Lewis Hamilton - kausi 09 hallitsevana maailmanmestarina

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Ulos muista teksteistä - Lewis Hamilton ajoi reippaan kilpailun tänään. Aika-ajot olivat surkeuden suitsutus, mutta onhan niissä peltipehmusteissa pyörinyt menneinä vuosina muitakin, esimerkiksi herra K. Räikkönen.

Lewis on, pelleistä lausunnoista huolimattaan, melkoinen taistelija. Minulle hän on ollut jokakisainen jännite. Tuntuu, että Hamilton myös ohittaa enemmän kuin muut ja pysyy hereillä. Hänellä on myös taktista pelisilmää ja Alonsomaista jääräpäisyyttä.
Vaikka Lewis mokailee, hän myös kirii ja heiluttaa perkeleen peistä kahdeksannesta sijasta. Räikkönen sen sijaan on yleisesti ottaen virheetön kuljettaja, mutta taistelua nähdään ainoastaan silloin, kun kyse on voitosta. Tai kun kisainsinööri kehottaa radiosta.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere

Iltasanomat
Lewis Hamilton haki apua Mika Häkkiseltä
26.05.2009 14:42


Lewis Hamilton on pyytänyt Mika Häkkiseltä neuvoja ongelmalliseen tilanteeseensa formula ykkösissä.

Hamilton epäonnistui pahoin viime viikonloppuna Monacon GP:ssä. Se oli jo toinen peräkkäinen kilpailu, jossa voittoon ajanut Jenson Button ohitti viime kauden maailmanmestarin kierroksella.

The Timesin mukaan Hamilton perui sunnuntai-illan lentonsa ja jäi vielä maanantaiksi Monacoon pelaamaan golfia Häkkisen kanssa.

Hamilton halusi samalla keskustella F1-tilanteestaan kaksinkertaisen maailmanmestarin kanssa.

McLarenin englantilaiskuljettaja on kerännyt kauden kuudesta ensimmäisestä kilpailusta vain yhdeksän MM-pistettä.​

-------

Juttu tosin on Aittoniemen mutta ehkä suora käännös eikä hänen normaalioksennusta. Joka tapauksessa hauska juttu kuvitella nämä kahdestaan golfaamassa ja Mika jakamassa isällisiä neuvojaan.
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
- Ottaisin Brawnin, jossa on jo valmiiksi Mercedeksen huippumoottori. Siihen pistäisin meidän KERSin ja maalaisin koko pelin hopeiseksi, britti heittää. :D:D:D

(MTV3)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Sehän on taivahan tosi, että Lewis ajaa useimmiten aivan liian kovaa autoon/taitoihin nähden. Tämä etenkin Malesiassa näkyi spinnauksina. En tiedä mistä Hamiltonin arvostus märänkelin kuskin juontaa juurensa :thumbdown
Onko parempi ajaa vaan varmasti maaliin, vai vähän ottaa riskiä ja ajaa paremmista sijoista? Ainakin se on näyttävempää kun vetää täysillä. Siinä vaiheessa yritystä on liikaa kun kierrosajat kärsii yrityksestä. Mutta jos yritytuo lisää vauhtia eikä kisatilanne puolla varmistelua, on se hyvä juttu.

Sillähän nuo mestarit erottuu että ne pystyy tarvittaessa painamaan täysillä tulos tai ulos. Lewis ei siinä ole vielä Schumacherin tasolla. Mitä kovempi mestari sitä varmemmin pysyy radalla kovalla vauhdilla.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Onko parempi ajaa vaan varmasti maaliin, vai vähän ottaa riskiä ja ajaa paremmista sijoista? Ainakin se on näyttävempää kun vetää täysillä. Siinä vaiheessa yritystä on liikaa kun kierrosajat kärsii yrityksestä. Mutta jos yritytuo lisää vauhtia eikä kisatilanne puolla varmistelua, on se hyvä juttu.

