Lewis Hamilton - kausi 09 hallitsevana maailmanmestarina

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Kertoo vaan jotain Hamin ja Koviksen vauhtierosta, jos Hami tekee 5 10 sekunnin spinniä ja tulee Koviksen kaa samaan aikaan maaliin. Macilla pitääkin riuhtoo ja yrittää podiumille sen sijaan , että köröttelee muitten perässä ja odottelee virheitä..
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Kertoo vaan jotain Hamin ja Koviksen vauhtierosta, jos Hami tekee 5 10 sekunnin spinniä ja tulee Koviksen kaa samaan aikaan maaliin. Macilla pitääkin riuhtoo ja yrittää podiumille sen sijaan , että köröttelee muitten perässä ja odottelee virheitä..
Se varmaan selittyy 20kg ylimääräisellä painolla...muistaakseni Heikin ja Lewisin toiset stopit oli samanpituiset:rolleyes:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kertoo vaan jotain Hamin ja Koviksen vauhtierosta, jos Hami tekee 5 10 sekunnin spinniä ja tulee Koviksen kaa samaan aikaan maaliin. Macilla pitääkin riuhtoo ja yrittää podiumille sen sijaan , että köröttelee muitten perässä ja odottelee virheitä..
Itse asiassa spinnauksen aiheuttama ajanmenetys oli 2-3s/spinnaus. Jos Kovalaisella olisi ollut järkevämpi taktiikka olisi hän todennäköisesti ollut Barrichellon edellä. Onhan se tietysti viihdyttävän ja vauhdikkaan näköistä kun pyörii reippaasti, ei se kyllä nopea tapa ole.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Se varmaan selittyy 20kg ylimääräisellä painolla...muistaakseni Heikin ja Lewisin toiset stopit oli samanpituiset:rolleyes:
Sepä se. Hamilton ei edes ajanut kovempaa. Aika samanlaista vauhtia pitivät, kun kierrosaikoihin tutustuu (niilläkin kierroksilla, kun Hämis ei spinnaillut).

Tuossa ylempänä tässä ketjussa joku oli tehnyt vertailua.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Itse asiassa spinnauksen aiheuttama ajanmenetys oli 2-3s/spinnaus. Jos Kovalaisella olisi ollut järkevämpi taktiikka olisi hän todennäköisesti ollut Barrichellon edellä. Onhan se tietysti viihdyttävän ja vauhdikkaan näköistä kun pyörii reippaasti, ei se kyllä nopea tapa ole.
Mclarenin mukaan painavampi auto ja uudet renkaat on nopeampi yhdistelmä kuin kuluneet renkaat ja kevyt auto (siis Kiinassa)...tyhmältä ainakin kuullostaa, mene ja tiedä sit:eek!:
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Sehän on taivahan tosi, että Lewis ajaa useimmiten aivan liian kovaa autoon/taitoihin nähden. Tämä etenkin Malesiassa näkyi spinnauksina. En tiedä mistä Hamiltonin arvostus märänkelin kuskin juontaa juurensa :thumbdown
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Sehän on taivahan tosi, että Lewis ajaa useimmiten aivan liian kovaa autoon/taitoihin nähden. Tämä etenkin Malesiassa näkyi spinnauksina. En tiedä mistä Hamiltonin arvostus märänkelin kuskin juontaa juurensa :thumbdown
Parista tuuri suorituksesta männä vuonna, Spa ja Monaco. Sekä yhdestä hyvästä suorituksesta, Silverstone.

