2009 Malesian Grand Prix - Vapaat harjoitukset

J.J Pulli

Well-known member
Liittynyt
17.10.2008
Viestit
92
Sijainti
V-City, Turku
Itselleni hypähti mieleen ajatus, että mikäli BGP:n vauhdin piilottelu harkoissa ja/tai aika-ajoissa/kisassa johtuu epävarmuudesta vaihdelaatikon kanssa. Ja myöskin moottoria on helppo tällä tavoin säästellää. Nythän harkoissa se vaihdelaatikko petti, syytäkin hidasteluun näyttää olevan. Jos sitä vauhtia riittää niin paljon, niin turhahan sitä kaikkea on käyttää. Säästyypä vehkeet ainakin.
 

UsvaaPutkeen

Well-known member
Liittynyt
21.8.2008
Viestit
264
Mc Larenin menneiden vuosien touhuja kun muistelee niin tulee lähinnä Mr Bean mieleen. Viime kauden viihteellisimpiä oli kun laittoivat Kovalaisen autoon jotkut mitkä lie renkaat sattui nurkista löytymään. Varmaan jotkut Barumin nastarenkaat. Oliko ne vielä eri paria kaiken lisäksi. Kovalaisen ja Häkkisen ne on saaneet melkein hengiltä rengaspelleilyillään.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Jaahas nyt sitten Ferrari onkin taas vauhdissa. Luotettavuuspuoli vaan on todella iso kysymysmerkki, samoin sadekeli. Nyt on BMW:lläkin pakko olla jo ongelmia, ehkä Kubica pystyy puristamaan 10 sakkiin kuitenkin. Brawnikin näytti heikommalta varsinkin Barrichello, mutta kyllä ne huomenna suurimpia paaluehdokkaita on. Buttonia tuli pelattua, että saisi nyt onnistua aika-ajoissa täällä Malesiassakin. Red Bullilla myös hyvä auto, hieno homma.

Harmi että osui kauden viimeiset lätkäpelit juuri tälle viikonlopulle pääsee vasta sunnuntaina katsomaan aika-ajot ja kisan. No kyllähän ne aika-ajojen tulokset pakostikin kerkeää jo kuulemaan, kisan toivottavasti pystyy katsomaan ilman, että tietää tuloksen etukäteen.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Itselleni hypähti mieleen ajatus, että mikäli BGP:n vauhdin piilottelu harkoissa ja/tai aika-ajoissa/kisassa johtuu epävarmuudesta vaihdelaatikon kanssa. Ja myöskin moottoria on helppo tällä tavoin säästellää. Nythän harkoissa se vaihdelaatikko petti, syytäkin hidasteluun näyttää olevan. Jos sitä vauhtia riittää niin paljon, niin turhahan sitä kaikkea on käyttää. Säästyypä vehkeet ainakin.
Enpä tiedä. Kun katseli niiden ajoa, niin kyllä ne näytti ihan tosissaan ajavan. Huomennahan se nähdään, mutta en usko Australian kaltaiseen dominanssiin, missä ne veteli painavimpina ekaan riviin.

Isoin ero kärkeen tuli vikalla sektorilla, mikä on nimenomaan se kers-sektori, mutta ei ne muillakaan sektoreilla mitään ihmeellistä vauhtia esittäny. Tiedä sitten millaset mällit gäsöä niillä on ollu autoissaan.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Kimi sanoi Tulosruudussa ohjaamon savun tulleen nimenomaan KERS:n akuista. Eli ilmeisesti ne on sijoitettu juuri sinne kuskin jalkojen alle, ja korkeajännitekaapelointi on luultavasti vedetty penkin alta. Eikös se niin ollut että juuri siitä penkin alta ei pitänyt vetää mitään kaapeleita, koska se olisi turhan vaarallista kuljettajalle? :doubtful:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Kimi sanoi Tulosruudussa ohjaamon savun tulleen nimenomaan KERS:n akuista. Eli ilmeisesti ne on sijoitettu juuri sinne kuskin jalkojen alle, ja korkeajännitekaapelointi on luultavasti vedetty penkin alta. Eikös se niin ollut että juuri siitä penkin alta ei pitänyt vetää mitään kaapeleita, koska se olisi turhan vaarallista kuljettajalle? :doubtful:
Joo ylimalkaan asiasta on puhuttu. Mihin luulit että niitä akkuja laitetaan?

Kimiä ei ottanut paineita. Kuinka myrkyllisiä noi kaasut on ja mikä on FIAn vastuu jos jotain tapahtuu...? Ehkä ei gubbeja kiinnosta...
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Rellullahan KERS:in akut on sijoitettu tankin alle.