Sillähän nuo mestarit erottuu että ne pystyy tarvittaessa painamaan täysillä tulos tai ulos. Lewis ei siinä ole vielä Schumacherin tasolla. Mitä kovempi mestari sitä varmemmin pysyy radalla kovalla vauhdilla.
Paska puhetta joka sana.

Eipä kyllä meikäläisen muistin mukaan Schumi ajanu tulos tai ulos tyylillä, ja kun se harva kerta piti ajaa lujaa niin pihalla oli, japanit hyviä muistoja.. Paha tietysti sanoo kuin limiitillä Schumi ajoi ku voittoja tuli lähes joka kerta.

Ei ois varmaan Kimillä ollu 2003 mitään saumaa jos ois yrittänyt kisoissa voittaa.. Sen verran paska pirssi oli. Ja sama juttu Alonsolla, mestaruus tais tulla jollain muulla kuin tulos/ulos tyylillä..

Tuo viimeinen lause nyt on selvästi puhasta potaskaa. Ihan niiku mestaruuksien määrä tekis kovemman kuskin, Alonsostahan se on nähty (ja Lewisista) että jos pitää ajaa oikiasti lujaa (ei ole siis paras auto) niin pihalla ollaan puolet kerroista..


Toki tuosta alkuperäisestä aiheesta (Malesian vai sittenkin Kiinan spinnaukset) olen osittain samaa mieltä, siis kun nimenomaan puhutaan sijoista 5+.. Siellähän voi tulla piste suuntaan tai toiseen. Mutta ei varmaan ois Buttonin kärsiny rueta taistelee tosissaa voitosta, pihallahan se ois ollu oikein urakalla, vauhti ku ei riittäny.

V12 kanssa olen myös samoilla linjoilla, eli voi ihmetellä että mistä ne puheet Hamiltonin sadekelitaidoista oikein tulee.. Medialta ja Oskulta tietysti, mutta miksi.. Kai sen takia että pystyi 07 voittamaan Fujissa kun Kimi lähti joukon viimeisenä..?
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24232
Sijainti
lappeen Ranta
V12 kanssa olen myös samoilla linjoilla, eli voi ihmetellä että mistä ne puheet Hamiltonin sadekelitaidoista oikein tulee.. Medialta ja Oskulta tietysti, mutta miksi.. Kai sen takia että pystyi 07 voittamaan Fujissa kun Kimi lähti joukon viimeisenä..?
Yks voi olla viime vuoden Silverstone kun taisi olla ainoana (kärki)kuskina sadekelin säädöillä liikkeellä. Aika-ajot meni vituiksi kun ei satanut, mutta kisa sitten sujui hyvin sateessa.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3591
Yks voi olla viime vuoden Silverstone kun taisi olla ainoana (kärki)kuskina sadekelin säädöillä liikkeellä. Aika-ajot meni vituiksi kun ei satanut, mutta kisa sitten sujui hyvin sateessa.
Ja eikös silloinkin Kimi ollut ottanut kiinni ja nopeampi ennenkuin Ferrarin rengas uhkapeli epäonnistui?

Sama Monacossa hyötyi aivan hirveästi seinäänosumisestaan, ja Fujissa kilpailijoita putoili urakalla pois.

Hyvin kuitenkin ajoi, pakkohan se on jos voitti nuokin kaikki.

Minään sadekelin mestarina en kuitenkaan pidä...
 

christian86

Well-known member
Liittynyt
17.9.2005
Viestit
315
Hamiltonhan ajoi pari kertaa viime vuonna silverstones kunnolla ulos. Hullun tuurilla vaan onnistui välttämään seinään osumiset ja hiekka-alueet.
Etten ny hirveesti kehuis herran sadekelitaitoja..:rolleyes: vieläkun miettii miten kävi Nyrrella07 ja shanghaissa 07 ja 09
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
sensuroitu

Eipä kyllä meikäläisen muistin mukaan Schumi ajanu tulos tai ulos tyylillä, ja kun se harva kerta piti ajaa lujaa niin pihalla oli, japanit hyviä muistoja.. Paha tietysti sanoo kuin limiitillä Schumi ajoi ku voittoja tuli lähes joka kerta.

Ei ois varmaan Kimillä ollu 2003 mitään saumaa jos ois yrittänyt kisoissa voittaa.. Sen verran paska pirssi oli. Ja sama juttu Alonsolla, mestaruus tais tulla jollain muulla kuin tulos/ulos tyylillä..
Vetomiehet vetää ilman aiheetonta varmistelua, joskus sattuu työtapaturmia mutta sille ei voi mitään. Ei Kimi 2003 mitenkään varmistellen ajellut. Aika-ajoissa lipsahteli välillä kovan yrityksen vuoksi ja kisoissakin ajoi usein raivoamalla. Ei tietenkään aina. Tuolla autolla ei olisi ollut missään ilman yritystä eikä jonkinasteista onnea kisatapahtumien kulun suhteen.

Tuo viimeinen lause nyt on selvästi puhasta potaskaa. Ihan niiku mestaruuksien määrä tekis kovemman kuskin, Alonsostahan se on nähty (ja Lewisista) että jos pitää ajaa oikiasti lujaa (ei ole siis paras auto) niin pihalla ollaan puolet kerroista..
Tuollaista en tietääkseni sanonut, vaan että kovat mestarit osaa ajaa kovaa. Alonso ajoi kovaa silloinkin kun teki vähän virheitä. Kovia aika-ajosuorituksia ja kovia kisanaloituksia, jolloin oli sitten varaa löysätä jossain vaiheessa.

Toki tuosta alkuperäisestä aiheesta (Malesian vai sittenkin Kiinan spinnaukset) olen osittain samaa mieltä, siis kun nimenomaan puhutaan sijoista 5+.. Siellähän voi tulla piste suuntaan tai toiseen. Mutta ei varmaan ois Buttonin kärsiny rueta taistelee tosissaa voitosta, pihallahan se ois ollu oikein urakalla, vauhti ku ei riittäny.
Vauhti olis voinut hyvinkin riittää, mutta katsoi fiksummaksi ajaa varmoille pisteille, auto oli niin hyvä että sekin onnistuu. Buttoni ei selvästikään aja niin isolla riskillä kuin kovat mestarit. On sellainen "rajojen puitteissa" kuski.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Onko parempi ajaa vaan varmasti maaliin, vai vähän ottaa riskiä ja ajaa paremmista sijoista? Ainakin se on näyttävempää kun vetää täysillä. Siinä vaiheessa yritystä on liikaa kun kierrosajat kärsii yrityksestä. Mutta jos yritytuo lisää vauhtia eikä kisatilanne puolla varmistelua, on se hyvä juttu.

Sillähän nuo mestarit erottuu että ne pystyy tarvittaessa painamaan täysillä tulos tai ulos. Lewis ei siinä ole vielä Schumacherin tasolla. Mitä kovempi mestari sitä varmemmin pysyy radalla kovalla vauhdilla.
Näyttävillä suorituksilla ja ulosajoilla ei pisteitä ja mestaruuksia saavuteta.
 

UsvaaPutkeen

Well-known member
Liittynyt
21.8.2008
Viestit
264
Paljon tuolla nyky Mclarenilla voi "ottaa riskejä" kun ei se vaan kulje. Kovalanenhan sanoi että minkäs teet, lämä on aina tiskissä ku pitääkin olla mutta kun ei pääse kovempaa niin ei pääse. Auton ajettavuuskin muistuttaa kuulemma enemmän ralliautoa kuin formula ykköstä.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Etten ny hirveesti kehuis herran sadekelitaitoja..:rolleyes: vieläkun miettii miten kävi Nyrrella07 ja shanghaissa 07 ja 09
Nyrrellä 07 miehellä oli koko ajan väärät renkaat alla. Ja Shanghai 07 oli tallin moka, kun ei ottanut Lewistä aikaisemmin sisään niillä loppuun kuluneilla kumeilla.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Eipä kyllä meikäläisen muistin mukaan Schumi ajanu tulos tai ulos tyylillä, ja kun se harva kerta piti ajaa lujaa niin pihalla oli, japanit hyviä muistoja.. Paha tietysti sanoo kuin limiitillä Schumi ajoi ku voittoja tuli lähes joka kerta.
Schumi ajoi tilanteen mukaan - usein yritys kuitenkin oli 110%. Vaikka kalusto olikin usein loistavaa tasoa, niin Schumilla oli ilmiömäinen kyky kääntää ne heikotkin asetelmat voitollisiksi.