Eipä siinä, tuuria täytyykin olla mukana ja viihdyttävämpää se katsoa sellaista joka yrittää ku sellasta joka vaan tasaisesti odottelee vuoroaan. Kuten Massa viime vuonna Spassa. Tietty Massa sit sillä asiallisella suorituksella korjasi koko potin mut taatusti mielenkiintoisempaa ja jännempää oli Kimi ja Hamilton faneilla ku Massa faneilla.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Niin se on kumma juttu, kun Mclaren on kokenut jo kaksi skandaalia lähiaikoina ja molemmat Hamiltonin aikana. On se kumma juttu, että mies, joka on koko elämänsä saanut erikoiskohtelua ja jonka elämän Dennis ja kump. kustansivat, kääntää nyt selkänsä talille. No eihän se ole Hamiltonin vika. Kyllä se on mclarenin vika. Kuka tyhmä nyt kustantaa jonkun elämän, joka tosi paikan tullen pettää tallin. Kannattaa olla rehellinen niissä suvaitsevaisuus pelleilyissä.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Brittikuski päätti jatkaa uraansa faniensa takia.
Lewis Hamiltonilla ei ollut helppoa tänä keväänä.
Lewis Hamiltonilla ei ollut helppoa tänä keväänä. (SUTTON)

Lewis Hamilton vahvisti englantilaisen BBC-yhtiön haastattelussa harkinneensa F1-uransa lopettamista Australian GP:n valehtelujupakan jälkimainingeissa.

- En ollut sataprosenttisen varma, että haluaisin olla täällä seuraavat viisi vuotta, totesi Hamilton, jolla on pitkä sopimus McLaren-tallin kanssa.

- Tässä oli niin paljon kaikenlaista menossa, että mietin haluanko olla julkisuudessa kaikkien piiskattavana.

McLaren-tallin todettiin antaneen harhaanjohtavaa tietoa Australian GP:n tuomaristolle Hamiltonin ja Toyotan Jarno Trullin välisistä ohituksista. Tuomaristo hylkäsi Hamiltonin ja McLarenin kisasuorituksen, ja keskiviikkona valehtelua käsittelee Kansainvälinen autoliitto FIA:n maailmanneuvosto.

Kun Hamiltonilta tivattiin tarkemmin uransa jatkosta, hän totesi päättäneensä jatkaa ajamista.

- Jatkan ja teen sen fanieni takia, Hamilton tuumi.

STT
Yhhyh mitä siirappia ja fraaseja.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
On siinä meillä kyllä melkonen runoilijapoika :nope:

Sopis vaikka paremmin puheittensa puolesta Kauniiden ja rohkeiden 55:lle tuotantokaudelle korvaamaan Ridgeä. :D

Melko härskiä fanejen kosiskelua kyllä :eek:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
- Jatkan ja teen sen fanieni takia, Hamilton tuumi.
Joopa joo. Miljoonapalkalla, lapsuuden unelmalla, ammatillisella kunnianhimolla jne. ei varmasti ole mitään tekemistä asian kanssa. Ihan puhtaasti vaan siksi, että faneilla olisi kivaa. Ei morjens, mitä sokerikuorrutettua paskaa, ihan suoraan sanottuna. :yuck:
 

UsvaaPutkeen

Well-known member
Liittynyt
21.8.2008
Viestit
264
Kertoo vaan jotain Hamin ja Koviksen vauhtierosta, jos Hami tekee 5 10 sekunnin spinniä ja tulee Koviksen kaa samaan aikaan maaliin. Macilla pitääkin riuhtoo ja yrittää podiumille sen sijaan , että köröttelee muitten perässä ja odottelee virheitä..
6 sekuntia perässä=yhtä aikaa?
Tässäpä sitä oli ajo-ohjeita noille tyhmille jotka ei itse ymmärrä :) Kun tarpeeksi fanittaa jotain niin ei tarvitse edes ymmärtää sitä että olisi suht. hyvä pysyä radalla pärjätäkseen. Toki jos pyörähdyksissä on riittävästi onnea mukana niin voi jopa selvitä takaisin radalle telomatta itseään TAI MUITA.
Mutta jos selkäydin ei kerro missä pidon raja kulkee niin F1 on ihan oikea laji. Suurin osa kisoista ajetaan konemaisesti kierros toisensa perään ja nopein auto voittaa. Rattimiehet ajaa sateella tai ovat alunperinkin alkaneet rallikuskeiksi.
 
Ylös