Kovin terveelliseltä Kimin kohtaama tilanne ei todellakaan näyttänyt. Tiimiradiossa taidettiin mainita toisenkin osion lopussa KERS:in ongelmista.
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Rellullahan KERS:in akut on sijoitettu tankin alle.

Kovin terveelliseltä Kimin kohtaama tilanne ei todellakaan näyttänyt. Radiossa taidettiin mainita toisenkin osion lopussa KERS:in ongelmista.
Ei tuo bensatankin ale sijotelelu tunnu kovin turvalliselta sekään.

En enää muista kuinka kauan säiliöt kestää tulipaloa? Tuskin on mietitty uudestaan säiliöiden vaatimuksia senjälkeen kun joku keksi laittaa ne akut niiden alle....
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Joo ylimalkaan asiasta on puhuttu. Mihin luulit että niitä akkuja laitetaan?

Kimiä ei ottanut paineita. Kuinka myrkyllisiä noi kaasut on ja mikä on FIAn vastuu jos jotain tapahtuu...? Ehkä ei gubbeja kiinnosta...
No elektroniikkapaloissa syntyy yleensä myrkyllisiä kaasuja, jopa hermomyrkkyjä. Paha mennä sanomaan onko Ferrari ottanu huomioon mahdolliset käryämistapaukset ja suunnitellu aineet niin että ei muodostu hengenvaarallisia yhdisteitä palaessa. Lähinnä aineet sisältää lasikuitua, piitä, muoveja, joitakin metalleja, jne... ihan mitä tahansa taivaan ja maan väliltä riippuen osista.

2010 FIA lanseeraa formuloihin intistäkin tutun suojeluhälytyksen, rattiin syttyy iso punainen vilkkuvalo ja kuljettajalla aikaa 10s laittaa kaasunaamari päähän. Näin vältytään mahdollisilta vaaratilanteilta myös kemiallisia hyökkäyksiä vastaan :cool:
Ja antropiinipiikki rintataskussa valmiina jos keskushermosto lamautuu. :D
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ei tuo bensatankin ale sijotelelu tunnu kovin turvalliselta sekään.

En enää muista kuinka kauan säiliöt kestää tulipaloa? Tuskin on mietitty uudestaan säiliöiden vaatimuksia senjälkeen kun joku keksi laittaa ne akut niiden alle....
Pitäisin kyllä Kevlarista tehtyjä tankkeja turvallisina KERS:inkin aikana.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kimi näyttäisi päässeen oikein mukavaan vauhtiin. Mies on todellakin parhaimmillaan juuri Sepangin radalla, missä myös Ferrari pääsee oikeuksiinsa. Paalun suhteen on jo ainakin yksi mies poissa pelistä ennakkosuosikeista, joten Brawnien rintama saadaan rikottua. Rosberg tulee ajamaan Top neljään ja siellä ovat hyvin suurella todennäköisyydellä myös jompikumpi Ferrareista ja molemmat Toyotat. Buttonin vauhdin en ihan usko paalulle riittävän, saattaapi jäädä jopa viidenneksi aiemmin nähdyn perusteella. Mäcit eivät ole niin hukassa kuin voisi luulla, mutta nolo valehtelukohu ja Hekan propleemit eivät lupaa aika-ajoista kuin korkeintaan toisen osien merkintöjä.

Bemarit tuppaa aina meikäläisellä jäämään taka-alalle. Nick ei aika-ajoissa ole koskaan loistanut ja Kubica on parempi. Ehkä topfemma jää polakilta saavuttamati. Kimin osalta olemme jo sen oppineet että salama ei iske samaan paikkaan kahdesti. Ainakin KERS säästynee sunnuntaina, tiedä sitten mikä muu osa sieltä hajoaa (jo aika-ajoissa).
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
2010 FIA lanseeraa formuloihin intistäkin tutun suojeluhälytyksen, rattiin syttyy iso punainen vilkkuvalo ja kuljettajalla aikaa 10s laittaa kaasunaamari päähän. Näin vältytään mahdollisilta vaaratilanteilta myös kemiallisia hyökkäyksiä vastaan :cool:
Ja antropiinipiikki rintataskussa valmiina jos keskushermosto lamautuu. :D
Ennen kaikkea: Kuljettajan pitää sujauttaa TAIKAVIITTA päälleen. Sehän sentään suojaa ydinlaskeutumaltakin. Vaikkei sateelta suojaakaan.:eek::rolleyes:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Rasittavaa, että ton schumin pitää aina vaan notkua tuolla varikolla. Olis edes kypärä päässä. Vai onko se eronnut ja styylaa nykyään Massan kanssa.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Eikö ne nyt saatana opi, että se Bemari nousee sieltä vaikka ne on perjantaina viimeisinä? Ärsyttää joka viikonloppu toi sama jauhaminen.
 
Ylös