Mitä sitten Japanin tapauksiin (1998 ja 2003) tulee, niin ensimmäisellä kerralla auto sammui lähtöruudukkoon ja tuota seurasi yksi herran vakuuttavimpia ajosuorituksia ennen rengasrikkoa. Jälkimmäisellä kerralla Schumi taas lähti varmistellen matkaan keskijoukosta ja lopputulos tuolla tyylillä olikin muuttua katastrofiksi. Lopussa mestari oli kuitenkin tarvittavalla sijalla (tosin Barrichellon voittokin olisi riittänyt).
 
Viimeksi muokattu:

keewee

Well-known member
Liittynyt
22.8.2008
Viestit
536
Shanghai 07 oli tallin moka, kun ei ottanut Lewistä aikaisemmin sisään niillä loppuun kuluneilla kumeilla.
Hamiltonin moka ku ei haistattanu tallille paskat kun sivupeileistä näki jo renkaiden "vahvistuskankaat". :D
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Kummallisia noi Lewiksen turhautumisuutiset. Luulisi, että tässä vaiheessa kautta pelattaisiin golfpalloa sinne tallin reikään, tehtäisiin Räikköset ja sanottaisiin, ettei mitään olla menetetty, vaikka tippa linssissä.

Veikkaisin jopa, että toi turhautumisitku on pelkkää feikkiä. Jonkinlaista synninpäästöä, "hei kaverit, mä kärsin, antakaa mulle anteeks"!
Ei ole ollut helppo tää vuosi Hamiltonille, brittimedia viimeistään sivaltelee sen kinkkuviipaleiksi kun uusi brittikunkku on jo pystissä kiinni. Jos Hamilton olis oikeella asenteella tai se vähän rauhoittuis, väittäisin, että tällänen järkyttävä pudotus tekis sille hyvää ja potkis persuuksille. Mutta tuntuu, että jo Häkkisen puoleen kääntyminen kielii vääränlaisesta hajoamisesta.

Whitmarssina mä nyt äkkiä palkkaisin sille henkilökohtasen terapeutin, Liegaten jälkimainingeissa se ois pitänyt tehdä jo. Sellasta sontaa on taas tipahdellut vuoden mittaan suusta, ettei formuloiden ystävä voi kuin hymistellä ja hieroa käsiään yhteen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Näyttävillä suorituksilla ja ulosajoilla ei pisteitä ja mestaruuksia saavuteta.
Spa2004 oli aika kova veto Räikköseltä. Ehkä se olisi sitten ollut parempi luovuttaa jo lähdössä ja varmistellen körötellä viidenneksi.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Spa2004 oli aika kova veto Räikköseltä. Ehkä se olisi sitten ollut parempi luovuttaa jo lähdössä ja varmistellen körötellä viidenneksi.
Räikkönen ei tuolla kaudella taistellut mestaruudesta, joten vähän eri asenteella on voinut loppukauden ajaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Räikkönen ei tuolla kaudella taistellut mestaruudesta, joten vähän eri asenteella on voinut loppukauden ajaa.
Jos mestaruudesta taistelee tosissaan pitäis pystyä ajamaan tolla otteella tarvittaessa millon vaan. Ei ne mestaruudet aina tule lahjana ylivoimaisella autolla, joskus sellaisen voi myös ottaa.
 
Ylös