut MM:n vuonna 99?

Toki Irvine pesi Barrichellon 95 aika-ajoissa, mutta en käyttäisi vertailukohtana vain yhtä kautta, koska se antaa epärealistisen kuvan. Kenties auto ei sopinut silloin Rubensin käteen. Itse en muista kyseisen vuoden tapahtumia niin tarkkaan, joten en voi kommentoida sen tarkemmin.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Toki Irvine pesi Barrichellon 95 aika-ajoissa, mutta en käyttäisi vertailukohtana vain yhtä kautta, koska se antaa epärealistisen kuvan. Kenties auto ei sopinut silloin Rubensin käteen. Itse en muista kyseisen vuoden tapahtumia niin tarkkaan, joten en voi kommentoida sen tarkemmin.
Rubens voitti kuitenkin aika lailla kaikki tallikaverinsa kausien loppupisteissä ennen Schumacher-vuosia.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Irvinellä ja Coulthardilla nyt on samanlainen historia, koska ovat ajaneet maailmanmestareiden tallitovereina. Siinä ehken leimaantuu hyväkin kuljettaja. Itseäni kiinnostaisi, että minkälaisen arvostuksen Irvine olisi saanut, jos olisi voittanut MM:n vuonna 99?

Toki Irvine pesi Barrichellon 95 aika-ajoissa, mutta en käyttäisi vertailukohtana vain yhtä kautta, koska se antaa epärealistisen kuvan. Kenties auto ei sopinut silloin Rubensin käteen. Itse en muista kyseisen vuoden tapahtumia niin tarkkaan, joten en voi kommentoida sen tarkemmin.
Mielenkiintoista kieltämättä kuvitella Irvine vuoden 1999 maailmanmestarina. Ei tuo todellakaan täysin ansaitsematon titteli olisi ollut, vaikka neljästä voitostaan Eddie saikin kaksi kappaletta suoraan lahjana tallikavereilta. Tasaisuus ja Ferrarin luotettavuus pitivät irlantilaisen mukana Japaniin asti. Vauhdillisestihan Häkkinen ja McLaren olivat suuren osan kautta täysin omaa luokkaansa. Frentzen (unohtamatta tässä yhdistelmää Jordan-Mugen) taisi kuitenkin olla se, jolle titteli olisi parhaiten tuolla kaudella kuulunut.

Vertailu Eddie Irvineen on merkityksellistä sikäli, että irlantilainen oli se ainoa kuljettaja jonka kanssa Rubens joutui aidosti koville Jordan-vuosina, muiden tallikavereiden ollessa uraansa lopetteleviä jäähdyttelijöitä (Capelli, Boutsen, Brundle) tai yhden kisan tähtiä (Apicella, Naspetti).

Ja kuten jo edellä todettua, Stewart-vuosinahan Barrichello nautti täysillä siitä mistä on Schumia lakkaamatta viime aikoina syytellyt. Brasilialaisen kannattaisi muistaa se, että ilman ansioita yksikään talli ei ketään ykköseksi nosta.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Brasilialaisen kannattaisi muistaa se, että ilman ansioita yksikään talli ei ketään ykköseksi nosta.
Erinomainen pointti. Kuulostaa itsestäänselvyydeltä mutta tuntuu monilta unohtuvan. Ei se ykköskuskin asema kenellekään millään arvalla tule.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Erinomainen pointti. Kuulostaa itsestäänselvyydeltä mutta tuntuu monilta unohtuvan. Ei se ykköskuskin asema kenellekään millään arvalla tule.
Eli ei se Barrichellon Stewart "ykköskuskistatuskaan" ihan mistä tahansa syystä tullut.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ei se ykköskuskin asema kenellekään millään arvalla tule.
Sikshän se onkin vaikea hyväksyä kun homma on tiedossa jo etukäteen..
Jos Ferrari aikoina olisivat ennen kautta heittäneet kolikkoa jomman kumman puolesta, niin ois Rubenillakin niitä mestaruuksia.. Eli toivoisin vain että tulisi mieluummin arvalla..

Itse lähtökohtahan oli epäoikeuden mukaisuus, eli jos luvataan tasapuoliset kohtelut, niin mitkä ansiot vesittävät lupauksen ilman kitinöitä?

Tottahan se on, että ansioilla ne ykköskuskin statukset varmaan saadaan. Lewiskin pääs Dennisin housuihin ekakauden puolessa välissä, vasta...
 

Mustiskuusviis

Well-known member
Liittynyt
21.9.2006
Viestit
230

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Niin, aina puhutaan Schumin ykköskuskistatuksesta, mutta Eddiehän tosiaan otti 50 % uransa voitoista puhtaasti tallimääräyksillä... :D

Jordan-vuosien pisteet taisivat kuitenkin mennä 30-16 Rubensille. Ei loppujen lopuksi aivan hirveä ero.

