WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Ongelma tuossa on siinä, että tuomaristo joutuu arvioimaan sen tahallisuuden. Sennat ja Schumacherit kun tunnustavat tekonsa vasta vuosien päästä jos silloinkaan. Kun linja on selkeä, ei jää jossittelun varaa. Ja linjan pitää mielestäni olla ohittajaa suosiva (eli ohituksiin kannustava).Noh ei - ihme kyllä. Ymmärrän kyllä logiikan ja tahallisesta toisen kisan tuhoamisesta pitäisikin antaa rangaistuksia, mutta ei kilpailutilanteista.
Kyllä siitä olisi voinut rangaiostuksen antaa minunkin mielestäni, mutta se on eri keskustelun aihe kuin tämä ohittajaan törmääminen.Ei, mutta tuo liike kuuluu sarjaan "törkeä" ja radalta kitkettävä. Tuollaisella ajolla on lisäksi mahdollisuus saada aikaan suurempikin katastrofi.
Kun Hamiltonin nyt otit esiin, niin mikä itku täälläkin olisi, jos Kubican sijalla olisi olliut Kimi ja törmääjänä Lewis. Olen aika varma siitä, ettei valtaosa tämän foorumin lukijoista hyväksyisi näkökantaa, jossa Kimin ohituksen saa estää rangaistuksetta osumalla häneen edes vahingossa. Eihän Hamiltonkaan tahallaan Kimin perään Kanadassa ajanut.
Kyllä voi, nimenomaan jos tilanne menee liian tiukaksi. Kilpailijoiden olisi ymmerrettävä antaa periksi kun tilanne on toivoton.Kyllä Kubica varmasti tiesi ohitukseen sisältyvän riskejä mutta halusi silti ne ottaa. Eikä oman paikan puolustamiseen tietenkään kaikkia keinoja pidäkään saada käyttää, mutta ei ketään voi vakavasti vaatia antamaan periksi jos tilanne menee liian tiukaksi.
Ei.SP04A sanoi:Häh, on ihan okei yrittää kiilata joku radalta useamman sadan kilometrin tuntivauhdissa, koska kenellekään ei käynyt mitään?
Tässä tapauksessa seuraus määrittelee teon. Ohittavan kuljettajan kilpailun pilaaminen. Vertaus on huono, mutta kuolemantuottamus on samantyyppinen rike, jossa vilpitön, mutta huolimaton henkilö saa rangaistuksen. Ilman kuolemantapausta ei olisi kyseistä rikettäkään.atomgoboom sanoi:Aiemmin rangaistuksia jaettiin teon, ei seurausten mukaan.
-Edit- Virallinen rangaistuksen syy Vettelillä on "causing a collision and forcing a driver off the track". Aiemmin suht yleinen syy on ollut "causing an avoidable accident", jota on käytetty niin Hamiltonin (ja Rosbergin) Kanadan varikkotörmäyksessä kuin Bourdaisin ja Massan tapauksissa Fujissa.
Viimeksi muokattu: