Pää ei kestä - > ajaa pitkäksi -> pois linjalta -> kääntää väkisin sisään -> rengas rikki.En kyllä ymmärrä mitä tekemistä silvotulla renkaalla on pään kanssa.
Aika yksinkertainen yhtälö. Nopee mutta koheltaa.
Pää ei kestä - > ajaa pitkäksi -> pois linjalta -> kääntää väkisin sisään -> rengas rikki.En kyllä ymmärrä mitä tekemistä silvotulla renkaalla on pään kanssa.
Tai näin:Pää ei kestä - > ajaa pitkäksi -> pois linjalta -> kääntää väkisin sisään -> rengas rikki.
Aika yksinkertainen yhtälö. Nopee mutta koheltaa.
Tai sitten Sutililla ei riittänyt pito Force Indiassa. Älkää ymmärtäkö väärin, minusta tuo tilanne ei ollut kummankaan vika.Ei muuten kestänyt Kiminkään pää ku piti väkisin kääntää Sutilin etusiipeen?
Lewis ei ajanut pitkäksi, Mark töytäisi pitkäksi.Pää ei kestä - > ajaa pitkäksi ->
Olen täysin samaa mieltä. Kommenttini oli kysymysmerkillä varustettu ja se liittyi muuhun viestini tekstiini eikä se siis edustanut mielipidettäni asiasta.Tai sitten Sutililla ei riittänyt pito Force Indiassa. Älkää ymmärtäkö väärin, minusta tuo tilanne ei ollut kummankaan vika.
Itse en näe tilannetta Webberin vikana (hänellä ei ollut paljoa tilaakaan väistää ku Rubens oli toisella puolella), mutta keskusteluhan lähti siitä, että Hamiltonilla olisi pettänyt pää. Sitä ei mun mielestä tapahtunut, Hamilton oli onnistua täydellisesti kunnes osui Webberin kanssa varsin vähän mutta riittävästi.En ymmärrä miten joku tuon Webberin viaksi voi nähdä. Hamilton änkeää tutulla "väistäkkee, tässä tuun mie" -tyylillään. Kun ykkösmutkaan syöksyy tuolla tavalla, niin yleensä rytisee. Onneksi tällä kertaa kärsijänä oli Lewis itse.
En syytä Webberiä. Se oli racing incident. Mutta pitkäksimeno ei ollut Lewisinkaan vika, vaikka täällä niin on väitetty. Hän kun ei olisi ajanut pitkäksi ilman osumaa. Tuollainen "se oli Lewisin vika, koska se oli Lewis"-ajattelu ei oikein vakuuta. Lewis ei ajanut mitenkään rämäpäisesti, saipahan vain hyvän startin ja hyödynsi KERSiään.En ymmärrä miten joku tuon Webberin viaksi voi nähdä. Hamilton änkeää tutulla "väistäkkee, tässä tuun mie" -tyylillään. Kun ykkösmutkaan syöksyy tuolla tavalla, niin yleensä rytisee. Onneksi tällä kertaa kärsijänä oli Lewis itse.
Tuosta olen eri mieltä. Sen näki ennen kuin Lewis alkoi jarruttamaan, että hän tuli mutkaan ylikovaa. Taas.Lewis ei ajanut mitenkään rämäpäisesti, saipahan vain hyvän startin ja hyödynsi KERSiään.
Näinhän se meni. Periaatteessa kilpailutilanne eikä varsinaisesti Lewisin vika, MUTTA ongelma onkin siinä, että FIKSU kuljettaja ymmärtää tuommoisen riehumisen riskit. Lewis on kerta toisensa jälkeen osoittanut että ajaa reflekseillä, ei aivoilla. Tämä startti oli tavallaan hyvin samantapainen kuin Kiinassa viime vuonna jossa etukäteen kehui, että jos Kimi menee startissa ohi, ei yritä mitään epätoivoista syöksyä. Toisin kävi, kuten muistamme. Kun valot sammuu, sammuu myös Lewisin aivot. Siitä oli kyse myös Kanadassa viime vuonna: ei kyennyt käsittelemään informaatiota kun talli selvästi kertoi että varikon päässä on punaiset valot.Tämähän ei osoita kuin sen, että oma kanta ei uusinnoista muutu. Jos tilanteen näki väärin toisella kerralla, näkee sen todennäköisesti väärin myös kuudennellakymmenellä kerralla.
Minä näin tilanteen niin, että Lewis puski itsensä ensimmäiseen mutkaan tyypilliseen tapaansa yliaggressiivisesti, pääsi kärkeen, mutta ajautui pitkäksi. Tämän jälkeen hän käänsi voimakkaasti Webberin eteen, jolloin Webberin ainoa mahdollisuus välttää osuma olisi ollut hidastaminen. Suomeksi sanottuna Lewis ajoi Markia päin. Mutta mitäs minä tiedän, kun olen nähnyt tilanteen vain 5 kertaa.
Japanissa. Olen samaa mieltä. Siinä olisi ollut mahdollisuudet melkein kärkipaikkaan lähdössä.Tämä startti oli tavallaan hyvin samantapainen kuin Kiinassa viime vuonna jossa etukäteen kehui, että jos Kimi menee startissa ohi, ei yritä mitään epätoivoista syöksyä.
Joo, se kumimuruinen paikka jarruttaa on oikea. Kaveri oli kaukana ulkona linjasta mutkaan ja paskasella osalla rataa.Lewis ei ajanut pitkäksi, Mark töytäisi pitkäksi.
Yhdyn Calvinin postaukseen täysin. Täyttä asiaa.Kun valot sammuu, sammuu myös Lewisin aivot.
Jännästi on yhtäläisyyksiä myös kuskien F1-urassa. Molemmat aloittivat F1:sissä huipputallissa ja meinasivat voittaa mestaruuden heti ensimmäisellä kaudellaan. Ja molemmat voittivatkin mestaruuden sitten toisella kaudella, mutta tosi täpärästi viimeisessä kisassa.Lewisin tämän kauden menossa on hieman samaa tatsia kuin Jacques Villeneuvella BAR-aikoina. Välillä tulee väläytyksiä, mutta joko omat tai muiden virheet torpedoivat tuloksen...muuten kynnetään syvällä.
Tuolla aika-ajovauhdilla olisi varmaan ollut lähtöruudukossa Kovalaisen takana 1. stopin bensoilla.. Helppo ja helppo voitto. Ainahan sitä voi jossitella.Kyllä täytyy tehdä "Saaret" ja nostaa hattua Hamille. Loistavaa taistelua alusta loppuun saakka. Valitettavasti taktiikka oli väärä(2 stoppia), jotta olisi saanut helpon voiton. Nyt yritti väkisin ja ihan kunnioitettavsti ajaa takaa Buttonia, mutta nyt kävi näin. Hamilta löytyi sentään edes yritystä, toisin kuin siltä toiselta Mäkiltä...