Ja ketäänhän ei nosteta ykköskuskiksi ilman ansioita? Miten sattuivatkin -98 Spassa antamaan juuri Dinizille sen vara-auton eikä Salolle...:rolleyes:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Toki Irvine pesi Barrichellon 95 aika-ajoissa, mutta en käyttäisi vertailukohtana vain yhtä kautta, koska se antaa epärealistisen kuvan. Kenties auto ei sopinut silloin Rubensin käteen. Itse en muista kyseisen vuoden tapahtumia niin tarkkaan, joten en voi kommentoida sen tarkemmin.
En katsonut tuolloin vielä ykkösiä, mutta tuli vaan mieleen irlantilainen tiimi ja irlantilainen kuski ;)
 

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
196
Rubens on muuten puoli kiloa Buttonia painavampi mutta noin 10 senttiä lyhyempi :eek!:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Miten sattuivatkin -98 Spassa antamaan juuri Dinizille sen vara-auton eikä Salolle...:rolleyes:
Muistaakseni se oli niin, että vara-autoa vuoroteltiin tasapuolisesti ja Spassa sattui vara-auto olemaan Dinizille. (meinaan penkkejä ym..) Niin siis tais olla useammankin tallin osalta tämä tilanne..
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Muistaakseni se oli niin, että vara-autoa vuoroteltiin tasapuolisesti ja Spassa sattui vara-auto olemaan Dinizille. (meinaan penkkejä ym..) Niin siis tais olla useammankin tallin osalta tämä tilanne..
Minä muistelen että Diniz toi talliin tukijoita, ja oli siksi tavallaan ykköskuljettaja. Ei silti, hyvin Diniz tuon Span kisan ajoi vaikeissa olosuhteissa, ei olisi välttämättä Salokaan edellä olevaa Frentzeniä voittanut. MM-taulukossa Salo jäi silti paremman kisatuloksen (Monte Carlo, 4.) turvin paremmaksi, ja Sauberilla 2 vuotta myöhemmin näiden kavereiden keskinäinen menikin selvemmin Salolle 6-0.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Rubens on muuten puoli kiloa Buttonia painavampi mutta noin 10 senttiä lyhyempi :eek!:
Barrichello onki suhteutettuna pituuteen sarjan läskein... ja mitä sitä nyt niin kovin hikoilemaan punttiksella kun ura ollu jo ehtoo puolella muutaman vuoden :frank:

Ihme kun Cuutio ei ole huomioinu Barrichellon liika-massaa kun taas Kimin silmille hyppii...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Felipe Massa ja Rubens massa :cool:
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Muistaakseni se oli niin, että vara-autoa vuoroteltiin tasapuolisesti ja Spassa sattui vara-auto olemaan Dinizille. (meinaan penkkejä ym..) Niin siis tais olla useammankin tallin osalta tämä tilanne..
Ahaa, tuota en muistanut. Mutta Diniz taisi kuitenkin olla Walkinshaw'n erityisessä suosiossa rahoittajastatuksensa takia?

PS. Andrea Moda tuli aikanaan tunnetuksi kuskien tasavertaisesta kohtelusta. :D
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Diniz todellakin oli Arrows-vuosien aikana tallissa huomattavasti suuremmassa roolissa kuin mitä hänelle ajosuoritusten perusteella olisi kuulunut. Salo kertoi myöhemmin että ymmärsi kuitenkin tilanteen tallin parhaaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Diniz oli Belgian aika-ajoissa parempi kuin Salo:

1. 8 Mika Häkkinen FIN McLaren-Mercedes B 1.48,682
2. 7 David Coulthard GBR McLaren-Mercedes B 1.48,845 + 0,163
3. 9 Damon Hill GBR Jordan-Mugen G 1.49,728 + 1,046
4. 3 Michael Schumacher GER Ferrari G 1.50,027 + 1,345
5. 4 Eddie Irvine GBR Ferrari G 1.50,189 + 1,507
6. 1 Jacques Villeneuve CAN Williams-Mecachrome G 1.50,204 + 1,522
7. 5 Giancarlo Fisichella ITA Benetton-Mecachrome B 1.50,462 + 1,780
8. 10 Ralf Schumacher GER Jordan-Mugen G 1.50,501 + 1,819
9. 2 Heinz-Harald Frentzen GER Williams-Mecachrome G 1.50,686 + 2,004
10. 14 Jean Alesi FRA Sauber-Ferrari G 1.51,189 + 2,507
11. 6 Alexander Wurz AUT Benetton-Mecachrome B 1.51,648 + 2,966
12. 15 Johnny Herbert GBR Sauber-Ferrari G 1.51,851 + 3,169
13. 12 Jarno Trulli ITA Prost-Peugeot B 1.52,572 + 3,890
14. 18 Rubens Barrichello BRA Stewart-Ford B 1.52,670 + 3,988
15. 11 Olivier Panis FRA Prost-Peugeot B 1.52,784 + 4,102
16. 16 Pedro Diniz BRA Arrows B 1.53,037 + 4,355
17. 19 Jos Verstappen NED Stewart-Ford B 1.53,149 + 4,467
18. 17 Mika Salo FIN Arrows B 1.53,207 + 4,525
19. 21 Toranosuke Takagi JPN Tyrrell-Ford G 1.53,237 + 4,555
20. 20 Ricardo Rosset BRA Tyrrell-Ford G 1.54,850 + 6,168
21. 22 Shinji Nakano JPN Minardi-Ford B 1.55,084 + 6,402
22. 23 Esteban Tuero ARG Minardi-Ford B 1.55,520 + 6,838

Muista kuskeista toisesta startista pois jäivät Panis, Barrichello ja Rosset. Rubens ainakin piteli kättään sen onnettomuuden jälkeen, joten sekin saattoi vaikuttaa. Panis ja Rosset hävisivät tallikavereilleen aika-ajoissa.

Vaikka Spasta olikin kyse, niin täytyy kuitenkin sanoa että aika huimat erot kärjen ja häntäpään.
 
Ylös