Mediaprofeetta
Well-known member
Heh, niinpä näköjään tarkoitit. Olen vähän pihalla taas vaihteeksi.Totahan mä just tarkotinkin.
Heh, niinpä näköjään tarkoitit. Olen vähän pihalla taas vaihteeksi.Totahan mä just tarkotinkin.
Siis ei herranjumala mikä ala-asteen laskuoppikerho täällä on meneillään?Kyllähän Baritsello silti päätyisi yhdeksänteen ruutuun, jos rangaistus siis on se viiden pykälän pudotus. Baritsellohan oli neljäs ennen rangaistusta, ja kyllä ainakin minun laskuoppieni mukaan 4+5=9 vaikka miten pyörittelisi.
Logiikkana on se, että Barrichello tiputetaan nimenomaan siitä neljännestä ruudusta, eikä kolmannesta, johon hän olisi päätynyt Vettelin rangaistuksen jälkeen (Vettel kun ajoi kolmanteen ruutuun).
Siis ei herranjumala mikä ala-asteen laskuoppikerho täällä on meneillään?
ei ole kuin yksi selkeä toinen on se tarkkisluokan logiikka.Tässä on tosiaan kaks selkeää logikkaa.
Nyt vaan taitaa olla epäselvää kumpi on käytössä.
Yle:En ole nähnyt missään muualla kuin amatööri-Maikkarin sivuilla tuon yhdeksännen lähtöruutusijoituksen. Joka siis on aivan naurettava.
YLE (kuten Maikkarikaan) ei ole luotettava urheilulähde. Urheiluruudussakin on vain hiihtoa tai suomipesäpalloa :tongue:
Aivan. Itse ajattelin niin päin, että ensin Barrichello ja Vettel "otetaan pois välistä", takana olevat kuskit nostetaan kaksi pykälää ylöspäin, ja sen jälkeen rangaistuksen saanut duo sijoitetaan uusille paikoilleen.Tässä on tosiaan kaks selkeää logikkaa.
Nyt vaan taitaa olla epäselvää kumpi on käytössä.
Joo, tuo olisi ainut järkevä tapa sijoittaa rangaistut kuljettajat rangaistuksensa mukaiseen lähtöruutuun. Nythän Barrichellon rangaistus oli vain 4:n lähtöpaikan huononnus viiden sijaan, mutta Vettelillä oli täysi kymppi. Annetut rangaistukset ovat siis olleet eriarvoisia rikkeen sääntöjen määräämään rangaistukseen nähden.Aivan. Itse ajattelin niin päin, että ensin Barrichello ja Vettel "otetaan pois välistä", takana olevat kuskit nostetaan kaksi pykälää ylöspäin, ja sen jälkeen rangaistuksen saanut duo sijoitetaan uusille paikoilleen.
Tuommoisessa on vain esim. se vika, että jos vaikkapa paalukuski saa 10 paikan lähtöruuturangaistuksen ja 6. ajanut viiden pykälän rangaistuksen niin molempien pitäisi startata ruudusta 11.Joo, tuo olisi ainut järkevä tapa sijoittaa rangaistut kuljettajat rangaistuksensa mukaiseen lähtöruutuun. Nythän Barrichellon rangaistus oli vain 4:n lähtöpaikan huononnus viiden sijaan, mutta Vettelillä oli täysi kymppi. Annetut rangaistukset ovat siis olleet eriarvoisia rikkeen sääntöjen määräämään rangaistukseen nähden.
Pettymys kyllä, mutta ymmärrettävä, sillä Kimi ja Heikki ajoivat nopeat kierroksensa ennen tallikavereitaan. Nythän rata parani melkein silmissä (siksi Ferrarin taktinen kämmi), eli myöhemmin ajavilla oli selvä etu. Massa ei sitä käyttänyt, mutta Lewis käytti. Tosin ero Heikkiin oli silti minimaalinen kaksi sadasosaa. Heikki ajoi kyllä ihan hyvin mielestäni, eikä tarvitse arvata kumpi mäkkikuski saa jatkossakin nämä pienet edut systemaattisesti edukseen. Toivottavasti Heikki kuitenkin nyt näyttää että on saanut myös kisavauhdin kuntoon.mutta Heikin tappio Lewisille on pettymys.
http://www.autosport.com/results.php?s=0&y=2009&r=20090002&c=3Taisitte ymmärtääkin asian, mutta Barrichellon lähtöruutu on joka tapauksessa 9.
Niiku Malesia GP topicissa on mainittu, tällä sinun systeemillä voidaan joutua samaan ruutuun. Jos Vettel ois ollu ykkönen ja Rubens 6 niin molempien pitäs lähteä sun systeemillä ruudusta 11.Taisitte ymmärtääkin asian, mutta Barrichellon lähtöruutu on joka tapauksessa 9. Nuo rangaistukset ovat tarkka-arvoisia eli 3-->13 ja 4-->9 eli jos Vetteliä pudotetaan ensin 10 pykälää niin Rubens nousee tällöin yhden. Nyt Rubensia pudotetaan kuusi pykälää, koska Vettel on jo poistunut ja nostanut Rubensia. Muutenhan myöhemmin rangaistuksen saaneen kuljettajan lähtöruutu jopa nousisi, mikä olisi 2006 Malesiassa ollut ainakin Schumin kohdalla aika lähellä tuolla toisella miettimällänne systeemillä.
Mites, jos nyt esim Glock sais 5 lähtöruudun rangaistuksen tuolla sinun systeemillä hän lähtisi ennen Rubenssia, vaikka oli hitaampi aika-ajossa...Taisitte ymmärtääkin asian, mutta Barrichellon lähtöruutu on joka tapauksessa 9. Nuo rangaistukset ovat tarkka-arvoisia eli 3-->13 ja 4-->9 eli jos Vetteliä pudotetaan ensin 10 pykälää niin Rubens nousee tällöin yhden. Nyt Rubensia pudotetaan kuusi pykälää, koska Vettel on jo poistunut ja nostanut Rubensia. Muutenhan myöhemmin rangaistuksen saaneen kuljettajan lähtöruutu jopa nousisi, mikä olisi 2006 Malesiassa ollut ainakin Schumin kohdalla aika lähellä tuolla toisella miettimällänne systeemillä.
Kai se sitten ei olekaan niin, mutta vähän erikoiselta tämä vaikuttaa kuitenkin.Mites, jos nyt esim Glock sais 5 lähtöruudun rangaistuksen tuolla sinun systeemillä hän lähtisi ennen Rubenssia, vaikka oli hitaampi aika-ajossa...